Round 12: Gran Premio d'Italia, Monza

Gestart door Maikel0230, 28 augustus 2013 - 22:46:13

« vorige - volgende »

Monza is snel, heel snel zelfs maar wie is het snelst op Zondag?

Vettel
8 (40%)
Webber
0 (0%)
Alonso
9 (45%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
2 (10%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Edwin90

Super Seb

Nabeschouwing staat online. Feedback mag, het is mijn eerste.  8)
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

Fietser

Wat heb ik weer genoten van deze race. Kennelijk ben ik de enige, als ik het hier zo lees. Da's eigenlijk best wel vreemd, want ik zag talloze gevechten en interessante momenten. Bijkomend voordeel is dat ik geen favoriet koester en dat ik me er totaal niet aan stoor als iemand dominant is. Prima zelfs. Enne..., zouden er veel atletiekliefhebbers klagen over saaiheid als Usain Bolt weer eens een 100 meter wint? Of als Froome nog een paar keer de Tour de France zou winnen? Of..., zijn autosportliefhebbers dan toch een ander slag mensen?
Maar er is nog iets. Ik volg de F1 al zo'n dikke halve eeuw actief. En nog nooit waren de races, naar mijn mening, zo opwindend als de laatste jaren! Overal gevechten, alles uitstekend in beeld gebracht, superieur camerawerk, radioverbindingen over en weer, bijzonder weinig uitvallers, verplichte pitsstops, steeds meer exotische locaties, een (veel) langer seizoen. Werkelijk verbazingwekkend is het voor mij daarom dat men afhaakt vanwege 'saaiheid'. Ik vraag me stiekem af of dat met de realiteit te maken heeft, of juist met de irreeele verlangens die men koestert met dank aan Hollywood, Playstation en opgefokte verslaggeving maar vooral aan een geest die doorlopend om hoogtepunten en prikkelingen vraagt. Jammer voor hen, want veel spannender zal het in werkelijkheid niet worden, vrees ik. Tenzij men het 'op z'n Amerikaans' aanpakt.

robbert

Citaat van: Fietser op 08 september 2013 - 23:43:16
Wat heb ik weer genoten van deze race. Kennelijk ben ik de enige, als ik het hier zo lees. Da's eigenlijk best wel vreemd, want ik zag talloze gevechten en interessante momenten. Bijkomend voordeel is dat ik geen favoriet koester en dat ik me er totaal niet aan stoor als iemand dominant is. Prima zelfs. Enne..., zouden er veel atletiekliefhebbers klagen over saaiheid als Usain Bolt weer eens een 100 meter wint? Of als Froome nog een paar keer de Tour de France zou winnen? Of..., zijn autosportliefhebbers dan toch een ander slag mensen?
Maar er is nog iets. Ik volg de F1 al zo'n dikke halve eeuw actief. En nog nooit waren de races, naar mijn mening, zo opwindend als de laatste jaren! Overal gevechten, alles uitstekend in beeld gebracht, superieur camerawerk, radioverbindingen over en weer, bijzonder weinig uitvallers, verplichte pitsstops, steeds meer exotische locaties, een (veel) langer seizoen. Werkelijk verbazingwekkend is het voor mij daarom dat men afhaakt vanwege 'saaiheid'. Ik vraag me stiekem af of dat met de realiteit te maken heeft, of juist met de irreeele verlangens die men koestert met dank aan Hollywood, Playstation en opgefokte verslaggeving maar vooral aan een geest die doorlopend om hoogtepunten en prikkelingen vraagt. Jammer voor hen, want veel spannender zal het in werkelijkheid niet worden, vrees ik. Tenzij men het 'op z'n Amerikaans' aanpakt.
Ja ergens heb je wel gelijk. Veel spectaculairder  dan in amerika zal het inderdaad nooit worden.
Maar het is ook gewoon, in het begin van het seizoen waren de races veel beter doordat de banden rapper slijten, nu hebben ze andere banden en dan is er weer treintje rijden dat ze doen. En nu word er natuurlijk geklaagd dat de races saai geworden zijn

Gerard

Ik vraag me stiekem af of dat met de realiteit te maken heeft, of juist met de irreeele verlangens die men koestert met dank aan Hollywood, Playstation en opgefokte verslaggeving maar vooral aan een geest die doorlopend om hoogtepunten en prikkelingen vraagt. Jammer voor hen, want veel spannender zal het in werkelijkheid niet worden, vrees ik. Tenzij men het 'op z'n Amerikaans' aanpakt.

