is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

0634

Dat hij meer geld krijgt houdt niet in dat hij om het geld vertrokken is  ;).

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 24 juni 2015 - 15:26:28
Ik heb even wat research gedaan en het blijkt volgens diverse lijstjes gepubliceerd door gerespecteerde sites dat Alonso in 2014 22 miljoen euro verdiende bij Ferrari, in 2015 na zijn overstap naar McLaren verdiend hij 37.5 miljoen euro, dat is dus een salaris toename van 15.5 miljoen euro.

Hij heeft de prijs dus aardig opgedreven, het ging dus wel degelijk ook om geld.

Het was ook niet dat hij veel keuze had. Ferrari had genoeg van hem en zijn publieke kritiek. Red Bull en Mercedes zaten allebei vol. En het is dat McLaren uiteindelijk dan toch de armen heeft geopend, want anders had Alonso zeer waarschijnlijk aan de zijlijn gestaan. Ik denk niet zo zeer dat het een keuze is geweest van 'kunnen' maar van 'moeten'. Bovendien het feit dat hij zoveel verdient hoeft ook nog niet te betekenen dat, dat zijn motivatie is geweest om naar McLaren te gaan. Ik denk dat het vooral is, dat buiten het feit dat hij geen keuze had, dat hij toch echt heil in dit project gezien heeft. Ik kan mij niet voorstellen dat er vanuit andere autosporttakken ook geen hengeltje naar Alonso is uitgegooid, zeker toen zijn situatie zo onzeker leek.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 24 juni 2015 - 18:49:07
Citaat van: Hamilton#44 op 24 juni 2015 - 15:26:28
Ik heb even wat research gedaan en het blijkt volgens diverse lijstjes gepubliceerd door gerespecteerde sites dat Alonso in 2014 22 miljoen euro verdiende bij Ferrari, in 2015 na zijn overstap naar McLaren verdiend hij 37.5 miljoen euro, dat is dus een salaris toename van 15.5 miljoen euro.

Hij heeft de prijs dus aardig opgedreven, het ging dus wel degelijk ook om geld.

Het was ook niet dat hij veel keuze had. Ferrari had genoeg van hem en zijn publieke kritiek. Red Bull en Mercedes zaten allebei vol. En het is dat McLaren uiteindelijk dan toch de armen heeft geopend, want anders had Alonso zeer waarschijnlijk aan de zijlijn gestaan. Ik denk niet zo zeer dat het een keuze is geweest van 'kunnen' maar van 'moeten'. Bovendien het feit dat hij zoveel verdient hoeft ook nog niet te betekenen dat, dat zijn motivatie is geweest om naar McLaren te gaan. Ik denk dat het vooral is, dat buiten het feit dat hij geen keuze had, dat hij toch echt heil in dit project gezien heeft. Ik kan mij niet voorstellen dat er vanuit andere autosporttakken ook geen hengeltje naar Alonso is uitgegooid, zeker toen zijn situatie zo onzeker leek.
Red Bull zat niet vol ;)

Pancake Shield

Citaat van: Ruby Tuesday op 24 juni 2015 - 18:55:13
Citaat van: Pancake Shield op 24 juni 2015 - 18:49:07
Citaat van: Hamilton#44 op 24 juni 2015 - 15:26:28
Ik heb even wat research gedaan en het blijkt volgens diverse lijstjes gepubliceerd door gerespecteerde sites dat Alonso in 2014 22 miljoen euro verdiende bij Ferrari, in 2015 na zijn overstap naar McLaren verdiend hij 37.5 miljoen euro, dat is dus een salaris toename van 15.5 miljoen euro.

Hij heeft de prijs dus aardig opgedreven, het ging dus wel degelijk ook om geld.

Het was ook niet dat hij veel keuze had. Ferrari had genoeg van hem en zijn publieke kritiek. Red Bull en Mercedes zaten allebei vol. En het is dat McLaren uiteindelijk dan toch de armen heeft geopend, want anders had Alonso zeer waarschijnlijk aan de zijlijn gestaan. Ik denk niet zo zeer dat het een keuze is geweest van 'kunnen' maar van 'moeten'. Bovendien het feit dat hij zoveel verdient hoeft ook nog niet te betekenen dat, dat zijn motivatie is geweest om naar McLaren te gaan. Ik denk dat het vooral is, dat buiten het feit dat hij geen keuze had, dat hij toch echt heil in dit project gezien heeft. Ik kan mij niet voorstellen dat er vanuit andere autosporttakken ook geen hengeltje naar Alonso is uitgegooid, zeker toen zijn situatie zo onzeker leek.
Red Bull zat niet vol ;)

Volgens mij toch wel. Op het moment dat Alonso nog niks beslist had, waren Kvyat en Ricciardo allebei al bekend gemaakt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 24 juni 2015 - 19:04:07
Citaat van: Ruby Tuesday op 24 juni 2015 - 18:55:13
Citaat van: Pancake Shield op 24 juni 2015 - 18:49:07
Citaat van: Hamilton#44 op 24 juni 2015 - 15:26:28
Ik heb even wat research gedaan en het blijkt volgens diverse lijstjes gepubliceerd door gerespecteerde sites dat Alonso in 2014 22 miljoen euro verdiende bij Ferrari, in 2015 na zijn overstap naar McLaren verdiend hij 37.5 miljoen euro, dat is dus een salaris toename van 15.5 miljoen euro.

