Round 11: 2013 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix

Gestart door Super Seb, 31 juli 2013 - 10:15:53

« vorige - volgende »

De Grote Prijs in onze achtertuin! Roept u maar;

Hamilton
Rosberg
Alonso
Massa
Vettel
Kimi
Grosjean
Webber

T.Nuvolari

In België is parkeren altijd schandalig duur, boerenwei of niet.

Maikel0230

#76
En dan hebben jullie nog geluk dat het wegenvignet is uitgesteld tot 2016  :'(.

CitaatOp 15 november 2010 bereikten de ministers-presidenten van Vlaanderen, het Waals en het Brussels gewest een principe-akkoord om het rekeningrijden samen met het autowegenvignet in te voeren vanaf 2013.

In augustus 2012 werd dit echter verlaat naar 2016. Dan zullen alle voertuigen in België van minder dan 3,5 ton een elektronisch wegenvignet moeten aankopen. Voertuigen van meer dan 3,5 ton moeten dan een kilometerheffing betalen.

CitaatNa uitvoerige controles over verschillende maanden en wegen heeft men vastgesteld dat ongeveer de helft van de gebruikers van de Belgische wegen een buitenlandse nummerplaat heeft (4,5 miljoen buitenlanders tegenover de 5 miljoen Belgen). België is dus een echt doorreisland. Buitenlandse automobilisten betalen momenteel niet mee aan de schade en het onderhoud die ze veroorzaken. Belgen zouden de kosten voor het aan te schaffen vignet via de belasting terug krijgen. In het buitenland, vooral in Nederland, ontstond hier ophef over en beschouwde men het als discriminatie.

En waarom zou dit discriminatie zijn? Jullie betalen toch ook gewoon tol op de Franse snelwegen zonder al te veel te klagen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

rafael25

Citaat van: M@rc op 20 augustus 2013 - 12:49:28
In België is parkeren altijd schandalig duur, boerenwei of niet.
Ik wil niet over  praten >:( >:( 2010 was een bizar jaar voor mij!!!!!!!!

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 20 augustus 2013 - 12:52:21


CitaatNa uitvoerige controles over verschillende maanden en wegen heeft men vastgesteld dat ongeveer de helft van de gebruikers van de Belgische wegen een buitenlandse nummerplaat heeft (4,5 miljoen buitenlanders tegenover de 5 miljoen Belgen). België is dus een echt doorreisland. Buitenlandse automobilisten betalen momenteel niet mee aan de schade en het onderhoud die ze veroorzaken. Belgen zouden de kosten voor het aan te schaffen vignet via de belasting terug krijgen. In het buitenland, vooral in Nederland, ontstond hier ophef over en beschouwde men het als discriminatie.

En waarom zou dit discriminatie zijn? Jullie betalen toch ook gewoon tol op de Franse snelwegen zonder al te veel te klagen.


Omdat Nederlanders nu eenmaal niet van betalen houden... :P

NielsD

Citaat van: rafael25 op 20 augustus 2013 - 13:09:41
Citaat van: M@rc op 20 augustus 2013 - 12:49:28
In België is parkeren altijd schandalig duur, boerenwei of niet.
Ik wil niet over  praten >:( >:( 2010 was een bizar jaar voor mij!!!!!!!!

Hoeveel heb je betaald voor hoeveel dagen? Ik was er namelijk ook in 2010..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

#80
Ik heb in april wat opgezocht gehad omdat ik ook wou gaan maar ik kan niet omdat ik dan ergens anders 'verplichtingen' heb. Ik geloof dat een parkeerpass voor gans het weekend (dat is dus donderdag niet inbegrepen) iets van een 60 euro kost. Ik moet toegeven dat zoiets echt 'excessief' is, maar ik houd toch even in het achterhoofd dat Spa maar een contract heeft tot 2015 en dat er zelfs met de korting van Bernie niet genoeg binnenkomt om de race te behouden. Van de Waalse overheid hoef je ook niets te verwachten. Als dat nodig is om de race te behouden dan moet dat maar, leuk is het natuurlijk niet.

