Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Perton

Tsja ik heb inderdaad ook liever een vrij klassement met brullende motoren, snelheden van 400 km/u, geen asfaltstroken en weet ik het wat. Maar dat is om meerdere reden niet meer te doen in deze maatschappij. Daar kunnen we elke keer weer heer verbolgen over doen (dat recht heeft ieder natuurlijk), maar het is een illusie dat we daarnaar gaan terugkeren. Ik snap het dan ook niet zo dat er elke keer weer de focus moet worden opgelegd hoe kut de ontwikkelingen allemaal zijn. Beter richt je je erop hoe de ontwikkelingen dan zo zouden moeten zijn dat ze alsnog te rijmen vallen met dat romantische beeld dat er nog is van het racen. Lijkt me veel constructievere kritiek.

Robbert65

Eerlijk gezegd ging mijn kritiek meer over het druk maken om dingen zodanig, dat er mot van kwam dan over elektrisch racen ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

3phasE

Wat vinden jullie van de fanboost?
The future is electric!

Matthijs

Citaat van: Lemyek op 03 november 2015 - 17:42:29
Wat vinden jullie van de fanboost?
Eerst vond ik het vreselijk, nu vind ik het wel een slimme manier om fans aan de klasse te binden. Het is nog steeds kunstmatig maar het effect is toch beperkt.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

3phasE

Fans kunnen voor elke e-prix een stem uitbrengen op hun favoriete coureur.
De drie coureurs die de meeste stemmen krijgen kunnen tijdens de race twee keer gebruik maken van een zogenaamde "fanboost".
Ze beschikken dan gedurende korte tijd over wat extra vermogen.
De fans kunnen zo dus (in zeer beperkte mate) een race beïnvloeden  :)
The future is electric!

3phasE

Hier een link: http://fanboost.fiaformulae.com/#votingframe

P.s. Fijns staat nog steeds op 2%! Even stemmen dus?  ;)
The future is electric!

Robbert65

euhm... Ik gun Frijns het allerbeste maar...  :o is dit een geintje? Ik blijf me verbazen over FE. Word ik nou een ouwe lul die niet tegen nieuwerwetsigheid kan? Of heb ik gelijk en slaat zoiets als een fanboost nergens op. Het een sluit het ander natuurlijk niet uit....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Het levert in combinatie met het aantrekken van bekende coureurs wel aantrekkingskracht op vanuit de autosportfanbase. Zo'n Prost of Vergne kent het gros van de kijkers wel.

Miguel

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2015 - 20:37:04
euhm... Ik gun Frijns het allerbeste maar...  :o is dit een geintje? Ik blijf me verbazen over FE. Word ik nou een ouwe lul die niet tegen nieuwerwetsigheid kan? Of heb ik gelijk en slaat zoiets als een fanboost nergens op. Het een sluit het ander natuurlijk niet uit....

Als je vooringenomen een race gaat kijken, geef je zo'n raceklasse natuurlijk ook geen kans. Dit is geen conventionele autosport.
Peace out yo.

Robbert65

oké, oké, ik heb het al gezegd, ik beloof dat ik het nog eens probeer...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

3phasE

Je hebt volgens mij (kort door de bocht) twee soorten racefans; de bier drinkende petrolhead en de race-nerd.
En ik denk dat vooral de nerds onder de raceliefhebbers FE interessant (gaan) vinden.
Misschien een klein beetje ongenuanceerd, maar vooruit  ;)
The future is electric!

Robbert65

Ik ben een wijndrinkende petrol head. Hoe zit dat dan?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Ik ben een nerd! En jij bent een elitaire petrolhead Robbert  ;)

Sphinx

Citaat van: Robbert65 op 04 november 2015 - 09:45:06
Ik ben een wijndrinkende petrol head. Hoe zit dat dan?

Haha, zo dadelijk blijkt Robbert in "Hoe heurt het" voorbij te zijn gekomen in de Goodwood aflevering  ;D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!