is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Kootje

#315
Ze zullen komend seizoen iig weer voor de prijzen mee moeten gaan doen, anders ben ik ook om. ;)

0634

Er breekt een nieuw McLaren tijdperk aan, met Honda aan boord. Laten we dat eerst afwachten.

Kootje

Kan wel zijn, maar 3 jaar op rij niet mee kunnen strijden om het podium, laat staan om de titel is voor mij persoonlijk reden genoeg om hen de status van topteam te ontnemen. Dat wil echter niet zeggen dat ze die status niet terug kunnen krijgen. Ferrari deed dit al eerder, Williams is hard op weg.

Overigens heb ik niet bepaald hoge verwachtingen voor volgend jaar. Zelfs al zou Honda met de beste motor op de proppen komen, dan nog is het de combi auto + motor + coureur die goed moet zijn. Met die coureur(s) lijkt het wel goed te zitten, met die motor dan ook. Maar hoe zit het met de auto? De Mercedes krachtbron is de afgelopen jaren ook zéér goed gebleken, dit jaar zelfs de beste, maar toch is McLaren geen schim van wat ze geweest zijn. Ik zeg niet dat het niet kan, maar waarom zou dat met 'n Honda motor ineens anders zijn?


Kootje

Dat zou alleen dit jaar verklaren, maar hoe verklaart het vorig seizoen dan?

Perton

Geen idee. Maar ik ben dan ook geen Ron Dennis :P

Kootje

Das waar, met dat heeft je er nog nooit van weerhouden antwoord te geven op mijn prangende vragen. :P

Maikel0230

Reed McLaren niet voor de eerste keer met een push rod ophanging vorig jaar? Geloof dat hen dat lang heeft gekost om fatsoenlijk toe doen marcheren

Maar pin me er niet op vast he!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Zal ik niet doen, want ik heb geen idee. :-X

0634

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 20:36:03
Kan wel zijn, maar 3 jaar op rij niet mee kunnen strijden om het podium, laat staan om de titel is voor mij persoonlijk reden genoeg om hen de status van topteam te ontnemen. Dat wil echter niet zeggen dat ze die status niet terug kunnen krijgen. Ferrari deed dit al eerder, Williams is hard op weg.

Overigens heb ik niet bepaald hoge verwachtingen voor volgend jaar. Zelfs al zou Honda met de beste motor op de proppen komen, dan nog is het de combi auto + motor + coureur die goed moet zijn. Met die coureur(s) lijkt het wel goed te zitten, met die motor dan ook. Maar hoe zit het met de auto? De Mercedes krachtbron is de afgelopen jaren ook zéér goed gebleken, dit jaar zelfs de beste, maar toch is McLaren geen schim van wat ze geweest zijn. Ik zeg niet dat het niet kan, maar waarom zou dat met 'n Honda motor ineens anders zijn?

Ik ben het wel met je argumentatie eens hoor: ze hebben daar bergen te verzetten. Maar ze zijn dan ook wel bezig. Met Dennis en Honda terug zie ik wel weer reden tot optimisme, dus ik wacht nog rustig een tijdje af.

Perton

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe ze het volgend jaar doen. Strijden ze structureel om de podiumplaatsen, dan hebben ze duidelijk weer de weg omhoog ingeslagen. Of ze dat dan meteen (weer) een topteam maakt, is iets anders, maar het is dan op zijn minst een positief signaal.

0634

Ik vind het sowieso nog steeds een topteam. Waar ik dat Lotus bijvoorbeeld de afgelopen twee jaar dat nog niet vond. Die hadden wel een topauto, en die heeft McLaren weer niet.

Maikel0230

#327
Over Dennis gesproken...

Weet wel niet of dit hier al is gezegd maar volgens geruchten staat Dennis opnieuw op de tocht bij McLaren.

Bij zijn coup d'état heeft ie blijkbaar aan de aandeelhoudersgroep uit Bahrein beloofd om een nieuwe titelsponsor binnen te halen en dat is niet gelukt, blijkbaar willen die nu bloed zien.

James Allen liet al zoiets vallen in een artikel over Alonso

CitaatThe McLaren picture is complicated by the position of Ron Dennis. Although McLaren has strenuously denied today that Dennis is set to be replaced by Gerhard Berger as team boss, there is some truth to the background story that Dennis' return to the helm in place of Martin Whitmarsh was linked to a deal with the Bahraini shareholders and required Dennis to find significant new funding for the team, which he has failed to do.

allemaal nog prematuur natuurlijk maar waar rook is is vuur.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Hmm ja dat verhaal ging een paar weken terug ook al, maar het bleef een beetje op de achtergrond, werd niet heel veel aandacht aan geschonken. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 04 oktober 2014 - 21:45:04
Over Dennis gesproken...

Weet wel niet of dit hier al is gezegd maar volgens geruchten staat Dennis opnieuw op de tocht bij McLaren.

Bij zijn coup d'état heeft ie blijkbaar aan de aandeelhoudersgroep uit Bahrein beloofd om een nieuwe titelsponsor binnen te halen en dat is niet gelukt, blijkbaar willen die nu bloed zien.

James Allen liet al zoiets vallen in een artikel over Alonso

CitaatThe McLaren picture is complicated by the position of Ron Dennis. Although McLaren has strenuously denied today that Dennis is set to be replaced by Gerhard Berger as team boss, there is some truth to the background story that Dennis' return to the helm in place of Martin Whitmarsh was linked to a deal with the Bahraini shareholders and required Dennis to find significant new funding for the team, which he has failed to do.

allemaal nog prematuur natuurlijk maar waar rook is is vuur.

Sterker nog, er lopen zelfs sponsoren weg. Hugo Boss is na 33 jaar ook vertrokken!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna