is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Perton

Ik vraag me ook af waarom je zo lang over iemand zou twijfelen om hem dan vervolgens meteen een tweejarig contract aan te bieden zonder opties om er tussenuit te treden. Het kan wel, maar dan moet Ron Dennis 2015 bij voorbaat al hebben opgegeven. Maar goed, dat staat er los van dat ik Magnussen volgend jaar niet bij McLaren verwacht, dan lijkt Vandoorne me logischer, als Button het daar niet redt.

0634

Nou dat vermoed ik dus (maar dat is alleen mijn gevoel).

In principe ligt Magnussen eruit en gaan ze voor Vandoorne. Alleen twijfelen ze nog of Vandoorne daar komend jaar al klaar voor is. Mocht dat niet zo zijn blijft Button gewoon nog een jaartje. Mocht Vandoorne er wel klaar voor zijn, krijgt Button openlijk de kans om afscheid te nemen van de sport, waarna ze Vandoorne naar voren zullen schuiven. Alleen maar winnaars dan (behalve Magnussen bedenk ik me terwijl ik dit typ ;)).

Maar nogmaals, dit is puur mijn gevoel.

 


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 juni 2015 - 22:13:03
Nou dat vermoed ik dus (maar dat is alleen mijn gevoel).

In principe ligt Magnussen eruit en gaan ze voor Vandoorne. Alleen twijfelen ze nog of Vandoorne daar komend jaar al klaar voor is. Mocht dat niet zo zijn blijft Button gewoon nog een jaartje. Mocht Vandoorne er wel klaar voor zijn, krijgt Button openlijk de kans om afscheid te nemen van de sport, waarna ze Vandoorne naar voren zullen schuiven. Alleen maar winnaars dan (behalve Magnussen bedenk ik me terwijl ik dit typ ;)).

Maar nogmaals, dit is puur mijn gevoel.


maar ze hebben het wel duidelijk over een meerjarig contract. Een contract waarbij beide partijen een optie moeten lichten is zeer ongebruikelijk. Als er al sprake is van een optie dan lijkt het mij een eenzijdige optie voor 1 van beide partijen. Daarnaast vraag ik me af of ze na de 'mislukking' van Magnussen voor Vandoorne willen gaan, die ouder is als Magnussen en 2 jaar geleden nog achter Magnussen in de pikorde stond.

Perton

Die twee jaar geleden als rookie tweede werd in de Formule Renault 3.5, terwijl Magnussen in zijn eigen debuutjaar nog redelijk weg werd gereden door Marco Sorensen, zeker als je je beseft dat laatsgenoemde twee keer een overwinning in de laatste ronde verloor door technische problemen. Dus die pikorde van twee jaar geleden zeggen mij bijzonder weinig. De prestaties die Vandoorne dit jaar in de GP2 laat zien, heb ik nog nooit meegemaakt sinds ik de klasse volg (wat 2007 is, dus de jaren van Rosberg en Hamilton heb ik niet meegemaakt, kan ik ook niet over oordelen). De enige die gek genoeg in de buurt komt van deze dominantie is Pastor Maldonado, dus dat zegt ook niet alles natuurlijk. Dus dat Magnussen twee jaar geleden wat verder was... tsja, dat zegt me niet zoveel. Twee jaar geleden was Magnussen ook verder dan Max Verstappen.

Het enige wat ik in dat opzicht logisch vind aan je post is dat een tweede rookie na Magnussen wat risico's met zich meebrengt, maar eigenlijk is dat ook geen twijfel. Vandoorne heeft altijd vooraan gereden, overal. Ik kan weinig coureurs bedenken die eenzelfde hebben gepresteerd in hun juniorcarrières (Ja, Frijns, maar ik bedoel van de huidige F1-coureurs). Zelfs Hamilton niet. Misschien Vettel nog wel, al ken ik diens prestaties ook niet helemaal uit mijn hoofd.

-edit- oja even verduidelijken waarom ik Sorensen noem. Landgenoot, waar Magnussen vaak mee werd vergeleken.

0634

#784
Citaat van: Tuesday op 01 juni 2015 - 22:24:00
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2015 - 22:13:03
Nou dat vermoed ik dus (maar dat is alleen mijn gevoel).

