Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Mickey op 03 mei 2018 - 09:22:26
Achteraf allemaal.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het een fout van Horner vind. Danny kreeg na de laatste stop létterlijk de opdracht mee om Max opnieuw aan te vallen. Mocht je dat al niet letterlijk nemen, dan zul je je sowieso gesteund voelen en waarschijnlijk meer risico nemen dan als dit niet gezegd zou zijn. Ik vond het 'an accident waiting to happen'.
Precies. Ricciardo die een ronde eerder banden ging wisselen en daarna zijn plek verloor aan Verstappen. Dan weet je dat de eerste ronde op nieuwe banden dus langzamer is en dan weet je dat Ricciardo en Max elkaar aan het eind van Verstappens eerste ronde op nieuwe banden weer gaan tegenkomen. Tel daarbij de 'teamorder' (you have to do it again Daniel) erbij op en je kon erop wachten.

Wings

Half mee eens. De mannen zelf kunnen ook hun grijze massa gebruiken. Red Bull had echter wel kunnen vertellen dat vooraan niets meer te halen viel en er geen dreiging van achteren was. Als je de boel opjut moet je niet zuur doen als het misgaat. Verder moeten we het niet groter maken dan het is. Dat rijders elkaar raken is niets nieuws onder de zon. Natuurlijk vervelend als het teamgenoten zijn maar niet iets onvermijdelijks.

Fietser

Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 mei 2018 - 10:46:54
"Red Bull heeft gewoon een monster gecreëerd. Max Verstappen denkt dat hij teambaas is geworden, sinds hij zijn nieuwe contract getekend heeft, maar rijdt dit jaar alsof hij een Formule 3-coureur is."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238331/oud-formule-1-coureur-watson-max-verstappen-moet-terug-naar-toro-rosso

Een 71-jarige krakkemikkige coureur, die iets te zeggen had over Max. Tjonge, tjonge.

Groet,

C.G. de Beaufort

De inhoud van John Watsons mening laat ik in het midden. Maar waarom dat '71-jarige krakkemikkige coureur'? Mogen oude krakkemikkige coureurs geen mening hebben soms? Als wij nobody's vanaf de zijlijn al onze mening mogen ventileren, dan mogen oud-coureurs dat toch zeker ook? Bovendien wordt er vaak expliciet naar hun mening gevraagd, en dat kun je van jou en mij niet zeggen...
Nog iets anders: Watson was allesbehalve krakkemikkig. Hij was in zijn tijd op zijn minst een subtopper.
Ten slotte een vraag: als Watsons mening over Verstappen nu eens heel positief was, had je hem dan ook zo omschreven?

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 03 mei 2018 - 12:50:36
Citaat van: Mickey op 03 mei 2018 - 09:22:26
Achteraf allemaal.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het een fout van Horner vind. Danny kreeg na de laatste stop létterlijk de opdracht mee om Max opnieuw aan te vallen. Mocht je dat al niet letterlijk nemen, dan zul je je sowieso gesteund voelen en waarschijnlijk meer risico nemen dan als dit niet gezegd zou zijn. Ik vond het 'an accident waiting to happen'.
Precies. Ricciardo die een ronde eerder banden ging wisselen en daarna zijn plek verloor aan Verstappen. Dan weet je dat de eerste ronde op nieuwe banden dus langzamer is en dan weet je dat Ricciardo en Max elkaar aan het eind van Verstappens eerste ronde op nieuwe banden weer gaan tegenkomen. Tel daarbij de 'teamorder' (you have to do it again Daniel) erbij op en je kon erop wachten.
volgens mij zit er wel een verschil tussen een teamorder en een race engineer die zn pupil verteld dat de inhaalactie van een paar ronden eerder helaas teniet is gedaan en opnieuw moet worden uitgevoerd. Ben het er op zich wel mee eens dat RBR hier ook weer niet te zwaar aan moet tillen, ze hebben de 'divebombs' van Ricciardo en het gevaarlijke verdedigen van Max altijd toegejuicht, waarbij de tegenpartij altijd maar eieren voor zn geld moest kiezen. Als je weet dat je 2 coureurs hebt die op die manier racen dan kun je idd op je vingers natellen dat het op deze manier af kan lopen. Daarbij moet ik dan wel zeggen dat Ricciardo Max de hele race wel de ruimte gaf, dus wat dat betreft kan ik me ook wel voorstellen dat het team vertrouwen had in een goede afloop.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Fietser op 03 mei 2018 - 18:44:34
Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 mei 2018 - 10:46:54
"Red Bull heeft gewoon een monster gecreëerd. Max Verstappen denkt dat hij teambaas is geworden, sinds hij zijn nieuwe contract getekend heeft, maar rijdt dit jaar alsof hij een Formule 3-coureur is."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238331/oud-formule-1-coureur-watson-max-verstappen-moet-terug-naar-toro-rosso

