Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kronos

Citaat van: Matthijs op 20 december 2013 - 13:01:16
Nouja, resultaten. Het gaat in de winter vooral om race-ritme op te doen. Quali-snelheid heeft hij al, dat heeft hij bewezen. Maar wil hij in 2014 al direct een gooi willen doen om de Renault-titel, dan zal hij race-ritme op moeten doen. Het is seizoen 2014 dat telt, niet de winter.

Dat race-ritme krijg je inderdaad niet door het testen. Daarentegen moet de race waaraan je deelneemt wel representatief zijn voor de races die je gedurende het seizoen 2014 af gaat wikkelen (anders heb je er nog niet gek veel aan).

Perton

Citaat van: Matthijs op 20 december 2013 - 13:01:16
Nouja, resultaten. Het gaat in de winter vooral om race-ritme op te doen. Quali-snelheid heeft hij al, dat heeft hij bewezen. Maar wil hij in 2014 al direct een gooi willen doen om de Renault-titel, dan zal hij race-ritme op moeten doen. Het is seizoen 2014 dat telt, niet de winter.
dat weet jij, dat weet ik. Maar weten de sponsoren en de mainstream media dat ook?

0634

Toch altijd leuk om te lezen over een Nederlander. Zeker ook dat deel over vrolijk en spontaan. Zo zie ik zijn vader niet. Die was toch vaak gesloten en humeurig.

Citaat
(29/12/2013) The 2013 finale ended a golden season for Max Verstappen and CRG. A fantastic racing year sprinkled with an impressive streak of international titles and victories in all the most important appointments, from World to European Championships, to WSK Series.
CRG's chassis turned out to be the most performing chassis in almost all categories and sometimes it showed such a clear superiority that allowed it to dominate the contest with the rivals. The 15 year old Dutch driver Max enriched CRG's prize list with the victory in the KZ World Championship, the two European titles of KZ and KF, the triumphs in WSK Euro Series KZ1 and WSK Master Series KZ2.

Giancarlo Tinini, CRG President, reflects on the phenomenal season: "Over the years we have had great seasons, but 2013 has been a really good season for us. Beyond the titles won, we have always been competitive in all the categories. I am really happy on the results we got and I am glad of Max Verstappen's move to motor-sport after such an exceptional season. I am certain that his record season will remain in the history of karting."

"Everyone knows the value of Max Verstappen, I believe that no one can say he won as much at his age. This excess of power brought a bit of jealousy and envy with it, but the cheap attacks after the incident in Bahrain is what annoyed me the most. The truth is that Max had a technical problem in Bahrain and we do not know if it could have been sorted in a couple of laps or not, but after being pricked several times from behind he tried to defend himself keeping his line. I think that he was 90% right. Unbiased observers know how racing is and, moreover, Max had been hit on his rear wheel, but this does not count now. What counts is what Max won and left to karting, we can leave all the rest to the 'poor' in victories and racing spirit."

CRG says now goodbye to Max, who is ready to move to cars...
"I wish him all the best. Max is a very talented driver that has important qualities that very few have, like spontaneity. He still has fun, he has always been playful and funny with the guys in the team. I have seen big champions, with half of the championships won by Max, being way too cocky. His spontaneity gets to people, he does not criticize. Even after the incident in Bahrain he did not criticize anybody nor felt sorry for himself. It happened and that was it."

http://www.verstappen.nl/news/1673.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter


gloudiesaurus

Klinkt goed allemaal!
Ook goed om te lezen dat in Bahrein zijn kart een probleem had (zowat de enige race die hij niet won).

Ben benieuwd voor welk team hij nu gaat rijden in de autosport.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#94
Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 10:59:56
Ik vraag me af of ze de wintercompetitie in Florida nu aan het overwegen zijn.
Natuurlijk; de focus ligt op komend seizoen in de FR 2.0, maar mocht een team aldaar nog een plek over hebben lijkt Verstappen toch wel een interessante kandidaat (mocht het kamp Verstappen dit overwegen).

Dat deelnemersveld aldaar is prima in orde trouwens met onder anderen Bianchi.

Ik had het niet verwacht, maar je hebt gelijk gekregen! Verstappen zojuist bevestigd in dat Ferrari-kampioenschap.


Van Verstappen.nl

Max kijkt al uit naar zijn racedebuut in de autosport: "Vanuit Ferrari heeft Luca Baldisserri als hoofd van de Ferrari Driver Academy contact met me opgenomen. Zijn uitnodiging om deel te nemen aan de Florida Winter Series heb ik met beide handen aangegrepen, want het is een goede manier om in een korte tijd veel race ervaring op te doen in een auto. Mijn doel is om zoveel mogelijk te leren in Florida en daarbij zal ik mijn uiterste best doen. Het is mijn racedebuut en ik kan me al meteen meten met enkele grote namen uit de autosport." Verstappen junior vervolgt: "Ik zal ervaren hoe het is om dicht achter andere auto's te rijden en downforce te verliezen, veel starts oefenen en samen met engineers data bestuderen, kortom volledige raceweekends afwerken. Er valt nog een hoop te leren. Ik heb er al veel zin in!"
De engineers en monteurs van de Ferrari Driver Academy zorgen centraal voor alle auto's en geven colleges om de rijders over het rijgedrag en afstelling van de auto te onderwijzen. Luca Baldisserri: "Eigenlijk is het geen kampioenschap, maar een manier om coureurs tijdens de winter te trainen. Zeker voor de Europese deelnemers, die in deze periode amper goede weersomstandigheden zullen treffen. Maar het zal ook competitief zijn, want als puntje bij paaltje komt, is er altijd competitie wanneer je coureurs tegen elkaar laat racen. Maar er zijn geen prijzen te verdienen. De echte winst zit hem voor de coureurs in de mogelijkheid om te leren en ervaring op het circuit op te doen."

Perton

#95
Raffaele Marciello
Antonio Fuoco
Lance Stroll
Vasly Romanov
Nicholas Latifi
Dennis van de Laar
Alex Bosak
Tatiana Calderón
Max Verstappen
Takashi Kasai
Ed Jones

Met Romanov en Stroll (en Kasai in mindere mate) een paar oude bekenden voor Verstappen uit het karten van vorig jaar, en met Marciello, Fuoco (en Stroll trouwens) ook een paar Ferrari Academy-coureurs in het kampioenschap + de erg talentvolle Ed Jones. Wie denkt dat Verstappen zomaar even vooraan gaat rijden, zal nog wel voor een verrassing komen te staan. Maar als Verstappen wél vooraan weet mee te doen, dan is dat heel, heel erg indrukwekkend.

-edit- voor wie zich afvraagt waarom Jules Bianchi  niet in de lijst staat: hij zal slechts een van de vier evenementen deelnemen.

Kronos

Citaat van: Perton op 16 januari 2014 - 12:37:13
Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 10:59:56
Ik vraag me af of ze de wintercompetitie in Florida nu aan het overwegen zijn.
Natuurlijk; de focus ligt op komend seizoen in de FR 2.0, maar mocht een team aldaar nog een plek over hebben lijkt Verstappen toch wel een interessante kandidaat (mocht het kamp Verstappen dit overwegen).

Dat deelnemersveld aldaar is prima in orde trouwens met onder anderen Bianchi.

Ik had het niet verwacht, maar je hebt gelijk gekregen! Verstappen zojuist bevestigd in dat Ferrari-kampioenschap.


Van Verstappen.nl

Max kijkt al uit naar zijn racedebuut in de autosport: "Vanuit Ferrari heeft Luca Baldisserri als hoofd van de Ferrari Driver Academy contact met me opgenomen. Zijn uitnodiging om deel te nemen aan de Florida Winter Series heb ik met beide handen aangegrepen, want het is een goede manier om in een korte tijd veel race ervaring op te doen in een auto. Mijn doel is om zoveel mogelijk te leren in Florida en daarbij zal ik mijn uiterste best doen. Het is mijn racedebuut en ik kan me al meteen meten met enkele grote namen uit de autosport." Verstappen junior vervolgt: "Ik zal ervaren hoe het is om dicht achter andere auto's te rijden en downforce te verliezen, veel starts oefenen en samen met engineers data bestuderen, kortom volledige raceweekends afwerken. Er valt nog een hoop te leren. Ik heb er al veel zin in!"
De engineers en monteurs van de Ferrari Driver Academy zorgen centraal voor alle auto's en geven colleges om de rijders over het rijgedrag en afstelling van de auto te onderwijzen. Luca Baldisserri: "Eigenlijk is het geen kampioenschap, maar een manier om coureurs tijdens de winter te trainen. Zeker voor de Europese deelnemers, die in deze periode amper goede weersomstandigheden zullen treffen. Maar het zal ook competitief zijn, want als puntje bij paaltje komt, is er altijd competitie wanneer je coureurs tegen elkaar laat racen. Maar er zijn geen prijzen te verdienen. De echte winst zit hem voor de coureurs in de mogelijkheid om te leren en ervaring op het circuit op te doen."

