The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Maikel0230

De publieke opinie zal zich niet snel tegen Kimi keren, hij is nog altijd populair binnen het team en de tifosi weten maar al te goed dat hij hun laatste kampioen is.

Kijk maar naar massa, was ook populair in alle kampen en het duurde vier seizoenen voordat het team het echt welletjes vond met zijn prestaties.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: Figge op 26 juni 2014 - 06:53:57
Citaat van: Jeroen op 25 juni 2014 - 21:28:12
Is er nog toekomst voor hem na Ferrari?

Niet meer bij een topteam. Net als Massa zelf er daaronder vast nog plek zijn voor. En ik vraag mij af of hij daar niet beter af was geweest dit jaar.

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt.  Rijden kan hij nog steeds alleen de auto is gewoon slecht.

Franky R.

Citaat van: Figge op 26 juni 2014 - 06:53:57
Citaat van: Jeroen op 25 juni 2014 - 21:28:12
Is er nog toekomst voor hem na Ferrari?

Niet meer bij een topteam. Net als Massa zelf er daaronder vast nog plek zijn voor. En ik vraag mij af of hij daar niet beter af was geweest dit jaar.


Daar kwam hij juist vandaag...Lotus Genii... ;D ;D ;D
;)

FolkertE

Als hij weg gaat bij Ferrari, is zijn carrière voor bij. Ik zie hem niet meer ergens anders in stappen. Enige andere mogelijkheid die eventueel zou kunnen is mclaren, maar ook die kans acht ik niet heel erg groot.

Maar aan de andere kant, we hebben pas een half seizoen achter de rug, de auto is lastig te besturen en niet snel. De races waar hij wel voor Alonso reed of sneller/even snel was, had hij pech of verkeerde tactiek. Spanje, Monaco, Maleisië, Bahrein. Dat is ongeveer de helft van de races, dat hij in punten zo ver achter staat, vertekend het beeld slechts. Alonso is wel de betere, maar qua snelheid zitten ze veel dichter bij elkaar. 

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 20:37:15
Terecht. Als je zó presteert bij Ferrari, terwijl je in naam een mede-kopman zou moeten zijn, dan is het logisch dat je positie eens goed wordt bekeken.

ik denk dat je dan wel makkelijk voorbij gaat aan het feit dat Alonso al wat jaren bij Ferrari zit en ook geen koekenbakker is. Hij krijgt dat hok ook maar max op P6 gemiddeld. En Raikkonen heeft wat pech gehad wanneer hij er goed voor stond.

Los daarvan denk ik wel dat Alonso in deze fase van hun beider carrieres de betere is maar verschil is niet zo groot als nu lijkt.

En Alonso is denk ik ook meer een type banden sparen coureur dan Raikkonen. Formule 1 anno nu is niet geschikt voor ene coureur als Raikkonen.

0634

Heeft niet zoveel te maken met dat Alonso er al langer rijdt. Kimi kent de mensen net zo goed, en voordeel dat Alonso de auto kent is er niet, gezien de nieuwe reglementen.

Het verschil dat we nu zien is m.i. een zeer reeel beeld van het verschil tussen beiden. Zoals vooraf ook al aangegeven. Op zich niks mis mee, een duidelijke nummer 1 en nummer 2, alleen is Kimi qua status ook een nummer 1. En daar gaat het dus mis.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 27 juni 2014 - 17:29:24
Heeft niet zoveel te maken met dat Alonso er al langer rijdt. Kimi kent de mensen net zo goed, en voordeel dat Alonso de auto kent is er niet, gezien de nieuwe reglementen.

