Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Minimaal geluid, op het circuit hoor je niets.
Dat is toch wel wennen hoor.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 24 juli 2014 - 02:06:45
Minimaal geluid, op het circuit hoor je niets.
Dat is toch wel wennen hoor.


Mss dat onze kleinkinderen eraan zullen wennen, maar opa Peter en Franky niet hoor... ;D



Verstappen tekent bij Mercedes

Matthijs

Ik hou van vooruitgang. Laat dit zich maar ontwikkelen en succesvol worden. En in de tussentijd blijf ik gewoon F1 kijken :)

Edwin90

Het tweede weekend is verplaatst van Oktober naar November. Dit zorgt er dus voor dat er tussen het eerste en tweede weekend 10 weken pauze zit.  :o Daarna is er elke maand een race, in Mei zelfs twee.

Niet goed voor de aanwas van fans als je begint met een dergelijke serie. Tegen de tijd dat de tweede race verreden wordt zijn ze de eerste al vergeten.  ???

Jehoentelaar

Wel ruim de tijd om eventuele kinderziektes die zich voordoen bij het eerste evenement te verhelpen voor het circus verder gaat. Denk dat daar op dit moment meer de prioriteit ligt dan meteen vanaf het begin een grote fanbase kweken.

Miguel

BERLIN HERE I CUM!

Eindelijk een race zonder oordopjes, ooooh heavenly glory!

Hier kijk ik toch wel enorm naar uit. De toekomst van de autosport wordt hier geschreven. Wordt helemaal mooi wanneer het technische reglement opengegooid wordt. Audi staat al op de deur te kloppen.
Peace out yo.

Jehoentelaar

Berlijn op 30 mei valt hopelijk niet samen met al het andere autosportgeweld wat we normaal in die periode hebben. Anders lijkt het mij sowieso wel mooi om er bij te zijn.

Miguel

Dit jaar hadden we alleen de renowned 3+9 uur van Zandvoort, maar die is volgend jaar in een andere maand.
Peace out yo.

Matthijs


Miguel

Iets te groot fan van innovatie.
Peace out yo.

Franky R.

Citaat van: Miguel op 01 augustus 2014 - 18:39:32
Iets te groot fan van innovatie.


ik zou eerder zeggen..een soort penetratie...maar ik zeg niets meer. :P
;) ;D ;D ;)

Matthijs

Even zonder gekheid: ik kijk er ook naar uit. Natuurlijk, die dinger rijden nu nog trager dan een formule 3 maar dit is pas het begin. En ik snap ook dat sommige mensen gruwen van het (gebrek aan) geluid, maar denk ook eens aan dit: geen gedoe meer met geluidsdagen, geen klagende bewoners, geen actiegroepen, geen achteraf gelegen circuits, noem maar op. En dat geldt ook voor karten, waar al met elektrisch rijden gepionierd wordt.

gloudiesaurus

Heb in de Formule 1 een artikel gelezen over de Formule E.
Op zich staan er wel een aantal interesante dingen in.

Zo heeft de teambaas van het voormalige GP2-team Barwa Addax Team 60 miljoen Euro in de Formule 2 geinvesteerd.
Hij is zuinig op het geld. Zo is er per team een budgetcap van 3 miljoen Euro.

Daarnaast mogen fans tijdens de race stemmen. Winnaar van de stemming krijgt 5 extra powerboosts.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe ze halverwege de race van auto gaan wisselen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Gewoon: auto stilzetten, gordel los, uitstappen, instappen, gordel vast, wegrijden.

gloudiesaurus

Met die gordels etc. gaat het allemaal toch wel wat tijd kosten denk ik :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is