In principe ligt Magnussen eruit en gaan ze voor Vandoorne. Alleen twijfelen ze nog of Vandoorne daar komend jaar al klaar voor is. Mocht dat niet zo zijn blijft Button gewoon nog een jaartje. Mocht Vandoorne er wel klaar voor zijn, krijgt Button openlijk de kans om afscheid te nemen van de sport, waarna ze Vandoorne naar voren zullen schuiven. Alleen maar winnaars dan (behalve Magnussen bedenk ik me terwijl ik dit typ ;)).

Maar nogmaals, dit is puur mijn gevoel.


maar ze hebben het wel duidelijk over een meerjarig contract. Een contract waarbij beide partijen een optie moeten lichten is zeer ongebruikelijk. Als er al sprake is van een optie dan lijkt het mij een eenzijdige optie voor 1 van beide partijen. Daarnaast vraag ik me af of ze na de 'mislukking' van Magnussen voor Vandoorne willen gaan, die ouder is als Magnussen en 2 jaar geleden nog achter Magnussen in de pikorde stond.

Het is toch ook een meerjarig contract? Alleen zijn er ontbindende voorwaarden voor het tweede jaar. Dat is ook weer niet uitzonderlijk.

En nogmaals, het is mijn gevoel (en mijn vertrouwen in Johnson aangaande McLaren ;)). Ik kan er totaal naast zitten, maar in het artikel van Sky Sports vind ik de quotes wel opvallend om de hete brei heen pratend. Niemand zegt keihard dat er twee jaar aankomt voor Button. Het is allemaal een beetje vaag, en dat bevestigd mijn gevoel hierover.

Een aangaande Vandoorne/Magnussen. Vorig jaar is Magussen gewogen en te licht bevonden (denk ik dus). Vandoorne ontwikkelt zich momenteel als een raket en krijgt toch wel een beetje een supertalentenstatus momenteel. Iets dat Magnussen nooit gehad heeft. Sterker, ik sluit niet uit dat wat ik hierboven beschrijf als mogelijk scenario voor Button/Vandoorne zou eventueel ook aanstaande kunnen zijn over een jaar of drie voor Alonso/De Vries. Daar zal geen beslissing over genomen zijn, maar dat zou kunnen spelen in het achterhoofd van Ron Dennis.

Maar nogmaals, ik zou er zomaar compleet naast kunnen zitten. Dan mogen jullie me komende winter hard uitlachen ;).

Tuesday

Citaat van: Perton op 01 juni 2015 - 22:41:26
Die twee jaar geleden als rookie tweede werd in de Formule Renault 3.5, terwijl Magnussen in zijn eigen debuutjaar nog redelijk weg werd gereden door Marco Sorensen, zeker als je je beseft dat laatsgenoemde twee keer een overwinning in de laatste ronde verloor door technische problemen. Dus die pikorde van twee jaar geleden zeggen mij bijzonder weinig. De prestaties die Vandoorne dit jaar in de GP2 laat zien, heb ik nog nooit meegemaakt sinds ik de klasse volg (wat 2007 is, dus de jaren van Rosberg en Hamilton heb ik niet meegemaakt, kan ik ook niet over oordelen). De enige die gek genoeg in de buurt komt van deze dominantie is Pastor Maldonado, dus dat zegt ook niet alles natuurlijk. Dus dat Magnussen twee jaar geleden wat verder was... tsja, dat zegt me niet zoveel. Twee jaar geleden was Magnussen ook verder dan Max Verstappen.

Het enige wat ik in dat opzicht logisch vind aan je post is dat een tweede rookie na Magnussen wat risico's met zich meebrengt, maar eigenlijk is dat ook geen twijfel. Vandoorne heeft altijd vooraan gereden, overal. Ik kan weinig coureurs bedenken die eenzelfde hebben gepresteerd in hun juniorcarrières (Ja, Frijns, maar ik bedoel van de huidige F1-coureurs). Zelfs Hamilton niet. Misschien Vettel nog wel, al ken ik diens prestaties ook niet helemaal uit mijn hoofd.

