Moment van de race [Singapore 2013]

Gestart door Arthur, 22 september 2013 - 22:42:23

« vorige - volgende »

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Blijft fascinerend om te zien, dat zelfs in een uitloopronde nog 130 km/h wordt gereden en dan lijkt het sloom te gaan op de video.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Wat dom van Alonso om gewoon in een blinde bocht op de racelijn stil te gaan staan. De overige coureurs reden 'slechts' 100-150 km/u, maar zijn niet meer geconcentreerd. De reprimande van Alonso en Webber is in mijn ogen dan volkomen terecht.

Gerard

Webber stond wel mooi met 1 been in en ferrari ;D

Maikel0230

Normaal gezien zou ik mee op de kar springen en zeggen dat die reprimandes terecht zijn maar in deze instantie vind ik ze belachelijk.

Alonso stopt inderdaad op de racelijn, normaal zou dat gevaarlijk zijn maar op de uitloopronde rijden ze allemaal op het vuile gedeelte om zoveel mogenlijk marbles mee te pikken. Het is de uitloopronde en de wagens rijden dan ook niet zo snel, het stuur kan daarom veel sneller gedraaid worden en uitwijken was voor Lewis hellemaal geen probleem want hij had het al gezien nog voordat hij uit de bocht kwam.

Moeten we dat laatste beetje romantiek ook nog de grond inboren? Dit jaar is het maar zielig geweest hoor. Toen kimi in monaco met een speciale 'james hunt' helm wou rijden werd dit meteen door Bernie verwerpt omdat dit in beeld kwam bij FOM en dus commercieel niet toegestaan was ::)







Geniet ervan want nu zal niemand het meer aandurven dankzij de angst-politiek van de FIA Stewards.

BOO BOO BOOOOOOOOO


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fietser

Hoogtepunt van deze GP vond ik het uitgekiende positiespel van Alonso tijdens de start.
Hoogtepunt van de dag vond ik de BBC-documentaire ('s avonds) over het duel tussen Lauda en Hunt in 1976, het jaar dat de laatste kampioen werd. Fraaie beelden en verhelderende woorden van betrokkenen. Binnenkort gaat de film over het duo in premiere. Kenniewachtuh...

Matthijs

Ik snap de emotionele reactie van Maikel niet zo. Als je deze beelden ziet () was het gewoon een gevaarlijk moment. Bovendien is het gewoon niet toegestaan om over de baan te gaan lopen.

Zowel Alonso en Webber kregen een hele lichte straf. Een reprimande is niet veel meer dan een 'foei, niet meer doen'. Dat Webber al twee keer eerder een reprimande heeft gekregen en daardoor nu een gridpenalty kunnen de stewards niks aan doen.


Kootje

 :o WOW :o   

Het beeld is niet echt scherp waardoor ik niet goed kon zien of het nu Hamilton of Rosberg was die er rechts voorbij ging, maar die ging daar toch best ff in de ankers hoor. Ging maar net goed volgens mij, want idd .... levensgevaarlijk punt om op de racelijn stil te gaan staan. Sowieso doe je dat niet zo net na 'n bocht, laat staan net na 'n blinde. Die marbles pikken ze namelijk op de rechte stukken op, niet in de bochten.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 23 september 2013 - 16:11:56
:o WOW :o   

Het beeld is niet echt scherp waardoor ik niet goed kon zien of het nu Hamilton of Rosberg was die er rechts voorbij ging, maar die ging daar toch best ff in de ankers hoor. Ging maar net goed volgens mij, want idd .... levensgevaarlijk punt om op de racelijn stil te gaan staan. Sowieso doe je dat niet zo net na 'n bocht, laat staan net na 'n blinde. Die marbles pikken ze namelijk op de rechte stukken op, niet in de bochten.


http://www.gppits.net/nieuws/hamilton_schrok_zich_rot/


Video is alweer verwijderd door onze vrienden van de FOM....deze heb ik veilig kunnen stellen?

Kootje


Franky R.


Maikel0230

Ik had dat ene filmpje waar Rosberg zo kort langs Webber komt nog niet gezien :o Nu moet ik wel toegeven dat mijn reactie van hierboven er wel compleet naastzit :-X

Mark Webber was daar bijna vroeger uit de F1 vertrokken :-\

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Citaat van: Arthur op 23 september 2013 - 21:39:31
Niet zonder gevaren als je deze video ziet [bron Telegraaf]:

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/21913376/__VIDEO_Webber_dom_bezig__.html

Das een goei

CitaatVIDEO Webber dom bezig
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -

Wat Mark Webber zondagmiddag deed bij de GP in Signapore deed, zag er amusant uit, maar was  levensgevaarlijk. Nadat de motor van zijn bolide het had begeven, wandelde Webber niet terug naar de pitstraat. De AustraliĆ«r wachtte tot de race was afgelopen en kreeg in de uitrijronde vervolgens een lift op de voorvleugel van Fernando Alonso. Bekijk de beelden.

Rare voorvleugel is me dat zeg, ik wist niet dat die zich bij de coureur en de sidepod bevond...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Tja reprimande wel terecht. Gevaarlijke actie Webber. En ja de Telegraaf maakt nog weleens een foutje