Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 06 februari 2014 - 01:47:18
Toch even een klein tegengeluidje laten horen. Die jongen heeft inderdaad kampioenspotentieel - veel talent en een gezonde geldingsdrang - maar laten we ook we ook weer niet doen alsof ie het 8e wereldwonder is. Waar ik me zelf nogal aan stoor is dat sommige autosportsites wel heel erg op de Verstappen PR toer gaan. Wat nu precies de rechtvaardiging is van die onevenredige hoeveelheid aandacht ten opzichte van even getalenteerde generatiegenoten als Dennis van der Laar en Nyck de Vries ontgaat mij een beetje. En die met copyright behangen totaal nietszeggende en door niemand bekeken clipjes op Youtube zijn al helemaal potsierlijk. Het is mooi dat ie aardig doet in de Florida series, zeker voor een debutant, maar het bevestigt alleen maar dat hij bij de groep getalenteerden behoort die het in zich hebben om door te groeien.

Je mag je terecht ergeren aan de onevenredige aandacht voor Max ten opzichte van andere talenten. Ook mag je je ergeren aan de video's. Maar dat staat los van of Max wel of niet het 8e wereldwonder is. Dat is natuurlijk overdreven, maar vooralsnog heeft hij niets gedaan waaruit blijkt dat hij géén uitzonderlijk supertalent is.

Kronos

Citaat van: Breaktest op 06 februari 2014 - 01:47:18
Toch even een klein tegengeluidje laten horen. Die jongen heeft inderdaad kampioenspotentieel - veel talent en een gezonde geldingsdrang - maar laten we ook we ook weer niet doen alsof ie het 8e wereldwonder is. Waar ik me zelf nogal aan stoor is dat sommige autosportsites wel heel erg op de Verstappen PR toer gaan. Wat nu precies de rechtvaardiging is van die onevenredige hoeveelheid aandacht ten opzichte van even getalenteerde generatiegenoten als Dennis van der Laar en Nyck de Vries ontgaat mij een beetje. En die met copyright behangen totaal nietszeggende en door niemand bekeken clipjes op Youtube zijn al helemaal potsierlijk. Het is mooi dat ie aardig doet in de Florida series, zeker voor een debutant, maar het bevestigt alleen maar dat hij bij de groep getalenteerden behoort die het in zich hebben om door te groeien.

Wellicht dat juist deze (media)aandacht er voor zal gaan zorgen dat er net één grote sponsor straks zal opstaan om Max dat zetje te geven die hij later nodig heeft.
Ook ten tijden van Jos Verstappen was de media-aandacht omtrent hem enorm groot, dat heeft er mede toe geleid dat hij ons meest succesvolle F1 coureur is geworden.

Rechtvaardiging spreek jij over?! Nyck de Vries / Dennis van der Laar? Buiten de echte autosportliefhebbers heeft niemand ooit gehoord van die gasten! (dat wil absoluut niet zeggen dat ze onder doen voor Max Verstappen). Juist die hype creëren zorgt dat er wel aandacht naar Max Verstappen uit gaat, dit creëren ze trouwens zelf waarna het versterkt wordt door de media.

Dus het verschil tussen eerder genoemde coureurs en Max is aan het team rondom Max te danken!

Met alleen talent kom je er echt niet... en dat begrijpt Jos als geen ander vandaar deze "potsierlijke" show!

(trouwens ik durf hem wel aan; Dennis van der Laar heeft nu meer naamsbekendheid dan een maand geleden enkel en alleen omdat hij in dezelfde klasse rijdt als Max Verstappen!)

0634

Eens met Kronos. Hij heeft natuurlijk een bekende achternaam, dat scheelt al. Daardoor krijg je al vrij snel extra media-aandacht. Bovendien bewijst hij tot nu toe wel tot het rijtje supertalenten te behoren, volgens mij. Al is het altijd afwachten hoe hij zich ontwikkeld. Ze zoeken inderdaad de media wel op bij tijd en wijle, maar dat doen ze natuurlijk ook wel slim. Je hebt bekendheid nodig, je moet in de spotlights komen.

Kootje

Maar toch ben ik het hier ook wel met Breaktest eens dat het soms best irritant is dat iedereen het alleen maar over Max heeft, terwijl Dennis vd Laar het op dit moment (heeft ook meer ervaring) beter doet. Toch heeft niemand in de media aandacht voor hem en lijkt alles om Max te draaien. Logisch ... maar daarom niet minder jammer.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 06 februari 2014 - 09:45:58
Maar toch ben ik het hier ook wel met Breaktest eens dat het soms best irritant is dat iedereen het alleen maar over Max heeft, terwijl Dennis vd Laar het op dit moment (heeft ook meer ervaring) beter doet. Toch heeft niemand in de media aandacht voor hem en lijkt alles om Max te draaien. Logisch ... maar daarom niet minder jammer.

