Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Sabai op 12 oktober 2022 - 17:11:54Ik ben trouwens benieuwd of Verstappen nu ook bereid is om als de mogelijkheid er is om Perez zijn 2e plek in het wk te laten veilig stellen. Of dat hij voor zijn eigen gewin gaat. Het zou hem wel sieren als hij dat wel doet voor Perez.

Nee, daartoe is hij niet bereid. En wat heeft Checo het laten liggen zeg!

Mickey

https://nl.motorsport.com/f1/news/heineken-max-verstappen-nieuwe-ambassadeur/10434081/

Zal vast een lucratieve overeenkomst zijn. Slimme keuze van beide partijen denk ik.

Wings

Dat wel alleen de timing is niet zo fijn, nu blijkt dat Heineken heeft gelogen over het terugtrekken uit Rusland vanwege de Russische invasie van Oekraïne. In plaats van zich terug te trekken hebben zij financieel geprofiteerd door de gaten die vielen dicht te lopen.

Breaktest

Max stoomt met zijn 39e overwinning aardig op binnen wat schaatsers de Adelskalendern noemen.

Toch heeft Verstappen nog steeds geen 'undisputed' records. Jongste dit of dat is even flauwekul als oudste dit of dat. Dat zijn geen records, maar voetnoten - en diep gekoestgerde idiotenrietjes van de media dus.
Zelfs vader Jos heeft er meer, waarmee hij zoonlief dagelijks flink om de oren slaat, bv meeste 19e startplekken en meeste op 17-na snelste ronden - record is record.

Max' enige echte record is, toegegeven, wel meteen een klinkende: "Meeste overwinningen in een seizoen", maar eigenlijk moet dat luiden "Meeste overwinningen in een seizoen dat langer is dan ooit".
Als we dit hernoemen in "Hoogste start/winstratio gedurende een nader te bepalen substantiële periode van ten minste 10 GP's of meer, al dan niet over seizoenen heen getild", gaat Max ook met de eer strijken, maar of dat een officieel record is weet ik niet (volgens de media vast wel als zij erachter komen).

Maar niet getreurd, dit gaat op termijn echt wel veranderen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

En die tweede, naar rato, is eigenlijk allesomvattend.

Zeeuw

Jumbo stopt met de sponsoring van Verstappen. Geen verrassing na al het gedoe rond de Van Eerd, maar toch wel een combinatie die heel erg verweven met elkaar is. Al gok ik dat er genoeg bedrijven zijn die dat plekje op de helm wel willen overnemen.

Breaktest

Meer rimpels in het water geeft het verhaal over zijn belastingontwijking. Beetje jammer hoe die discussie nu loopt.
Dat die Bregman Max als kapstok gebruikt, is tactisch natuurlijk niet zo handig. Je kunt voorspellen dat je zo de hordes achter je aan krijgt.
Maar dat verandert niets aan de feiten. Natuurlijk is Max een grote belastingontwijker. Een beetje vent erkent dat ronduit en kruipt niet weg achter zijn manager die een lulverhaal de wereld in stuurt. Dat ie wel belasting betaalt over zijn lolly uit het land van herkomst, is natuurlijk niet de kern van de zaak.
De kernvraag is nl  waarom enclaves als Monaco überhaupt bestaan - en in stand worden gehouden. Die kun je ook stellen zonder publiekslievelingetjes te noemen; die kan men zelf wel invullen.
Het antwoord is ook niet heel verrassend: die zijn bedacht door en voor de superrijken. De kernvraag is, waarom worden zij niet opgeveegd?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ja, laten we rijk zijn verketteren! Boeh!

Nu wil ik mij niet als conservatieveling profileren, maar kapitalisme is nog steeds de basis van een goed functionerend model. Er zitten echter nare keerzijden aan. Zo wordt het voor grote groepen mensen inmiddels steeds moeilijker om aan armoede te ontsnappen en verslechtert hun positie bovendien ten opzichte van de hogere middenklasse.  Kansengelijkheid is onvoldoende.

Ik heb wel het inzicht, dat superrijk zijn, de wereld niet per se beter maakt. Het zou mooi zijn als de allerrijksten de allerarmsten al dan niet via een verplicht belastingsysteem zouden steunen in hun ontwikkeling.

Wat betreft Max. Hij heeft juist een manager om hier het woord te voeren. Hoezo zou hij minder mans zijn door het woord voor hem te laten voeren?

Wat betreft Bregman. Links populistische mannetjes zoals hij zorgen er juist voor dat potentieel draagvlak bij een breder publiek ondermijnd wordt. Afgunstige, zure stemmingmakerij, vooral voor eigen parochie. Hij werd bij Jinek, nota bene een vrij linkse tante, terecht volledig gefileerd.

