Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: janke op 21 januari 2014 - 22:44:11
Schumacher heeft zijn status aan zichzelf te danken. Hij haalde meer uit een auto/chassis dan zijn teammaten. Dat maakt nu juist het verschil tussen topcoureur en een leuke coureur. Als hij die auto zelf zo goed kon afstellen, waarom zou hij die gegevens aan zijn teammaat geven? Dat zou ik ook niet doen.


Accoord,


Dat mag. Maar...dan kun je IMHO ook niet stellen dat Schumi's teamgenoten op gelijk voet de strijd aangingen, want mocht Schumacher ook niet hun gegevens bekijken? Ik vraag het maar even...

Perton

#121
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112327

"Max is looking at European Formula Renault 2.0, but also European F3," Jos told AUTOSPORT.

NIET DOEN. NIET. DOEN. Voor mijn part doe je eerst een matig seizoen Renault en ga je in 2015 alsnog naar de F3, maar nu niet doen. Wordt niet de volgende Ghirelli, of in mindere mate Chilton, die schijnbaar wél de basissnelheid had jaren geleden maar toen alles te snel wilde doen en het nu van papa's centjes moet hebben.

Jehoentelaar

Formule 3 zou gekkenwerk zijn. Zit je daar eerst een paar jaar in de ongelooflijke chaos dat het middenveld heet, voor je een keer voorin meedoet.

Pak het stapsgewijs aan en je ontwikkelt je veel beter.

Sabai

Je zou toch denken dat met de ervaring die Jos heeft ze hem voorzichtig gaan brengen en de tijd geven om zichzelf te ontwikkelen.

gloudiesaurus

Precies ik zou ook stap voor stap doen. Max is pas 16.... breng hem langzaam  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 28 januari 2014 - 22:20:27
Precies ik zou ook stap voor stap doen. Max is pas 16.... breng hem langzaam  :)


Ik dacht juist dat Jos zijn zoon langzaam wilde brengen. Hij had het zelfs over vier jaar rijden in de promo's voordat Max aan de F1 kon denken? En nu opeens 'F3'...nounou...

Maikel0230

Rustig jongens, laten we eerst maar eens wachten of dat ook gebeurt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Ik denk ook dat Formule Renault 2.0 slimmer is, maar het gaat erom dat Max zich enorm prettig voelt in die Formule 3 auto. Maar ik ben 'bang' dat hij het eerste seizoen best veel fouten zal maken.

Kootje

Weet je .... als hij zich thuisvoelt in de F3, en dat doetie duidelijk, waarom ook niet? Enige maar die ik eraan heb is dat hij wel verzekerd moet zijn van 2 seizoenen, zodat hij in het eerste nog ruimte heeft om fouten te maken. De snelheid is er iig, nu de ervaring nog.

Perton

Mjah chilton gold ook als gigantisch talent en.ging toen ook direct de f3 in. Faalde toen en is qua ontwikkeling sindsdien altijd out of sync gebleven, om even een indycar-term te gebruiken.

Tuurlijk kán het goedkomen met verstappen maar waarom je fouten leren in de f3? Liever een jaar met fouten in de renault en dan zie ik hem volgend jaar gewoon als.rookie f3 kampioen worden.

Kootje

Een jaar met fouten in de WSR 2.0 kan net zo desastreus zijn voor je loopbaan als eenzelfde seizoen F3. Kijk naar Nyck de Vries die na 'n matig jaar door velen afgeschreven wordt. Derhalve vind ik dat geen goed argument om het niet te doen.


Kronos

Dit jaar zal door iedereen gezien worden als een leerjaar. Of dit nu in de FR of in de F3 of van mijn part in de GP2 (for arguments sake) zal zijn.
Het seizoen 2015 zal hij moeten laten zien dat hij progressie heeft gemaakt in 2014.

Als de F3 daadwerkelijk echt veeeel beter bij zijn rijstijl past dan de FR en hij krijgt ook een betere aanbieding / team / begeleiding / sponsor (pick one) dan waarom niet.

Perton

Uiteindelijk zal die zelf de beslissing moeten maken natuurlijk. Uiteraard kan hij slagen, ik heb alleen de afgelopen jaren genoeg coureurs een poging zien wagen te snel te gaan en erin te falen. Daarom ben ik wat huiverig

Kronos

Citaat van: Perton op 30 januari 2014 - 12:23:40
Uiteindelijk zal die zelf de beslissing moeten maken natuurlijk. Uiteraard kan hij slagen, ik heb alleen de afgelopen jaren genoeg coureurs een poging zien wagen te snel te gaan en erin te falen. Daarom ben ik wat huiverig

Ben ik het met je eens...maar ach we kunnen toch enkel maar aan de zijlaan staan blaten, moet het eerste forum nog tegenkomen dat daadwerkelijk invloed heeft op besluiten van coureurs  ;)

Dit weekend weer een race in de VS! Kijk daar wel naar uit.

Verder foto's gezien dat de coureurs daar echt zelf aan de slag gaan met de auto's in de fabriek, wel netjes opgezet die Serie!

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 30 januari 2014 - 09:52:52
Een jaar met fouten in de WSR 2.0 kan net zo desastreus zijn voor je loopbaan als eenzelfde seizoen F3. Kijk naar Nyck de Vries die na 'n matig jaar door velen afgeschreven wordt. Derhalve vind ik dat geen goed argument om het niet te doen.
Die velen hebben er dan niet zo veel verstand van. Maar dat krijg je als het ganse land verwacht dat 'ie even wat meer ervaren coureurs naar het schroot rijdt.