Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 06 februari 2014 - 12:44:11
Citaat van: Breaktest op 06 februari 2014 - 12:38:20
Nou ik wordt wel op mijn wenken bediend zeg. Max staat zelfs op de voorpagina van De Telegraaf. Ik geloof niet dat dit het geval was toen Van der Laar zijn eerste overwinning behaalde.

Prachtig toch? Autosport leeft niet echt in NL, laten we hopen dat Verstappen dat momentum kan vasthouden en grote media vaker autocoureurs op hun FP ten toonstellen. Vind het eigenlijk alleen maar positief.

Maar het is dus wel tekenend voor het punt dat Breaktest wou maken en ik ondersteun.

Kronos

Citaat van: Breaktest op 06 februari 2014 - 12:38:20
Nou ik wordt wel op mijn wenken bediend zeg. Max staat zelfs op de voorpagina van De Telegraaf. Ik geloof niet dat dit het geval was toen Van der Laar zijn eerste overwinning behaalde.

Natuurlijk stond van der Laar niet op de voorpagina toen hij zijn eerste overwinning behaalde!!! Waarom zouden ze?!

0634

Citaat van: Kootje op 06 februari 2014 - 12:47:06
Citaat van: Jeroen op 06 februari 2014 - 12:44:11
Citaat van: Breaktest op 06 februari 2014 - 12:38:20
Nou ik wordt wel op mijn wenken bediend zeg. Max staat zelfs op de voorpagina van De Telegraaf. Ik geloof niet dat dit het geval was toen Van der Laar zijn eerste overwinning behaalde.

Prachtig toch? Autosport leeft niet echt in NL, laten we hopen dat Verstappen dat momentum kan vasthouden en grote media vaker autocoureurs op hun FP ten toonstellen. Vind het eigenlijk alleen maar positief.

Maar het is dus wel tekenend voor het punt dat Breaktest wou maken en ik ondersteun.

Ik zeg ook nergens dat het niet waar is (dat Max meer aandacht genereert dan anderen), maar ik zie er weinig nadeel in. Ik vind er ook niets geks aan, vind het volkomen logisch om de redenen die Perton al aangaf. Bovendien zie ik alleen maar voordelen als een autocoureur in NL eens wat meer media-aandacht krijgt. Kan de hele sport goed doen.

Dus ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, ik zie alleen het probleem niet (tenzij jij stiekem Van der Laar bent ;)).

Kronos

Max Verstappen: 16 jaar oud, rijdt bij de eerste tests in een Formule auto rondetijden aan gort, in zijn eerste weekend binnen de autosport mengt hij zich in de top van het veld; in zijn tweede weekend binnen de auto sport wint hij een race.

Date of birth: September 30, 1997 (16 y/o)
Races entered: 6
Wins: 1
Podiums: 2
Pole positions: 2
Fastest laps: 2
Race win percentage: 16.67%

Dennis van der Laar: 20 jaar oud; bezig met zijn 5de seizoen binnen de autosport; van de 123 races waaraan hij deelnam heeft hij één keer een Poleposition behaald en één keer een snelste ronde. Verder 10 overwinningen.

Date of birth: February 3, 1994 (20 y/o)
Place of birth: Haarlem
Races entered: 123
Wins: 10
Podiums: 20
Pole positions: 1
Fastest laps: 1
Race win percentage: 8.13%

Leg me dan alsjeblieft eens uit waarom hij op de voorpagina van de Telegraaf zou moeten staan?!

(en trouwens wij doen hier zelf ook aan mee, of mis ik nu het topic gewijd aan de successen van Dennis van der Laar?!)

Franky R.

Citaat van: Kronos op 06 februari 2014 - 13:11:07
Citaat van: Breaktest op 06 februari 2014 - 12:38:20
Nou ik wordt wel op mijn wenken bediend zeg. Max staat zelfs op de voorpagina van De Telegraaf. Ik geloof niet dat dit het geval was toen Van der Laar zijn eerste overwinning behaalde.

