Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

3phasE

Lijkt me niet.
Renault, Citroën, McLaren, Williams en Audi zijn ook actief in de FE! Zijn ook niet bepaald kleine jongens  ;)

Ik kan me wel vinden in wat Sphinx zei:
CitaatEn wat Tesla betreft, die hoeven volgens mij niet zo nodig. Een raceteam betekent adverteren en op dit moment adverteert tesla nauwelijks. Ze hebben geen zin er nog geld in te steken nu ze
- niet echt sterke concurrentie hebben
- als kleine autobouwer en grote technologiespecialist andere projecten voorrang geven (die autopilot en de model x bijvoorbeeld)
The future is electric!

Jehoentelaar

Tesla is vooral zo baanbrekend mogelijk bezig door zoveel mogelijk aan R&D te besteden. Het had een leuke (bijna logische) toevoeging geweest aan het veld maar het is begrijpelijk dat ze het laten schieten. Misschien komt het op een later moment nog.

3phasE

Vergeet ook niet dat de technische reglementen steeds verder worden opengebroken.
Dit seizoen mogen de teams alleen een "eigen" aandrijflijn gebruiken, maar na een x aantal seizoenen mag er net als in de formule 1 een compleet eigen auto gebouwd worden (ik geloof tenminste dat dat de bedoeling is).
In die zin is het misschien wel logisch dat Tesla nog even wacht met instappen?
The future is electric!

Perton

Citaat van: Keijmel op 29 oktober 2015 - 10:01:36
Het schijnt dat ene meneer Brabham ook zeer geïnteresseerd is om deel te gaan nemen aan het FE kampioenschap  ;)
mjah mijn eerste reactie bij deze post was eifenlijk: so what? Paar jaar geleden wilden ze een f1-team (al weet ik niet in hoeverre de familie zelf erbij betrokken was), een jaar terug het hele crowdfunding-idee waar ik sindsdien helemaal niks meer van heb gehoord en nu dan interesse in fe. Tsja, laat ze het eerst eens dooezetten, zou ik zeggen

Sphinx

Dat F1-team daar was alleen de naam Brabham bij betrokken, de familie blokte dat juist af. Beetje zoals Lotus by Fernandes of Lotus by Genii Capital.

FE wilde Brabham idd voor samenwerken met Lord Paul Drayson, maar dat hernieuwde gerucht is gaan lopen omdat "er in de nabije toekomst een FE team te koop gaat komen te staan." (geen namen genoemd verder), zoals David Brabham als Lord Paul Drayson hebben al aangegeven "eventueel interesse te hebben".  Benieuwd of het bij interesse blijft of dat er ook stappen worden ondernomen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

3phasE



Dit is de nieuwe motor van Venturi; de VM200.
Uiteraard (vanwege reglementen) maximaal 200kW maar met 145 Nm wel 5 Nm meer koppel dan de "oude" McLaren P1 motor (van seizoen1).
Venturi gebruikt hem in combinatie met een 4 speed versnellingsbak.
Ze gebruiken overigens nog wel de standaard McLaren inverter van seizoen 1.

Ook Dragon-racing maakt gebruik van deze Venturi aandrijflijn....
The future is electric!

Jehoentelaar

Dacht heel even een futuristische stofzuiger te zien. :P

3phasE

Gaaf he! Dat iets met het formaat van een pak melk net zoveel power kan genereren als een dikke V8  ;)

Heb ook gezocht naar afbeeldingen en specs van de nieuwe Renault en Citroën aandrijflijnen maar niets kunnen vinden helaas...
The future is electric!

janke

Citaat van: Sphinx op 29 oktober 2015 - 14:00:26
Dat F1-team daar was alleen de naam Brabham bij betrokken, de familie blokte dat juist af. Beetje zoals Lotus by Fernandes of Lotus by Genii Capital.

FE wilde Brabham idd voor samenwerken met Lord Paul Drayson, maar dat hernieuwde gerucht is gaan lopen omdat "er in de nabije toekomst een FE team te koop gaat komen te staan." (geen namen genoemd verder), zoals David Brabham als Lord Paul Drayson hebben al aangegeven "eventueel interesse te hebben".  Benieuwd of het bij interesse blijft of dat er ook stappen worden ondernomen.

Op Twitter laat hij toch merken er serieus mee bezig te zijn.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: Lemyek op 29 oktober 2015 - 19:33:43
Gaaf he! Dat iets met het formaat van een pak melk net zoveel power kan genereren als een dikke V8  ;)

Heb ook gezocht naar afbeeldingen en specs van de nieuwe Renault en Citroën aandrijflijnen maar niets kunnen vinden helaas...


Inderdaad prachtig, alleen wint een V8 het wel qua geluid... :P
;)

3phasE

Zojuist mijn stem uitgebracht op Robin Frijns in de fanboost!

Hij staat er met 2% alleen nog niet erg best voor  :-\
The future is electric!

3phasE

The future is electric!

gloudiesaurus

Zo dat zijn de motoren van de toekomst! Heel anders dan een ouderwetse V12.

Over 2 weken weer Formula E in Maleisië.

Ik ben nu de biografie van Elon Musk (oprichter Tesla aan het lezen, aanrader!)
Wat hij ondertussen aan het doen is vol inzetten op R&D.
Waar hij ook mee bezig is de gehele VS voorzien van oplaadpunten die opladen via zonne-energie. Laden duurt dan maar 20 min.
Lees wel, het laden is gratis...

Verwachting is dat hij binnen no-time heel de VS heeft voorzien van een netwerk.
Daarnaast vergt een Tesla ook nauwelijks onderhoud. Dus als je eenmaal die auto hebt kun je straks bijna gratis door de VS cruisen...

Tesla doet nauwelijks aan promotie, ze komen ze al genoeg in de aandacht.
Maar wie voor de toekomst? Zou wel erg gaaf zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

3phasE

Wel één van de drijvende krachten achter de revolutie van de elektrische auto inderdaad!
Kunnen een hoop grote autofabrikanten een voorbeeld aan nemen wat mij betreft  ;)
The future is electric!

Robbert65

Citaat van: Sphinx op 28 oktober 2015 - 09:33:09
Citaat van: Keijmel op 28 oktober 2015 - 07:45:50
Andretti met een eigen motor? Weet je dat zeker?
Van Venturi snap ik het wel; zij zijn autobouwer.
Maar Andretti is puur een raceteam dat ook in de indy-series gebruik maakt van klantenmotoren.
Ik zie hun eigenlijk niet in staat om een eigen aandrijflijn (e-motor, inverter, transmissie ed.) te ontwikkelen?

Welk team maakt er eigenlijk wel gebruik van de aandrijflijn van Citroën?

Virgin Racing heeft een exclusiviteitsdeal met Citroen, daarom heet het team nu ook DS Virgin. Zij gebruiken de DirectDrive technologie van Citroen. Geen normale versnellingsbak, maar eigenlijk een systeem met maar één versnelling en twee kleine motoren. Verdeelt de werklast beter, maar het is ook een systeem dat de DS Virgin auto's vrij zwaar maakt. NextEv gebruikt hetzelfde concept, maar er lijkt ivm de Citroen techniek totaal geen power in de auto te zitten. Zuinig is het systeem dan weer wel (Oliver Turvey kon een zesde plaats oppikken door een ronde langer op de autowissel te wachten)

Eigenlijk had Andretti hetzelfde willen doen als Mahindra. De oude Mclaren motor als basis nemen en van daaruit verder bouwen met Amerikaanse toeleveranciers. Mahindra is dat gelukt, maar ze hebben dan ook weinig meer gedaan dan de onderdelen vervangen door krachtiger exemplaren die gewoon te koop waren en nog niet ontwikkeld hoefden te worden. Dat heeft Andretti onderschat, en behoorlijk ook
Gasten, die lui hebben geen motoren, die rijden op batterijen. Het zijn elektrowagentjes, golfkarretjes, flutbolides, maak je niet druk...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel