is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Tuurlijk is McLaren nog een topteam net als Williams. Ga je het bekijken qua scoren, oke minder. Maar met Ferrari zijn het de enigste overlevenden in dit circus. Dat ze er nog een tijd deel van uit maken. Het zijn de enigste teams op de grid met charme en een palmares van hier tot Scheveningen.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Kunnen we in ieder geval een streep zetten door de geruchten dat Alonso in 2015 terugkeert, en dat Hamilton ooit nog terugkeert kunnen we ook wel vergeten.

Los daarvan, die man weet wel verschrikkelijk goed wat hij doet, dat hij dan in de loop van de jaren wat mensen tegen zich in het harnas jaagt, is geen al te grote ramp. Het enige waar ik misschien mee zit, en dat is misschien wat vergezocht van me... volgens mij is Magnussen best wel een Whitmarsh-man, hopelijk gaat dat geen issues opleveren. Maar goed, zolang Magnussen presteert, zal dat wel loslopen.

Flying A

Janke, McLaren is een topteam. Williams echt niet meer. Sorry, maar behaalde resultaten enz enz. Tyrell was ooit ook een topteam, net als Brabham of Lotus (oude) maar waren dat aan het einde echt niet meer. Het zijn van een topteam is vergankelijk.

0634

Williams is inderdaad geen topteam meer, McLaren wel.

Verder ben ik van mening dat de terugkeer van Dennis uitstekend nieuws is voor het team.

Flying A

Goed voor de sportieve kant, zeker. Voor de menselijke kant? mwah. Dennis had/heeft McLaren wel een enorme technische/ziekenhuis imago gegeven. Geen ruimte voor emotie. J-Leno heeft een mooi filmpje over de P1 gemaakt waarin hij dit mooi verwoord.

janke

Citaat van: Flying A op 16 januari 2014 - 22:46:13
Janke, McLaren is een topteam. Williams echt niet meer. Sorry, maar behaalde resultaten enz enz. Tyrell was ooit ook een topteam, net als Brabham of Lotus (oude) maar waren dat aan het einde echt niet meer. Het zijn van een topteam is vergankelijk.
Jij vult mij alleen maar aan. Williams heeft nog steeds status, als ook McLaren en Ferrari. Maar ik zeg toch dat hun laatste scores nou niet tof  te noemen zijn. Vooral Williams. Maarja, dat is nog steeds een privé team. Die zijn er nog, terwijl er meer dan honderd teams zijn verdwenen.
Some things are too important to be left in the past.

Flying A

Neemt natuurlijk niet weg dat ze het gewoon niet meer zijn. Hoe jammer ook. Begrijp me niet verkeert, ik draag ze nog altijd een warm hart toe. Maar als Williams een topteam zou zijn, dan is STR dat ook of Sauber. Op alle elementen zijn ze dat momenteel gewoon niet meer. Budget, mensen, sponsors, resultaten,  :-\

janke

Citaat van: Flying A op 16 januari 2014 - 23:20:47
Neemt natuurlijk niet weg dat ze het gewoon niet meer zijn. Hoe jammer ook. Begrijp me niet verkeert, ik draag ze nog altijd een warm hart toe. Maar als Williams een topteam zou zijn, dan is STR dat ook of Sauber. Op alle elementen zijn ze dat momenteel gewoon niet meer. Budget, mensen, sponsors, resultaten,  :-\

Ik zeg ook nergens dat ze top-resultaten hebben, nu. Maar het blijkt dat ik een topteam anders zie dan jou. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

#84
Citaat van: Flying A op 16 januari 2014 - 23:20:47
Neemt natuurlijk niet weg dat ze het gewoon niet meer zijn. Hoe jammer ook. Begrijp me niet verkeert, ik draag ze nog altijd een warm hart toe. Maar als Williams een topteam zou zijn, dan is STR dat ook of Sauber. Op alle elementen zijn ze dat momenteel gewoon niet meer. Budget, mensen, sponsors, resultaten,  :-\

Qua budget zou je je verschrikken hoeveel Williams nog heeft, Williams heeft ook nog een apparte afdeling die verschillende technologieën vanuit de F1 probeert te implementeren voor andere race doeleinden (KERS in de Porsche bijvoorbeeld) en in dagelijks gebruik.

CitaatIt has established Williams Advanced Engineering and Williams Hybrid Power which take technology originally developed for Formula One and adapt it for commercial applications. At the Williams Technology Centre in Qatar this includes commercial applications of Williams' simulator technology and electromechanical flywheels for public transport and renewable energy applications.

Ik heb begrepen dat dit hen een aardige cent oplevert een goeie boost is voor het team. Ik geloof in een youtube video gehoord te hebben dat ze dit gedaan hebben omdat ze niet meer zo veel sponsoring kunnen aantrekken als vroeger met al boosdoener de crisis.

Verder snap ik ook wel waar Janke op doelt, prestatie gewijs is Williams geen topteam meer en voor mij is dat genoeg om hen geen topteam meer te noemen en vinden maar in realiteit is niets minder waar. Williams bezit nog altijd veel macht binnen de sport als Historisch team. Kijk maar naar de Strategy Group waar zij als enigste middenvelder in zitten. Puur vanwege dat historisch kader. Recent zijn ze ook weer beginnen shoppen bij andere teams voor personeel. Qua infrastructuur zal Williams nog niet moeten onderdoen voor sommige toppers denk ik. Deze factoren maken van hen binnen de sport nog een topteam, persoonlijk vindt ik dat niet natuurlijk maar ik ben dan ook niemand.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Als Dennis weer terugkomt weet ik weer waarom ik opnieuw een afkeer heb van McLaren. Vreselijk figuur die Dennis die op een verkeerde manier niet tegen zijn verlies kan. Bah, bah, bah!!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Citaat van: Flying A op 16 januari 2014 - 23:20:47
Neemt natuurlijk niet weg dat ze het gewoon niet meer zijn. Hoe jammer ook. Begrijp me niet verkeert, ik draag ze nog altijd een warm hart toe. Maar als Williams een topteam zou zijn, dan is STR dat ook of Sauber. Op alle elementen zijn ze dat momenteel gewoon niet meer. Budget, mensen, sponsors, resultaten,  :-\

Ga je part of the fun vergelijken met Williams??  Welke motoren hebben ze trouwens ??
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Flying A op 16 januari 2014 - 22:55:00
Goed voor de sportieve kant, zeker. Voor de menselijke kant? mwah. Dennis had/heeft McLaren wel een enorme technische/ziekenhuis imago gegeven. Geen ruimte voor emotie. J-Leno heeft een mooi filmpje over de P1 gemaakt waarin hij dit mooi verwoord.
F1 gaat toch om de sportieve kant? Zonder dat heeft het team geen bestaansrecht.

Flying A

Citaat van: Jeroen op 17 januari 2014 - 06:57:32
Citaat van: Flying A op 16 januari 2014 - 22:55:00
Goed voor de sportieve kant, zeker. Voor de menselijke kant? mwah. Dennis had/heeft McLaren wel een enorme technische/ziekenhuis imago gegeven. Geen ruimte voor emotie. J-Leno heeft een mooi filmpje over de P1 gemaakt waarin hij dit mooi verwoord.
F1 gaat toch om de sportieve kant? Zonder dat heeft het team geen bestaansrecht.

Ehm ik reageer op het feit dat Ron weer meer zeggenschap krijgt. McLaren wens ik toch nergens geen succes. Geef alleen aan dat onder Dennis McL niet het meest leuke team was. Sterker nog, wat mij betreft bijna een ramp. Begon ze de laatste jaren juist sympathieker te vinden, en dat is niet geheel onbelangrijk.

Franky R.

Citaat van: Arthur op 16 januari 2014 - 23:44:38
Als Dennis weer terugkomt weet ik weer waarom ik opnieuw een afkeer heb van McLaren. Vreselijk figuur die Dennis die op een verkeerde manier niet tegen zijn verlies kan. Bah, bah, bah!!!!


Mwah, Ron Dennis maakt je gek met zijn 'Ronspeak'...Maar als hij ervoor zorgt dat McLaren weer aan de top komt, dan hebben zijn terugkeer maar te slikken.


Ze mogen van mij wel terugkomen. hoor! Ron Dennis, Paul Stoddard, Eddie Jordan en Flavio Briatore...