The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Tuesday

Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
net als in 2009 een rijder in het seizoen vervangen? goed idee! Ik vind Kimi vooralsnog een prima opvolger voor Massa, zelfde niveau ongeveer.

Pancake Shield

Raikkonen gewoon het jaar laten uitmaken en daarna gaan evalueren. Dat is het beste. Als dit een mentale kwestie is, wordt dat lastig.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

NielsD

Citaat van: Tuesday op 19 juli 2014 - 15:26:12
Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
zelfde niveau ongeveer.

En dat is dus het probleem, want hij kan juist beter dan Massa.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

Citaat van: NielsD op 19 juli 2014 - 19:49:30
Citaat van: Tuesday op 19 juli 2014 - 15:26:12
Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
zelfde niveau ongeveer.
En dat is dus het probleem, want hij kan juist beter dan Massa.
ja, dat denk ik ook, hij valt mij ook erg tegen, maar Wings heeft Massa altijd verdedigd en loopt continu op Kimi in te hakken. Ik begrijp dat niet. Andersom trouwens ook niet hoor. Als Kimi niet snel verbeterd dan denk ik ook dat Ferrari beter op zoek kan gaan naar iemand anders voor 2015, maar hem nu vervangen is zinloos en bovendien ook niet geheel fair tov Kimi. Zeker niet gezien de berg herkansingen die Massa heeft gekregen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 19 juli 2014 - 15:26:12
Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
net als in 2009 een rijder in het seizoen vervangen? goed idee! Ik vind Kimi vooralsnog een prima opvolger voor Massa, zelfde niveau ongeveer.

Misschien in potentie, maar cijfermatig doet Kimi het slechter. De puntenachterstand is groter, de achterstand in het onderling duel is groter en de afstand in snelste kwalificatie is groter. Bovendien denk ik niet dat Ferrari zocht naar een rijder met dezelfde vooruitzichten, leeftijd en snelheid.

Wings

Citaat van: NielsD op 19 juli 2014 - 19:49:30
En dat is dus het probleem, want hij kan juist beter dan Massa.

Tsja, ik roep al jaren dat het niet zo is en telkens blijkt ook weer van niet. Toen ze samen reden niet en nu nog steeds niet. Als dit de ogen niet opent weet ik het ook niet meer.

Tuesday

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 00:50:41
Citaat van: Tuesday op 19 juli 2014 - 15:26:12
Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
net als in 2009 een rijder in het seizoen vervangen? goed idee! Ik vind Kimi vooralsnog een prima opvolger voor Massa, zelfde niveau ongeveer.

Misschien in potentie, maar cijfermatig doet Kimi het slechter. De puntenachterstand is groter, de achterstand in het onderling duel is groter en de afstand in snelste kwalificatie is groter. Bovendien denk ik niet dat Ferrari zocht naar een rijder met dezelfde vooruitzichten, leeftijd en snelheid.
dat ligt er maar net aan welke periode van Massa je eruit pikt. Bij Massa heb je het over 4 jaar, bij Kimi over 4 maanden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 00:52:24
Citaat van: NielsD op 19 juli 2014 - 19:49:30
En dat is dus het probleem, want hij kan juist beter dan Massa.

Tsja, ik roep al jaren dat het niet zo is en telkens blijkt ook weer van niet. Toen ze samen reden niet en nu nog steeds niet. Als dit de ogen niet opent weet ik het ook niet meer.
Nou, ik vond dat Kimi het bij Lotus een stuk beter deed dan Massa nu bij Williams, ook tov zn teamgenoot. Kimi was Grosjean ruim de baas, terwijl Massa toch wekelijks om de oren wordt gereden door Bottas. Nou weet ik niet precies hou Bottas zich tot Grosjean verhoud, maar beiden hebben iig Maldonado als teamgenoot (gehad) en daarna kijkend zou Grosjean toch minimaal net zo goed zijn.
Verder heeft Kimi gewoon veel meer gewonnen. Maar goed, bij jou komt dat toch niet binnen. En jij hebt het over anderen die de ogen moet openen.... dat Kimi hier en daar nogal overschat wordt ben ik met je eens, maar in mijn ogen is hij wel een klasse beter dan de Massa van de afgelopen jaren. De afgelopen 4 maanden misschien niet, maar hij kan iig in races Alonso af en toe bij houden. Dat hebben we bij Massa al nooit gezien. En dan hebben we het over een Kimi die nog zoekende is. Hopelijk heeft Ferrari wat meer geduld dan jij.

Wings

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 08:07:51
Nou, ik vond dat Kimi het bij Lotus een stuk beter deed dan Massa nu bij Williams, ook tov zn teamgenoot. Kimi was Grosjean ruim de baas, terwijl Massa toch wekelijks om de oren wordt gereden door Bottas. Nou weet ik niet precies hou Bottas zich tot Grosjean verhoud, maar beiden hebben iig Maldonado als teamgenoot (gehad) en daarna kijkend zou Grosjean toch minimaal net zo goed zijn.

Belangrijkste wat je mist is hoe de Williams nu zich tegen de Lotus van afgelopen seizoen verhield en de situatie bij Lotus. Boullier riep niet voor niks dat Kimi bij zowel Ferrari als Red Bull geen team zou vinden dat hem diezelfde voorkeurstatus kon geven als Lotus hem gaf. Toen hij die privilege kwijt was, was Grosjean de bovenliggende partij.

CitaatVerder heeft Kimi gewoon veel meer gewonnen. Maar goed, bij jou komt dat toch niet binnen. En jij hebt het over anderen die de ogen moet openen....

Ik begrijp niet helemaal wat de mogelijkheden in het verleden en in het verlengde daarvan, successen in het verleden, te maken hebben met hoe goed rijders nu zijn. Massa en Räikkönen hebben een totaal ander carrièreverloop gehad. Onmogelijk om dat naast elkaar neer te leggen en diegene met de meeste successen eruit te selecteren en aan te wijzen als 'de betere'. Dat betekent niet dat ze ook niet tegen elkaar af te zetten zijn want ze waren bij Ferrari namelijk teamgenoten. En jij weet net als ik dat als je alles afweegt Massa het niet slechter heeft gedaan. En als we de prestaties van Kimi nu afwegen tegen die van Massa afgelopen jaar, dito. Als dit geen eye-opener is, weet ik het ook niet meer. Duidelijker bewijs zal zich nooit aandienen.

Citaatdat Kimi hier en daar nogal overschat wordt ben ik met je eens, maar in mijn ogen is hij wel een klasse beter dan de Massa van de afgelopen jaren. De afgelopen 4 maanden misschien niet, maar hij kan iig in races Alonso af en toe bij houden. Dat hebben we bij Massa al nooit gezien. En dan hebben we het over een Kimi die nog zoekende is. Hopelijk heeft Ferrari wat meer geduld dan jij.

Onzin. De auto's van nu hebben qua rijbeleving en karakter weinig op met de auto's van afgelopen seizoen. Het is ook geen doorontwikkeling. Alonso moe(s)t dus net zo wennen aan de nieuwe technologie als Kimi dat moe(s)t maar is gewoon structureel beter met een groter contrast dan hij had op Massa. Altijd maar zoeken naar excuses...dan is Kimi gedemotiveerd, dan kan hij zich niet aarden, dan is het weet dat hij moet wennen...wanneer dringt het nu eens door dat hij de aangemeten heldenstatus niet kan waarmaken? Lees het topic eens terug: de meesten riepen toch dat hij Alonso het vuur aan de schenen zou kunnen leggen. En hij gelijkwaardig was aan Alonso die Kimi met een minimaal verschil zou verslaan, aldus -breed genomen- de gemiddelde voorspelling. Als we kijken naar de feiten blaast Alonso de Fin omver en is hij in alle opzichten heer en meester. 

