Round 14: Korean Grand Prix, Korea International Circuit

Gestart door Maikel0230, 23 september 2013 - 20:31:09

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 02 oktober 2013 - 18:46:47
Precies. Regen maakt races in de regel alleen maar suffer. En van de overige factoren hoeven we het nu ook niet meer te hebben.


Jehoentelaar

Serieus. Vroeger was een flinke emmer water iets om naar uit te kijken, nu niet meer. Waarmee ik uiteraard niet zeg dat alle regenraces per definitie worden stilgelegd.

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 02 oktober 2013 - 19:32:10
Serieus. Vroeger was een flinke emmer water iets om naar uit te kijken, nu niet meer. Waarmee ik uiteraard niet zeg dat alle regenraces per definitie worden stilgelegd.

nee maar de meeste toch wel é. Vanaf dat het begint te regenen is er een sc fase tot het stopt met regenen en zo de baan weer droger word, en als het harder regent dan leggen ze de race stil. Maar ja, er werd dit seizoel al genoeg geroepen dat het ging regenen, en als de race er is, bleef het gewoon droog.

Jehoentelaar

Precies. En als de race droog is hoef je onder de huidige omstandigheden echt niks leuks te verwachten. Maar goed, ik mis de race sowieso vanwege een activiteit met de studievereniging.

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 02 oktober 2013 - 19:46:33
Precies. En als de race droog is hoef je onder de huidige omstandigheden echt niks leuks te verwachten. Maar goed, ik mis de race sowieso vanwege een activiteit met de studievereniging.

ja de race ga ik ook missen, niet dat ik dat erg vind, omdat ik mijn vrijgezellen vier. Maar zal die dan opnemen en maandag bekijken met 80% van de race doorgespoeld :)

Fabian

Citaat van: robbert op 02 oktober 2013 - 19:52:06
Citaat van: Jehoentelaar op 02 oktober 2013 - 19:46:33
Precies. En als de race droog is hoef je onder de huidige omstandigheden echt niks leuks te verwachten. Maar goed, ik mis de race sowieso vanwege een activiteit met de studievereniging.

ja de race ga ik ook missen, niet dat ik dat erg vind, omdat ik mijn vrijgezellen vier. Maar zal die dan opnemen en maandag bekijken met 80% van de race doorgespoeld :)
Je kunt beter je vrijgezellenfeest opnemen. Zal n stuk leuker zijn om terug te kijken denk ik!  ;)

robbert

Citaat van: Fabian op 02 oktober 2013 - 20:54:49
Citaat van: robbert op 02 oktober 2013 - 19:52:06
Citaat van: Jehoentelaar op 02 oktober 2013 - 19:46:33
Precies. En als de race droog is hoef je onder de huidige omstandigheden echt niks leuks te verwachten. Maar goed, ik mis de race sowieso vanwege een activiteit met de studievereniging.

ja de race ga ik ook missen, niet dat ik dat erg vind, omdat ik mijn vrijgezellen vier. Maar zal die dan opnemen en maandag bekijken met 80% van de race doorgespoeld :)
Je kunt beter je vrijgezellenfeest opnemen. Zal n stuk leuker zijn om terug te kijken denk ik!  ;)

haha dat denk ik ook

0634

Die race is om 8 uur Hollandse tijd, en jullie hebben afspraken? :-\

Edwin90

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2013 - 21:48:59
Die race is om 8 uur Hollandse tijd, en jullie hebben afspraken? :-\

Tegenwoordig maakt Zondagochtend 8 uur nog steeds deel uit van de Zaterdagavond hoor!  ;) ;D

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 02 oktober 2013 - 19:32:10
Serieus. Vroeger was een flinke emmer water iets om naar uit te kijken, nu niet meer. Waarmee ik uiteraard niet zeg dat alle regenraces per definitie worden stilgelegd.


