Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Matthijs op 31 augustus 2015 - 10:23:58
Mijn terughoudendheid ten opzichte van Ferrari zit 'm dan ook niet in de competitiviteit van de auto, maar meer het feit dat Vettel dan Verstappens teamgenoot zou zijn. Ik zie geen reden om aan te nemen dat Verstappen beter zou zijn, en we weten hoe erg de 'tweede rijders' van Ferrari kunnen afglijden als er een gigant als eerste coureur rijdt.

Dus jij wil eigenlijk dat Verstappen naar een topteam gaat, maar dan zonder toprijder naast hem?

Ik denk dat Verstappen niet bang hoeft te zijn voor Vettel. Integendeel.

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 31 augustus 2015 - 11:49:16
Citaat van: Enzo op 30 augustus 2015 - 11:52:32
Daarnaast lijkt het erop dat Red Bull in 2016> geen "works team" meer is. Het lijkt mij redelijk onmogelijk om zonder de directe backing van een motorleverancier nog de gewenste resultaten te behalen. Het zal mij dan ook niet verbazen als Red Bull zelf aan het einde van haar F1 carriere is aangekomen.

Beter gaat Max verder kijken...

Ben ik niet met je eens. Met een Ferrari of Mercedes-motor kan Red Bull wel een vuist maken.
En Max heeft sowiezo nog een contract. Ik zou voor volgend jaar lekker bij Toro Rosso blijven. De beste plek voor hem.
Van daaruit kan hij dan gaan verder kijken.

Dat is sowieso het uitgangspunt, twee jaar STR en dan verder, dat sprak Jos Verstappen letterlijk zo uit ook, in dat interview op ServusTV dat een stukje terug hier op dit forum is gepost. En ja, dan is Ferrari wel een logische optie misschien, omdat Räikönnens contract dan afloopt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 31 augustus 2015 - 11:49:16
Ben ik niet met je eens. Met een Ferrari of Mercedes-motor kan Red Bull wel een vuist maken.
Een vuist maken zeker. Maar wereldkampioen worden? Dat lijkt me toch het doel van Red Bull. Sinds Brawn is er geen klantenteam meer kampioen geworden en dat was een lucky shot.

Robbert65

het zou vreemd zijn inderdaad, als een klantenteam kampioen wordt boven de fabrikant van een motor. Temeer ook, omdat de klantenteams geüpdatete motoren later uitleveren dan dat ze ze bij zichzelf introduceren en ook hoorde ik, dat Ferrari Sauber als proefkonijntje gebruikt om aanpassingen eerst te testen voordat ze er zelf een race mee gaan tuffen. Het is een wonderbare wereld, de wereld van de Formule 1.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Zoals laatst werd gezegd: in 2010 en 2011 reed Renault mee maar werd Red Bull Renault kampioen.

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 11:53:36
Citaat van: Robbert65 op 31 augustus 2015 - 09:28:59
Je weet nu toch niet welk team de beste keuze is in 2017. Je hebt altijd van die rijders die steeds op het verkeerde moment weggaan bij het goede team of beginnen op het verkeerde moment aan een periode bij een topteam, waardoor ze steeds kansen missen. Ferrari heeft altijd het beste budget en toch niet altijd de beste resultaten. Als je nu tekent voor volgend jaar bij Merc is het niet gezegd, dat ze volgend jaar weer een oppermachtige auto neerzetten. Carrièreplanning is ook in de F1 verrot lastig...

Ferrari is niet mijn team. Ik zou het verrot vinden als we eindelijk eens het Wilhelmus zouden horen in de F1, en dat ik dan moet klappen voor Ferrari... Dus doe maar niet.
De eerste keer dat het Wilhelmus klinkt na een Grand Prix... Jeroen, Scuderia F. of niet, dan ga jij staan janken als een kind, en ik snotter mee. Want als dat gebeurt, dan is het de alleralleallerreerste keer dat dat gebeurt. En dan is dat een hoogtepunt om nooit meer te vergeten!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 15:55:38
Zoals laatst werd gezegd: in 2010 en 2011 reed Renault mee maar werd Red Bull Renault kampioen.
jajajaja, uitzonderingen op regels en Vettel :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Zeker. Ik zie het ook niet zomaar weer gebeuren, maar het is niet onmogelijk.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 18:29:37
Zeker. Ik zie het ook niet zomaar weer gebeuren, maar het is niet onmogelijk.

Het podium gebeurde al bijna in Hongarije  ;)
Dat zou al een historisch moment zijn!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Zeker, maar daar ging die opmerking niet over  ;)

Hamilton#44

Citaat van: Pancake Shield op 28 augustus 2015 - 20:05:41
Citaat van: Hamilton#44 op 28 augustus 2015 - 14:11:20
Ik denk dat als Ferrari een coureur echt wil, dat ze die linksom of rechtsom toch wel krijgen, als er maar genoeg geld op tafel komt.
Dat weet Red Bull ook wel en ze zijn tevreden over Kvyat en Ricciardo dus ja, als ze er dan een mooie motoren deal uit kunnen slepen voor 2 of 3 jaar, waarom niet? En ze hebben dan altijd Sainz nog.

Tuurlijk als er geld op tafel komt een goede dikke transfersom om het zomaar te zeggen. Maar Red Bull/STR laten echt niet Verstappen gaan voor een motordeal van 2 tot 3 jaar. Nogmaals Verstappen wordt binnen het Red Bull-consortium gezien als de nieuwe Senna/Vettel/Schumacher/noemmaar op. Iemand met wie je dus wereldtitels zou kunnen halen volgens die redenatie. En dan zou je die naar een van je grootste concurrenten over laten staan voor een motordealtje? Wat Perton zegt, tuurlijk het zou best kunnen dat Verstappen in 2017 in een rode wagen zit. Maar dat is dan echt niet van een motordeal.

Je moet ook lezen wat ik zeg.  :)

Een motorendeal en cash, dat kan Red Bull op een zeker moment ook niet meer afslaan, helemaal niet als Verstappen zelf graag wil. Red Bull wil ook geen ongemotiveerde coureur, het is dan hetzelfde verhaal als een voetballer die graag naar Real Madrid wil vanaf een subtopper, dat hou je toch niet tegen als team zijnde.
Of Red Bull moet in 2017 ineens een topauto hebben, maar dat zie ik eerder bij Ferrari gebeuren en Max/Jos ziet dat ook zo denk ik.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 11:55:06
Citaat van: Matthijs op 31 augustus 2015 - 10:23:58
Mijn terughoudendheid ten opzichte van Ferrari zit 'm dan ook niet in de competitiviteit van de auto, maar meer het feit dat Vettel dan Verstappens teamgenoot zou zijn. Ik zie geen reden om aan te nemen dat Verstappen beter zou zijn, en we weten hoe erg de 'tweede rijders' van Ferrari kunnen afglijden als er een gigant als eerste coureur rijdt.

Dus jij wil eigenlijk dat Verstappen naar een topteam gaat, maar dan zonder toprijder naast hem?

Ik denk dat Verstappen niet bang hoeft te zijn voor Vettel. Integendeel.

Waarom zou hij ook bang zijn? Zolang hij maar in de buurt blijft van Vettel het 1e jaar doet hij het al goed. Doet hij het beter dan kan hij niet meer stuk in Maranello en zit hij gebeiteld voor de komende vijf jaar.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 15:55:38
Zoals laatst werd gezegd: in 2010 en 2011 reed Renault mee maar werd Red Bull Renault kampioen.

Het ligt eraan wat voor contract ze hebben bij Renault, als zwart op wit vastligt dat ze altijd gelijkwaardige motoren moeten krijgen dan hoeft het geen probleem te zijn. Red Bull geeft als sponsor zijnde een vergelijkbaar budget uit als een doorsnee fabrikant dus daar hoeft het niet op stuk te lopen.

Maar ik ben bang dat Renault zoiets heeft van; "Zoeken jullie het maar lekker uit jongens met je kritiek. Tuurlijk, we gaan niet goed op dit moment maar vier jaar lang hebben we titels gewonnen en nu ineens zijn we niks meer? Een klanten motor kan je krijgen na 2016."

En meer dan een klantenmotor zullen ze van Ferrari en Mercedes ook niet krijgen, dus dan zijn de topteam dagen wel geteld denk ik. Of ze moeten Audi de F1 in weten te trekken. Maar ja, kijk naar Honda, dat zal ook niet direct hosanna zijn.

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 01 september 2015 - 16:05:04
Citaat van: Jeroen op 31 augustus 2015 - 15:55:38
Zoals laatst werd gezegd: in 2010 en 2011 reed Renault mee maar werd Red Bull Renault kampioen.

Het ligt eraan wat voor contract ze hebben bij Renault, als zwart op wit vastligt dat ze altijd gelijkwaardige motoren moeten krijgen dan hoeft het geen probleem te zijn. Red Bull geeft als sponsor zijnde een vergelijkbaar budget uit als een doorsnee fabrikant dus daar hoeft het niet op stuk te lopen.

Maar ik ben bang dat Renault zoiets heeft van; "Zoeken jullie het maar lekker uit jongens met je kritiek. Tuurlijk, we gaan niet goed op dit moment maar vier jaar lang hebben we titels gewonnen en nu ineens zijn we niks meer? Een klanten motor kan je krijgen na 2016."

En meer dan een klantenmotor zullen ze van Ferrari en Mercedes ook niet krijgen, dus dan zijn de topteam dagen wel geteld denk ik. Of ze moeten Audi de F1 in weten te trekken. Maar ja, kijk naar Honda, dat zal ook niet direct hosanna zijn.
Cosworth? zouden die misschien de plek van Renault kunnen invullen? Met een goede deal met RBR / STR zouden ze misschien weer op het level kunnen komen dat echt competitief is en de imagoschade van de laatste periode dat ze leverden aan F1 teams (Jaguar / RBR en later Marussia) ongedaan kunnen maken. Met die deal zou Cosworth geen goedkoop alternatief zijn, maar een volwaardig partner, werken met RBR is natuurlijk heel anders dan met Marussia...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Denk niet dat Cosworth zich daaraan gaat wagen met de huidige motoren.