;D
Ik verlang wel doorlopend naar hoogtepunten, maar dat terzijde.. ;)
Nee, als je hier te maken had met 12-13 jarige kindjes kon ik het me voorstellen, maar de meesten hier zijn volgens mij al geruime tijd volwassen" en niet vatbaar voor playstation of wat dan ook

Als ik naar mezelf kijk, interesseert het me niet waar ze rijden, hoe exotisch of of wat dan ook,waar ik voor kijk, zijn de mooie gevechten, het tot alles gaan voor dat laatste puntje, strijd

En niet voor van te voren geregiseerde toneelstukjes waarbij
-rijder A niet mag strijden tegen rijder B,
-waar niet 100% geracert wordt omdat de banden waarmee gereden worden na 3 rondjes aan gort gereden zijn,
- waarbij " inhalen"gebeurt door middel van een knopje, en dit dus eigenlijk voorbij rijden wordt
-en tot slot, waar geld een grotere rol spelt dan talent (Maldonado/Frijns)

Maaar wat dit jaar nog het meest saai maakt ik de dominantie van Vettel..
Seizoenen als 2005-2008 waren voor mij TOP,daar werd om het kampioenschap gestreden tot de laatste races

Je haalt hardlopen aan; Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar weinig vanaf weet dus daar kan ik niet over oordelen...wielrennen vind ik een rare sport, met slaven die voor een baas werken, die vervolgens op zijn beurt strijkt met de eer die "gele trui" heet... nah, niks voor mj

Anyway,
Wat betreft de F1, je zou, na bovenstaande opsomming denken, waarom kijkt die gerard nog F1? :)
Dat is dan denk ik toch een stukje " irreeele verlangens", waarbij ik hoop dat iemand de strijd aan kan met RedBull/Vettel en het kampioenschap glans geeft...

Fietser

Citaat van: Gerard op 09 september 2013 - 08:49:12
Als ik naar mezelf kijk, interesseert het me niet waar ze rijden, hoe exotisch of of wat dan ook,waar ik voor kijk, zijn de mooie gevechten, het tot alles gaan voor dat laatste puntje, strijd

Dus je houdt ook niet van de kwalificatie (m.a.w. de strijd tegen de klok), of de sfeer in de paddock of technische noviteiten?

Verder schrijf je: "Maaar wat dit jaar nog het meest saai maakt is de dominantie van Vettel..
Seizoenen als 2005-2008 waren voor mij TOP,daar werd om het kampioenschap gestreden tot de laatste races."

Gerard, ik denk inderdaad dat dit voor velen HET kernpunt is. Men heeft niks met Sebastian Vettel. Dat wordt niet zelden begeleid met termen als 'gejank', 'vingertje' en 'een auto waar iedere tuinkabouter WK mee kan worden'. Maar ook deze tuinkabouter heeft in 2010 en 2011 tot (en met) de laatste race moeten strijden voor zijn kampioenschappen.

Fietser

Citaat van: robbert op 09 september 2013 - 07:12:45
Ja ergens heb je wel gelijk. Veel spectaculairder  dan in amerika zal het inderdaad nooit worden.
Maar het is ook gewoon, in het begin van het seizoen waren de races veel beter doordat de banden rapper slijten, nu hebben ze andere banden en dan is er weer treintje rijden dat ze doen. En nu word er natuurlijk geklaagd dat de races saai geworden zijn

Da's waar. Het is vaak het een (mopperende coureurs) OF het ander (mopperend publiek). Hier win je wat, daar verlies je wat.