Breaktest

Sorry, maar wat jij doet "laten we rijk zijn verketteren" is precies waar ik bezwaar tegen maak. Het is het al dan niet moedwillig verminken van de discussie. Het gaat niet over kapitalisme, maar over uitwassen ervan. Het gaat niet over of rijkdom goed of slecht is, maar wel over de manier waarop die wordt vergaard.
En natuurlijk kun je op je vingers natellen dat ie zijn manager het vuile werk laat opknappen.
En natuurlijk ben je geen knip voor de neus waard als je zijn halve waarheden uit jouw naam niet corrigeert.
En al is Bregman een links populistische mannetje (hoera, framing!), dat doet het onwelgevallige onderwerp niet verdwijnen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Waar ben je precies tegen dan? Dat er zoiets bestaat als een fiscaal vluchtoord? Kan je hier een mondiale oplossing voor bedenken? Nee natuurlijk niet. Maak ons dan deelgenoot van jouw ideale vergezichten, voor de verandering, in plaats van roepen dat Monaco stom is superrijken opgeveegd zouden moeten worden.


Breaktest

Citaat van: Mickey op 07 juni 2023 - 13:47:44Waar ben je precies tegen dan? Dat er zoiets bestaat als een fiscaal vluchtoord? Kan je hier een mondiale oplossing voor bedenken? Nee natuurlijk niet. Maak ons dan deelgenoot van jouw ideale vergezichten, voor de verandering, in plaats van roepen dat Monaco stom is superrijken opgeveegd zouden moeten worden.
Ben het eens dat dergelijke problematiek mondiaal moet worden aangepakt, maar of daar draagvlak voor is weet ik niet. Lijkt me een kwestie van de lange adem en met het benoemen van het probleem. Verder is uw sarcasme me niet ontgaan, dus ik stop maar met deze discussie.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Tja, als je niet zoveel inhoudelijke, redelijke argumenten geeft om je opvattingen te ondersteunen, noch alternatieven, dan word ik wat cynisch. Het komt op mij dan over als het zoveelste jaloerse linkse geluid. Maar komop, zonder wrijving geen glans. Zonder discussie geen forum. Verder moet je je van mij vooral niets aantrekken, ik ben ook maar een lul met een mening.

En voor wat het waard is, ik lees je graag!

Wings

Citaat van: Zeeuw op 02 juni 2023 - 12:26:25Jumbo stopt met de sponsoring van Verstappen. Geen verrassing na al het gedoe rond de Van Eerd, maar toch wel een combinatie die heel erg verweven met elkaar is. Al gok ik dat er genoeg bedrijven zijn die dat plekje op de helm wel willen overnemen.

Dit zag je van mijlenver aankomen natuurlijk. Dat ze het dan zo brengen om imagoschade te reduceren siert (het management van) Max Verstappen.

Wings

Citaat van: Breaktest op 07 juni 2023 - 10:25:03Meer rimpels in het water geeft het verhaal over zijn belastingontwijking. Beetje jammer hoe die discussie nu loopt.
Dat die Bregman Max als kapstok gebruikt, is tactisch natuurlijk niet zo handig. Je kunt voorspellen dat je zo de hordes achter je aan krijgt.
Maar dat verandert niets aan de feiten. Natuurlijk is Max een grote belastingontwijker. Een beetje vent erkent dat ronduit en kruipt niet weg achter zijn manager die een lulverhaal de wereld in stuurt. Dat ie wel belasting betaalt over zijn lolly uit het land van herkomst, is natuurlijk niet de kern van de zaak.
De kernvraag is nl  waarom enclaves als Monaco überhaupt bestaan - en in stand worden gehouden. Die kun je ook stellen zonder publiekslievelingetjes te noemen; die kan men zelf wel invullen.
Het antwoord is ook niet heel verrassend: die zijn bedacht door en voor de superrijken. De kernvraag is, waarom worden zij niet opgeveegd?

Maar iedereen weet nu wie Rutger Bregman is! Pure eigenbelang. Zijn verhaal piept en kraakt bovendien van alle kanten.
En vergeet niet dat belasting betalen niemands hobby is. Als wij een binnendoor route zouden vinden om geen of minder belasting te betalen zouden wij het ook doen.

Zeeuw

Toch weer een erg sterk weekend van Max hoor. Zeker de kwalificatie was indrukwekkend te noemen. Uiteraard geholpen door de goede timing van het team, maar elke ronde was er direct op.