Helemaal mee eens. Jammer dat die waan naar veiligheid totaal is doorgeslagen bij de FIA...

robbert

Citaat van: Jeroen op 02 oktober 2013 - 21:48:59
Die race is om 8 uur Hollandse tijd, en jullie hebben afspraken? :-\

wel aangezien het wellicht een hele late vrijgezellenavond zal worden, dan is mijn bed mijn afspraak voor dit uur

Terminator

#71
Citaat van: Jehoentelaar op 02 oktober 2013 - 19:32:10
Serieus. Vroeger was een flinke emmer water iets om naar uit te kijken, nu niet meer. Waarmee ik uiteraard niet zeg dat alle regenraces per definitie worden stilgelegd.

Ik vraag me eigenlijk af of dat inderdaad echt zo is. Adelaide 1991 werd stopgezet naar elf rondjes (later bleek dat de regen erg snel voorbij ging, en men makkelijk de race even een uurtje had kunnen stil leggen, zoals men nu wel eens doet). Ik kan me herinneren dat men in Magny-Cours 1999 ook tig rondjes achter de SC bleef rijden toen het begon te regenen. De regenrace in Suzuka 1994 staat me nog goed bij, maar eigenlijk was dat al te gevaarlijk (Martin Brundle raakte nog een marshall die op de baan stond; de race werd toen ook onderbroken voor een uur, en ging daarna verder waarbij de tijden van deel 1 van de race én deel 2 van de race bij elkaar opgeteld werden).

Probleem van nu is met name dat de coureurs niet veel aan hun auto mogen sleutelen als blijkt dat er veel regen op komst is. Dat is natuurlijk wel een groot nadeel en brengt de veligheid niet ten goede. Maar ik weet nu niet of men nu voorzichtiger is dan vroeger.

Maikel0230

Nieuwe pit-exit voor dit jaar



Getrainde ogen zullen weten dat ze deze pit-exit als een gezien hebben..

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Citaat van: Terminator op 02 oktober 2013 - 22:50:48
Citaat van: Jehoentelaar op 02 oktober 2013 - 19:32:10
Serieus. Vroeger was een flinke emmer water iets om naar uit te kijken, nu niet meer. Waarmee ik uiteraard niet zeg dat alle regenraces per definitie worden stilgelegd.

Ik vraag me eigenlijk af of dat inderdaad echt zo is. Adelaide 1991 werd stopgezet naar elf rondjes (later bleek dat de regen erg snel voorbij ging, en men makkelijk de race even een uurtje had kunnen stil leggen, zoals men nu wel eens doet). Ik kan me herinneren dat men in Magny-Cours 1999 ook tig rondjes achter de SC bleef rijden toen het begon te regenen. De regenrace in Suzuka 1994 staat me nog goed bij, maar eigenlijk was dat al te gevaarlijk (Martin Brundle raakte nog een marshall die op de baan stond; de race werd toen ook onderbroken voor een uur, en ging daarna verder waarbij de tijden van deel 1 van de race én deel 2 van de race bij elkaar opgeteld werden).

Probleem van nu is met name dat de coureurs niet veel aan hun auto mogen sleutelen als blijkt dat er veel regen op komst is. Dat is natuurlijk wel een groot nadeel en brengt de veligheid niet ten goede. Maar ik weet nu niet of men nu voorzichtiger is dan vroeger.
Tuurlijk, bij extreme weersomstandigheden moet je de boel stopzetten. Maar ik heb het gevoel dat het niet zozeer meer gaat om zichtsproblemen, maar ook om het risico dat de boel gaat glijden. Dat is risicovol, maar volgens mij is het nog altijd de hoogste formuleklasse van Europa. De coureurs zitten er, uitzonderingen daargelaten, niet zomaar. Ik weet helaas geen concrete Grands Prix uit mijn hoofd, dus ik kan mijn mening (nu) niet echt beargumenteren, maar het is iets waar ik een tijdje 'mee zit' sinds ik een aantal keer op Charlie heb zitten foeteren vanaf de bank.

Jozef

Er was inderdaad in 2012 of 2011 een race die stilgelegd werd wegens de regen, en bij de herstart kon iedereen bijna gelijk naar intermediates switchen. Dan is er duidelijk een foute inschatting gemaakt.

Om daarom te zeggen dat regen een race over het algemeen saaier maakt, is wel onzin als je het mij vraagt.