Citaat van: Franky R. op 20 augustus 2013 - 14:20:59
Omdat Nederlanders nu eenmaal niet van betalen houden... :P

Vanaf 2016 hebben jullie dan heel dikke pech, ik zal dan eens aan jullie denken als ik over het vernieuwde wegdek rijdt. ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

T.Nuvolari

Die discriminatie begrijp ik ook niet, als ik door Oostenrijk rij moet ik ook zo'n ding aanschaffen en in Duitsland moet je in sommige steden ook zo'n milieusticker aanschaffen. België laat zich weer eens doen door Europa op dit vlak. Als het in het nadeel van de Belgen is negeren ze Europa dan weer helemaal.

Maikel0230

#82
Citaat van: M@rc op 20 augustus 2013 - 18:40:18
Die discriminatie begrijp ik ook niet, als ik door Oostenrijk rij moet ik ook zo'n ding aanschaffen en in Duitsland moet je in sommige steden ook zo'n milieusticker aanschaffen. België laat zich weer eens doen door Europa op dit vlak. Als het in het nadeel van de Belgen is negeren ze Europa dan weer helemaal.

Zoals ik al aangetoond had komt dat wegenvignet er niet omdat de Belgen lekker groen willen doen, maar omdat de staat van onze wegen erg erbarmelijk is doordat België als doorvoerland veel meer verkeer te slikken krijgt dan dat die weg eigenlijk aankan. Dan heb je ook nog het verschil in wegen als je Vlaanderen met Wallonië vergelijkt, ik denk dat de Nederlanders dat wel eens 'gevoeld' hebben als ze naar Spa gingen niet? In Vlaanderen heb je gewoon versleten banen maar daar zitten er gaten, barsten en zelfs autostukken worden er niet altijd opgeruimd. De putten van de winter worden in Wallonie niet meer bijgewerkt maar gewoon genegeerd. Brussel krijgt als hoofdstad van België en Europa ontzettend veel verkeer te slikken dat ook daar de wegen er ontzettend slecht bij liggen. Ik zelf ben al jaren een voorstander van dit wegenvignet en zou er ook geen probleem mee hebben dat Nederland er een invoert, misschien bespaart dat hun ook wat kosten als de buitenlanders mee moeten betalen wat ze over hun wegen vervoeren want die wegen in NL dat is een eer om op te mogen rijden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Ik zou best een vignet er voor over hebben om de onderkant van mijn (op dit moment nog fictieve) auto te behouden voor de toekomst. Twee jaar geleden eens geprobeerd om niet via de Antwerpse ring, maar via Beveren en de havens rondom die stad te komen. Dat heeft mijn maag geweten.


Jozef

Volgens mijn bron (die vrij betrouwbaar is) gaan we vooral zaterdagmiddag regen zien, maar zondag niet. Maar goed, we weten allemaal dat het weer in de Ardennen zo lokaal is dat het niet te voorspellen valt. :)

robbert

Citaat van: Jozef op 22 augustus 2013 - 03:54:44
Volgens mijn bron (die vrij betrouwbaar is) gaan we vooral zaterdagmiddag regen zien, maar zondag niet. Maar goed, we weten allemaal dat het weer in de Ardennen zo lokaal is dat het niet te voorspellen valt. :)

ah ik heb al gehoord (ook uit vrij betrouwbare bron) dat de regen maar na de kwalificatie zal vallen

gloudiesaurus

Hebben jullie lijntjes met god ofzo   ;D

10% kans op regen op zaterdag... maar goed spa blijft spa  ;)
Aan de ene kant van het circuit kan het regenen terwijl het aan de andere kant kurkdroog is....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Spa/4055569

Hier word op zaterdagmiddag wel lichte regen voorspelt.

Op zondagmiddag af en toe regen? Dat is het perfecte recept. Spa Francorchamps, een race, met af en toe een regenbui  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

En zo onvoorspelbaar als de Ardennen zijn kan het op elk moment vallen. F1Fanatic wijdt er een artikel aan: http://www.f1fanatic.co.uk/2013/08/22/traditional-spa-rain-could-affect-race-weekend/