Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Breaktest

Ik wil niet zeggen dat ie had moeten winnen, maar 1 x Wereldkampioen, 2 x Europees kampioen kart: had die knaap niet op de nominatielijst voor sportman van het jaar moeten staan?

Kronos

Citaat van: Breaktest op 19 december 2013 - 09:30:54
Ik wil niet zeggen dat ie had moeten winnen, maar 1 x Wereldkampioen, 2 x Europees kampioen kart: had die knaap niet op de nominatielijst voor sportman van het jaar moeten staan?

Autosport staat redelijk onderaan de ladder met betrekking tot die verkiezing.
Laatst stond er al ergens een column dat voetballers bijvoorbeeld ook zelden meer die titel binnenhalen (midden jaren 80 was Gullit volgens mij de laatste).
Het is een in zichzelf gekeerd groepje dat meer de titel gunt aan gelijkgezinden dan aan diegene die het echt verdienen, ook de reden waarom vele sporters geeneens meer 'acte de presence' geven aan dit evenement.

Misschien als hij ooit wereldkampioen zou worden in de Formule 1 dat hij dan wellicht een nominatie binnen zou slepen...  >:(


Perton

Ach Nederlands zijn natuurlijk slappe zakken wat sportprestaties betreft. Zolang het volkssport schaatsen is, win je wel, of wanneer je even de hype van de periode bent (zoals Epke Zonderland nu. Overigens niet negatief naar hem toe, hij presteert natuurlijk uitstekend). Wat dat betreft heeft Kronos volledig gelijk dat het een in zichzelf gekeerd groepje is. Ik neem die verkiezingen ook niet echt serieus.

Maar goed, wat autosport betreft is het niet alleen Nederland natuurlijk. Vettel werd immers ook geen sportman van het jaar.

0634

Citaat van: Kronos op 19 december 2013 - 09:38:24
Citaat van: Breaktest op 19 december 2013 - 09:30:54
Ik wil niet zeggen dat ie had moeten winnen, maar 1 x Wereldkampioen, 2 x Europees kampioen kart: had die knaap niet op de nominatielijst voor sportman van het jaar moeten staan?

Autosport staat redelijk onderaan de ladder met betrekking tot die verkiezing.
Laatst stond er al ergens een column dat voetballers bijvoorbeeld ook zelden meer die titel binnenhalen (midden jaren 80 was Gullit volgens mij de laatste).
Het is een in zichzelf gekeerd groepje dat meer de titel gunt aan gelijkgezinden dan aan diegene die het echt verdienen, ook de reden waarom vele sporters geeneens meer 'acte de presence' geven aan dit evenement.

Misschien als hij ooit wereldkampioen zou worden in de Formule 1 dat hij dan wellicht een nominatie binnen zou slepen...  >:(

Zeker weten. Dat met voetbal heeft er ook niet zo heel veel mee te maken, zoals ik het heb begrepen. Ze zijn er niet zo happig op om teamsporters deze prijs te laten winnen, daar het een individuele prijs is. Als dat zo is, is er wat voor te zeggen.

0634

Citaat van: Breaktest op 19 december 2013 - 09:30:54
Ik wil niet zeggen dat ie had moeten winnen, maar 1 x Wereldkampioen, 2 x Europees kampioen kart: had die knaap niet op de nominatielijst voor sportman van het jaar moeten staan?

Vind ik niet. Jeugdkampioenschappen zijn toch niet voor Sportman van het jaar troffeen. Dan eerder iets van talent van het jaar of zoiets.

gloudiesaurus

2e testdag was met regen. Goed voor hem om ervaring op te doen in de regen.
Uiteindelijk in het middenveld geeindigt nadat hij de kans niet meer kreeg op nieuwe banden te rijden (sessie vroegtijdig afgevlagd).
Maar al met al wel een mooie ervaring en Max heeft zijn visitekaartje weer afgegeven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Overigens besef ik me nu pas dat hij met een auto uit het Duitse kampioenschap reed. Dan mag ie ook wel tot de snelsten behoren. Maar alsnog knap natuurlijk dat hij de rest van de coureurs die met een 'Duitse' auto reden behoorlijk voorbleef.

Kronos

Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 21:38:33
Overigens besef ik me nu pas dat hij met een auto uit het Duitse kampioenschap reed. Dan mag ie ook wel tot de snelsten behoren. Maar alsnog knap natuurlijk dat hij de rest van de coureurs die met een 'Duitse' auto reden behoorlijk voorbleef.