Een 71-jarige krakkemikkige coureur, die iets te zeggen had over Max. Tjonge, tjonge.

Groet,

C.G. de Beaufort

De inhoud van John Watsons mening laat ik in het midden. Maar waarom dat '71-jarige krakkemikkige coureur'? Mogen oude krakkemikkige coureurs geen mening hebben soms? Als wij nobody's vanaf de zijlijn al onze mening mogen ventileren, dan mogen oud-coureurs dat toch zeker ook? Bovendien wordt er vaak expliciet naar hun mening gevraagd, en dat kun je van jou en mij niet zeggen...
Nog iets anders: Watson was allesbehalve krakkemikkig. Hij was in zijn tijd op zijn minst een subtopper.
Ten slotte een vraag: als Watsons mening over Verstappen nu eens heel positief was, had je hem dan ook zo omschreven?

Oh, je bent fan van'm? Welnu, dan neem ik het terug. De 'coureur' Watson is een monster, hij had nooit in F1 moeten rijden, F3 is op z'n plaats geweest.

Groet,

C.G.de Beaufort


robbert

Citaat van: Fietser op 03 mei 2018 - 18:44:34
Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 mei 2018 - 10:46:54
"Red Bull heeft gewoon een monster gecreëerd. Max Verstappen denkt dat hij teambaas is geworden, sinds hij zijn nieuwe contract getekend heeft, maar rijdt dit jaar alsof hij een Formule 3-coureur is."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238331/oud-formule-1-coureur-watson-max-verstappen-moet-terug-naar-toro-rosso

Een 71-jarige krakkemikkige coureur, die iets te zeggen had over Max. Tjonge, tjonge.

Groet,

C.G. de Beaufort


Ten slotte een vraag: als Watsons mening over Verstappen nu eens heel positief was, had je hem dan ook zo omschreven?

ja dat vind ik nu ook eens een goeie vraag...

Fietser

#6456
Citaat van: C.G. de Beaufort op 04 mei 2018 - 09:13:52
Citaat van: Fietser op 03 mei 2018 - 18:44:34
Citaat van: C.G. de Beaufort op 03 mei 2018 - 10:46:54
"Red Bull heeft gewoon een monster gecreëerd. Max Verstappen denkt dat hij teambaas is geworden, sinds hij zijn nieuwe contract getekend heeft, maar rijdt dit jaar alsof hij een Formule 3-coureur is."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/238331/oud-formule-1-coureur-watson-max-verstappen-moet-terug-naar-toro-rosso

Een 71-jarige krakkemikkige coureur, die iets te zeggen had over Max. Tjonge, tjonge.