Natuurlijk stond van der Laar niet op de voorpagina toen hij zijn eerste overwinning behaalde!!! Waarom zouden ze?!


Tja....achternaam, he! Maar dat kun je Verstappen en co.  niet kwalijk nemen. Max kan de eerste Nederlandse tweede generatie worden die in de F1 rijdt. Dat is het verhaal en dus gaat de aandacht uit naar Max, ipv Van der Laar.

Kronos

Citaat van: Franky R. op 06 februari 2014 - 13:25:48
Citaat van: Kronos op 06 februari 2014 - 13:11:07
Citaat van: Breaktest op 06 februari 2014 - 12:38:20
Nou ik wordt wel op mijn wenken bediend zeg. Max staat zelfs op de voorpagina van De Telegraaf. Ik geloof niet dat dit het geval was toen Van der Laar zijn eerste overwinning behaalde.

Natuurlijk stond van der Laar niet op de voorpagina toen hij zijn eerste overwinning behaalde!!! Waarom zouden ze?!

Tja....achternaam, he! Maar dat kun je Verstappen en co.  niet kwalijk nemen. Max kan de eerste Nederlandse tweede generatie worden die in de F1 rijdt. Dat is het verhaal en dus gaat de aandacht uit naar Max, ipv Van der Laar.

Enkel maar ten delen waar; niet alleen op basis van zijn achternaam gaat de media-aandacht (volledig terecht in mijn optiek) nu uit naar Max Verstappen. Als men nu een vergelijking maakt met Robin Frijs en Max Verstappen of misschien zelfs Nyck de Vries dan hebben mensen een groter punt.
Dan zal de achternaam momenteel van doorslaggevende factor zijn.

Maar Dennis van de Laar?!

Kronos

Ik ben even verder gaan kijken naar de overwinningen van Dennis van de Laar.
Dit waren er 10 in zijn autosport seizoen.

1 in de Nederlandse Suziki Swift Cup
8 in de Diesel Cup (Nederlands) in een BMW 320d
1 in de Florida test in de F3

Een kritische kantekening maken over het mediasucces van Max Verstappen is ieders goed recht. Maar vergelijk hem dan niet met een jongen als Dennis van de Laar waarvoor een mooie carriere in de toerwagens wellicht het hoogst haalbare gaat zijn.

Kootje

Ik zeg nergens dat vd Laar net zoveel media aandacht verdiend als Verstappen, maar wel dat ik het schandalig vind dat hij totaal genegeerd wordt. Toen hij z'n race in de Florida Winter Series won, stond er niets over in de Online  Telegraaf, nu Max er een wint is het voorpaginanieuws. Sorry, maar dan vindt ik de verhoudingen echt compleet krom liggen en ja .... dat vind ik 'n kwalijke zaak.

Kronos

Citaat van: Kootje op 06 februari 2014 - 14:26:08
Ik zeg nergens dat vd Laar net zoveel media aandacht verdiend als Verstappen, maar wel dat ik het schandalig vind dat hij totaal genegeerd wordt. Toen hij z'n race in de Florida Winter Series won, stond er niets over in de Online  Telegraaf, nu Max er een wint is het voorpaginanieuws. Sorry, maar dan vindt ik de verhoudingen echt compleet krom liggen en ja .... dat vind ik 'n kwalijke zaak.

De media voert enkel aan wat mensen willen lezen / zien...

Heb jij de moeite genomen om een Dennis van de Laar topic te maken?

Kootje

Citaat van: Kronos op 06 februari 2014 - 14:38:02
De media voert enkel aan wat mensen willen lezen / zien...

Niet dus ... anders had ik geen reden tot klagen gehad. ;)


CitaatHeb jij de moeite genomen om een Dennis van de Laar topic te maken?

Nee, maar die moeite heb ik ook niet genomen voor Max, Robin, Renger, Nyck, Jos, Christiaan, Robert, Beitske etc. etc. etc.
Dus ....  :-\

Kronos

Citaat van: Kootje op 06 februari 2014 - 14:55:44
Citaat van: Kronos op 06 februari 2014 - 14:38:02
De media voert enkel aan wat mensen willen lezen / zien...