Ook al reed hij afgelopen twee dagen met de auto uit het snelste kampioenschap. Een ronderecord is een ronderecord.
En daarbij waren veel medecoureurs toch wel iets meer ervaren dan Verstappen.

Het is nu afwachten voor welk team hij volgend jaar uitkomt in de FR 2.0.
Aannemelijk (?!) is het dat het zal gaan tussen de teams van Kaufman Racing en Tech 1 Racing (aangezien hij voor beide teams meer dan één keer gestest heef?)
Tech 1 Racing heeft vorig jaar volgens mij de titel gewonnen en heeft eerder al Coletti en Vergne in de gelederen gehad...

Sphinx

Tech 1 heeft volgens mij vier keer een test aangeboden, Kaufmann twee keer. Wat wel opviel, bij Tech1 ging het een paar keer met de Franse slag, waardoor ochtendsessies soms niet helemaal goed liepen. Bij Kaufmann alles in één keer goed.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kronos

Citaat van: Sphinx op 20 december 2013 - 09:39:32
Tech 1 heeft volgens mij vier keer een test aangeboden, Kaufmann twee keer. Wat wel opviel, bij Tech1 ging het een paar keer met de Franse slag, waardoor ochtendsessies soms niet helemaal goed liepen. Bij Kaufmann alles in één keer goed.

Ik denk dat dit soort dingen zeker zullen meespelen in de beslissingen alsook de communicatie (denk dat de verschillen tussen een Duits en een Frans team redelijk aanwezig zijn!).
Ik verwacht niet dat het Manor zal gaan worden, Jos zal het zo internationaal mogelijk proberen te houden zodat Max vanuit meerdere perspectieven kan rekenen op wat extra exposure.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 07:36:29
Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 21:38:33
Overigens besef ik me nu pas dat hij met een auto uit het Duitse kampioenschap reed. Dan mag ie ook wel tot de snelsten behoren. Maar alsnog knap natuurlijk dat hij de rest van de coureurs die met een 'Duitse' auto reden behoorlijk voorbleef.

Ook al reed hij afgelopen twee dagen met de auto uit het snelste kampioenschap. Een ronderecord is een ronderecord.
En daarbij waren veel medecoureurs toch wel iets meer ervaren dan Verstappen.

Absoluut, maar de nuance mag toch geplaatst worden dat de auto in combinatie met de banden het snelst was op droog. Tegelijkertijd kan je dan ook tonen dat in de regen de banden van Verstappen niet zo best gingen. Dat verklaart dan ook weer deels waarom hij er in de regen 'niet aan te pas' kwam. Maar alles meewegende was zijn debuut natuurlijk meer dan indrukwekkend.

Kronos

Ik vraag me af of ze de wintercompetitie in Florida nu aan het overwegen zijn.
Natuurlijk; de focus ligt op komend seizoen in de FR 2.0, maar mocht een team aldaar nog een plek over hebben lijkt Verstappen toch wel een interessante kandidaat (mocht het kamp Verstappen dit overwegen).

Dat deelnemersveld aldaar is prima in orde trouwens met onder anderen Bianchi.

Perton

Volgens mij rijden ze daar met oude Formule Abarth-auto's, dus qua auto wel niveau instapklasse. De vraag is of je het moet willen: wint hij daar, dan is de druk gigantisch om ook in de Formule Renault kampioen te worden, verliest ie daar (ook al is dat logisch ten opzichte van veel meer ervaren coureurs) is het hele momentum (misschien niet zozeer bij hem, maar wel bij sponsoren, etc.) weg.

Dan zou ik hem eerder het US F2000 Winterfest laten rijden. Geen interesse voor vanuit Europa, maar hij kan al wel een beetje raceritme krijgen. Pakt ie mooie resultaten, kan dat mooi getoond worden aan de Nederlandse pers, pakt ie geen resultaten, geef je er niet zoveel ruchtbaarheid aan en zal 99% van de fans het ook niet per se weten.

Matthijs

Nouja, resultaten. Het gaat in de winter vooral om race-ritme op te doen. Quali-snelheid heeft hij al, dat heeft hij bewezen. Maar wil hij in 2014 al direct een gooi willen doen om de Renault-titel, dan zal hij race-ritme op moeten doen. Het is seizoen 2014 dat telt, niet de winter.