is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

0634

In de jaren 90 en 00 was de top volgens mij ook helemaal niet breder, muv een paar jaar. Eerst was McLaren dominant, toen Williams, Benetton, Ferrari. Allemaal wisselde het elkaar af aan de top, slechts in een enkel jaar waren ze echt elkaars gelijke (2007, 1999, misschien vergeet ik er eentje). Persoonlijk vond ik het in een aantal jaren veel saaier dan nu, want ik vind het nu echt weer veel beter dan voorheen. Maar goed, dat is uiteraard voor iedereen anders.

Perton

Citaat van: Verstappenfans.nl op 27 december 2014 - 23:53:27
Nee, net zoals Williams dat niet meer is en voor beide teams is dat jammer.

Zelf ben ik een fan van het racen uit de jaren 90 en 00's waarin het vooraan vaak spannender was.
Welke jaren waren dat dan als ik vragen mag?

FolkertE

Citaat van: Perton op 28 december 2014 - 12:52:19
Citaat van: Verstappenfans.nl op 27 december 2014 - 23:53:27
Nee, net zoals Williams dat niet meer is en voor beide teams is dat jammer.

Zelf ben ik een fan van het racen uit de jaren 90 en 00's waarin het vooraan vaak spannender was.
Welke jaren waren dat dan als ik vragen mag?
90, 96,97,99 waren jaren waar het voorin spannend was. 98 ook volgens mij, want Schumacher en Hakkinen wisselse elkaar regelmatig af, met af toe dc en Rubens.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 28 december 2014 - 12:33:27
In de jaren 90 en 00 was de top volgens mij ook helemaal niet breder, muv een paar jaar. Eerst was McLaren dominant, toen Williams, Benetton, Ferrari. Allemaal wisselde het elkaar af aan de top, slechts in een enkel jaar waren ze echt elkaars gelijke (2007, 1999, misschien vergeet ik er eentje). Persoonlijk vond ik het in een aantal jaren veel saaier dan nu, want ik vind het nu echt weer veel beter dan voorheen. Maar goed, dat is uiteraard voor iedereen anders.
Precies. Al die jaren hadden we één favoriet en één uitdager in het teamassortiment, de rest hobbelde er achteraan. Dat is niet heel veel anders dan nu.

Jehoentelaar

Citaat van: FolkertE op 28 december 2014 - 13:28:53
Citaat van: Perton op 28 december 2014 - 12:52:19
Citaat van: Verstappenfans.nl op 27 december 2014 - 23:53:27
Nee, net zoals Williams dat niet meer is en voor beide teams is dat jammer.

Zelf ben ik een fan van het racen uit de jaren 90 en 00's waarin het vooraan vaak spannender was.
Welke jaren waren dat dan als ik vragen mag?
90, 96,97,99 waren jaren waar het voorin spannend was. 98 ook volgens mij, want Schumacher en Hakkinen wisselse elkaar regelmatig af, met af toe dc en Rubens.
1996 Was wel spannend maar die kun je doorstrepen omdat het vooral gaat om teamdominantie in dit verhaal. In dat opzicht was 1996 eigenlijk een van de minst bijzondere jaren van de inmiddels niet zo heel recente geschiedenis (qua pure raceactie, ofwel aantal inhaalacties, was het zelfs het slechtste jaar sinds dergelijke statistieken zijn bijgehouden - iets wat wel suggereert hoe uit elkaar getrokken de grid dat jaar was).

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 28 december 2014 - 13:34:22
Citaat van: FolkertE op 28 december 2014 - 13:28:53
Citaat van: Perton op 28 december 2014 - 12:52:19
Citaat van: Verstappenfans.nl op 27 december 2014 - 23:53:27
Nee, net zoals Williams dat niet meer is en voor beide teams is dat jammer.