Het verschil dat we nu zien is m.i. een zeer reeel beeld van het verschil tussen beiden. Zoals vooraf ook al aangegeven. Op zich niks mis mee, een duidelijke nummer 1 en nummer 2, alleen is Kimi qua status ook een nummer 1. En daar gaat het dus mis.
Precies, Kimi is nog steeds ontzettend geliefd bij Ferrari. Alonso kan er nu net iets meer uit de auto halen dan Kimi, maar het beeld dat ze zien is inderdaad reëel. Kimi zit dicht op Alonso, maar net niet constant beter om Alonso hele tijd te verslaan en voornamelijk door pech heeft hij nog niet zo veel punten kunnen scoren als er in zat.

Alonso is net ietsjes beter, maar heb er alle vertrouwen in dat Kimi terug zal komen.

0634

Je doet alsof ik dezelfde mening heb maar dat is niet zo hoor. Vind Kimi twee klassen minder ;)

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2014 - 20:02:39
Je doet alsof ik dezelfde mening heb maar dat is niet zo hoor. Vind Kimi twee klassen minder ;)
Weet ik, ik probeerde je ook alleen maar te helpen dichter bij de waarheid te zitten ;).

0634

Haha, niet gelukt, maar toch bedankt ;).

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 juni 2014 - 22:05:12
Haha, niet gelukt, maar toch bedankt ;).
Hehe, Ik was wat melig gister.

Maar in alle eerlijkheid, de stand in punten is niet een zeer reëel beeld hoe Alonso zich verhoud tegen over Kimi. Hij is beter, niet 2 klasse, maar 1 klasse beter. De races waar Kimi wel beter was dan Alonso werden verstoord door pech. (Maleisië en Monaco) En Bahrein reed hij er vlak achter en had iets meer last van de SC dan Alonso. En Spanje reed hij voor Alonso tot die over ging op een 3 stop. Over de gehele linie doet Kimi het stuk(je) beter dan Massa en doet niet heel veel onder voor Alonso.
Alonso is wel beter in de auto helemaal goed afstellen en kan beter om gaan met de trage Ferrari en dat is inderdaad het verschil tussen beiden. Kimi heeft een auto nodig de meer bij hem past, waar Alonso zich kan aan passen aan de auto en dan maximaal presteren. Iets wat ik in Kimi erg mis. Vorig jaar dacht ik nog dat Vettel daar ook bij hoorde, maar daar moet ik dit jaar toch wat voorzichtig mee zijn, het jaar is nog lang en kan nog veel gebeuren.

Figge

Tussen Vettel en Ricciardo kan idd nog genoeg gebeuren. Maar tussen Kimi en Alonso is t wel klaar volgens mij. Ferrari gaat niet mee meedoen om de knikkers dit jaar. En Alonso heeft 400% gescoord tov Kimi. Das te veel om in te kunnen lopen. Kimi kan er volgens mij alleen nog voor zorgen dat Alonso minder snel op hem uitloopt. Ik ben zelf dan ook echt verbijsterd over hoeveel Kimi minder presteert dan Alonso.

Maikel0230

Mijn respect voor Kimi blijft natuurlijk groot maar het valt inderdaad op dat in de de races waar kimi geen pech kende en slecht presteerde hoe ver hij eigenlijk achter Alonso zit.

Het kan vanalles zijn, het kopke, de nieuwe techniek of misschien zit zijn tijd er wel op en is het vat leeg.

Hij zal zich moeten verbeteren in de tweede seizoenshelft want anders gaat het team toch wel zijn postje overwegen denk ik, zoals Hakkinen al aangaf.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Ik denk dat het op dit moment ook vooral idd psychologisch is bij Raikkonen. Maar ja, dat zou bij iedereen wel gebeuren denk ik op een gegeven ogenblik. Je stapt over naar een topteam in verwachting van grootste resultaten. En je teamgenoot sprokkelt de punten bij elkaar, terwijl jij door pech iedere keer laag eindigt. Tsja, het is te hopen dat de tweede seizoenshelft iets beter gaat.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Ja, maar ja, men noemt hem toch niet voor niets The Iceman? Alles gleed toch altijd van hem af? Niets kon hem toch raken? Nou, dan zou dit ook mee moeten vallen.