Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Perton

Titel van ingenieur, doctorandus, etc.


Figge

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 21:45:28
Ik kan me eigenlijk niet zo heel goed voorstellen dat als de regels niet waren gewijzigd, Newey zou blijven ontwerpen en Vettel nu bijna vijf keer kampioen was geweest met veel zicht op een zesde, hij ook zo makkelijk zou zijn opgestapt. 

Hmm, zou ik niet weten. Het zou dan natuurlijk wel erg aantrekkelijk om een eventuele 6e titel te halen en de reorganisatie bij Ferrari even af te wachten. Ik denk dat het stapje terug van Newey zeker mee weegt in zijn besluit. Desalniettemin, vind ik Ferrari voor 2015 dan wel weer een gok. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.

Los daarvan is Vettel ook wel weer lekker bezig de laatste tijd.

FolkertE

Ik bedenk me net even wat. Zou Vettel dit jaar bewust hebben gekozen om niet op zijn best te rijden om er zeker van te zijn dat hij weg zou kunnen?
Misschien is het al gezegd hier, maar na zijn 4 titels wilt hij kennelijk een nieuwe grote uitdaging. Natuurlijk kan hij de problemen niet faken en zal hij echt wel zijn uitgevallen, maar zou het kunnen dat hij na paar problemen en het vooruitzicht van een dominerende Mercedes hebben gedacht: ok, dit heeft voor mij geen zin meer, ik wil ergens anders heen?

Sabai

Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 08:53:37
Ik bedenk me net even wat. Zou Vettel dit jaar bewust hebben gekozen om niet op zijn best te rijden om er zeker van te zijn dat hij weg zou kunnen?
Misschien is het al gezegd hier, maar na zijn 4 titels wilt hij kennelijk een nieuwe grote uitdaging. Natuurlijk kan hij de problemen niet faken en zal hij echt wel zijn uitgevallen, maar zou het kunnen dat hij na paar problemen en het vooruitzicht van een dominerende Mercedes hebben gedacht: ok, dit heeft voor mij geen zin meer, ik wil ergens anders heen?


Je ziet ze zeker vliegen.

Wings

Citaat van: Figge op 06 oktober 2014 - 10:48:36
Hmm, zou ik niet weten. Het zou dan natuurlijk wel erg aantrekkelijk om een eventuele 6e titel te halen en de reorganisatie bij Ferrari even af te wachten. Ik denk dat het stapje terug van Newey zeker mee weegt in zijn besluit. Desalniettemin, vind ik Ferrari voor 2015 dan wel weer een gok. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. Los daarvan is Vettel ook wel weer lekker bezig de laatste tijd.

Stap terug? Newey gaat toch heel iets anders doen en het raceteam verlaten of ben ik verkeerd geïnformeerd?

Wings

Citaat van: Sabai op 08 oktober 2014 - 09:11:00
Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 08:53:37
Ik bedenk me net even wat. Zou Vettel dit jaar bewust hebben gekozen om niet op zijn best te rijden om er zeker van te zijn dat hij weg zou kunnen?
Misschien is het al gezegd hier, maar na zijn 4 titels wilt hij kennelijk een nieuwe grote uitdaging. Natuurlijk kan hij de problemen niet faken en zal hij echt wel zijn uitgevallen, maar zou het kunnen dat hij na paar problemen en het vooruitzicht van een dominerende Mercedes hebben gedacht: ok, dit heeft voor mij geen zin meer, ik wil ergens anders heen?


Je ziet ze zeker vliegen.

