Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 21:57:06Deed Max Chilton ook toen hij nog als groot talent gold. Wat heeft hij zijn talent goed weten te ontwikkelen...

Maar hij rijd wel Formule 1 :P

Perton

Jawel maar een lange succesvolle carrière zal het uiteraard niet worden en het lijkt me wel dat max dat wil ;)

gloudiesaurus

Verstappen doet het verstandig door het stap voor stap te doen.
Je moet de overstap van de karting naar de autosport niet onderschatten  :)
Formule - Renault is de juiste weg, Formule 3 is leuk om te proberen maar nog een brug te ver denk ik.

Stel nou dat F- Renault een groot succes wordt dan staat hij op Pole Position voor World Series by Renault. Sowieso vind ik F-Renault ook al pittig, veel coureurs doen nog een tussenklasse.

In en Amerika rijden is alleen maar ervaring op doen. Verstappen reed destijds in de atlantic series in Nieuw Zeeland in een aftandse auto om ervaring op te doen. In dat chassis, wat eigenlijk al afgeschreven was, maakte hij toen grote indruk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 18 januari 2014 - 13:45:24
Verstappen doet het verstandig door het stap voor stap te doen.
Je moet de overstap van de karting naar de autosport niet onderschatten  :)
Formule - Renault is de juiste weg, Formule 3 is leuk om te proberen maar nog een brug te ver denk ik.

Stel nou dat F- Renault een groot succes wordt dan staat hij op Pole Position voor World Series by Renault. Sowieso vind ik F-Renault ook al pittig, veel coureurs doen nog een tussenklasse.

In en Amerika rijden is alleen maar ervaring op doen. Verstappen reed destijds in de atlantic series in Nieuw Zeeland in een aftandse auto om ervaring op te doen. In dat chassis, wat eigenlijk al afgeschreven was, maakte hij toen grote indruk.


Yup, dat bedoelde ik... :)

janke

Oke, maar werd Joske niet gelijk de F1 in geknikkerd, omdat hij zo goed was in de Duitse F3 Series. Ik vraag maar. Maar zijn carriere liep toch anders. Te snel, en dan ook nog een schop onder je kont krijgen van playboy Briatore? Was toen toch allemaal een beetje vreemd. Maar dat vind ik.


Some things are too important to be left in the past.

Perton

Naja het hielp natuurlijk een beetje dat Lehto zijn nek brak en Verstappen toen moest invallen. Dus het zijn natuurlijk ook de omstandigheden. Misschien dat zijn carrière anders was gegaan als ie 'gewoon' in 1995 zijn debuut bij Simtek had gemaakt.

Maar dat is achteraf praten.

Kootje

Klopt, maar dat Jos faalde lag niet alleen aan het feit dat hij zo snel gebracht werd, maar net zo goed aan het team waar hij voor reed. Benetton was compleet op Schumacher gefocussed, maar verwachtte wel dat rooky Verstappen hetzelfde met 'n mindere auto kon. Dat legde extra druk op hem, waardoor hij te vaak over de grens ging en zo Jos de Grindbakboss werd. Had hij voor de testrol bij McLaren gegaan, dan had hij 'n jaartje kunnen wennen en daarna met gelijk materiaal de strijd met z'n teamgenoot aan kunnen gaan. Voor mezelf weet ik 100% zeker dat zijn loopbaan er dan heel anders uit had gezien.

janke

Sorry Kootje, was die auto van Verstappen dan zo anders bij Benetton? Geloof er niks van. Schumacher was gewoon een hoger level.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Die auto was in zoverre anders dat hij puur op en om Schumi heen gebouwd was en Schumi als eerste alle upgrades kreeg. Op zich niets mis mee, maar dan moet je niet verlangen dat je 2e coureur op hetzelfde niveau kan presteren.

Enzo

Citaat van: janke op 19 januari 2014 - 22:09:50
Sorry Kootje, was die auto van Verstappen dan zo anders bij Benetton? Geloof er niks van. Schumacher was gewoon een hoger level.

Juist

Franky R.

Citaat van: Kootje op 19 januari 2014 - 22:28:33
Die auto was in zoverre anders dat hij puur op en om Schumi heen gebouwd was en Schumi als eerste alle upgrades kreeg. Op zich niets mis mee, maar dan moet je niet verlangen dat je 2e coureur op hetzelfde niveau kan presteren.
Klopt, want toen Alesi en Berger -toch ook geen pannenkoeken- met de Benetton aan de slag gingen, konden ze niet overweg met de soms bizarre gedrag van de auto. Puur op en om Schumi gebouwd.


En als Schumacher van een andere level was...Herbert kreeg geen toegang meer tot diens telemetrie, toen hij een keertje veel sneller bleek... :P

Kootje


janke

Citaat van: Franky R. op 20 januari 2014 - 16:23:36
Citaat van: Kootje op 19 januari 2014 - 22:28:33
Die auto was in zoverre anders dat hij puur op en om Schumi heen gebouwd was en Schumi als eerste alle upgrades kreeg. Op zich niets mis mee, maar dan moet je niet verlangen dat je 2e coureur op hetzelfde niveau kan presteren.
Klopt, want toen Alesi en Berger -toch ook geen pannenkoeken- met de Benetton aan de slag gingen, konden ze niet overweg met de soms bizarre gedrag van de auto. Puur op en om Schumi gebouwd.


En als Schumacher van een andere level was...Herbert kreeg geen toegang meer tot diens telemetrie, toen hij een keertje veel sneller bleek... :P

Herbert met Schumacher vergelijken? Appels met peren. Ik geloof dat coureurs toch hun auto neerzetten zoals zij het willen? En Schumacher kon dat blijkbaar beter dan zijn teammaten. In zijn hele F1 loopbaan is dat wel bewezen. Uiteraard tot dat hij bij Mercedes begon.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 21 januari 2014 - 20:42:29
Citaat van: Franky R. op 20 januari 2014 - 16:23:36
Citaat van: Kootje op 19 januari 2014 - 22:28:33
Die auto was in zoverre anders dat hij puur op en om Schumi heen gebouwd was en Schumi als eerste alle upgrades kreeg. Op zich niets mis mee, maar dan moet je niet verlangen dat je 2e coureur op hetzelfde niveau kan presteren.
Klopt, want toen Alesi en Berger -toch ook geen pannenkoeken- met de Benetton aan de slag gingen, konden ze niet overweg met de soms bizarre gedrag van de auto. Puur op en om Schumi gebouwd.


En als Schumacher van een andere level was...Herbert kreeg geen toegang meer tot diens telemetrie, toen hij een keertje veel sneller bleek... :P

Herbert met Schumacher vergelijken? Appels met peren. Ik geloof dat coureurs toch hun auto neerzetten zoals zij het willen? En Schumacher kon dat blijkbaar beter dan zijn teammaten. In zijn hele F1 loopbaan is dat wel bewezen. Uiteraard tot dat hij bij Mercedes begon.


Ik vergeleek Johnny Herbert niet met Schumi...Dat heeft idd. geen zin, doch dat Schumachers status soms wel heel erg werd beschermd. Dat wilde ik met mijn comment aangeven...

janke

Schumacher heeft zijn status aan zichzelf te danken. Hij haalde meer uit een auto/chassis dan zijn teammaten. Dat maakt nu juist het verschil tussen topcoureur en een leuke coureur. Als hij die auto zelf zo goed kon afstellen, waarom zou hij die gegevens aan zijn teammaat geven? Dat zou ik ook niet doen.
Some things are too important to be left in the past.