Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Wings

Ach wat heet jammer? Als brompotten als Villeneuve in hun nadagen nog mee kunnen is het wel erg laagdrempelig... ;)

Jehoentelaar

Geen idee of hij mee kan, het seizoen is nog niet begonnen.

Wings

Is ook wat flauw: beetje doen zoals hij ook 'altijd' doet. Meest recent is natuurlijk het geblaat over Verstappen en hoe laagdrempelig de Formule 1 wel is doordat rijders als Verstappen met zo'n auto overweg kunnen. Makkelijk om nu te vinden dat de Formule E nog laagdrempeliger gezien afgeserveerde fossielen deelnemen.

Jehoentelaar

Nou ja, behalve Villeneuve is het enige andere fossiel Trulli en daarvan bleek wel dat 'ie het niveau niet of nauwelijks aankon. Zit een hoop racetalent in die klasse.

gloudiesaurus

CitaatEen avontuur in de Formula E lonkt voor Robin Frijns. De Nederlander neemt deze week deel aan een testsessie voor het kampioenschap met elektrische auto's. Hij komt in actie voor het team van Andretti.

Voor Andretti komt tijdens de test op Donington Park ook Simona de Silvestro in actie. Frijns, in 2012 kampioen van de Formule Renault 3.5, liet zondag via Twitter al doorschemeren dat er iets moois in de pijplijn zat. "Goed nieuws komt eraan", twitterde de voormalig reservecoureur van de Formule 1-team van Caterham.

Tijdens de test op Donington Park komen ook onder meer voormalig Formule 1-coureurs Nelson Piquet, Jerome D'Ambrosio, Sebastien Buemi, Vitantonio Liuzzi, Lucas di Grassi, Bruno Senna, Jacques Villeneuve, Nick Heidfeld en Jean-Eric Vergne in actie. Frijns mag zowel vandaag (maandag) als dinsdag kilometers maken.

Frijns gaat ook Formula E testen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Zou mooi zijn als Frijns een beetje een coureur à la Bleekemolen wordt die bijna elk weekend wel ergens anders opduikt. De capaciteit daarvoor heeft hij sowieso in huis.

Perton

Hoewel ik dat soort coureurs enorm waardeer, heb ik liever dat Frijns ergens een absolute topper wordt dan een allrounder als Bleekemolen. Die uiteraard verder wel prima resultaten haalt, daar niet van.

Jehoentelaar

Op zich wel, maar de klassen waar hij zich mee bezig houdt (Blancpain, wellicht Formula E) bieden met hun geringe aantal raceweekenden genoeg ruimte om andere dingen te doen. Zolang de GT's z'n prioriteit blijven want dat kan hem nog wel eens ver brengen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 24 augustus 2015 - 17:23:04
Op zich wel, maar de klassen waar hij zich mee bezig houdt (Blancpain, wellicht Formula E) bieden met hun geringe aantal raceweekenden genoeg ruimte om andere dingen te doen. Zolang de GT's z'n prioriteit blijven want dat kan hem nog wel eens ver brengen.

Precies, maar hij heeft niet zoveel keus denk. Als hij Formula E met blancpain kan combineren waarom dan niet rijden? Ik zeg doen...
Al had ik hem dit jaar liever in de GP2 gezien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Als Frijns dit lukt zit hij wel in twee raceklassen die steeds meer aanzien krijgen.

gloudiesaurus

Klopt en Formula E is een Formule - klasse. Frijns heeft zelf altijd gezegd dat dit zijn eerste keus is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Toch maar eens gaan informeren in Amerika dan, mocht 'ie ooit ergens budget vandaan toveren.

Miguel

Giedo van der Garde moet blij zijn dat er nog íemand is die hem in hun auto wil hebben. Mijn hart gaat er ook niet sneller van kloppen om hem in Formula E te zien, dan toch veel liever Frijns, of wereldkampioenen zoals Buemi en Villeneuve (die zich blijkbaar niet te goed voelen voor een avontuur, in tegenstelling tot achterhoede-paydriver Van der Garde), kerels die wél weten hoe ze hun carrière gaande kunnen houden.
Peace out yo.

Matthijs

Citaat van: Miguel op 25 augustus 2015 - 13:13:50
Giedo van der Garde moet blij zijn dat er nog íemand is die hem in hun auto wil hebben. Mijn hart gaat er ook niet sneller van kloppen om hem in Formula E te zien, dan toch veel liever Frijns, of wereldkampioenen zoals Buemi en Villeneuve (die zich blijkbaar niet te goed voelen voor een avontuur, in tegenstelling tot achterhoede-paydriver Van der Garde), kerels die wél weten hoe ze hun carrière gaande kunnen houden.
Giedo testte samen met nog 3 anderen. Hij was de traagste. Dus ik vermoed dat er uiteindelijk niemand was die hem in de auto wilde hebben. Zijn negatieve uitlatingen klonken dan ook een beetje als een slechte verliezer. Moet ik wel gezegd hebben dat ik natuurlijk niet weet wat zijn testdoel was, misschien ging het niet om snelle tijden.

Formule E gaat nu natuurlijk nog traag, maar de techniek staat nog in de kinderschoenen. Als Frijns het kan combineren met BlancPain of Le Mans, dan heeft hij helemaal niks te verliezen en alles te winnen. Als het hem tenminste lukt een stoeltje te bemachtigen.

Jehoentelaar

Het zou voor Frijns goed zijn om zich voor langere tijd aan deze klasse te kunnen committeren. We gaan nu pas het tweede jaar in maar de ontwikkeling van de klasse gaat razendsnel en ik ben er heilig van overtuigd dat het geen kampioenschap aan de zijlijn wordt zoals A1GP en Superleague dat wel waren.