Zelf ben ik een fan van het racen uit de jaren 90 en 00's waarin het vooraan vaak spannender was.
Welke jaren waren dat dan als ik vragen mag?
90, 96,97,99 waren jaren waar het voorin spannend was. 98 ook volgens mij, want Schumacher en Hakkinen wisselse elkaar regelmatig af, met af toe dc en Rubens.
1996 Was wel spannend maar die kun je doorstrepen omdat het vooral gaat om teamdominantie in dit verhaal. In dat opzicht was 1996 eigenlijk een van de minst bijzondere jaren van de inmiddels niet zo heel recente geschiedenis (qua pure raceactie, ofwel aantal inhaalacties, was het zelfs het slechtste jaar sinds dergelijke statistieken zijn bijgehouden - iets wat wel suggereert hoe uit elkaar getrokken de grid dat jaar was).
Klopt, als het inderdaad ging om een spannende kopgroep met meer dan 1 team, was 96 inderdaad geen optie. Ik dacht dat het om spannende jaren ging voor het kampioenschap. Excuus. Maar '00 was dan wel weer een spannend jaar. Maar hoe vaak is het nou eigenlijk voor gekomen dat 3 of 4 teams echt om de titel streden?
82 kan ik me herinneren, met Williams, Ferrari, Mclaren en Renault. 2010 met Ferrari, Mclaren en RBR. Maar bijna alle andere jaren(die ik heb gezien of terug gezien) waren het maximaal 2.

Perton

Citaat van: FolkertE op 28 december 2014 - 13:28:53
Citaat van: Perton op 28 december 2014 - 12:52:19
Citaat van: Verstappenfans.nl op 27 december 2014 - 23:53:27
Nee, net zoals Williams dat niet meer is en voor beide teams is dat jammer.

Zelf ben ik een fan van het racen uit de jaren 90 en 00's waarin het vooraan vaak spannender was.
Welke jaren waren dat dan als ik vragen mag?
90, 96,97,99 waren jaren waar het voorin spannend was. 98 ook volgens mij, want Schumacher en Hakkinen wisselse elkaar regelmatig af, met af toe dc en Rubens.
Dus eigenlijk heb je alleen voorbeelden uit de jaren '90 en niet uit de jaren '00 die je ook in de post noemde. Nu vraag ik me af in hoeverre deze jaren breder waren dan de huidige Formule 1.

96 heeft Jeroen al genoemd, 90 ging het tussen twee coureurs, 97 ook en 99 ook. In 2010 konden drie man kampioen worden, in 2012 ook wel. Dus ik denk dat het nu eigenlijk juist breder is vooraan dan vroeger.

Kootje

Citaat van: PertonDus eigenlijk heb je alleen voorbeelden uit de jaren '90 en niet uit de jaren '00 die je ook in de post noemde.
Kijk nog eens goed Perton. :P

Het is Folkert die reageert, terwijl je vraag aan Ruud gericht was. ;)

Perton


Kootje

Geeft niet, is soms ook lastig als anderen antwoord gaan geven op 'n vraag die aan 'n specifiek persoon gericht is. ;)

0634

Citaat van: FolkertE op 28 december 2014 - 16:04:18
Citaat van: Jehoentelaar op 28 december 2014 - 13:34:22
Citaat van: FolkertE op 28 december 2014 - 13:28:53
Citaat van: Perton op 28 december 2014 - 12:52:19
Citaat van: Verstappenfans.nl op 27 december 2014 - 23:53:27
Nee, net zoals Williams dat niet meer is en voor beide teams is dat jammer.