Wings

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 07:56:57
dat ligt er maar net aan welke periode van Massa je eruit pikt. Bij Massa heb je het over 4 jaar, bij Kimi over 4 maanden.

Dat zou oneerlijk zijn. Ik kijk daarom naar Massa's laatste jaar en Kimi nu. Deze prestaties (lees: afstand naar Alonso) zet ik tegen elkaar af. En dan zie ik een groter contrast waar men juist zocht naar een rijder die korter op Alonso zou zitten dan Massa zat. Daar Kimi geen aanstormend talent is die aan de voet van zijn carrière staat is het niet meer dan redelijk om die prestaties op korte termijn tegen het licht te houden. Kimi is niet gecontracteerd om over 3 of 4 jaar te excelleren, ik ga er vanuit dat we het daarmee wel eens zijn.

Tuesday

ok, ik laat het hierbij, het gaat een herhaling van zetten worden op deze manier en een nieuwe quote war heb ik geen zin in. Jij hebt overduidelijk veel meer informatie (al dan niet uit je duim) dan wij hebben.

Tuesday

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 09:43:54
Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 07:56:57
dat ligt er maar net aan welke periode van Massa je eruit pikt. Bij Massa heb je het over 4 jaar, bij Kimi over 4 maanden.

Dat zou oneerlijk zijn. Ik kijk daarom naar Massa's laatste jaar en Kimi nu. Deze prestaties (lees: afstand naar Alonso) zet ik tegen elkaar af. En dan zie ik een groter contrast waar men juist zocht naar een rijder die korter op Alonso zou zitten dan Massa zat. Daar Kimi geen aanstormend talent is die aan de voet van zijn carrière staat is het niet meer dan redelijk om die prestaties op korte termijn tegen het licht te houden. Kimi is niet gecontracteerd om over 3 of 4 jaar te excelleren, ik ga er vanuit dat we het daarmee wel eens zijn.
nee, 2 jaar

Wings

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 09:53:01
ok, ik laat het hierbij, het gaat een herhaling van zetten worden op deze manier en een nieuwe quote war heb ik geen zin in. Jij hebt overduidelijk veel meer informatie (al dan niet uit je duim) dan wij hebben.

Nee hoor. De informatie die ik projecteer is niks anders dan de feitelijke afstand tussen beiden. Volgens mij schrijf ik ook (kan zijn van niet, zo nee, dan bij deze) dat ik het cijfermatig bejegen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 09:54:05
Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 09:43:54
Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 07:56:57
dat ligt er maar net aan welke periode van Massa je eruit pikt. Bij Massa heb je het over 4 jaar, bij Kimi over 4 maanden.

Dat zou oneerlijk zijn. Ik kijk daarom naar Massa's laatste jaar en Kimi nu. Deze prestaties (lees: afstand naar Alonso) zet ik tegen elkaar af. En dan zie ik een groter contrast waar men juist zocht naar een rijder die korter op Alonso zou zitten dan Massa zat. Daar Kimi geen aanstormend talent is die aan de voet van zijn carrière staat is het niet meer dan redelijk om die prestaties op korte termijn tegen het licht te houden. Kimi is niet gecontracteerd om over 3 of 4 jaar te excelleren, ik ga er vanuit dat we het daarmee wel eens zijn.
nee, 2 jaar

Of je reageert op het punt dat ik maak.

Kootje

@ Wings,

Vanaf VT1 in Australië dit jaar loop je al op 'm af te geven en grijp je iedere gelegenheid aan om te laten zien dat hij maar middelmaat is. Op de dagen dat hij Alonso wel bij kan benen, en ik geef toe dat zijn er stukken minder dan ik verwacht had, horen we je vervolgens niet. Dus ... wat heb jij toch tegen Kimi? ???