is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

0634

Eens. Dit gaat 3-5 jaar duren. Alonso en Button zijn dan allang klaar en aan het rentenieren.

Maikel0230

Correct en dan rust er zich nog de vraag: Hoelang is Honda bereid gezichtsverlies te lijden?

Kijk naar Renault: anderhalf seizoen verder en hun participatie in de F1 staat onder zware druk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

Goeie vraag, de stekker ging ook redelijk snel uit het fabrieksteam. Dat ging maar drie jaar mee. Uiteraard deden ze als motorenleverancier (wat ze nu ook doen) al wel langer mee daarvoor.

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 12 juni 2015 - 23:52:17
Het interesseert Mercedes geen drol of Williams of Ferrari tweede wordt. Dat maakt ze echt niks uit.
Nee maar een compleet Mercedes podium is toch wel prettig en houd de punten weg bij de echte concurenten.
Citaat van: Jeroen op 12 juni 2015 - 23:52:17
Maar het gaat om wat eerder werd gezegd: McLaren was dan misschien wel het tweede Mercedes team geweest. McLaren heeft geen ambities om tweede te zijn, en eerste zullen ze echt nooit worden met een Mercedes motor.

Ik vind het absoluut verstandig, avontuurlijk en top van ze dat ze met Honda in zee zijn gegaan, nog even los ervan dat het goed is voor de F1, een nieuwe constructeur. McLaren gaat niet voor plek 2, daar heb je niks aan.

Ik snap de keuze volledig. Daarmee tonen ze aan veel ambities te hebben en bereid zijn hun nek uit te steken.

Op het moment van een 2e plaats zijn ze er als de kippen bij om toch maar even te roepen dat ze tal van "concurenten" toch maar mooi hebben verslagen.
Ambities zijn leuk maar als ze te hoog zijn dan is er niets mis mee om ze tijdelijk even bij te stellen.
Een tweede plaats genereerd ze al 35 miljoen meer aan prijzen geld en dan komen daar nog verlies aan sponsors en tv gelden bij.

0634

Jamaar McLaren is geen bedrijf al Red Bull of zo, maar een raceteam. En raceteams doen niet mee om meer geld binnen te halen of om commerciele redenen, maar om te racen en te winnen.

Maar goed, ik hou erover op, wij hebben fundamentele verschillen in de doelstelling van een authentiek raceteam. Ik ben als McLaren-fan in ieder geval bij dat ze het niet accepteren om het tweede team van Mercedes te zijn. 

Mickey

Citaat van: Jeroen op 13 juni 2015 - 15:34:01
Jamaar McLaren is geen bedrijf al Red Bull of zo, maar een raceteam. En raceteams doen niet mee om meer geld binnen te halen of om commerciele redenen, maar om te racen en te winnen.

Grapje of trol?

Iedereen is in it for the $$$$$$!

Jehoentelaar

Voor McLaren is geld niet het hoofddoel. Dus geen grapje en ook geen troll.

Mickey


0634

Ik snap de suggestie niet eens. Williams, McLaren hebben als hoofdzaak autoracen, meer niet. Als McLaren er in zou zitten om alleen maar geld te verdienen waren ze wel een vastgoed of verzekeringsgigant geweest. Primair zijn deze teams - en Ferrari in zekere zin ook - pure raceteams, die buiten de F1 slechts zakelijke belangen hebben waarvan de opbrengsten weer terug de racerij in gaan.

Dat is trouwens met veel sportteams zo. Ajax of Feyenoord is niet opgericht om geld mee te verdienen. Dat er tegenwoordig heel veel zakenmensen zich willen verrijken met sportteams, dat klopt. Maar er zijn nog zat authentieke sportteams die nog niet opgeslokt zijn door zakenmensen of bedrijven die er een marketingtool in zien. McLaren is daar inderdaad één van.

Dus nee, geen troll.

Mickey

Wat een schattige naïviteit. Een van de sporten waar het meeste geld ter wereld in omgaat. Gelukkig hebben we daar nog nobele sportlui, die WINNEN op de eerste plaats hebben staan, en waarbij geld verdienen gelukkig slechts bijzaak is.

Sorry, maar ik kan je pleidooi niet serieus nemen.


Jehoentelaar

Citaat van: Mickey op 13 juni 2015 - 20:58:45
Wat een schattige naïviteit. Een van de sporten waar het meeste geld ter wereld in omgaat. Gelukkig hebben we daar nog nobele sportlui, die WINNEN op de eerste plaats hebben staan, en waarbij geld verdienen gelukkig slechts bijzaak is.

Sorry, maar ik kan je pleidooi niet serieus nemen.

Je kan je ogen openen voor de waarheid of voor altijd rondzwemmen in je eigen waan. En doe wat aan die denigrerende toon van je.

Mickey

#852
De waarheid is natuurlijk dat er geen enkel team op dit niveau nog voor de sport bezig is. Een individuele coureur of monteur, soit, maar teams zijn maar voor één zaak bezig en dat is centjes verdienen. Prima dat er een paar die hard fans  zijn die dat wegdenken, maar daar doe ik niet aan mee. En dat er op dit forum mensen bij zijn met vijfcijferige postcounts die daarin meegaan, daar verwonder ik me dan inderdaad dusdanig over, dat ik wat stekelig word. Maar ach, ik geloof na enige weken meelezen, dat dat goed gebruik is hier. Voel me eigenlijk wel thuis dus, Jeroentje. :)

0634

Citaat van: Mickey op 13 juni 2015 - 20:58:45
Wat een schattige naïviteit. Een van de sporten waar het meeste geld ter wereld in omgaat. Gelukkig hebben we daar nog nobele sportlui, die WINNEN op de eerste plaats hebben staan, en waarbij geld verdienen gelukkig slechts bijzaak is.

Sorry, maar ik kan je pleidooi niet serieus nemen.

Het interesseert me geen reet.

Matthijs

#854
Citaat van: Mickey op 13 juni 2015 - 22:28:03
...dat ik wat stekelig word. Maar ach, ik geloof na enige weken meelezen, dat dat goed gebruik is hier. Voel me eigenlijk wel thuis dus, Jeroentje. :)
Dus je besloot om na een tijdje te hebben meegelezen, een account aan te maken om mensen tegen de schenen te schoppen? Nice, kunnen we goed gebruiken hier.
Er zijn genoeg mensen die hier hard en op de man discussiëren. Erger ik me ook wel eens aan, maar dat zijn wel vaak forummers die elkaar(s standpunten) al jaren kennen. Jij mag ons wel denken te kennen na je wekenlange inleesperiode, maar wij kennen jou nog niet goed en ik vind het niet gepast om gelijk de aanval te zoeken. Omgekeerd wij naar jou ook niet overigens, zo'n 'wenperiode' geldt twee kanten op.