-edit- oja even verduidelijken waarom ik Sorensen noem. Landgenoot, waar Magnussen vaak mee werd vergeleken.
dat geloof ik allemaal best, maar ik blijf het me afvragen. Ik kijk vooral naar leeftijd. Al met al heb ik niet het idee dat Vandoorne (veel) beter is als Magnussen. Ik zou m wel graag in de F1 zien, maar debuteren bij McLaren lijkt mij niet verstandig.

Perton

Ik heb juist het idee dat ie stukken beter is. Elke klasse waarin die meedoet, rijdt ie meteen vooraan. Goed, deed Magnussen ook, maar dat waren toch beduidend mindere klasse als de nationale F3-kampioenschappen, en niet hoogstaande klassen als 3.5 of GP2. Magnussen is altijd een beetje subtop/net niet echte top geweest en ik heb me altijd afgevraagd wat McLaren in hem zag - tot ie 3.5-kampioen werd. Toen was ik meer overstag dan ik afgelopen jaar bijvoorbeeld was met Sainz. Misschien komt het ook wel omdat ik Vandoorne al volg sinds 2010, en een beetje een zwak voor hem heb, dus ik ben in dat opzicht wel wat biased, maar los daarvan presteert ie (Vandoorne dus) elk jaar eigenlijk nóg beter dan ik van te voren verwacht.

Maar goed, die laatste zin zou je na wat er met Pérez en Magnussen is gebeurd wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar ik vind Vandoorne wel het grootste talent op Frijns na die ik de afgelopen jaren heb zien racen. Oké, je hebt Verstappen ook, maar dat vind ik qua juniorcarrière zo'n uitzondering, dat ik die niet zo relevant vind in deze context.

0634

Het ligt eraan hoe je hem laat debuteren. In een goede wagen met een toprijder ernaast zou het prima kunnen. Zie Hamilton. In de huidige McLaren zou ik idd geen rookie zetten. Zie Magnussen.

Kootje

Citaat van: Perton op 01 juni 2015 - 22:03:33
Ik vraag me ook af waarom je zo lang over iemand zou twijfelen om hem dan vervolgens meteen een tweejarig contract aan te bieden zonder opties om er tussenuit te treden. Het kan wel, maar dan moet Ron Dennis 2015 bij voorbaat al hebben opgegeven. Maar goed, dat staat er los van dat ik Magnussen volgend jaar niet bij McLaren verwacht, dan lijkt Vandoorne me logischer, als Button het daar niet redt.

Dat dus. ;)

Robbert65

Waarom zou Button het niet redden heren? mClren heeft met Button en Alonso twee ex-kampioenen in dienst die momenteel hard werken met het team om die auto's te verbeteren. Dat laat je niet aan MAgnussen over toch? En volgend jaar gaan ze oogsten. krijgen we mooie gevechten tussen Button en Vettel en Rosberg en Alonso. Misschien zit Verstappen dan al wel achter het stuur van die blauwe van Kvyat, zou zo maar kunnen. Magnussen en Stoffel rijden dan vast in de auto van McLaren van dit jaar, omder de nam BigMac Laren o.i.d.

Kijk, Button, da's de beste rijder van het veld ja... ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Ik geloof best in progressie bij McLaren maar er is een wonder voor nodig, willen ze volgend jaar al strijden met Mercedessen en Ferrari's. Not gonna happen. Het jaar daarna zou al knap genoeg zijn.

Buxoq

Ik verwacht dat McLaren volgend jaar eerder met wat moeite om podiums vecht dan voor overwinningen.

0634

Dit was dus écht beschamend. En dat is voor het eerst dit jaar dat ik het zeg. Bijna halverwege het jaar en er is echt gewoon nul vooruitgang momenteel, ondanks 2 zojuist ingeleverde tokens. Geen snelheid. Geen betrouwbaarheid. Poeh. Dit was echt heel slecht.

Perton

Ik heb daar eigenlijk vrij weinig aan toe te voegen. En het was ook niet alsof ze de snelheid wel hadden, maar betrouwbaarheid misten.

Pancake Shield

Wat een drama. Hoelang gaat het nog duren voordat Alonso er echt genoeg van heeft? Button probeert het nog wel wat met humor te bedoezelen, maar ja...
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock