Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Van Wijk

Heel mooi omschreven Robert, chapeau!

Langs de andere kant, ik kan intens genieten van zijn ondoordachte , gretige, soms zelfs belachelijke acties, die gaan we missen als hij geregisseerd gaat rijden.

Mickey

Hij heeft zichzelf de kans ontnomen om 'op z'n Max' te rijden de komende tijd.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 28 mei 2018 - 17:58:43
Hij heeft zichzelf de kans ontnomen om 'op z'n Max' te rijden de komende tijd.


Dat heb je goed omschreven...Als hij in Bakoe en China voor resultaten had gezorgd, dan had Red Bull hem vrij gelaten om zijn ding te doen. Nu moet Max zichzelf forceren om ten minste punten te scoren.

Sabai

Citaat van: Franky R. op 28 mei 2018 - 18:16:36
Citaat van: Mickey op 28 mei 2018 - 17:58:43
Hij heeft zichzelf de kans ontnomen om 'op z'n Max' te rijden de komende tijd.


Dat heb je goed omschreven...Als hij in Bakoe en China voor resultaten had gezorgd, dan had Red Bull hem vrij gelaten om zijn ding te doen. Nu moet Max zichzelf forceren om ten minste punten te scoren.

Zal een goede les voor hem zijn. Ik ken meerdere coureurde die hier last van hadden. Eentje ervan wordt dit jaar voor de 5e keer wereld kampioen.

Mickey

Vind het trouwens zorgelijk dat Max roept dat hij een goed gesprek met Marko overbodig vindt.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 28 mei 2018 - 19:09:23
Vind het trouwens zorgelijk dat Max roept dat hij een goed gesprek met Marko overbodig vindt.
Hij heeft dat zo niet gezegd. Hij heeft gezegd dat het niet lang hoefde te duren omdat beide van dezelfde mening zijn, zo gaat het niet langer. Da's wat Verstappen bedoelde. Dat gesprek komt er wel maar niet meer zo geëmotioneerd als Marko reageerde in de pit. Want ja, zet alles even op een rijtje ( ;) ) en dan denk je: fenomenaal talent, fenomenale gozer. En hij is pas 20 hè. Ongelofelijk....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Hij geeft aan dat hij ook wel weet wat er anders moet. Dat is niet het belangrijkste waar het om gaat, belangrijker is volgens mij om de inhoud van de kritiek bij je te laten binnenkomen. Daar laat hij geen ruimte voor. Hij zou de kritiek juist moeten omarmen en hierna bij zichzelf te rade gaan waarom hij rijdt zoals hij rijdt. Hij laat zich kortom erg lastig managen.

Mickey

#6517
Ik zou hem gedurende het gehele raceweekend intensief laten begeleiden door een goede sportpsycholoog. Zijn zelflerend vermogen en zelfreflectie zijn kennelijk onvoldoende voor dit niveau van sport.

Mijn lekenconclusie is trouwens dat hij vooral zijn geldingsdrang onder controle moet krijgen.

Robbert65

ik spreek beide voorgaande posts niet tegen... Zelf zou ik wat andere woorden hebben gekozen, maar ongelijk heeft Mickey zeker niet.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Mickey op 28 mei 2018 - 19:40:29
Ik zou hem gedurende het gehele raceweekend intensief laten begeleiden door een goede sportpsycholoog. Zijn zelflerend vermogen en zelfreflectie zijn kennelijk onvoldoende voor dit niveau van sport.

Mijn lekenconclusie is trouwens dat hij vooral zijn geldingsdrang onder controle moet krijgen.
Eens. Maar het is een probleem van zijn leeftijd. Ik had dat vroeger ook, dat komt wel goed. Wat voor mij ook hielp is vader worden . ;D maar daar istie nog wat te jong voor.  :D

Robbert65

Nou ja Folkert! Te jong? Als je al 4 jaar F1 piloot bent dan kun je toch vast ook wel een kind verwekken? ?Het lijkt me sterk dat Verswtappen dat niet voor elkaar zou krijgen....  :o
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Ik denk toch voornamelijk dat het een karaktertrek is. Zijn vader heeft dit ook. Als je al 4 jaar in de f1 rijd zou je ook al genoeg ervaring moeten hebben. Als ik heel eerlijk ben denk ik persoonlijk dat Verstappen nooit wk gaat worden en uiteindelijk net als zijn vader bij de mindere teams terecht gaat komen. Tenzij hij het roer omgooit. Maar dat zie ik eerlijk gezeg9niet gebeuren.

Robbert65

in mijn Column van maandag heb ik het erover dat je kunt stellen dat Max Verstappen eigenlijk ieder jaar een beetje minder goed presteerd dan het voorgaande tot nu toe...

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Citaat van: Sabai op 31 mei 2018 - 16:21:53
Ik denk toch voornamelijk dat het een karaktertrek is. Zijn vader heeft dit ook. Als je al 4 jaar in de f1 rijd zou je ook al genoeg ervaring moeten hebben. Als ik heel eerlijk ben denk ik persoonlijk dat Verstappen nooit wk gaat worden en uiteindelijk net als zijn vader bij de mindere teams terecht gaat komen. Tenzij hij het roer omgooit. Maar dat zie ik eerlijk gezeg9niet gebeuren.

Het is gedrag, geen onkunde. Gedrag kan je veranderen en is beïnvloedbaar met de juiste begeleiding. Komt wel goed, maar niet vanzelf. Kijken wat ze ermee doen bij Red Bull.

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 31 mei 2018 - 16:40:07
in mijn Column van maandag heb ik het erover dat je kunt stellen dat Max Verstappen eigenlijk ieder jaar een beetje minder goed presteerd dan het voorgaande tot nu toe...


Ben ik het niet helemaal mee eens. 2016 en 2017 waren weldegelijk stappen vooruit en presteerde hij beter. 2017 had hij zoveel pecht dat hij ontzettend veel punten buiten zijnschuld om heeft verloren. Had makkelijk voor Kimi kunnen eindigdn zonder de pech.
In mijn ogen was hij ook duidelijk de sterkere coureur tov Ricciardo.

Dit jaar kun je zonder twijfel stellen dat hij achteruit is gegaan. Maar dat is voornamelijk door eigen fouten die hij voorgaande jaren niet maakte. Die fouten verdwijnen wel en zijn snelheid blijft. Want zonder de fouten bleef hij elke keer weer ruim voor Ricciardo in China, Australie, Baku en Spanje.

Heb een korte en grove berekening gemaakt, maar hij heeft dit jaar zeker 60 punten gewoon weg gegooid. Had 2de kunnen staan. Hoop dat hij het weet om te draaien.