Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

Sphinx

https://www.gppits.net/nieuws/formula_e_saudi_arabie_rule_brittania_in_de_seizoensopener/

FE in Arabië is net als de F1 in Australië: leuk dat het seizoen begint, ook een leuke wedstrijd met de nodige klappers, maar ook niet helemaal representatief voor de rest van het seizoen. Race 2 werd helaas een kleine chaos door blunders in de SC-afhandeling en het verkeerd plaatsen van de AM-zone.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Geen al te beste race voor De Vries en Frijns in Mexico, beide heren ramden elkaar er zelfs af  :-[

Circuit van Mexico heeft met een stuk van de Peraltada bocht wel een beetje meer karakter gekregen, waren een paar leuke powerslides te bespeuren

https://www.gppits.net/nieuws/formula_e_mexico_spannende_race_in_mineur_voor_nederlanders/
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Het Formula E seizoen 2021 is afgetrapt in Saudi Arabia. Letterlijk met een knal want tijdens het weekend schijnt er vanuit Yemen met raketten op het terrein te zijn geschoten  :o

https://gppits.net/nieuws/formula_e_saudi_arabie_dubbele_pole_maar_geen_dubbele_zege_voor_nl/
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Geen Felicitaties aan Nyck? Dat kan toch niet? Die jongen van Nederlandse bodem heeft inmiddels zijn tweede wereldkampioenschap binnengehaald - dat kan ene Max toch niet zeggen...
Hoewel dat gestuiter over geïmproviseerde betonnen baantjes niet om aan te zien is, was de race van gisteren wel degelijk fascinerend.
Los daarvan blijf ik vraagtekens zetten bij dit raceformat. Ik snap dat F-E een andere opzet nodig heeft dan de traditionele klassen - en het is ook goed dat men voor iets afwijkends durft te kiezen - maar voor de neutrale racefan blijft het moeilijk te begrijpen hoezeer de factor pech/geluk een stempel op het resultaat drukt. En dan heb ik het vooral over het kwalificatieformat. Ik wil niet zeggen dat 't helemaal bagger is - het heeft er immers ook toe geleid dat de beslissing pas in de laatste race viel - maar er moeten toch andere manieren zijn om dat te bewerkstelligen.

Het idee is misschien dat iedereen in gelijke mate wordt getroffen, maar dat is niet zo. Wat vooral wordt bereikt is dat de koppositie continu wordt gerecycled. Maar het heeft ook veel kenmerken van een stoelendans. Op een gegeven moment stopt de muziek en gaat het licht aan, en wordt gekeken wie dan kampioen is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Formule E doet mij helemaal niets. En dan dat geluid.. mffff. En dan bedenken ze - de 'machthebbers' - dat in 2030 alleen electrische auto's verkocht kunnen worden. Tja, het is triest. Mogelijk moet ik naar een ander land verhuizen.

Groet,

C.G. de  Beaufort


Mickey

Ik volg eigenlijk alleen F1, heb onvoldoende tijd en interesse om de rest ook te volgen.

En het gekunstelde kwalificatieformat van FE verdraag ik niet.  ;)

Sabai

Citaat van: C.G. de Beaufort op 17 augustus 2021 - 10:03:26
Formule E doet mij helemaal niets. En dan dat geluid.. mffff. En dan bedenken ze - de 'machthebbers' - dat in 2030 alleen electrische auto's verkocht kunnen worden. Tja, het is triest. Mogelijk moet ik naar een ander land verhuizen.

Groet,

C.G. de  Beaufort

Wat is er mis met elektrische auto's. Gun je de nieuwe generatie geen schone longen ? Weet je hoeveel fijnstof het scheelt en niet alleen van de motor maar ook de remmen.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Sabai op 17 augustus 2021 - 11:26:53
Citaat van: C.G. de Beaufort op 17 augustus 2021 - 10:03:26
Formule E doet mij helemaal niets. En dan dat geluid.. mffff. En dan bedenken ze - de 'machthebbers' - dat in 2030 alleen electrische auto's verkocht kunnen worden. Tja, het is triest. Mogelijk moet ik naar een ander land verhuizen.

Groet,

C.G. de  Beaufort

Wat is er mis met elektrische auto's. Gun je de nieuwe generatie geen schone longen ? Weet je hoeveel fijnstof het scheelt en niet alleen van de motor maar ook de remmen.

In Nederland komt ze maar 17% van de CO2 uitstoot, de meeste komt van de industriën, mestobjects. En dat is okay. Fijnstof komt vooral van dieselmotoren die ouder zijn 10 jaar. Dankzij katalysatoren, roetfilters en uitlaatgasbehandeling is de uitstoot van fijnstof door uitlaatgassen de laatste jaren enorm gedaald. Fijnstof van de electrische auto w.b.t remmen is hetzelfde. Voor de overige vervuiling, in Nederland vormt zo'n 0,007% van de 'klimaatopwarming' wereldwijd. Maar goed, Nederland moet voorop lopen gezien de'vervuiling'. Daar ben ik het mee oneens.

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Ik heb ook grote moeite met hoe elektrische auto's door onze strot geduwd worden. Europa, met Nederland en Scandinavië voorop, wil graag het braafste jongetje van de klas zijn. Terwijl voertuigen, zeker in noordwest Europa bij lange na niet de grootste vervuiler zijn.

We zijn hier een speldenprik op de wereldbol, terwijl we allemaal weten dat China en India de grootste vervuilers zijn. En zij op hun beurt geven geen fuk. Ik wil mijn best wel doen, maar niet als de rest er een puinhoop van maakt. En al helemaal niet omdat hier een clubje wereldverbeteraars roept dat wij het voortouw moeten nemen. De grootste predikers zijn bovendien zelf hypocriet tot en met. Afval scheiden en biologisch eten, maar ondertussen de hele wereld overvliegen, op zoek naar zichzelf.

Vervuilende industrieën eerst, dan luchtvaart, scheepvaart en dan verder, anders is het dweilen met de kraan open.


C.G. de Beaufort

Mercedes stapt uit Formule E voor volgend jaar. Ze gaat zich meer toeleggen op de F1. Misschien is er iets voor Nick de Vries, hij was een kampioen in F2 en nu in de Formule E. Ik denk vooral aan de Williams wanneer Russell de plaats van Bottas gaat innemen.

https://www.telegraaf.nl/sport/621670365/mercedes-kondigt-na-succes-nyck-de-vries-afscheid-uit-formule-e-aan

Groet,

C.G. de Beaufort





gloudiesaurus

Ja Formula E verliest toch wel veel. Audi en BMW stoppen, nu ook Mercedes.
Raken ze toch de grote merken kwijt. Ik ken eerlijk gezegd ook niemand die enthousiast Formula E volgt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Ferrari wil door gaan met benzine motors te bouwen. In Europa moet namelijk in 2035 alleen elektrische auto's gebouwd worden. De Italiaanse regering gaat lobbyen bij de EU. En, dat is erg mooi van Ferrari!

C.G. de Beaufort