Gerard

Ik heb zeker respect voor Seb en hoe hij op zijn leefijd omgaat met het leven wat hij leidt.. mensen die hem gebroken benen wensen (zoals ik op twitter lees) kan ik me ook echt boos om maken!
Hij kan er nou ook niks aan doen dat hij het beste pakket heeft :)
wat betreft de kwalificatie, dat vind ik inderdaad meestal niet zo veel aan..
Het kàn enorm spannend zijn, zoals in Spa, maar dat komt niet heel vaak voor..
Ik kijk het toch wel, om te zien waar welke coureur start, en hoeveel hij vervolgens in de race moet doen om vooraan te komen
Zoals dit weekend met Lewis,en de Lotussen die vanuit het middenveld startten

SDG

Citaat van: Gerard op 09 september 2013 - 09:53:27
Ik heb zeker respect voor Seb en hoe hij op zijn leefijd omgaat met het leven wat hij leidt.. mensen die hem gebroken benen wensen (zoals ik op twitter lees) kan ik me ook echt boos om maken!
Hij kan er nou ook niks aan doen dat hij het beste pakket heeft :)
wat betreft de kwalificatie, dat vind ik inderdaad meestal niet zo veel aan..
Het kàn enorm spannend zijn, zoals in Spa, maar dat komt niet heel vaak voor..
Ik kijk het toch wel, om te zien waar welke coureur start, en hoeveel hij vervolgens in de race moet doen om vooraan te komen
Zoals dit weekend met Lewis,en de Lotussen die vanuit het middenveld startten

Ik vind de kwalificatie juist één van de spannendste momenten van het hele weekend. Ik kijk er altijd weer naar uit om te zien wie er nu weer in Q1 of Q2 gewipt gaat worden.

Matthijs

Citaat van: SDG op 09 september 2013 - 13:50:29Ik vind de kwalificatie juist één van de spannendste momenten van het hele weekend. Ik kijk er altijd weer naar uit om te zien wie er nu weer in Q1 of Q2 gewipt gaat worden.
Ik moet zeggen: doordat Vd Garde meedoet, vind ik Q1 ineens véél interessanter!

Jehoentelaar

Het is voor mij niet zozeer de dominantie van één coureur an sich. Ik heb destijds enorm genoten van Button met zijn Brawn en ik kon Vettel in eerste instantie ook prima waarderen. Dit duurt mij alleen veel te lang. En ja, dan telt ook mee dat ik Alonsofan ben en het vervelend is om hem straks weer die tweede plek te zien halen. Na 2007, 2010 en 2012 is dat allang niet meer iets om enorm blij mee te zijn. Ik moet toegeven dat dat mijn frustratie/ergernis om Vettel steeds weer te zien winnen nogal aandikt. Ondanks de best aardige gevechten in het middenveld heb ik de race daardoor geen moment echt interessant gevonden.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 09 september 2013 - 14:23:38
Het is voor mij niet zozeer de dominantie van één coureur an sich. Ik heb destijds enorm genoten van Button met zijn Brawn en ik kon Vettel in eerste instantie ook prima waarderen. Dit duurt mij alleen veel te lang. En ja, dan telt ook mee dat ik Alonsofan ben en het vervelend is om hem straks weer die tweede plek te zien halen. Na 2007, 2010 en 2012 is dat allang niet meer iets om enorm blij mee te zijn. Ik moet toegeven dat dat mijn frustratie/ergernis om Vettel steeds weer te zien winnen nogal aandikt. Ondanks de best aardige gevechten in het middenveld heb ik de race daardoor geen moment echt interessant gevonden.

Straks is Vettel zo dominant dat we nog gaan terug verlangen naar de tijd dat Schumacher alles won, stel je voor zeg.

Fabian

Sabai

Citaat van: Fabian op 09 september 2013 - 16:00:47
Ik heb genoten van dit raceweekend.

Heb je nog een leuk feestje gehad daar?