Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Sphinx

http://www.gppits.net/nieuws/formula_e_peking_buemi_wint_met_overmacht_frijns_10e/

Kostte wat moeite om het online te krijgen (resultaat-tags lieten er steeds een wit scherm uitkomen.

Dat verschil tussen 2014 en 2015 is goed te zien in het treintje Abt, Vergne, Frijns. Frijns dus met de oude mclaren motor, Vergne met de nieuwe Citroen Directdrive (eigenlijk twee motoren en maar één versnelling) en Daniel Abt die in feite een Audi E-tron motor gebruikt. Abt en Vergne reden ieder recht stuk zo weg van Frijns. Pas toen Vergne's Citroen motor ging haperen kon Frijns er met full-boost langs. Blijkbaar krijgen de auto's met DirectDrive door hun hogere gewicht ook eerder last van remproblemen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Wordt wel lastiger om te volgen zo, al die verschillende systemen.
Krijgt Frijns dit jaar nog wel een 2015- powertrain?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Ik vrees van niet eigenlijk. Andretti heeft na de enorme problemen met hun eigen ontwerp besloten alsnog de Mclaren te kiezen. Die kunnen ze dan wel ontwikkelen, maar het moet binnen de grenzen van dat ontwerp blijven. Piquet kreeg namelijk van Dario Franchitti net zo'n vraag over zijn NextEv motor, maar als ik naar de klassering van Turvey kijk, valt dat nog mee. NextEv startte vorig jaar ook beroerd, maar kwam er weer bovenop.

Nog somberder zie ik het in voor Trulli Racing. De renstal had namelijk net als Andretti grote problemen met de Motomatica powertrains, maar wilde per se er mee startten. Ze hadden zelfs het idee de motoren via luchtvracht op te sturen naar China, maar ondanks clearance van de autoriteiten konden ze ze niet vrijkrijgen van de douane (denk dat er ergens te weinig smeergeld is betaald  ;)) Daarom was Trulli Racing er ook niet bij dit weekend.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 24 oktober 2015 - 22:26:04
Ik vrees van niet eigenlijk. Andretti heeft na de enorme problemen met hun eigen ontwerp besloten alsnog de Mclaren te kiezen. Die kunnen ze dan wel ontwikkelen, maar het moet binnen de grenzen van dat ontwerp blijven. Piquet kreeg namelijk van Dario Franchitti net zo'n vraag over zijn NextEv motor, maar als ik naar de klassering van Turvey kijk, valt dat nog mee. NextEv startte vorig jaar ook beroerd, maar kwam er weer bovenop.

Nog somberder zie ik het in voor Trulli Racing. De renstal had namelijk net als Andretti grote problemen met de Motomatica powertrains, maar wilde per se er mee startten. Ze hadden zelfs het idee de motoren via luchtvracht op te sturen naar China, maar ondanks clearance van de autoriteiten konden ze ze niet vrijkrijgen van de douane (denk dat er ergens te weinig smeergeld is betaald  ;)) Daarom was Trulli Racing er ook niet bij dit weekend.

Wel onprofessioneel zeg van Trulli Racing. En dat de autoriteiten dan niet meewerken......

Wordt een lastig jaar dus voor Frijns. Hij haalde nu met geluk de top 10. Op de rechte stukken verliest hij gewoon te veel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Waarom onprofessioneel? Ze namen een risico, pakte verkeerd uit. Shit happens als je met Chinese bureaucratie te maken krijgt.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 25 oktober 2015 - 13:00:48
Waarom onprofessioneel? Ze namen een risico, pakte verkeerd uit. Shit happens als je met Chinese bureaucratie te maken krijgt.

Nah een organisatie als Formula E moet dan toch wat kunnen regelen met de autoriteiten om die motoren op tijd in het land te krijgen...

Bij Formule 1 worden met autoriteiten in bijv. China en Rusland altijd speciale deals gesloten zodat journalisten/ monteurs/ teams makkelijk het land in kunnen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Joe Saward beweert van niet. En die vind ik eerlijk gezegd iets betrouwbaarder als het om zulke zaken gaat, als ik zo eerlijk ben ;). Hij loopt elke keer weer te klagen dat er juist NIET pragmatisch met journalisten wordt omgegaan.

Maar verder verander je nu van compleet van opvatting. Eerst was Trulli Racing onprofessioneel, en nu heb je het plotseling over de organisatie. Je geeft dus allereerst al geen antwoord op mijn vraag wat er onprofessioneel was van Trulli, en ten tweede ga je er nieuwe dingen bij verzinnen die in je vorige post niet voorkwamen.  Dus probeer het nog eens, en ik zet de vragen op een rijtje zodat je ze een voor een kan beantwoorden:

1) Wat vind je precies onprofessioneel aan wat Trulli heeft gedaan?
2) Wat is er onprofessioneel aan de Formule E dat ze juist wel een gezamenlijk invoermoment hebben bedacht? (Maar waar Trulli geen gebruik van heeft gemaakt)
3) Wat is er onprofessioneel aan de Formule E dat wanneer een team (Trulli in dit geval) er zelf voor kiest GEEN gebruik te maken van dat invoermoment, dat ze dan ook weinig meer kunnen doen? Immers, dat invoermoment zal gekozen zijn, juist om wat speling over te houden mocht het misgaan. Trulli kiest er met hun risico voor dat ze die speling niet hebben, en daar zijn de gevolgen zichtbaar van geweest.
4) Je denkt dat elke organisatie zomaar even wat dealtjes met lokale autoriteiten kan sluiten, of denk je stiekem misschien toch niet dat grote organisaties als de FOM (en ook FIFA en IOC natuurlijk) dat toch wat makkelijker kunnen omdat ze ook wel wat ietsje pietsje meer financiën hebben?

gloudiesaurus

#412
Ik ga hier niet op in Perton.
Met dit soort posts neem je zelfs mijn forumplezier een beetje weg.
Het is geen kruisverhoor...........