Niet dus ... anders had ik geen reden tot klagen gehad. ;)


CitaatHeb jij de moeite genomen om een Dennis van de Laar topic te maken?

Nee, maar die moeite heb ik ook niet genomen voor Max, Robin, Renger, Nyck, Jos, Christiaan, Robert, Beitske etc. etc. etc.
Dus ....  :-\

Maar helaas kunnen we jouw betrokkenheid tot alle Nederlandse coureurs niet doortrekken tot de gemiddelde lezer van de Telegraaf of Nu.nl

Ikzelf had ook liever een extra katern gezien "autosport" in plaats van zaken zoals "economie" of "Cultuur en Media".

Maar blijkbaar staan wij (relatief gezien) alleen in deze strijd en gaan we die niet zo snel winnen.

Deze discussie ten spijt heeft Dennis van de Laar (welke niet gek veel mee gepresteerd heeft dan een overwinning in deze winterserie en wat Nederlandse toerwagens) nu al meer exposure dan hij ooit eerder heeft gehad. Hij wordt bijvoorbeeld met name genoemd op Nu.nl

De mediaboost die Max met zich meebrengt is iets waar alle coureurs van kunnen profiteren.

In de schaduw van Max is het altijd nog zonniger dan geheel in het donker!

Matthijs

Citaat van: Kronos op 06 februari 2014 - 15:05:05In de schaduw van Max is het altijd nog zonniger dan geheel in het donker!

Mooi omschreven! Zou wat zijn als zowel Max als Beitske, Nyck en Dennis in de Formule 3 rijden dit jaar. Wordt mooi!

Perton

Ik zou niet weten hoe Beitske een stoeltje in de Europese Formule 3 zou kunnen veroveren, maar dat is meer voer voor het Dames in de racerij-topic.

Tenzij je F3 in het algemeen bedoelt, dan heb ik niks gezegd.

janke

#178
Citaat van: Kronos op 06 februari 2014 - 13:22:34
Max Verstappen: 16 jaar oud, rijdt bij de eerste tests in een Formule auto rondetijden aan gort, in zijn eerste weekend binnen de autosport mengt hij zich in de top van het veld; in zijn tweede weekend binnen de auto sport wint hij een race.

Date of birth: September 30, 1997 (16 y/o)
Races entered: 6
Wins: 1
Podiums: 2
Pole positions: 2
Fastest laps: 2
Race win percentage: 16.67%

Dennis van der Laar: 20 jaar oud; bezig met zijn 5de seizoen binnen de autosport; van de 123 races waaraan hij deelnam heeft hij één keer een Poleposition behaald en één keer een snelste ronde. Verder 10 overwinningen.

Date of birth: February 3, 1994 (20 y/o)
Place of birth: Haarlem
Races entered: 123
Wins: 10
Podiums: 20
Pole positions: 1
Fastest laps: 1
Race win percentage: 8.13%

Leg me dan alsjeblieft eens uit waarom hij op de voorpagina van de Telegraaf zou moeten staan?!

(en trouwens wij doen hier zelf ook aan mee, of mis ik nu het topic gewijd aan de successen van Dennis van der Laar?!)

Moet je eigenlijk doen wanneer Verstappen ook 20tig is. De palmares optellen. vd Laar was wel matig vorig seizoen bij van Amersfoort. Dit jaar zit hij schijnbaar bij een topteam. Prema.

Aanpassen,

Wel leuk hoe twee gozertjes met de sport bezig zijn.

Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Leuk om te zien dat ze flink aan de weg timmeren in Amerika.
Maar goed als zoontje van krijg je altijd aandacht.

Hopelijkt haalt Max ooit de Formule 1 en wordt Jos dan de vader dan  ;)
Eigenlijk zoals nu met Kevin Magnussen gebeurd, Jan is nu de vader van  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is