Hij heeft de prijs dus aardig opgedreven, het ging dus wel degelijk ook om geld.

Het was ook niet dat hij veel keuze had. Ferrari had genoeg van hem en zijn publieke kritiek. Red Bull en Mercedes zaten allebei vol. En het is dat McLaren uiteindelijk dan toch de armen heeft geopend, want anders had Alonso zeer waarschijnlijk aan de zijlijn gestaan. Ik denk niet zo zeer dat het een keuze is geweest van 'kunnen' maar van 'moeten'. Bovendien het feit dat hij zoveel verdient hoeft ook nog niet te betekenen dat, dat zijn motivatie is geweest om naar McLaren te gaan. Ik denk dat het vooral is, dat buiten het feit dat hij geen keuze had, dat hij toch echt heil in dit project gezien heeft. Ik kan mij niet voorstellen dat er vanuit andere autosporttakken ook geen hengeltje naar Alonso is uitgegooid, zeker toen zijn situatie zo onzeker leek.
Red Bull zat niet vol ;)

Volgens mij toch wel. Op het moment dat Alonso nog niks beslist had, waren Kvyat en Ricciardo allebei al bekend gemaakt.
ik denk dat het voor beide partijen niet echt een optie was hoor, maar Marko heeft destijds wel gezegd dat Alonso zich al aan McLaren had gecommiteerd op het moment dat zij hun keuze maakten. Ik ben het verder wel met je eens hoor dat Alonso daar echt niet alleen voor het geld naar toe is gegaan, maar het zal toch zeker wel een rol hebben gespeeld. Alonso had natuurlijk gewoon nog recht op een jaar 22 miljoen euro bij Ferrari en ik denk dat McLaren de enige was die dat kon en wilde matchen/overbieden. Bij Mercedes had Alonso zeker weten wel met minder genoegen genomen. McLaren is en was gewoon een risico/gok en ik denk dat hij daar wel enige financiële compensatie voor heeft gevraagd.

Perton

Dat Alonso met minder genoegen had genomen bij Mercedes, geeft al aan dat ie op zoek was naar de beste optie die niets te maken had met Ferrari. Overigens, op het moment dat ie dan zijn keuze gemaakt zou hebben, was er van een Vettel-vertrek nog geen sprake, dus Red Bull zat wel degelijk vol. Er is slechts een moment van een paar uur geweest tussen vrijdagnacht- en zaterdagochtend dat Red Bull niet vol zat, en toen was het al wel duidelijk dat Alonso naar McLaren zou gaan.

Dat ie er maximaal geld uit probeert te halen, is zijn goed recht.

O besef me tijdens het schrijven pas dat die laatste post van Tuesday was en niet van Hamilton.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 juni 2015 - 21:59:07
Dat Alonso met minder genoegen had genomen bij Mercedes, geeft al aan dat ie op zoek was naar de beste optie die niets te maken had met Ferrari. Overigens, op het moment dat ie dan zijn keuze gemaakt zou hebben, was er van een Vettel-vertrek nog geen sprake, dus Red Bull zat wel degelijk vol. Er is slechts een moment van een paar uur geweest tussen vrijdagnacht- en zaterdagochtend dat Red Bull niet vol zat, en toen was het al wel duidelijk dat Alonso naar McLaren zou gaan.

Dat ie er maximaal geld uit probeert te halen, is zijn goed recht.

O besef me tijdens het schrijven pas dat die laatste post van Tuesday was en niet van Hamilton.
tja, op het moment dat Alonso zn stoeltje bij Ferrari verlaat weet je dat er elders plekken vrijkomen. En in dit geval had hij ook wel kunnen raden dat dat het stoeltje van Vettel bij RBR zou zijn. Als hij echt naar RBR had gewild dan had hij daar zeker wel in gesprek kunnen gaan. Maar goed, ik denk niet dat Alonso dat ooit gewild heeft en dat RBR ook niet echt op hem zat te wachten. Maar dat ze vol zaten, daar ben ik niet mee eens.

Maikel0230

Klopt, ik geloof dat dit al eens eerder in de media kwam en dat Horner toen duidelijk gesteld heeft dat Alonso nooit een doel is geweest voor het team. Is ook niet onlogisch, Red Bull vist liever uit de eigen vijver.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Alonso had de sleutel in handen. Hij wist donders goed dat Ferrari binnen tien minuten Vettel belt als hij zou vertrekken. Dat was publiek geheim. Daarnaast kan Alonso bij elk team instappen en een sabbatical houden was ook een optie.

Ik snap wel dat hij naar McLaren gaat maar dat die keuze grotendeels gemotiveerd is door geld mag duidelijk zijn, zulke beste vrienden met Ron was hij ook niet. Honda wilde hem perse, Ron zeker niet.

En ik vind dat als je dan 37.5 miljoen per jaar incasseert je niet in race 7 al over de kling moet schieten dat het slecht gaat.

Perton

Citaat van: Ruby Tuesday op 24 juni 2015 - 22:45:45
Citaat van: Perton op 24 juni 2015 - 21:59:07
Dat Alonso met minder genoegen had genomen bij Mercedes, geeft al aan dat ie op zoek was naar de beste optie die niets te maken had met Ferrari. Overigens, op het moment dat ie dan zijn keuze gemaakt zou hebben, was er van een Vettel-vertrek nog geen sprake, dus Red Bull zat wel degelijk vol. Er is slechts een moment van een paar uur geweest tussen vrijdagnacht- en zaterdagochtend dat Red Bull niet vol zat, en toen was het al wel duidelijk dat Alonso naar McLaren zou gaan.

Dat ie er maximaal geld uit probeert te halen, is zijn goed recht.

O besef me tijdens het schrijven pas dat die laatste post van Tuesday was en niet van Hamilton.
tja, op het moment dat Alonso zn stoeltje bij Ferrari verlaat weet je dat er elders plekken vrijkomen. En in dit geval had hij ook wel kunnen raden dat dat het stoeltje van Vettel bij RBR zou zijn. Als hij echt naar RBR had gewild dan had hij daar zeker wel in gesprek kunnen gaan. Maar goed, ik denk niet dat Alonso dat ooit gewild heeft en dat RBR ook niet echt op hem zat te wachten. Maar dat ze vol zaten, daar ben ik niet mee eens.
Ok dat Ferrari achter een vervanger zou aangaan was inderdaad een vrij essentieel detail dat ik even over het hoofd had gezien. ;D

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 25 juni 2015 - 14:27:12
Alonso had de sleutel in handen. Hij wist donders goed dat Ferrari binnen tien minuten Vettel belt als hij zou vertrekken. Dat was publiek geheim.

Klopt, maar dat betekende niet automatisch dat Vettel ook zou komen. Uiteindelijk had die ook gewoon 'n doorlopend contract en was er dus geen stoeltje vrij bij Red Bull Racing op het moment dat Alonso besloot errari te verlaten.

CitaatDaarnaast kan Alonso bij elk team instappen en een sabbatical houden was ook een optie.

Sabbatical was idd 'n optie, maar dat hij bij ieder team in kon stappen is echt flauwekul. Als dat zo was dan had hij wel voor Mercedes gekozen waar hij qua salaris ook prima had gezeten, maar wel de auto had gehad.

0634

En verder waren er weinig realistische opties. Dus ik snap deze hele discussie niet zo. Mercedes kon sowieso niet. Red Bull misschien. McLaren was mogelijk. En de rest niet interessant. Dus tja, dan kan je wel stellen 'hij kon naar ieder team', maar los dan dat dat niet waar is, waren Force India of Lotus totaal geen reeele opties. McLaren of (misschien) Red Bull.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 juni 2015 - 17:45:18
En verder waren er weinig realistische opties. Dus ik snap deze hele discussie niet zo.
is mijn schuld, ik zei met een knipoog dat RBR niet vol zat, maar daar valt over te twisten blijkbaar. Maar goed, het is verder ook niet belangrijk, Alonso wilde maar 1 ding en dat was McLaren. En McLaren wilde hem.

Jozef

Alonso wilde maar 1 ding en dat was Mercedes.
Hij heeft McLaren aanvaard als tweede keuze.

Dat verklaart voor mij ook deels zijn hoge salaris: hij kon McLaren een éénjarige deal vragen zodat hij eventueel naar Mercedes zou kunnen trekken in 2016. McLaren wil geen éénjarige deal dus kon Alonso een hoog salaris eisen in ruil voor een meerjarig contract.

Een beetje koffiedik kijken dit, maar toch plausibel denk ik.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 juni 2015 - 19:59:57
Alonso wilde maar 1 ding en dat was Mercedes.
Hij heeft McLaren aanvaard als tweede keuze.

Dat verklaart voor mij ook deels zijn hoge salaris: hij kon McLaren een éénjarige deal vragen zodat hij eventueel naar Mercedes zou kunnen trekken in 2016. McLaren wil geen éénjarige deal dus kon Alonso een hoog salaris eisen in ruil voor een meerjarig contract.

Een beetje koffiedik kijken dit, maar toch plausibel denk ik.
ja ok, maar Mercedes was geen optie. Daar is iedereen het wel over eens denk ik. Met Ferrari en Red Bull zou hij geen kampioen worden (dat is althans zijn overtuiging) en daarom koos hij liever voor alles of niks bij McLaren en Honda. En dat niks dat is dan toch nog een dikke 70 miljoen ;)