Ja net zo goed vind ik het jammer dat er nauwelijks aandacht is voor Nyck de Vries die in mijn ogen nog steeds een groot talent is. Maar dat kun je Verstappen en co niet aanrekenen.

Kootje

Nee .... maar dat doen we dan ook niet. Zij hebben nu eenmaal het voordeel dat Jos connecties heeft en weet hoe hij deze moet gebruiken. Maar ik (en ik denk Breaktest ook) neem het de Nederlandse media wel kwalijk dat er totaal geen aandacht uitgaat naar de andere Nederlanders. Uitzondering zijn Frijns en Daniël de Jong in GP2. Maar dat was waarschijnlijk niet het geval geweest als pappie RTL GP niet gesponsord had.

0634

Och, Maxie en zijn pa doen het gewoon goed en handig. Kan me daar niet zo aan irriteren om eerlijk te zijn. Dan vind ik het veel irritanter dat zo'n De Jong relatief veel aandacht krijgt, omdat hij er niet heel veel van kan. Max dwingt het (tot nu toe) ook af op de baan.

Kootje

En daarom neem ik het Jos en Max ook niet kwalijk, net als dat ik het De Jong niet kwalijk neem. Ik neem het de media kwalijk dat zij zich louter op Max richten en andere talenten (groot of klein) totaal links laten liggen.

Kronos

Citaat van: Kootje op 06 februari 2014 - 09:45:58
Maar toch ben ik het hier ook wel met Breaktest eens dat het soms best irritant is dat iedereen het alleen maar over Max heeft, terwijl Dennis vd Laar het op dit moment (heeft ook meer ervaring) beter doet. Toch heeft niemand in de media aandacht voor hem en lijkt alles om Max te draaien. Logisch ... maar daarom niet minder jammer.

Het mediacircus (en het team dat zich daarmee bezig houdt) rondom Max Verstappen is vele malen beter dan dit bij veel generatiegenoten is.
Zonder die media-aandacht hebben we straks een zoveelste Jeroen Bleekemolen / Tom Coronel / Mike Heezemans / Patrick Huisman.
Allemaal prachtige coureurs met genoeg races om met recht trots op te zijn en zelfs gewoonweg een succesvolle carierre.

Alleen schitteren ze niet binnen de Formule 1. En dat is wel de doelstelling van team Verstappen.

Op basis van talent (zoals Robin Frijns) kun je best F1 bereiken.
Op basis van geld (zoals Giedo van der Garde) kun je best F1 bereiken.

Maar in zoveel topics hebben we eerder al aangegeven dat bovenstaande punten samen moeten komen om echt potten te kunnen breken in de F1.

Dat is momenteel wat Team Verstappen aan het proberen is. Aandacht naar je toe trekken. En als dit ten koste gaat van andere coureurs zoals v.d. Laar of de Vries dan zal Verstappen daar geen nacht minder om slapen.

De Media pikt alleen dat op wat interessant gevonden kan worden door het beoogde publiek. Door dit vervolgens uit te vegroten en uit proportie te trekken creëer je een hype waardoor er versterkende krachten gaan spelen waardoor weer meer Media interesse krijgt in het onderwerp.
Er is daarbij gewoonweg geen ruimte voor andere minder interessante onderwerpen (uit het oogpunt van de media).

Dennis van der Laar kan het beste gewoon meeliften met het succes van Max Verstappen en hem proberen te verslaan op het circuit. Als hij daarin slaagt zal hij bekender worden dan hij ooit op eigen kracht had kunnen worden.

Toen Jos Verstappen in de F1 zijn rondjes reed was F1 populairder dan ooit in Nederland. Daar hebben veel coureurs na hem de vruchten van kunnen plukken. We hebben deze nieuwe impuls nodig en de media begrijpt het.

0634

Citaat van: Kootje op 06 februari 2014 - 10:19:37
En daarom neem ik het Jos en Max ook niet kwalijk, net als dat ik het De Jong niet kwalijk neem. Ik neem het de media kwalijk dat zij zich louter op Max richten en andere talenten (groot of klein) totaal links laten liggen.
Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik ze dat kwalijk zou moeten nemen.

Perton

Punt is dat vd laar met weinig ervaring een beetje vanuit het niets coureur werd. En in de f3 niet echt goed was, waarbij ik het enkel over de resultaten heb, niet over potentie o.i.d. dus ik snap niet echt waarom hij veel aandacht zou moeten verdienen, behalve dat hij het nu behoorlijk goed doet in een, zo objectief mogelijk gezien, weinigzeggend kampioenschapje. Er zijn geen karttitels of andere leuke dingen om op te teren. Vd laar is, mediatechnisch gezien, een complete nobody. Of dat terecht of niet is is een andere discussie. Ik vind het persoonlijk onterecht, maar dat terzijde.

