Main Menu

Rush

Gestart door Breaktest, 01 oktober 2013 - 14:00:02

« vorige - volgende »

SDG

Zonet de film gaan bekijken. De recensie hierboven geeft vrij accuraat weer wat je mag verwachten, vind ik. Het zwaartepunt van het verhaal ligt in de uitbouw van de karakters van Lauda en Hunt en minder op de actie op de baan, al zijn er uiteraard wel genoeg beelden van racende bolides te zien. Als Formule 1-fanaat die de sportieve achtergrond van het verhaal kent merk je inderdaad wel enkele momenten op waarbij de makers van de film zich enige vrijheid veroorloofd hebben (bv. dat duel tussen Lauda en Hunt in de Formule 3 of het ongeval van Cevert) en hier en daar zijn er nog enkele kleine details die me wat opvielen, maar op geen enkel moment doet dit afbreuk aan de geloofwaardigheid van de film. Ik ga er verder niet in detail over treden om geen spoilers weg te geven voor de mensen die nog willen gaan kijken. Ik heb me in ieder geval best vermaakt met 'Rush'; ik vind hem zeker de moeite waard.

0634

Ik ga deze week heen. Wat ik wel begreep van Lammers bij RTL Late Night is dat Hunt en Lauda in de film als vijanden worden neergezet, maar ze konden het in werkelijkheid altijd goed met elkaar vinden. Waren echt geen Senna/Prost.

SDG

Hoe dan ook, 'Rush' heeft mij uiteindelijk toch weten te boeien van begin tot eind. Toen ik indertijd voor het eerst over de plannen van Howard hoorde, had ik er mijn grootste twijfel over. Ik had zoiets van 'wie zit er nu nog op deze opgewarmde hap van meer dan 35 jaar terug te wachten?' En juist daarom ben ik in positieve zin verrast nu ik het eindresultaat heb gezien. Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat het niet dankzij maar ondanks het onderwerp van de film is dat ik zo tevreden ben over 'Rush'.

0634

Waarschijnlijk ook mede door Howard overigens. Topregisseur.

Schumivill

Gisteravond gaan kijken,goeie film en de verhaallijn klopt,voor de kenner hier en daar wel iets wat niet klopt,die beelden die zogezegd Monza waren zag er meer Brand Hatch uit,en op de nurburgring reden ze duidelijk in een bocht van het nieuwe circuit,en dat overgeven van Hunt in de pitstraat iedere keer was denk ik ook wat overdreven.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

0634

Iedere race misschien wel. Maar Hunt gaf inderdaad vaak over voor een race, zo zegt hij in zijn bio.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 07:49:47
Iedere race misschien wel. Maar Hunt gaf inderdaad vaak over voor een race, zo zegt hij in zijn bio.
En dan niet omdat hij gezopen had, maar uit angst...Onder alle bravoure zat toch een man die bang was om te verongelukken...Hij droeg ook zo'n soort brandwerende stuk stof aan de onderste rand van zijn helm. Zeer bewust van de gevaren die hij liep.


Heel anders dan een Masten Gregory...die had pas een doodswens..misschien schrijf ik ooit wel over die gast..

Arthur

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2013 - 08:40:59
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2013 - 07:49:47
Iedere race misschien wel. Maar Hunt gaf inderdaad vaak over voor een race, zo zegt hij in zijn bio.
En dan niet omdat hij gezopen had, maar uit angst...Onder alle bravoure zat toch een man die bang was om te verongelukken...Hij droeg ook zo'n soort brandwerende stuk stof aan de onderste rand van zijn helm. Zeer bewust van de gevaren die hij liep.


Heel anders dan een Masten Gregory...die had pas een doodswens..misschien schrijf ik ooit wel over die gast..

Bring it on Franky ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

supersteven

Citaat
Citaat van: Franky R. op Vandaag om 07:40:59
Citaat van: Jeroen op Vandaag om 06:49:47
Iedere race misschien wel. Maar Hunt gaf inderdaad vaak over voor een race, zo zegt hij in zijn bio.
En dan niet omdat hij gezopen had, maar uit angst...Onder alle bravoure zat toch een man die bang was om te verongelukken...Hij droeg ook zo'n soort brandwerende stuk stof aan de onderste rand van zijn helm. Zeer bewust van de gevaren die hij liep.


Heel anders dan een Masten Gregory...die had pas een doodswens..misschien schrijf ik ooit wel over die gast..

Bring it on Franky ;)

was dat  niet de renner die iedere als hij dreigde te crashen al rechtop ging staan om er sneller uit te rollen?
let the sunshine shine in your heart

Jehoentelaar

Ik ga aanstaande vrijdag, zin in! 8)

Edwin90

Heb hem net gezien. Mooie film, heel eerlijk en relatief weinig overdreven gedoe.  Moet in de collectie!

T.Nuvolari

Ben de enige die hem nog moet zien blijkbaar, gelukkig heeft nog niemand het einde het verklapt. ;)

Sabai




Kwam toevallig deze van de BBC documentaire over de twee heren tegen.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 07 oktober 2013 - 09:28:46
Ben de enige die hem nog moet zien blijkbaar, gelukkig heeft nog niemand het einde het verklapt. ;)
Ook ik moet het nog zien...mss. aanstaande woensdag.

Maikel0230

Vandaag gaan kijken, briljante film gewoon, ik zal waarschijnlijk een kleine recensie schrijven want dat verdient deze film echt wel.

Een dingetje wat me opviel dat uit het verhaal is gelaten is het incident van de 'illegale' brandstof in Monza, voor de rest vrij accuraat met zeer kleine afwijkingen. De crash van Lauda en zijn gevecht op leven en dood word door Howard ongecensureerd in kaart gebracht en zorgt voor een serieus kippenvel moment.

Als ik deze film een score zou moeten geven denk ik zeker aan een 9,5 op tien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25