is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Perton

Dat gerucht over Brawn/McLaren/Honda is er natuurlijk al langer, bedacht ik me pas nadat ik hier al had gepost. Dus eigenlijk is er helemaal geen nieuw nieuws, enige is dat er nu concreet een plek vrij lijkt te komen ipv dat Brawn 'een rol' bij Mclaren gaat vullen. Vooralsnog lijkt het me dus meer een mediahype van mensen die dingen met elkaar gaan verbinden dan een serieus gerucht. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Brawn niet uiteindelijk bij Mclaren zal eindigen.

janke

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 20:36:05
Citaat van: janke op 18 januari 2014 - 19:47:13
Mooie theorie. Honda/Brawn.
En Button ook nog. Brawn moet zich zometeen een paar jaar terug in de tijd voelen gaan.

En Rubens maakt een comeback. :D
Some things are too important to be left in the past.

0634

Ik sluit niks meer uit, Janke. ;)

0634

Citaat van: Perton op 18 januari 2014 - 20:43:57
Dat gerucht over Brawn/McLaren/Honda is er natuurlijk al langer, bedacht ik me pas nadat ik hier al had gepost. Dus eigenlijk is er helemaal geen nieuw nieuws, enige is dat er nu concreet een plek vrij lijkt te komen ipv dat Brawn 'een rol' bij Mclaren gaat vullen. Vooralsnog lijkt het me dus meer een mediahype van mensen die dingen met elkaar gaan verbinden dan een serieus gerucht. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Brawn niet uiteindelijk bij Mclaren zal eindigen.

Die link is gewoon heel helder. McLaren is een topteam in een mindere periode. Dus met een teambaas onder druk. Dan komt Dennis terug, die niet vaak op een lijn zit met Whitmarsh. Ross Brawn is beschikbaar en werkt erg goed samen met Honda (die dat misschien ook al hebben laten weten bij McLaren) en ook nog eens met Button. Het valt gewoon allemaal erg soepeltjes in elkaar. Of het nou serieus te nemen is of niet, kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze op Woking in ieder geval de naam van Brawn wel eens hebben laten vallen.

janke

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 20:52:28
Citaat van: Perton op 18 januari 2014 - 20:43:57
Dat gerucht over Brawn/McLaren/Honda is er natuurlijk al langer, bedacht ik me pas nadat ik hier al had gepost. Dus eigenlijk is er helemaal geen nieuw nieuws, enige is dat er nu concreet een plek vrij lijkt te komen ipv dat Brawn 'een rol' bij Mclaren gaat vullen. Vooralsnog lijkt het me dus meer een mediahype van mensen die dingen met elkaar gaan verbinden dan een serieus gerucht. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Brawn niet uiteindelijk bij Mclaren zal eindigen.

Of het nou serieus te nemen is of niet, kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze op Woking in ieder geval de naam van Brawn wel eens hebben laten vallen.

Nog wat top ontwerpers erbij. Liefst die gasten die McLaren een winnaar hebben gemaakt. Er loopt er een van die gasten nog rond in de F1. Alweer een wereldkampioen. Brawn is geen ontwerper. Al lang niet meer. Jan Lammers vond hem een beetje een wazig ventje. Jaguar, Le Mans.

Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

McLaren begint vandaag met de verkoop van de nieuwe merchandise voor 2014, geen hoofdsponsor te bespeuren op dat materiaal, het ziet er dus naar uit dat het team een solootje zal doen in 2014.

http://www.mclarenstore.com/en/uk/men/2014-replica-teamwear/icat/men2014replicateamwear/

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

#111
Mjah dat zijn dus duidelijk pre-orders. Dat staat ook gewoon bovenaan de pagina. Het zijn bovendien tekeningen, geen foto's, terwijl dat op de rest van de webshop overal wel zo is. Dus het lijkt me nogal logisch dat op deze tekeningen de nieuwe hoofdsponsor nog niet staat, aangezien ze die pas later bekendmaken, en dan zullen ook wel de bij de merchandise behorende foto's worden geĆ¼pload.

Misschien hebben ze inderdaad geen hoofdsponsor voor komend seizoen maar deze merchandise-pagina is daar in de verste verte geen hint voor.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Ik neem aan dat ze bij McLaren wel een sponsor kunnen vinden. De launch is volgende week en denk dat ze tijdens de launch een nieuwe titelsponsor zullen onthullen. Dat is een groot evenement en je gaat je eventuele nieuwe sponsor niet bekend maken via een tekeningetje  van een shirtje. Denk dat ze al lang wat klaar hebben liggen.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Citaat van: Maikel0230 op 20 januari 2014 - 14:33:36
Je bedoelt nu vrijdag ;)
Zou goed kunnen. Heb al die data's niet in munne kupske zitten. Blame it on the alcohol...

Edwin90

Damn, dat is al best snel. Voor m'n gevoel duurde het nog een paar weken, maar liever zo dan andersom!

Arthur

Citaat van: Fabian op 20 januari 2014 - 14:32:37
Ik neem aan dat ze bij McLaren wel een sponsor kunnen vinden. De launch is volgende week en denk dat ze tijdens de launch een nieuwe titelsponsor zullen onthullen. Dat is een groot evenement en je gaat je eventuele nieuwe sponsor niet bekend maken via een tekeningetje  van een shirtje. Denk dat ze al lang wat klaar hebben liggen.

Wie weet is die sponsor wel BRAWN.... Brawn/McLaren F1 Team! En in 2009 was het BrawnGP met backup van Honda. Dus wie weet ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Fabian op 20 januari 2014 - 14:32:37
Ik neem aan dat ze bij McLaren wel een sponsor kunnen vinden. De launch is volgende week en denk dat ze tijdens de launch een nieuwe titelsponsor zullen onthullen. Dat is een groot evenement en je gaat je eventuele nieuwe sponsor niet bekend maken via een tekeningetje  van een shirtje. Denk dat ze al lang wat klaar hebben liggen.

Dat gaat dus niet gebeuren.

CitaatMcLaren have confirmed that they will not announce a new title sponsor when their 2014 car is launched on Friday, although they have claimed to possess their biggest-ever budget.

Speaking in an interview, McLaren Managing Director Jonathan Neale said that the unveiling of the MP4-29 chassis will not be accompanied by any new major backing as had been expected.

Instead, Neale stressed that the team are in a strong financial position owing to a string of long-term sponsors, including Hugo Boss, Tag Heuer and Hilton, as well as the desire of McLaren shareholders to re-invest profits rather than take dividends.

He also claimed that McLaren's budget for the 2014 season, when F1 undergoes a major technical shake-up, will be the largest in their history.

The Woking team announced in March last year that they would part ways with Vodafone, their title sponsor since 2007, at the end of the 2013 season.

At the time, they promised an "exciting announcement" in December but none was forthcoming - the anticipation being that a replacement would instead be revealed along with the new car on January 24.

Yet with that not now being the case, the obvious conclusion to draw is that McLaren will be without a title sponsor for the first time since the 2006 season.

Sky Sports understands that a new logo could yet appear on the cars to be raced this season by Jenson Button and rookie Kevin Magnussen. It's more likely, however, that the team will go without a title sponsor until 2015.

With McLaren re-forging their links with Honda in 2015, speculation has suggested a tie-up with Sony.

Are F1 teams ready for 2014?

The news comes just a few days after Ron Dennis was re-appointed as the McLaren Group's CEO. The long-time Team Principal has promised to "write an exciting new chapter in the story of McLaren, beginning by improving our on-track and off-track performance" and sponsorship procurement will form part of his review.

Dennis's return comes after one of the most difficult seasons in McLaren's history and has also thrown into doubt the future of current team boss Martin Whitmarsh.

However, amid concerns that their new car might not be ready in time for pre-season testing, McLaren confirmed on Tuesday that their car has passed the FIA's series of mandatory crash tests ahead of next week's anticipated debut at Jerez.
http://www1.skysports.com/f1/news/12479/9127083/mclaren-will-not-announce-a-new-title-sponsor-when-their-2014-car-is-launched

Perton

Joe Saward zijn mening:

http://joesaward.wordpress.com/2014/01/21/the-xxxxxx-mclaren-mercedes-team/

"At the time the team announced that it would "not disclose its new title partnership, but will make an exciting announcement on 2nd December 2013, following the last Grand Prix of the season."

That never happened. This might seem to suggest that McLaren was unable to find a new sponsor but it is not really in McLaren's style to say things when they are not settled and so one might conclude that there was a deal in place back in March 2013 and since then the partner has decided to wait until the McLaren-Honda relationship begins in 2015."


Persoonlijk vraag ik me af welk nut het voor de sponsor heeft om een jaar te wachten. Wellicht dat ze 2014 als overgangsjaar zien en daar niet mee geassocieerd willen worden, dat kan. Maar voor de rest kan ik eigenlijk geen reden bedenken. Los van of de theorie van Saward klopt natuurlijk, want dat is ook nog maar de vraag.