De pitlane paniek!

Gestart door Edwin90, 25 juli 2013 - 19:02:27

« vorige - volgende »

Edwin90

http://www.gppits.net/nieuws/minimumtijd_voor_pitstops/

Het volgende idee om de pitstops nog verder te ontzielen is aangedragen! Wat vinden we ervan?

Kootje

 :o

Dit meen je toch niet serieus hoop ik?

Edwin90

Citaat van: Kootje op 25 juli 2013 - 19:20:25
:o

Dit meen je toch niet serieus hoop ik?

Het is er nog niet door hoor, maar er komt dit weekend een meeting tussen FIA en teambazen om dit te overleggen. ;)

Maikel0230



Een beter idee zou zijn de snelheid van de wheelguns iets naar omlaag te brengen, voor de rest laat leven.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Onzin.
Over een paar jaar zitten de coureurs achter de PlayStation omdat echt racen te gevaarlijk is en te snel gaat. Wat n gedoe weer...

Maikel0230

Martin Brundle brengt redding

Citaat van: Martin Brundle - Sky Sports F1 punditSeems that any driver who loses a wheel in a GP weekend will now incur a 10 place grid penalty, concept of minimum pit stop time rejected

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Een storm in een glas water dus. ;)

robbert

maar waar rook is, is vuur. De FIA zou nog in staat zijn hoor om dit in te voeren. Dan zien we zeker races zoals begin jaren 2000.

McLaren_über_alles

Vind dat idee zo slecht niet. Van mij mag er gerust een minimumtijd van bv. een viertal seconden opgelegd worden. Dit zorgt ervoor dat de teams de banden kunnen wisselen, en nadien nog 1 tot max 2 seconden een extra check doen of alles goed is vastgeschroefd.

Dit lijkt mij stukken veiliger, want de laatste jaren is het toch af en toe mis gegaan met de pitstops. Toen er nog geen tankverbod was, had men ook meer tijd om banden te wisselen...

Ik ben alleszins meer voor dergelijk voorstel, dan een gridpenalty te geven aan een rijder wiens wiel niet goed gemonteerd werd. Dit komt neer op een dubbele straf (zowel de huidige is als de volgende race is dan volledig verpest).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jehoentelaar

Zwak, heel zwak dit. Autosport is gevaarlijk, pitstops zijn het ook. Decennialang kon het gewoon en nu wordt ook dit stukje competitie de nek omgedraaid. F1-fan zijn wordt alsmaar moeilijker.

Edwin90

Mensen, het wordt besproken hè. Er is nog niets bevestigd. ;)

Jehoentelaar

Ja, dat alleen al. Er zijn mensen in de F1 actief zonder verstand van autosport, en dat is een slechte zaak.

Jozef

Ik zou er geen probleem mee hebben. Om er even het artikel op de hoofdpagina bij te pakken:

"Waar even aan voorbij gegaan wordt is dat het tactische aspect van de race voor een groot deel verloren gaat."
> dit is gewoon onzin, een bandenwissel blijft een bandenwissel of hij nu 3 of 5 of 10 seconden duurt

"Het zal niet meer uit maken of je de snelste pitcrew in dienst hebt."
> hoera! F1 kan weer meer over het kunnen van de coureur en de auto gaan

"Inhaalacties in de pitstraat omdat één crew een paar tienden sneller is dan de ander zullen gaan verdwijnen."
> hoera!

"Omdat het tijdverlies bij een minimumtijd-stop steeds groter wordt zullen steeds minder teams de gok nemen om vaker te stoppen en zo op nieuwe banden de tijd alsnog goed te maken"
> dan blijf ik bij mijn stokpaardje: schaf het tankverbod af en het probleem is opgelost


Een gridpenalty zou ook belachelijk zijn, zoals iemand hierboven al opmerkte is de coureur dan in twee races gestraft, en bovendien zal dit ook het probleem niet oplossen (het is niet alsof de teams niet willen dat hun coureur met 4 wielen vertrekt; dreigen met een straf geeft dus geen enkel extra incentive om wielen beter te controleren).

Edwin90

Citaat van: Jozef op 26 juli 2013 - 01:37:38
"Waar even aan voorbij gegaan wordt is dat het tactische aspect van de race voor een groot deel verloren gaat."
een bandenwissel blijft een bandenwissel of hij nu 3 of 5 of 10 seconden duurt

Ehh, ja en nee. Een bandenwissel blijft inderdaad een bandenwissel in de zin dat de banden gewisseld worden. Maar of hij nu 3, 5 of 10 seconden duurt maakt wel degelijk uit. Nu kan de ene crew het onderscheid maken t.o.v de andere. Dat zou met deze regel niet meer kunnen. Daarnaast, als we uit gaan van 10 seconden zullen de teams zo min mogelijk stops willen maken. Waardoor dus de meesten op dezelfde stratiegie gaan zitten. Dus kun je niet meer echt spreken van een tactisch aspect. Het zal gewoon eenheidsworst worden allemaal.

Maargoed, het idee is van de baan. Er komen gridstraffen. Ben ik ook niet voor overigens.

Maikel0230

#14
Trouwens stel dat je daar dan staat en de banden gaan erop en ze wachten tot de 10 seconden om zijn, stel dat er dan ineens 1 wagen voorbijkomt en je nog eens moet wachten, dan duurt een stop al snel 13 seconden + de tijd van het binnen en buiten rijden. Dan duurt je hele stop snel 30-35 seconden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25