Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Miguel

Citaat van: Perton op 13 december 2014 - 21:20:24
Klinkt als een leuke race, wel mooi dat de voormalig STR-jongens het zo goed doen. Zegt denk ik stiekem ook wel iets.

Wat ik alleen nog jammer vind aan FE (behalve dat ik door omstandigheden nog altijd geen enkele race heb gezien), is de vele coureurswissels die inmiddels al plaats hebben gevonden. Dat haalt denk ik toch een beetje een deel status weg. Is ook deels de reden dat ik FA1 weinig serieus kon nemen. Maar goed, ik ga er maar vanuit dat dat komt omdat het nog een nieuwe klasse is en coureurs die FE rijden ook nog andere verplichtingen hebben. Als FE een beetje staat denk ik dat coureurs zich ook fulltime op deze serie zullen storten.

Volgend jaar 6 tot 8 fabrikanten voor motoren en batterijen, dus waarschijnlijk WK-status. Dan kan je zomaar hetzelfde krijgen als met het FIA WEC nu: coureurs (en fabrikanten) die daar willen racen omdat ze daar een officiële WK-titel kunnen winnen. Natuurlijk heeft het FIA WEC ook het voordeel van een lange historie, maar iedereen snapt ook dat de Formula E iets totaal nieuws is dat net zo baanbrekend kan worden als de F1 en WEC/WSC/LM24 destijds waren. Coureurswissels zullen wel komen doordat dit seizoen een wenjaar is voor iedereen. Denk dat Agag de teams ook (financieel) aanmoedigt om juist nu grote namen een kans te geven om ook op die manier interesse te wekken bij zowel fans als rijders, zodat iedereen volgend jaar terugkomt om het eerste échte jaar van de sport mee te maken.
Peace out yo.

Matthijs

Wederom een leuke race gezien met sterke, smaakmakende coureurs. Dat de auto's vrij langzaam zijn deerde me niet eens, op deze baan kon je toch niet heel veel sneller. Kan wel eens een mooie klasse worden.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 15 december 2014 - 08:41:12
Wederom een leuke race gezien met sterke, smaakmakende coureurs. Dat de auto's vrij langzaam zijn deerde me niet eens, op deze baan kon je toch niet heel veel sneller. Kan wel eens een mooie klasse worden.

Ik heb de race ook bekeken. Leuke spannende race. Het enige wat ik mis is het geluid...
Maar qua actie/ spanning is er genoeg om naar te kijken. Het zit dicht bij elkaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ik mis het geluid totaal niet. Drie races gezien, drie keer uitstekend vermaakt.

Edwin90

Hier ook, laatste race was weer prima te doen. Ik blijf het volgen, het geluid mis ik steeds minder. Ik vind het ergens wel wat hebben zelfs.  :)

Miguel

Je hoort nu ook de mechaniek van de auto, dat vind ik stiekem veel mooier dan enkel het kunnen horen van de motor. Sinds het Ferrari 458 GT2-trauma ben ik sowieso wel genezen van die teringherrie (of niet dan, Jeroen?)
Peace out yo.

Perton

Dat vond ik van A1GP altijd wel leuk in Tarzan, dat je de remmen daar hoorde. Helaas ook flink kon ruiken als de wind net verkeerd stond.

Jehoentelaar

Citaat van: Miguel op 18 december 2014 - 13:08:29
Je hoort nu ook de mechaniek van de auto, dat vind ik stiekem veel mooier dan enkel het kunnen horen van de motor. Sinds het Ferrari 458 GT2-trauma ben ik sowieso wel genezen van die teringherrie (of niet dan, Jeroen?)
Nooit meer die tribune in met de 6H van Spa. Nooit. Meer.

Matthijs

#278
Wat was er dan? Geen oordopjes?

Trouwens, Volker Reidler (winnaar le Mans 1991) heeft gehoorproblemen overgehouden aan zijn eigen Mazda met wankelmotor (http://en.wikipedia.org/wiki/Volker_Weidler)

Jehoentelaar

Niet zozeer het ontbreken van oordopjes, maar wel het belachelijk hoge snijdende geluid. Niet eens mooi te noemen.

gloudiesaurus

Tung rijdt de volgende race weer.

Verder een opvallend bericht:
CitaatHet eerste schandaal in de Formule E is een feit. Andretti-coureur Franck Montagny is na een dopingcontrole in Maleisië positief bevonden op het gebruik van cocaïne. Bij de recentelijke wedstrijd in Punte del Esta was Montagny om "gezondheidsredenen" niet van de partij. Hiermee lijkt de carriere van de voormalige F1/Sportscar/Indycar-coureur defintief beëindigd. Montagny maakte in de Franse pers zijn verslaving openlijk bekend.

Tekst Willem J. Staat
Foto's Formula E


Franck Montagny werd in Maleisië betrapt op het gebruik van cocaïne...

Franck Montagny betrapt op cocaïnegebruik
De Fransman Franck Montagny is na een dopingcontrole in Malesië positief bevonden op het gebruik van cocaïne. In het Franse sportdagblad L'Equipe maakte Montagny dit zelf bekend. "Ik heb een stommiteit begaan. Ik ben schuldig." Ook heeft Montagny van een contra expertise afgezien. Montagny had er twee dagen voor nodig om dit alles te verwerken. Vervolgens heeft hij zijn ouders geïnformeerd. "Ik schaam me diep" aldus Montagny.

Naar eigen zeggen is Montagy in de F1 wereld voor het eerst met drugs in aanraking gekomen. "In de Le Mans auto's was ik sneller en kon zonder pijn met gebroken ribben racen. Ik heb nooit wat gezegd. Het heeft mijn prestaties niet beïnvloed. Als ik in de auto zat en mijn helm op had, dan was de wereld volledig in orde" schrijft Montagny. Na zijn openlijke bekentenis in het sportdagblad L'Equipe twijfelt Montagny er niet aan dat zijn carriere nu defintief voorbij is. In de F1 kwam Montagny voor het team van Super Aguri uit, in 2007 was hij testrijder voor Toyota en reed vervolgens voor Peugeot in de sportscars. Ook kwam hij in Indycar voor het team van Andretti uit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Peace out yo.

0634

Tja, wel raar dat hij dat zelf allemaal volmondig toe heeft gegeven aan de Franse media, maar dat de FIA er nog helemaal niks over heeft gezegd.

Perton

Dat vind ik ook wel apart, maar goed, Autosport meldt het ook, dus het zal allemaal wel kloppen.

Voor de rest natuurlijk dom wat ie heeft gedaan, maar net als bij Tomas Enge is het gewoon iets in zijn privétijd wat toevallig zijn sporen heeft nagelaten bij een dopingcontrole. Het lijkt me tenminste niet dat ie op de startgrid nog even een lijntje heeft genomen. Moet niet als topsporter, maar hij heeft de boel niet lopen beduvelen als een wielrenner. Plus is er gewoon eerlijk over en neemt de schuld op zich, dat kan ik verder wel waarderen.

-edit- zijn stoeltje gaat overigens naar Marco Andretti voor de komende race.

Miguel

Lijkt mij dat de FIA niets zegt omdat het onderzoek nog loopt. Franck Montagny kwam er immers zelf mee naar buiten.
Peace out yo.