Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2014 - 15:57:58
Leuk om te zien dat ze flink aan de weg timmeren in Amerika.
Maar goed als zoontje van krijg je altijd aandacht.

Hopelijkt haalt Max ooit de Formule 1 en wordt Jos dan de vader dan  ;)
Eigenlijk zoals nu met Kevin Magnussen gebeurd, Jan is nu de vader van  :)

Maar de vader van Kevin viel niet op. Die van Max wel. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Als ik me niet vergis verving hij hem zelfs gedurende het seizoen '97 of '98 bij Stewart, dus .... zou het niet erg vinden als dat deel van de geschiedenis zich over 'n paar jaartjes herhaalt bij McLaren. ;)

janke

Citaat van: Kootje op 08 februari 2014 - 20:15:53
Als ik me niet vergis verving hij hem zelfs gedurende het seizoen '97 of '98 bij Stewart, dus ....

Wat dus?? Geen potten kunnen breken. Niet een coureur die Stewart vooruit hielp. Later in een Arrows had Verstappen een bijna perfecte wetrace. Dat heeft de papa van.. nooit laten zien. Verstappen was dan doorsnee, die JM was nog minder.
Some things are too important to be left in the past.

Sphinx

Magnussen heeft laatst in een interview toegegeven dat ie het zelf verprutst heeft, vooral door niet goed op zijn conditie te letten (hij schijnt een stevige roker te zijn geweest) en dat ie hoopte dat Kevin niet dezelfde fouten ging maken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Citaat van: janke op 09 februari 2014 - 19:46:35
Citaat van: Kootje op 08 februari 2014 - 20:15:53
Als ik me niet vergis verving hij hem zelfs gedurende het seizoen '97 of '98 bij Stewart, dus ....

Wat dus??

Dus de vader van Max viel wel op, de vader van Kevin niet. Hij werd niet voor niets vervangen.


CitaatGeen potten kunnen breken. Niet een coureur die Stewart vooruit hielp. Later in een Arrows had Verstappen een bijna perfecte wetrace. Dat heeft de papa van.. nooit laten zien. Verstappen was dan doorsnee, die JM was nog minder.

Dat zeg ik. ;)

Matthijs

Max gaat met Van Amersfoort Racing in het Europees kampioenschap Formule 3. Van alle opties heeft hij dus de hoogst mogelijke gekozen. Wordt een interessant seizoen!

http://www.verstappen.nl/nieuws/8383.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Breaktest

Het zat er al een beetje aan te komen, maar toch een gewaagde stap. Ik denk dat ie bij Van Amersfoort in goede handen is. Ik verwacht dat ie in de top 3 eindigt.

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 04 maart 2014 - 13:59:28
Ik verwacht dat ie in de top 3 eindigt.
Bij elke andere debutant zou ik zeggen: onmogelijk! Maar met Max weet je het maar nooit. Toch denk ik niet dat hij in de top 3 zal eindigen, hij heeft gewoon nog teveel te leren.

Maar stel dat het hem wel lukt, wat dan? Ik kan me nog herinneren dat Jos niet wil dat Max dezelfde fout maakt als hijzelf, namelijk een te stormachtige carriere in de juniorseries en een te vroeg debuut in de F1.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 04 maart 2014 - 15:12:01
Citaat van: Breaktest op 04 maart 2014 - 13:59:28
Ik verwacht dat ie in de top 3 eindigt.
Bij elke andere debutant zou ik zeggen: onmogelijk! Maar met Max weet je het maar nooit. Toch denk ik niet dat hij in de top 3 zal eindigen, hij heeft gewoon nog teveel te leren.

Maar stel dat het hem wel lukt, wat dan? Ik kan me nog herinneren dat Jos niet wil dat Max dezelfde fout maakt als hijzelf, namelijk een te stormachtige carriere in de juniorseries en een te vroeg debuut in de F1.
Inderdaad, maar dat daar zit de F1 natuurlijk zelf ook niet op te wachten. Als ik het goed begrijp komt ie zijn 'maatjes' uit de FWS,  Ed Jones en Antonio Fuoco tegen die al een jaar ervaring hebben. Zal leuk zijn om te zien of en hoe hij zich staande weet te houden.

Jehoentelaar

Verwacht een zeer lastig jaar voor hem. Van Amersfoort is een leuk team maar niet de top in het kampioenschap, en Max mist de autosportervaring om meteen voorin mee te doen. Denk dat er niet meer in zit dan een seizoen zoals v/d Laar vorig jaar had.

Enorm gemiste kans en vooral een domme beslissing om niet eerst het echte formuleracen te leren in FR2.0. Formule 3 is veel te veel technisch gericht om dat voldoende in die klasse mee te krijgen. Maar blijkbaar willen de Verstappens graag Chilton achterna, dus ze moeten het zelf weten.

Kootje

Niet mee eens. Hij heeft in de Florida Series al enige ervaring opgedaan en dat ging hem gewoon redelijk goed af. Daar heeft hij laten zien het F3 nivo prima aan te kunnen. Men moet alleen wel begrijpen dat het nog steeds 'n leerjaar is en Van Amersfoort, hoewel 'n gerenomeerde naam, geen topteam is. We mogen hem dan ook niet voorin verwachten en 'n top 3 klassering vind ik dan ook geen reële verwachting. Toch denk ik dat het beter is voor zijn ontwikkeling als hij z'n leerjaar in de F3 doorloopt om in z'n 2e jaar voor de titel te gaan, dan eerst 'n WSR2.0 en dan overstappen naar de F3. Het verschil tussen die klasses is zodanig groot dat z'n eerste jaar F3 dan nog steeds 'n leerjaar zou zijn.

Jehoentelaar

#191
Citaat van: Kootje op 04 maart 2014 - 16:25:04
Niet mee eens. Hij heeft in de Florida Series al enige ervaring opgedaan en dat ging hem gewoon redelijk goed af. Daar heeft hij laten zien het F3 nivo prima aan te kunnen. Men moet alleen wel begrijpen dat het nog steeds 'n leerjaar is en Van Amersfoort, hoewel 'n gerenomeerde naam, geen topteam is. We mogen hem dan ook niet voorin verwachten en 'n top 3 klassering vind ik dan ook geen reële verwachting. Toch denk ik dat het beter is voor zijn ontwikkeling als hij z'n leerjaar in de F3 doorloopt om in z'n 2e jaar voor de titel te gaan, dan eerst 'n WSR2.0 en dan overstappen naar de F3. Het verschil tussen die klasses is zodanig groot dat z'n eerste jaar F3 dan nog steeds 'n leerjaar zou zijn.

'Enige ervaring' is niet gelijk aan 'voldoende ervaring'. Hij heeft een serie races gereden tegen amper 10-12 concurrenten in een non-kampioenschap zonder druk. Dat is net even wat anders dan dertig races FR2.0 tegen dik dertig aan elkaar gewaagde concurrenten. Uit niks blijkt dat FWS de vervanger kan zijn van FR2.0.

FWS is op geen enkel front te vergelijken met het Europees Formule 3. De FWS-auto's zijn technisch eenvoudiger, en het kampioenschap veel kleinschaliger (FWS is niet eens een kampioenschap). Volgens mij is zelfs de Toyota Winter Series op dat gebied verder dan FWS, en dat is al een klasse die duidelijk onder de huidige generatie Formule 3-kampioenschappen staat.

Hij heeft geen Formule 3 gereden op die ene test (of paar tests) na die hem wel goed af ging(en), dus ik heb geen idee waarop ik zou kunnen baseren dat Max het F3-niveau wel aan kan. Dat is puur gissen op basis van een wintertest, terwijl we in F1-topics het er met z'n allen al jaren over eens zijn dat wintertests bijzonder weinig informatie weggeven. Dat geldt in specseries als de Formule 3 ook voor de coureurs. Het enige wat we nu weten is dat Max die auto binnen de lijntjes kan houden en constante rondetijden kan rijden die in ideale omstandigheden niet negatief uitvallen. Op zich niet slecht, maar ook absoluut niet meer dan dat.

Wat je trouwens vergeet, en dat is niet erg maar ik vertel het nu wel even, is dat FR2.0 en F3 geen raceklassen zijn die je zo met elkaar kan vergelijken. We noemen de autosportladder niet voor niets een ladder; op elke trede leer je wat anders bij. Zoals aangegeven is FR2.0 zeer vaardigheidsgericht, waarin het omgaan met felle gevechten met een heleboel concurrenten het belangrijkste leerdoel is. Formule 3 is veel meer gericht op de technische ontwikkeling van de coureur; helemaal in het Europees Formule 3, waarin teams hun auto's mogen doorontwikkelen. Uiteraard wordt er ook geracet in Formule 3, maar op een heel andere (professionelere) manier.

Uiteraard zou F3 via FR2.0 er ook toe leiden dat het eerste F3-jaar een leerjaar is, maar Max zou een hoop noodzakelijke race-ervaring meenemen vanuit de Formule Renault 2.0 (die geen WSR wordt genoemd, detail) die hij nu niet bij zich heeft. Volgens jouw redenatie zou Max in theorie ook meteen naar de GP2 kunnen, om dan eerst drie leerjaren mee te maken voor het wat wordt. Klinkt niet echt als een geweldig idee.

Voor de rest zou ik graag willen doorverwijzen naar de door ons veelvuldig door het afvoerputje gespoelde Max Chilton, die ook te enthousiast de autosportladder op rende, en zo ervaringstechnisch achter de feiten aan ging rijden.

Perton

Tsja mijn mening over de keuze is inmiddels wel bekend, ik ga me niet nog een keer in de discussie mengen. Ik zeg alleen dat ik hoop dat ie een relatief goed jaar kan hebben. Van Amersfoort is in deze klasse niet meer dan een middenmoter (en dan strijk ik nog behoorlijk over mijn hart voor dit team), dus zelfs als Max meteen op snelheid zit en foutloos blijft, moeten er geen wonderresultaten worden verwacht.

gloudiesaurus

Gewaagde keuze! Ik zou persoonlijk misschien eerder voor de Formule Renault. Maar aan de andere kant heeft Max Formule 3 getest en als hij zich daar het meest prettigst bij voelt. Zijn vader deed het net zo en die zat binnen no-time in de Formule 1 ;)
Daarnaast houdt ik wel van gewaagde keuzes, de echte toppers in de Formule 1 kwamen ook heel snel.

Van Amersfoort Racing is wel het team om te leren voor Max. Grappig dat zijn vader er ook reed. Hopelijk doet Max ook de Masters op Zandvoort aan. Al is dat evenement niet meer wat het is geweest...

22 jaar geleden gebeurde er dit, Verstappen won met Van Amersfoort Racing de Marlboro Masters.



Wat zou het mooist zijn als... Ja ik word hier wel enthousiast van... al moet Max ook tijd krijgen om te leren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 04 maart 2014 - 23:26:05
Gewaagde keuze! Ik zou persoonlijk misschien eerder voor de Formule Renault. Maar aan de andere kant heeft Max Formule 3 getest en als hij zich daar het meest prettigst bij voelt. Zijn vader deed het net zo en die zat binnen no-time in de Formule 1 ;)
En dat was inderdaad het grote succesverhaal dat men had verwacht..

(Bovendien klopt het niet, aangezien Jos eerst nog een jaar Formule Opel Lotus reed :P)

Reken er ook maar niet volledig op dat Max meedoet aan de Masters, aangezien de Europese teams dat logistiek niet gaan redden met een race in Moskou een week later. Het zal dus een race worden voor coureurs uit het Britse en Duitse kampioenschap, wat eigenlijk ook veel logischer is, omdat de reglementen dit jaar natuurlijk compleet door elkaar lopen. Anders zou het ook maar een niet voor het kampioenschap meetellende Euro F3-race zijn geweest en was de meerwaarde van het evenement echt helemaal 0,0.

Sluit natuurlijk niet uit dat Van Amersfoort hem in een auto uit het Duitse kampioenschap zet, voor die race.