Round 11: 2013 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix

Gestart door Super Seb, 31 juli 2013 - 10:15:53

« vorige - volgende »

De Grote Prijs in onze achtertuin! Roept u maar;

Hamilton
Rosberg
Alonso
Massa
Vettel
Kimi
Grosjean
Webber

Fabian

Citaat van: Gerard op 24 augustus 2013 - 17:30:44
90% kans..... Op? Sneeuw? Droog?, Regen?
;D
90% kans dat de race morgen om 14.00 uur start. 10% kans dat de race iets later start!


robbert

Citaat van: Franky R. op 24 augustus 2013 - 15:08:31
Citaat van: Fabian op 24 augustus 2013 - 15:06:42
Heerlijke kwalificatie!
Wel sneu voor Di Resta en kijk eens waar Ferrari nu zit... :P

voila, zoals ik voorspeld had. Er is dus nog niks veranderd na de zomerstop. Redbull en Mercedes blijven nog altijde de snelste. Maar het weer kan er ook iets mee te maken hebben, we zullen zien wat het morgen word. Ik zie Ferrari wel nog plaatsen winnen, maar overwinning en zelfs podium zal al heel moeilijk worden

SanderD

Het lijkt me dat de plaatsen van Ferrari eerder afhangen van slechte timing dan de snelheid, voor zover ik het meekreeg. Was opvallend om te zien dat vooral de Red Bulls en Ferrari's sneller door de Pouhon heengingen dan de rest op het droge (Q2).

robbert

Citaat van: SanderAlonso op 24 augustus 2013 - 18:21:55
Het lijkt me dat de plaatsen van Ferrari eerder afhangen van slechte timing dan de snelheid, voor zover ik het meekreeg. Was opvallend om te zien dat vooral de Red Bulls en Ferrari's sneller door de Pouhon heengingen dan de rest op het droge (Q2).

ja maar het is een slechte positie om te starten, en zeker als de eerste bocht gevaarlijk is voor botsingen enzo. Dan ben je best dat je start van de eerste startrij. Wordt moeilijk. Maar wie weet.... Vettel heeft het vorig jaar ook gekund, van p11 naar p2

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna


0634

Citaat van: robbert op 24 augustus 2013 - 18:16:40
Citaat van: Franky R. op 24 augustus 2013 - 15:08:31
Citaat van: Fabian op 24 augustus 2013 - 15:06:42
Heerlijke kwalificatie!
Wel sneu voor Di Resta en kijk eens waar Ferrari nu zit... :P

voila, zoals ik voorspeld had. Er is dus nog niks veranderd na de zomerstop. Redbull en Mercedes blijven nog altijde de snelste. Maar het weer kan er ook iets mee te maken hebben, we zullen zien wat het morgen word. Ik zie Ferrari wel nog plaatsen winnen, maar overwinning en zelfs podium zal al heel moeilijk worden
Tenzij het morgen bezopen weer is, dan heeft Alonso best een kans. Of Button. Of een ander. Dan is er weinig over te zeggen. Maar op het droge gaat hij niet winnen.

Franky R.

Citaat van: robbert op 24 augustus 2013 - 18:29:44


ja maar het is een slechte positie om te starten, en zeker als de eerste bocht gevaarlijk is voor botsingen enzo. Dan ben je best dat je start van de eerste startrij. Wordt moeilijk. Maar wie weet.... Vettel heeft het vorig jaar ook gekund, van p11 naar p2
Ja, met dank aan 'nutcase' Grosjean... ;)

robbert

Citaat van: Franky R. op 24 augustus 2013 - 20:46:08
Citaat van: robbert op 24 augustus 2013 - 18:29:44


ja maar het is een slechte positie om te starten, en zeker als de eerste bocht gevaarlijk is voor botsingen enzo. Dan ben je best dat je start van de eerste startrij. Wordt moeilijk. Maar wie weet.... Vettel heeft het vorig jaar ook gekund, van p11 naar p2
Ja, met dank aan 'nutcase' Grosjean... ;)

ja dus dat wil zeggen dat vettel heel veel geluk heeft gehad. Ik moet dus nog alles eerst zien gebeuren.

Gerard

#160
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de -vier-wielen-buiten-de-baan- regel?
Lewis reed nl in zijn pole-lap met 4 wielen buiten de baan... Geldt deze regel alleen in de race, bij het voordeel hebben na inhalen ???
Ben alleen benieuwd, wil niet dat dit de grid/startopstelling beinvloed.... ;)


*edit*
Uh, oops :-[ verkeerde topic, deze had in het topic van de race op Spa moeten staan

[edit red.] Bij deze. ;)

Jozef

Dat dit gebeurt in uitloopzones bij het uitaccelereren is niets nieuws. De heren coureurs gaan daar volgens mij ook altijd allemaal mee akkoord in de driver's briefing bij het begin van het GP-weekend.

Gerard

Zou leuk zijn als Giedo P3 ligt na "La Source" ;D

Kootje

#163
Citaat van: Gerard op 25 augustus 2013 - 01:05:30
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de -vier-wielen-buiten-de-baan- regel?
Lewis reed nl in zijn pole-lap met 4 wielen buiten de baan... Geldt deze regel alleen in de race, bij het voordeel hebben na inhalen ???

Officieel gezien mag het pertinent niet, en al helemaal niet als je er voordeel uithaalt.

Maar ...... waar deed hij dit dan? In La Source bijvoorbeeld, gaan ze allemaal buiten de baan. Daar wordt het oogluikend toegestaan. In Eau Rouge/Raidillon daarentegen mag het weer niet. Zoals Jozef ook al aangaf worden daar vooraf altijd duidelijke afspraken over gemaakt waar wel en waar niet.

NielsD

#164
Dit was vorig jaar ook in India het geval, daar reed Vettel zijn snelste tijd door ook met vier banden buiten de baan te komen. Dit mocht en was afgesproken met Charlie en de coureurs. :-) Hetzelfde zal gisteren wel gebeurd zijn en als dat niet zo was, dan moesten de teams binnen naar de kwalificatie een klacht indienen.

EDIT:

Dit is wel interessant. DRS is bij het gebruiken van inters/wets toch verboden?

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna