Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Perton

Wat is dat toch in Brazilië? MotoGP geannuleerd, WEC uitgesteld, vorig jaar al WTCC-race geannuleerd en nu weer in de Formule E. Zijn ze met zijn allen compleet incapabel geworden in dat land, moet alles wijken voor het WK of is dit een grandioos geval van toevalligheden?

Perton

Nog aanvulling op het nieuwsartikel:

Only 10 teams will be admitted to the Championship.
• Each driver will use two cars. Colours of race numbers will be imposed and different between the two cars available for each driver.
• Testing with Formula E cars is not permitted for drivers and competitors participating in the championship, with the exception of official tests organised by the promoter.
• Tyres will be limited to five (5) new front tyres and five (5) new rear tyres per event.
• Each team must have a maximum of 12 operational staff working on the cars.
• Each driver shall use no more than one motor, on gearbox and one battery pack per car for the entire season.
• To charge the cars, only energy supplied by the supplier designated by the event organiser and approved by the FIA shall be used during the event.
• Special attention has been paid to all safety requirements and prevention systems.
• Single Free Practice session of 60 minutes. Single Qualifying Practice of 90 minutes divided into four (4) groups of five (5) cars each.
• The grid will be in a staggered 1 x 1 formation and the rows on the grid will be separated by 8 metres with the Pole Position in the place designated by the FIA Circuits Department.
• No formation lap.
• Race of maximum 60 minutes with minimum one Pit Stop for changing cars. This change of cars will take place inside the garage after a safety procedure similar to the one applied in the FIA World Endurance Championship for repairing cars.
• Safety Car procedure following the FIA standards.

Jehoentelaar

Geen formatieronde is wel naar. Vast urinoirmoment.

3phasE

Het begint al een mooi clubje coureurs te worden met grote namen als Jarno Trulli.

Ik had trouwens via twitter contact met iemand van VenturiGP en hij vertelde dat zij van plan zijn voor het tweede of derde seizoen zelf een auto te bouwen.
Ik ga er dan maar vanuit dat er meerdere teams zijn met dat voornemen.
The future is electric!

Perton

Dat is ook het hele idee van de klasse: eerste (twee) seizoen(en) standaard spec-auto, en daarna eventueel eigen auto's. Dus ik weet vrijwel zeker dat meer teams dat voornemen hebben ;)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 11 april 2014 - 23:32:24
Geen formatieronde is wel naar. Vast urinoirmoment.


Tja, een elektromotor hoeft je ook niet op te warmen. En ze zullen de accustroom er niet aan willen verspillen. Hoe ze het met de banden doen? Gewoon starten op koude banden?

Perton

Ze rijden toch hele weekend met één setje? Lijkt me dan dat Michelin haar best gaat doen om banden te creëren die daarmee om kunnen gaan

Franky R.

Citaat van: Perton op 10 mei 2014 - 11:54:39
Ze rijden toch hele weekend met één setje? Lijkt me dan dat Michelin haar best gaat doen om banden te creëren die daarmee om kunnen gaan


Oh, dat wist ik niet...

3phasE

De vraag is alleen in hoevere de teams dan de vrijheid hebben wat configuratie betreft.
Bijvoorbeeld twee e-motoren en directe achterwielaandrijving ipv èèn e-motor met versnellingsbak zoals in de Spark-Renault.
Dit kampioenschap zou (indien het een succes wordt) de ontwikkeling en verkoop van elektrische auto`s weleens in een stroomversnelling kunnen brengen.
The future is electric!

Sabai

Ik ben laatst wezen kijken voor de Mitsubishi PHEV en ze hebben mij niet kunnen overtuigen.  Geen duidelijke antwoorden over prestaties in winteromstandigheden en levensduur van de accu.  Ik durf er nog niet aan mij teveel onzekerheden.  Heb vaak het idee dat het meer om de fiscale voordelen gaat dan de daadwerkelijke voordelen voor het milieu die er niet is imo.

3phasE

De PHEV is een hybride en dus geen volledig elektrische auto zoals b.v de Renault Zoë of Nissan Leaf.

En juist voor de (door)ontwikkeling van de e-auto is een kampioenschap als de formule E heel belangrijk.
The future is electric!

3phasE

En waarom zou een e-auto niet beter zijn voor het milieu dan een auto met verbrandingsmotor, Sabai?
The future is electric!

Sabai

Citaat van: Keijmel op 10 mei 2014 - 14:24:33
De PHEV is een hybride en dus geen volledig elektrische auto zoals b.v de Renault Zoë of Nissan Leaf.

En juist voor de (door)ontwikkeling van de e-auto is een kampioenschap als de formule E heel belangrijk.


Maar hij rijd  wel volledig elektrisch.  Wel 60 km en daarna hybride idd.

Sabai

Citaat van: Keijmel op 10 mei 2014 - 14:32:19
En waarom zou een e-auto niet beter zijn voor het milieu dan een auto met verbrandingsmotor, Sabai?

Omdat als ik hetzelfde aantal km rijd als nu het verbruik en uitstoot hoger is dan mijn huidige diesel. Ik rijd nu 1 op 19 met de PHEV 1 op 10.

3phasE

Maar nu ga je weer uit van de PHEV, Sabai, en dat is een hybride en heeft dus wel degelijk uitstoot.
Ga je uit van een volledig elektrische auto, waarvan de accu's opgeladen worden dmv zonne-energie, dan is de uitstoot echt 0,0.
The future is electric!