Je mag het met me oneens zijn, maar ik houdt het hier graag gezellig.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ja maar ik stelde je een doodsimpele vraag, waarom Trulli onprofessioneel was, en krijg als antwoord terug dat de organisatie het beter aan moet pakken. Dat snap je zelf toch ook wel dat dat gewoon totaal niks te maken heeft met mijn vraag en dat ik me als kleuter behandeld voel, of snap je dat oprecht niet? Dan kan je mij nu wel verwijten gaan maken dat ik je forumplezier wegneem, maar je had ook gewoon in eerste instantie antwoord op mijn vraag kunnen geven.

Sorry, ik weet dat ik me vaak genoeg misdragen heb op dit forum, maar mij nu wat verwijten, slaat dit keer echt nergens op.

Ik kan het niet eens met je eens of oneens zijn, want ik weet je mening überhaupt niet, omdat je geen antwoord geeft op een vrij simpele vraag.

Sphinx

Trulli heeft een berekend risico genomen. Ze hebben de auto's wel met de rest van het deelnemersveld mee laten gaan, maar de motoren wilden ze nog in Zwitserland aan de praat krijgen en daarna invoeren. En dat was achteraf de foute beslissing, want het hele veld werd goed uitgeklaard, behalve die later geleverde motoren van Trulli. Ze hebben nog twee keer uitstel gevraagd bij de FIA, maar kregen het spul dus niet op tijd vrij. Ik noem het niet onprofessioneel, wel onvoorzichtig.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Ik noem het eigenlijk zoals agag het noemt: een risico, soms pakt het goed uit, soms niet. Ik vind het na hun testseizoen ook helemaal geen gek risico. Gezien de problemen kan je je afvragen of ze wel hadden kunnen rijden als die onderdelen wel op tijd mee waren.

gloudiesaurus

#416
Citaat van: Perton op 25 oktober 2015 - 23:26:03
Ja maar ik stelde je een doodsimpele vraag, waarom Trulli onprofessioneel was, en krijg als antwoord terug dat de organisatie het beter aan moet pakken. Dat snap je zelf toch ook wel dat dat gewoon totaal niks te maken heeft met mijn vraag en dat ik me als kleuter behandeld voel, of snap je dat oprecht niet? Dan kan je mij nu wel verwijten gaan maken dat ik je forumplezier wegneem, maar je had ook gewoon in eerste instantie antwoord op mijn vraag kunnen geven.

Sorry, ik weet dat ik me vaak genoeg misdragen heb op dit forum, maar mij nu wat verwijten, slaat dit keer echt nergens op.

Ik kan het niet eens met je eens of oneens zijn, want ik weet je mening überhaupt niet, omdat je geen antwoord geeft op een vrij simpele vraag.

Ik vind het geen normale vragen. Het komt allemaal neerbuigend over. Je probeert hier anderen op hun plek te zetten. En daarvoor ben je hier aan het verkeerde adres. Hiervoor moet je voor opletten. Dit weerhoudt ook anderen hier op het forum te posten. Is het niet je intentie, probeer hier dan op te letten zodat je zo niet over komt.

We hebben dit forum voor ons plezier, en het is er niet voor gemaakt om elkaar maar even goed weg te zetten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Back on topic.

Natuurlijk is het een risico. Maar zie je dit in de Formule 1 of het wereldkampioenschap voetbal? Een team dat niet meedoet... Natuurlijk snap ik dat het geen Formule 1 of FIFA is, maar dan nog...

Formule 1 had die motor wel vrij gekregen bij de Chinese autoriteiten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik probeer niemand op zijn plek te zetten, maar als een team wordt beticht van onprofessioneel gedrag, en mijn vraag waarom dat zo is genegeerd wordt, vind ik het raar dat ik dan als boeman wordt aangewezen.

Maar ontopic: Ik snap nog steeds niet of je nou de organisatie of het team onprofessioneel vindt, want je beweert verschillende zaken door elkaar zonder dat je een duidelijk punt maakt. Ik vraag je daarom, op volledig respectvolle wijze dit keer, of je toch nog eens naar mijn vier vragen zou willen kijken, want ik je posts komen gewoon heel warrig over.

gloudiesaurus

#419
Citaat van: Perton op 26 oktober 2015 - 11:35:07
Ik probeer niemand op zijn plek te zetten, maar als een team wordt beticht van onprofessioneel gedrag, en mijn vraag waarom dat zo is genegeerd wordt, vind ik het raar dat ik dan als boeman wordt aangewezen.

Maar ontopic: Ik snap nog steeds niet of je nou de organisatie of het team onprofessioneel vindt, want je beweert verschillende zaken door elkaar zonder dat je een duidelijk punt maakt. Ik vraag je daarom, op volledig respectvolle wijze dit keer, of je toch nog eens naar mijn vier vragen zou willen kijken, want ik je posts komen gewoon heel warrig over.

Ben je grappenmaker van beroep? Je bent aan het uitdagen.
Ik ga er niet meer op reageren, simpel weg omdat het me irriteert.
Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest.

Ik ga je scherp in de gaten houden hier op het forum.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is