Zelf ben ik een fan van het racen uit de jaren 90 en 00's waarin het vooraan vaak spannender was.
Welke jaren waren dat dan als ik vragen mag?
90, 96,97,99 waren jaren waar het voorin spannend was. 98 ook volgens mij, want Schumacher en Hakkinen wisselse elkaar regelmatig af, met af toe dc en Rubens.
1996 Was wel spannend maar die kun je doorstrepen omdat het vooral gaat om teamdominantie in dit verhaal. In dat opzicht was 1996 eigenlijk een van de minst bijzondere jaren van de inmiddels niet zo heel recente geschiedenis (qua pure raceactie, ofwel aantal inhaalacties, was het zelfs het slechtste jaar sinds dergelijke statistieken zijn bijgehouden - iets wat wel suggereert hoe uit elkaar getrokken de grid dat jaar was).
Klopt, als het inderdaad ging om een spannende kopgroep met meer dan 1 team, was 96 inderdaad geen optie. Ik dacht dat het om spannende jaren ging voor het kampioenschap. Excuus. Maar '00 was dan wel weer een spannend jaar. Maar hoe vaak is het nou eigenlijk voor gekomen dat 3 of 4 teams echt om de titel streden?
82 kan ik me herinneren, met Williams, Ferrari, Mclaren en Renault. 2010 met Ferrari, Mclaren en RBR. Maar bijna alle andere jaren(die ik heb gezien of terug gezien) waren het maximaal 2.

Maar is dat niet genoeg dan? Twee teams is toch meer dan genoeg? Eén team mag van mij ook, maar dan wel met twee aan elkaar gewaagde teamgenoten.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 28 december 2014 - 21:49:38
Citaat van: FolkertE op 28 december 2014 - 16:04:18
Citaat van: Jehoentelaar op 28 december 2014 - 13:34:22
Citaat van: FolkertE op 28 december 2014 - 13:28:53
Citaat van: Perton op 28 december 2014 - 12:52:19
Citaat van: Verstappenfans.nl op 27 december 2014 - 23:53:27
Nee, net zoals Williams dat niet meer is en voor beide teams is dat jammer.

Zelf ben ik een fan van het racen uit de jaren 90 en 00's waarin het vooraan vaak spannender was.
Welke jaren waren dat dan als ik vragen mag?
90, 96,97,99 waren jaren waar het voorin spannend was. 98 ook volgens mij, want Schumacher en Hakkinen wisselse elkaar regelmatig af, met af toe dc en Rubens.
1996 Was wel spannend maar die kun je doorstrepen omdat het vooral gaat om teamdominantie in dit verhaal. In dat opzicht was 1996 eigenlijk een van de minst bijzondere jaren van de inmiddels niet zo heel recente geschiedenis (qua pure raceactie, ofwel aantal inhaalacties, was het zelfs het slechtste jaar sinds dergelijke statistieken zijn bijgehouden - iets wat wel suggereert hoe uit elkaar getrokken de grid dat jaar was).
Klopt, als het inderdaad ging om een spannende kopgroep met meer dan 1 team, was 96 inderdaad geen optie. Ik dacht dat het om spannende jaren ging voor het kampioenschap. Excuus. Maar '00 was dan wel weer een spannend jaar. Maar hoe vaak is het nou eigenlijk voor gekomen dat 3 of 4 teams echt om de titel streden?
82 kan ik me herinneren, met Williams, Ferrari, Mclaren en Renault. 2010 met Ferrari, Mclaren en RBR. Maar bijna alle andere jaren(die ik heb gezien of terug gezien) waren het maximaal 2.

Maar is dat niet genoeg dan? Twee teams is toch meer dan genoeg? Eén team mag van mij ook, maar dan wel met twee aan elkaar gewaagde teamgenoten.
Mee eens hoor, mij maakt het ook niet uit hoeveel teams er voor de titel strijden. Een strijd alla 88 of 89 zou ik graag zien volgend jaar. Of zelfs 96. Maar met meer concurrentie is het toch spannender. Laten we hopen dat iig 1 van de 3 motorleveranciers een inhaal slag maakt.

Jehoentelaar

Hoe breder de top is hoe meer de auto's op elkaar moeten lijken (van buiten of van binnen) om die gelijkwaardige prestaties te bereiken. Een niet zo brede top is dus best wel prima wat mij betreft. :)

FolkertE

Waarom zouden ze van binnen of buiten op elkaar moeten lijken? Dat maakt toch niet zoveel uit, of doel je op iets specifieks?

Perton

Wat Jehoentelaar vermoed ik bedoelt is dat als je echt een brede top wilt, je min of meer een (semi-)specseries zal moeten creëren. En dat ben ik eigenlijk wel met hem eens.