Folkert verwoord zich misschien ietwat ongelukkig maar een motivatieprobleem kan wel gewicht in zijn prestatieschaal hebben gelegd. Gewoon klaar bij Red Bull waardoor hij in een sleur terecht kwam. Begin dit seizoen zei Vettel ook dat Ricciardo zijn zaken beter op orde heeft. Dus helemaal onbedenkelijk vind ik het niet, zeker niet nu de kogel door de kerk is, een opwaartse lijn zichtbaar is. Let wel: ik doe hiermee geen afstand van een eerder ingenomen standpunt dat ik zijn seizoen matig vind en alles wat er omheen hangt. Want nog steeds vind ik ik dat het beter moet tegenover Ricciardo.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 08 oktober 2014 - 09:11:00
Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 08:53:37
Ik bedenk me net even wat. Zou Vettel dit jaar bewust hebben gekozen om niet op zijn best te rijden om er zeker van te zijn dat hij weg zou kunnen?
Misschien is het al gezegd hier, maar na zijn 4 titels wilt hij kennelijk een nieuwe grote uitdaging. Natuurlijk kan hij de problemen niet faken en zal hij echt wel zijn uitgevallen, maar zou het kunnen dat hij na paar problemen en het vooruitzicht van een dominerende Mercedes hebben gedacht: ok, dit heeft voor mij geen zin meer, ik wil ergens anders heen?


Je ziet ze zeker vliegen.
Ja, dat is af en toe voordeel van zo'n fantast te zijn ;D.

Maar is het echt zo'n rare onmogelijke gedachte? Ik bedoel na een paar races leek het al duidelijk dat hij niet meer voor de titel zou kunnen vechten en dat de problemen van RBR niet 1,2,3 zouden worden opgelost.

FolkertE

#848
Citaat van: Wings op 08 oktober 2014 - 09:25:33
Citaat van: Sabai op 08 oktober 2014 - 09:11:00
Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 08:53:37
Ik bedenk me net even wat. Zou Vettel dit jaar bewust hebben gekozen om niet op zijn best te rijden om er zeker van te zijn dat hij weg zou kunnen?
Misschien is het al gezegd hier, maar na zijn 4 titels wilt hij kennelijk een nieuwe grote uitdaging. Natuurlijk kan hij de problemen niet faken en zal hij echt wel zijn uitgevallen, maar zou het kunnen dat hij na paar problemen en het vooruitzicht van een dominerende Mercedes hebben gedacht: ok, dit heeft voor mij geen zin meer, ik wil ergens anders heen?



Je ziet ze zeker vliegen.

Folkert verwoord zich misschien ietwat ongelukkig maar een motivatieprobleem kan wel gewicht in zijn prestatieschaal hebben gelegd. Gewoon klaar bij Red Bull waardoor hij in een sleur terecht kwam. Begin dit seizoen zei Vettel ook dat Ricciardo zijn zaken beter op orde heeft. Dus helemaal onbedenkelijk vind ik het niet, zeker niet nu de kogel door de kerk is, een opwaartse lijn zichtbaar is. Let wel: ik doe hiermee geen afstand van een eerder ingenomen standpunt dat ik zijn seizoen matig vind en alles wat er omheen hangt. Want nog steeds vind ik ik dat het beter moet tegenover Ricciardo.
Krijg nou wat, je bent het zowaar een keer (een beetje) met mij eens. Moeten we misschien maar vieren ;D Maar wat verwoord ik ietwat ongelukkig dan?
Maar voor de rest is dat ook wel wat ik bedoel. Het Red Bulll kaarsje is gewoon op 6 mooie jaren met 4 titels. Ik denk dat er rijders zouden zijn die het voor minder zouden doen.

Ben wel benieuwd waar hij naar toe gaat en hoe hij gaat presteren. Ferrari? Zelfs met de reorganisatie kan het zomaar net zoals Alonso verlopen. Ik verwacht komende jaren iig geen titel nog voor Vettel. (gelukkig maar), maar afschrijven doe ik hem sowieso nog niet. Het zou wel ontzettend jammer zijn als Ferrari en Mclaren er volgend jaar ook weer niet bij zitten.

Pancake Shield

Vettel zou voor drie jaar getekend hebben bij Ferrari. Voor een slordige 25 miljoen per jaar: http://sportbild.bild.de/formel-1/2014/formel-1/vettel-fuenfjahresplan-bei-ferrari-38024960.sport.html

Overigens heeft die site ook nog een stuk over het feit dat Red Bull doelbewust Vettel benadeelt nu: http://sportbild.bild.de/formel-1/2014/formel-1/vettel-nach-ferrari-wechsel-benachteiligt-38036168.sport.html
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 10:23:03
Krijg nou wat, je bent het zowaar een keer (een beetje) met mij eens. Moeten we misschien maar vieren ;D Maar wat verwoord ik ietwat ongelukkig dan

Ben het wel vaker eens met door jou gegeven kritieken alleen ben jij het permanent oneens met kritieken op Hamilton. De rode draad is niet de verstandsverhouding maar aan de kritieken op Hamilton. Iets anders dan jij beweert. Enfin, om je vraag te beantwoorden, wat mijns inziens ongelukkig staat verwoord is dat Vettel er bewust voor kiest om niet te presteren. Dat is natuurlijk onwaar en vandaar ook de semi-terechte reactie van Sabai. Wat ik me echter wel kan voorstellen is dat de bal bij Vettel ligt en de motivatie er niet meer is. Dus eigenlijk een iets andere input maar zelfde uitkomst.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 08 oktober 2014 - 10:34:52
Vettel zou voor drie jaar getekend hebben bij Ferrari. Voor een slordige 25 miljoen per jaar: http://sportbild.bild.de/formel-1/2014/formel-1/vettel-fuenfjahresplan-bei-ferrari-38024960.sport.html

Met een optie voor nog 2 jaar. Verschillende sites roepen daarom het contract van 125 miljoen. ;)

Maikel0230

Citaat van: Pancake Shield op 08 oktober 2014 - 10:34:52
Vettel zou voor drie jaar getekend hebben bij Ferrari. Voor een slordige 25 miljoen per jaar: http://sportbild.bild.de/formel-1/2014/formel-1/vettel-fuenfjahresplan-bei-ferrari-38024960.sport.html

Overigens heeft die site ook nog een stuk over het feit dat Red Bull doelbewust Vettel benadeelt nu: http://sportbild.bild.de/formel-1/2014/formel-1/vettel-nach-ferrari-wechsel-benachteiligt-38036168.sport.html

Lap de media begint alweer vreemde hersenspinseltjes te verzinnen, uiteraard wordt hij nu overal buiten gehouden en krijgt hij niet al teveel info meer behalve dan dat wat hij nodig heeft voor een raceweekend.

Das altijd zo bij coureurs die naar een ander team vertrekken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Klopt, natuurlijk is de input van Ricciardo nu belangrijker. Die moet volgend jaar nog met die auto rijden, Vettel niet.

FolkertE

Citaat van: Wings op 08 oktober 2014 - 10:44:29
Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 10:23:03
Krijg nou wat, je bent het zowaar een keer (een beetje) met mij eens. Moeten we misschien maar vieren ;D Maar wat verwoord ik ietwat ongelukkig dan

Ben het wel vaker eens met door jou gegeven kritieken alleen ben jij het permanent oneens met kritieken op Hamilton. De rode draad is niet de verstandsverhouding maar aan de kritieken op Hamilton. Iets anders dan jij beweert. Enfin, om je vraag te beantwoorden, wat mijns inziens ongelukkig staat verwoord is dat Vettel er bewust voor kiest om niet te presteren. Dat is natuurlijk onwaar en vandaar ook de semi-terechte reactie van Sabai. Wat ik me echter wel kan voorstellen is dat de bal bij Vettel ligt en de motivatie er niet meer is. Dus eigenlijk een iets andere input maar zelfde uitkomst.
Het was ook niet als een serieuze opmerking bedoelt, meer een licht hartige opmerking ;).
Of het onwaar is weet ik niet. Het is ook zeker niet de meest voor de hand hand liggende verklaring en wat verkeerd verwoord, maar geheel onmogelijke verklaring is het in mijn ogen ook niet.