Groet,

C.G. de Beaufort

De inhoud van John Watsons mening laat ik in het midden. Maar waarom dat '71-jarige krakkemikkige coureur'? Mogen oude krakkemikkige coureurs geen mening hebben soms? Als wij nobody's vanaf de zijlijn al onze mening mogen ventileren, dan mogen oud-coureurs dat toch zeker ook? Bovendien wordt er vaak expliciet naar hun mening gevraagd, en dat kun je van jou en mij niet zeggen...
Nog iets anders: Watson was allesbehalve krakkemikkig. Hij was in zijn tijd op zijn minst een subtopper.
Ten slotte een vraag: als Watsons mening over Verstappen nu eens heel positief was, had je hem dan ook zo omschreven?

Oh, je bent fan van'm? Welnu, dan neem ik het terug. De 'coureur' Watson is een monster, hij had nooit in F1 moeten rijden, F3 is op z'n plaats geweest.

Groet,

C.G.de Beaufort

Nee, ik ben/was geen fan van de coureur Watson, maar vond hem zeker niet krakkemikkig. Maar waarom is hij een monster?
Wellicht refereer je aan zijn 'monsterlijke' uitspraak over Verstappen. Joh, die moet je niet al te letterlijk nemen. Creating a monster wordt in Angelsaksische landen vaak gebruikt. Maar dat monster bedoelt men dan niet letterlijk, maar meer een situatie (of een bepaald fenomeen) die men niet (meer) in de hand heeft. Het is vooral overdrachtelijk bedoeld. Net zoals heel velen 'kut' zeggen als het tegenzit, maar beslist geen vagina bedoelen...

Sphinx

Watson is gewoon om een mening gevraagd en reken maar dat F1today, de site die alles voor de kliks doet, er een slaatje uit wil slaan door dat interviewtje op te knippen en de sappigste quote eruit te lichten. Ze knippen vaak interviews in stukjes op die om de dag geplaatst worden, doen hetzelfde met artikelen van autosport.com en posten ze nog een keer in het weekend. En hun missie om het volk op te ruien met chocoladekoppen rond max slaagt zie ik.

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Mickey

Ach ja, de een reageert wat heftiger dan de ander.

FolkertE

Citaat van: Wings op 03 mei 2018 - 16:30:47
Half mee eens. De mannen zelf kunnen ook hun grijze massa gebruiken. Red Bull had echter wel kunnen vertellen dat vooraan niets meer te halen viel en er geen dreiging van achteren was. Als je de boel opjut moet je niet zuur doen als het misgaat. Verder moeten we het niet groter maken dan het is. Dat rijders elkaar raken is niets nieuws onder de zon. Natuurlijk vervelend als het teamgenoten zijn maar niet iets onvermijdelijks.
Ik vraag me trouwens af, was er vooraan echt niks meer te halen? We zullen het antwoord nooit te weten komen, maar ik vond beide coureurs traag in het begin, waren ze aan het sparen om deze strategie uit te voeren? Hoe snel hadden ze op de ultras kunnen zijn? 23 seconde in 15 ronden? Het was koud en banden werden niet veel slechter, sterker nog op oude banden konden coursurs sneller gaan. Het had een intersant einde geweest.

Jozef

Als oudere banden ook snel waren, dan zouden de Red Bulls dus niet 23 seconden in 15 ronden hebben gewonnen omdat ze nieuwere banden hadden...

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 mei 2018 - 01:42:04
Citaat van: Wings op 03 mei 2018 - 16:30:47
Half mee eens. De mannen zelf kunnen ook hun grijze massa gebruiken. Red Bull had echter wel kunnen vertellen dat vooraan niets meer te halen viel en er geen dreiging van achteren was. Als je de boel opjut moet je niet zuur doen als het misgaat. Verder moeten we het niet groter maken dan het is. Dat rijders elkaar raken is niets nieuws onder de zon. Natuurlijk vervelend als het teamgenoten zijn maar niet iets onvermijdelijks.
Ik vraag me trouwens af, was er vooraan echt niks meer te halen? We zullen het antwoord nooit te weten komen, maar ik vond beide coureurs traag in het begin, waren ze aan het sparen om deze strategie uit te voeren? Hoe snel hadden ze op de ultras kunnen zijn? 23 seconde in 15 ronden? Het was koud en banden werden niet veel slechter, sterker nog op oude banden konden coursurs sneller gaan. Het had een intersant einde geweest.
Het verschil tussen Vettel en Max was op het moment van de crash 33 seconden (geen 23) met nog 12 ronden (geen 15) te gaan. Dan moet je dus bijna 3 seconden per ronde goed maken, op een circuit waar slijtage amper een issue is en het verschil tussen compounds minimaal. Bottas had misschien nog een kans gehad, RBR was veels te ver weg, het enige wat het voor hen nog interessant had kunnen maken was een SC.

