Suzuka 2013: Pechvogel van de race

Gestart door Franky R., 13 oktober 2013 - 19:36:16

« vorige - volgende »

Wie had de meeste pech?

Lewis Hamilton, lekke band in de eerste ronde
5 (38.5%)
Mark Webber, pole maar geen P1 na de race
3 (23.1%)
Giedo vd Garde, startcrash
3 (23.1%)
Rosberg, unsafe release
0 (0%)
Bottas, ruw opzij geschoven door teamgenoot Maldonado
0 (0%)
Anders...Toelichten in topic
2 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 20 oktober 2013 - 19:36:16

Franky R.

Na elke GP zijn er wel coureurs, die wel erg veel tegenslag te verwerken kregen. Welke? Roept u maar.

Enzo

Lewis dan maar. Hoewel dit zijn eerste technische DNF is als ik me niet vergis.

0634

Mja Lewis inderdaad. Al heeft hij veel minder pech dit jaar dan zijn teamgenoot heeft gehad. Maar okee, het gaat natuurlijk alleen om deze race.

Jozef

Webber, omdat zijn team ervoor kiest de kans op winst op te offeren om zo zeker te zijn van P2.

Fabian

Lewis. Had zn beste start van t jaar zo zei hij zelf. Had vast meer kunnen laten zien en voor t podium kunnen vechten.


Kootje

ANDERS namelijk NIEMAND


Er waren er meer dan één met pech (zie de poll), maar niemand had meer pech dan de ander. Ik kan daarom niemand tot pechvogel vd race uitroepen.

Sabai

Citaat van: Kootje op 14 oktober 2013 - 16:28:03
ANDERS namelijk NIEMAND


Er waren er meer dan één met pech (zie de poll), maar niemand had meer pech dan de ander. Ik kan daarom niemand tot pechvogel vd race uitroepen.

Ben ik het mee eens. Vond er ook geen echte banaan bij deze keer.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 14 oktober 2013 - 16:28:03
ANDERS namelijk NIEMAND


Er waren er meer dan één met pech (zie de poll), maar niemand had meer pech dan de ander. Ik kan daarom niemand tot pechvogel vd race uitroepen.


De pech van sommigen had anders wel gevolgen in het WK-stand bij de constructeurs...Maar dat er meerdere mensen pech hadden, is wel waar...

Kootje

Uiteraard heeft die pech z'n gevolgen en ja ... bij bv Lewis zijn die gevolgen groter dan bij Giedo en z'n maatje Jules. Dat neemt echter niet weg dat het voor alle drie de heren einde verhaal was. Dus imo alle drie evenveel pech. Zelfde geld voor de overige genomineerden. Hun race was ook, al dan niet letterlijk, over.

T.Nuvolari

Hamilton had een geweldige start en had misschien voor een nieuwe overwinning kunnen gaan. Who knows. Voor mij net iets meer pech dan voor de mannen die proberen om niet laatste te worden. ;) Maar ieder zijn gedacht natuurlijk.

janke

#11
Citaat van: Kootje op 14 oktober 2013 - 22:17:23
Uiteraard heeft die pech z'n gevolgen en ja ... bij bv Lewis zijn die gevolgen groter dan bij Giedo en z'n maatje Jules. Dat neemt echter niet weg dat het voor alle drie de heren einde verhaal was. Dus imo alle drie evenveel pech. Zelfde geld voor de overige genomineerden. Hun race was ook, al dan niet letterlijk, over.

Is Bianchi een maatje van vd Garde?? Of is iedereen die in de F1 rijdt maatjes van elkaar? ;) De pechvogel vond ik wel Perez. Ze liggen te stunten bij de bandenwissel en tja die move waar hij een lekke band kreeg, is dat nou zijn schuld?? Ik vind hier Rosberg wel een beetje overdreven in zijn commentaar hier op.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Jozef op 13 oktober 2013 - 23:03:16
Webber, omdat zijn team ervoor kiest de kans op winst op te offeren om zo zeker te zijn van P2.

Uhh, je kunt hem ook door laten rijden. Maar was dat een optie?? Geloof het niet, zekers tegen Grosjean niet. Webbers banden waren toe aan verversing volgens mij. En dat hij hiermee een prima resultaat haalt vind ik prima, verdiend.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Als ik het voor het zeggen had gehad, had ik hem door laten rijden. Het podium was zeker, want Hülkenberg (P4) reed 50 seconden achter.

Op een gegeven moment had hij misschien 14 seconden op Vettel met 14 ronden te gaan. Dan kun je dus rustig 1 seconde per ronde verliezen en je banden sparen, en proberen om het uit te zingen tot het einde. Blijkt even voor het einde dat het echt niet lukt, kun je altijd nog pitten, want een podiumplaats is verzekerd. Dan word je derde in plaats van tweede, maar dan heb je in elk geval geprobeerd om voor de winst te gaan. Ik denk stiekem dat Webber achteraf spijt heeft hiervan, en het zou me niks verbazen als dit een teambeslissing was.

0634

Eens met Jozef. Ik denk zelfs dat hij zijn eerste stop een paar rondes later had kunnen/moeten doen. Zijn tijden waren tov Grosjean helemaal niet verkeerd. Dan was je later ook beter uitgekomen.