Dan de vries. Werd wk karten en mclaren-coureur. Wist het vervolgens niet waar te maken. Dat dat dan aan materiaal heeft gelegen, is wederom een ander verhaal. Hij heeft niet op zijn momentum (wat betreft media-aandacht) kunnen voortbouwen.

Verstappen daarentegen pakte zo'n beetje alle karttitels en weet nu de hype nog leeft als 16-jarige snotneus ervaren coureurs van ferrari te verslaan. Hij heeft dus een geweldig momentum. Rijdt hij een kutjaar in f3 of Renault,  is die hype ook wel weer minder.

Is het terecht dat de vries en vd laar minder aandacht krijgen? Voor ons als autosportliefhebber natuurlijk niet. Is het logisch vanuit media-oogpunt? Honderd procent. Want wie the fuck is dennis van de laar nou? (Dat laatste is uiteraard niet wat ik daadwerkelijk van hem vind)

Kootje

Citaat van: Perton op 06 februari 2014 - 11:32:26
Is het terecht dat de vries en vd laar minder aandacht krijgen? Voor ons als autosportliefhebber natuurlijk niet. Is het logisch vanuit media-oogpunt? Honderd procent. Want wie the fuck is dennis van de laar nou? (Dat laatste is uiteraard niet wat ik daadwerkelijk van hem vind)

Precies .... niets meer aan toe te voegen.

Breaktest

Citaat van: Kootje op 06 februari 2014 - 10:05:53
Nee .... maar dat doen we dan ook niet. Zij hebben nu eenmaal het voordeel dat Jos connecties heeft en weet hoe hij deze moet gebruiken. Maar ik (en ik denk Breaktest ook) neem het de Nederlandse media wel kwalijk dat er totaal geen aandacht uitgaat naar de andere Nederlanders. Uitzondering zijn Frijns en Daniël de Jong in GP2. Maar dat was waarschijnlijk niet het geval geweest als pappie RTL GP niet gesponsord had.
Precies. Hoewel je je bij Daniël de Jong nog afvragen of die aandacht wel terecht is. Het is tamelijk onevenwichtig allemaal.

Breaktest

Nou ik wordt wel op mijn wenken bediend zeg. Max staat zelfs op de voorpagina van De Telegraaf. Ik geloof niet dat dit het geval was toen Van der Laar zijn eerste overwinning behaalde.

0634

Citaat van: Perton op 06 februari 2014 - 11:32:26
Punt is dat vd laar met weinig ervaring een beetje vanuit het niets coureur werd. En in de f3 niet echt goed was, waarbij ik het enkel over de resultaten heb, niet over potentie o.i.d. dus ik snap niet echt waarom hij veel aandacht zou moeten verdienen, behalve dat hij het nu behoorlijk goed doet in een, zo objectief mogelijk gezien, weinigzeggend kampioenschapje. Er zijn geen karttitels of andere leuke dingen om op te teren. Vd laar is, mediatechnisch gezien, een complete nobody. Of dat terecht of niet is is een andere discussie. Ik vind het persoonlijk onterecht, maar dat terzijde.

Dan de vries. Werd wk karten en mclaren-coureur. Wist het vervolgens niet waar te maken. Dat dat dan aan materiaal heeft gelegen, is wederom een ander verhaal. Hij heeft niet op zijn momentum (wat betreft media-aandacht) kunnen voortbouwen.

Verstappen daarentegen pakte zo'n beetje alle karttitels en weet nu de hype nog leeft als 16-jarige snotneus ervaren coureurs van ferrari te verslaan. Hij heeft dus een geweldig momentum. Rijdt hij een kutjaar in f3 of Renault,  is die hype ook wel weer minder.

Is het terecht dat de vries en vd laar minder aandacht krijgen? Voor ons als autosportliefhebber natuurlijk niet. Is het logisch vanuit media-oogpunt? Honderd procent. Want wie the fuck is dennis van de laar nou? (Dat laatste is uiteraard niet wat ik daadwerkelijk van hem vind)
Yup. Zo is het helemaal. Goed verwoord.

Citaat van: Breaktest op 06 februari 2014 - 12:38:20
Nou ik wordt wel op mijn wenken bediend zeg. Max staat zelfs op de voorpagina van De Telegraaf. Ik geloof niet dat dit het geval was toen Van der Laar zijn eerste overwinning behaalde.

Prachtig toch? Autosport leeft niet echt in NL, laten we hopen dat Verstappen dat momentum kan vasthouden en grote media vaker autocoureurs op hun FP ten toonstellen. Vind het eigenlijk alleen maar positief.