is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Jehoentelaar

Beter dan eerst. Verder typisch McLaren om zoiets met zoveel bombarie aan te kondigen.

Perton

Tsja wat had je anders verwacht van een team dat twee jaar op rij roept dat er toch echt een hoofdsponsor aankomt en vervolgens komt met: "O we vinden niks, dus we zeggen maar dat hoofdsponsoren niet meer van deze tijd zijn."

0634


janke

Citaat van: Perton op 06 mei 2015 - 17:13:23
Tsja wat had je anders verwacht van een team dat twee jaar op rij roept dat er toch echt een hoofdsponsor aankomt en vervolgens komt met: "O we vinden niks, dus we zeggen maar dat hoofdsponsoren niet meer van deze tijd zijn."

Och, al heeft McLaren over 5 jaar nog geen titelsponsor, zullen ze zich (denk ik) niet zo druk over maken. Het is geen Williams. Geld zat.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 06 mei 2015 - 18:16:47
Leuk, HRT is terug.

:) En de grid positie is ook het zelfde op dit moment.

janke

Dat op dit moment het met McLaren/Honda nou niet geweldig gaat is een feit. Maar noem eens een topteam die dat niet of nooit hebben meegemaakt. McLaren komt er wel weer. Kennis/middelen genoeg om dat waar te maken.
Some things are too important to be left in the past.

0634


Jehoentelaar

Zou leuk zijn als Alonso er te zijner tijd nog zit.

Perton

Citaat van: janke op 06 mei 2015 - 19:08:36
Citaat van: Perton op 06 mei 2015 - 17:13:23
Tsja wat had je anders verwacht van een team dat twee jaar op rij roept dat er toch echt een hoofdsponsor aankomt en vervolgens komt met: "O we vinden niks, dus we zeggen maar dat hoofdsponsoren niet meer van deze tijd zijn."

Och, al heeft McLaren over 5 jaar nog geen titelsponsor, zullen ze zich (denk ik) niet zo druk over maken. Het is geen Williams. Geld zat.
Dat was mijn punt ook niet echt he ;) Het ging er meer om dat als je met redelijk wat bombarie aankondigt: "Op die en die datum specifiek gaan we onze nieuwe hoofdsponsor presenteren" en dat wordt dan een paar keer uitgesteld, gevolgd door: "Ach joh, een hoofdsponsor is niet van deze tijd", dan valt het ook wel te verwachten dat ze een heel punt maken van een livery die eigenlijk nauwelijks verandert. Of ze nou geld zat hebben of in een Sauber-situatie zitten doet daar niet zoveel aan af.

Sphinx

Ik vind de nieuwe Stealth Honda wel wat hebben, zelfs die extra rode sliert op de neus. Tuurlijk is het jammer dat het idee van HRT lijkt te zijn afgekeken, maar nu val je tenminste niet op als je achteraan rijdt en is de verrassing des te groter als er een Honda in de middenmoot of top10 opduikt. Juist dat chrome is niet des mclarens, maar meer des mercedes.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: janke op 06 mei 2015 - 19:52:12
Dat op dit moment het met McLaren/Honda nou niet geweldig gaat is een feit. Maar noem eens een topteam die dat niet of nooit hebben meegemaakt. McLaren komt er wel weer. Kennis/middelen genoeg om dat waar te maken.
Precies. Het grote verschil met de terugval van Williams 10 jaar geleden was het verlies van een klantenmotor. Honda krabbelt er echt wel bovenop.

Hamilton#44

Citaat van: NielsD op 17 april 2015 - 10:20:33
Citaat van: Pancake Shield op 17 april 2015 - 02:49:23
Weet je wat het is met McLaren en die auto. Dat heb ik nu vorige week ook al van Olav Mol gehoord op Sport1 en vantevoren ook via wat andere kanalen. Het schijnt dat als die motor eenmaal loopt, dat de McLaren best een goed chasis zou hebben om gelijk een grote stap te maken. Dus ben benieuwd.

Dat is volgens mij ook zo. Daarom blijven Button en Alonso ook lachen. Die weten echt wel dat er veel meer in die auto zit, alleen houdt de motor dat nu nog even tegen. Zodra die vlekkeloos loopt, verwacht ik serieus wel top-vijf finishes...

Uiteraard, in 2014 reden ze ook P4, P5. Ze zijn echt niet ineens kwa chassis erop achteruit gegaan. Misschien hebben ze in potentie wel het beste chassis. Wat hen achteraan houdt is een motor die op 90% rijdt en waarschijnlijk om te beginnen al niet de snelste is.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 06 mei 2015 - 23:47:39
Citaat van: janke op 06 mei 2015 - 19:08:36
Citaat van: Perton op 06 mei 2015 - 17:13:23
Tsja wat had je anders verwacht van een team dat twee jaar op rij roept dat er toch echt een hoofdsponsor aankomt en vervolgens komt met: "O we vinden niks, dus we zeggen maar dat hoofdsponsoren niet meer van deze tijd zijn."

Och, al heeft McLaren over 5 jaar nog geen titelsponsor, zullen ze zich (denk ik) niet zo druk over maken. Het is geen Williams. Geld zat.
Dat was mijn punt ook niet echt he ;) Het ging er meer om dat als je met redelijk wat bombarie aankondigt: "Op die en die datum specifiek gaan we onze nieuwe hoofdsponsor presenteren" en dat wordt dan een paar keer uitgesteld, gevolgd door: "Ach joh, een hoofdsponsor is niet van deze tijd", dan valt het ook wel te verwachten dat ze een heel punt maken van een livery die eigenlijk nauwelijks verandert. Of ze nou geld zat hebben of in een Sauber-situatie zitten doet daar niet zoveel aan af.

Ze kunnen hoofdsponsors zat te krijgen, ze willen alleen hun prijzen niet verlagen. En ze zitten niet om geld te springen dus ja.

Perton

Ik heb het nergens over het niet kunnen krijgen van hoofdsponsoren gehad. De relevantie ontgaat me dan eerlijk gezegd ook een beetje. Ik heb alleen gezegd dat ze nogal wat bombarie hadden dat ze een specifieke datum al in gedachten hadden, etc.

Hamilton#44

Oh Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Wel duidelijk in ieder geval dat McLaren dit jaar geen podium meer gaat halen, dan hadden ze nu een stuk verder naar voren moeten staan op de grid.