Wings

Citaat van: Sphinx op 04 mei 2018 - 11:01:28
Watson is gewoon om een mening gevraagd en reken maar dat F1today, de site die alles voor de kliks doet, er een slaatje uit wil slaan door dat interviewtje op te knippen en de sappigste quote eruit te lichten. Ze knippen vaak interviews in stukjes op die om de dag geplaatst worden, doen hetzelfde met artikelen van autosport.com en posten ze nog een keer in het weekend. En hun missie om het volk op te ruien met chocoladekoppen rond max slaagt zie ik.

Exactly. Ik ben daarom selectief met het lezen van F1-nieuws. Dat geldt ook voor de analyses en meningen rondom Max. Het zal wel.

Wings

Citaat van: FolkertE op 05 mei 2018 - 01:42:04
Ik vraag me trouwens af, was er vooraan echt niks meer te halen? We zullen het antwoord nooit te weten komen, maar ik vond beide coureurs traag in het begin, waren ze aan het sparen om deze strategie uit te voeren? Hoe snel hadden ze op de ultras kunnen zijn? 23 seconde in 15 ronden? Het was koud en banden werden niet veel slechter, sterker nog op oude banden konden coursurs sneller gaan. Het had een intersant einde geweest.

Ik denk niet dat Max en Danny een vuist konden maken richting Lewis. En al helemaal niet als je continu in gevecht bent met elkaar. Dat deel vind ik dan ook slecht geregisseerd door Red Bull. Zij wisten dat als Danny voor Max zou rijden de rollen zouden zijn omgedraaid. Dan had Max DRS waardoor hij Danny zou kunnen aanvallen. Ze waren simpelweg niet snel genoeg om aan te vallen en dan probeer je om buiten de vuile lucht van de auto van Lewis te blijven.

FolkertE

Citaat van: Wings op 05 mei 2018 - 09:17:46
Citaat van: FolkertE op 05 mei 2018 - 01:42:04
Ik vraag me trouwens af, was er vooraan echt niks meer te halen? We zullen het antwoord nooit te weten komen, maar ik vond beide coureurs traag in het begin, waren ze aan het sparen om deze strategie uit te voeren? Hoe snel hadden ze op de ultras kunnen zijn? 23 seconde in 15 ronden? Het was koud en banden werden niet veel slechter, sterker nog op oude banden konden coursurs sneller gaan. Het had een intersant einde geweest.

Ik denk niet dat Max en Danny een vuist konden maken richting Lewis. En al helemaal niet als je continu in gevecht bent met elkaar. Dat deel vind ik dan ook slecht geregisseerd door Red Bull. Zij wisten dat als Danny voor Max zou rijden de rollen zouden zijn omgedraaid. Dan had Max DRS waardoor hij Danny zou kunnen aanvallen. Ze waren simpelweg niet snel genoeg om aan te vallen en dan probeer je om buiten de vuile lucht van de auto van Lewis te blijven.
dat is dus precies wat ik mij afvraag. Hielden ze in om aan het einde hard terug te slaan op de zachtste banden? Vettel, Hamilton stonden op oude softs.
Had me wel vergist in de ronde en de achterstand, maar ze waren snel. Er had iets kunnen gebeuren.