Ongelooflijk dat ik ook nog een keer gelijk krijg! Dit moet ik eigenlijk mijn vrouw laten zien dat ik ook soms gelijk heb!!! Bedankt!

gloudiesaurus

Netjes hoor Kronos! Je hebt inzicht  ;)

Ik zie het vooral als een evenement voor Max om wat ervaring op te doen in de auto's. Slimme zet denk ik.
En contacten met Ferrari moet je altijd warm houden  ;) Heel mooi dat Ferrari Max hiervoor vraagt.

De line-up is sterk. Maar wat heeft hij te verliezen? Hij maakt zijn autosport-debuut, vele anderen rijden daarin al wat langer rond. Als hij indruk weet te maken dan is het lijntje met Ferrari ook gelijk gelegd.

Ben benieuwd!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Belangrijkste is dat ie Lance Stroll verslaat. Kart-concurrent en Ferrari-coureur. Als Stroll nu plots flink beter is... dan is dat uiteraard geen man overboord voor Verstappen, maar volgt er wel even een kleine terugslag in zijn reputatie.

En in mindere mate die Rus, die ook nog wel goed mee kon komen in het kart-kampioenschap. Daar moet Verstappen ook voor zien te finishen.

janke

Het moet niet allemaal te snel gaan. Hij gaat zijn vader toch niet opvolgen?? Die de Vries hoe  is het daarmee??
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Formule 3 voor het nieuwe Renault-project dit jaar. Wordt ongetwijfeld ergens in de komende weken bevestigd.

En te snel, één ding is te snel, maar je concurrenten van afgelopen jaar uit de karting verslaan is een ander verhaal. Dat mag toch zeker wel van hem worden verwacht.

Matthijs

Ik lees her en der al berichten dat Verstappen na de winter direct naar de Formule 3 moet, omdat de Formule Renault 2.0 al te min zou zijn. Mensen verwarren soms een snellere auto met een sterere competitie. De afgelopen paar jaar was de FR2.0 met Frijns, Kvyat, Sainz, Vandoorne, De Vries en Ghasly een uitermate sterke competitie.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 16 januari 2014 - 22:25:03
Netjes hoor Kronos! Je hebt inzicht  ;)

Ik zie het vooral als een evenement voor Max om wat ervaring op te doen in de auto's. Slimme zet denk ik.
En contacten met Ferrari moet je altijd warm houden  ;) Heel mooi dat Ferrari Max hiervoor vraagt.

De line-up is sterk. Maar wat heeft hij te verliezen? Hij maakt zijn autosport-debuut, vele anderen rijden daarin al wat langer rond. Als hij indruk weet te maken dan is het lijntje met Ferrari ook gelijk gelegd.

Ben benieuwd!


Deed papa Verstappen niet iets soortgelijks? Die reed toch ook een competitie in Nieuw-Zeeland, voordat hij F3 reed of zo iets?

Perton

Citaat van: Matthijs op 17 januari 2014 - 21:21:21
Ik lees her en der al berichten dat Verstappen na de winter direct naar de Formule 3 moet, omdat de Formule Renault 2.0 al te min zou zijn. Mensen verwarren soms een snellere auto met een sterere competitie. De afgelopen paar jaar was de FR2.0 met Frijns, Kvyat, Sainz, Vandoorne, De Vries en Ghasly een uitermate sterke competitie.
Deed Max Chilton ook toen hij nog als groot talent gold. Wat heeft hij zijn talent goed weten te ontwikkelen... Mensen die dat roepen, hebben geen idee wat ze ijlen volgens mij.

Matthijs

Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 21:57:06
Deed Max Chilton ook toen hij nog als groot talent gold. Wat heeft hij zijn talent goed weten te ontwikkelen... Mensen die dat roepen, hebben geen idee wat ze ijlen volgens mij.
[/quote]

Nouja, noem het enthousiasme. Laten we blij zijn dat een enorm talent op het punt staat door te breken. En dat het een Nederlander is, dat is alleen maar leuker. Sowieso hebben we helemaal niet te klagen wat talenten betreft.