Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 25 september 2014 - 16:33:05
Citaat van: Jeroen op 24 september 2014 - 18:06:34
Nou nee, van de races waarin ze beiden geen pech hadden was Riccardo meestal de bovenliggende partij. En als je dan meeneemt dat Vettel de viervoudig kampioen is, neigt dat veel meer naar 'de oren wassen' dan wanneer Vettel eens een paar secondjes voor Ricciardo finisht.

Sorry, maar dit is natuurlijk onzin. Je bent sneller of je bent het niet. Vettel heeft geen andere maatstaf dan Ricciardo. Waarom denk je dat Ricciardo 1 van de meest gewilde zitjes in F1 heeft gekregen? Niet omdat het een tomaten plukker is. Daarnaast rijdt Ricciardo ook al zijn 3e jaar F1.
Dat is helemaal niet 'natuurlijk' onzin. Als ik Alonso versla met twee tienden of Yuji Ide met hetzelfde verschil, daar zit toch wel een verschil tussen. Vandaar dat je best mag verwachten dat een viervoudig kampioen zijn nieuwe teamgenoot over een heel seizoen de baas is. Van Gutiérrez zou ik dat bijvoorbeeld niet verwachten. Vettel heeft wel degelijk een andere maatstaf dan Ricciardo, net als dat Hamilton een andere maatstaf heeft dan Rosberg. Misschien dat die maatstaven na dit seizoen bijgesteld moeten worden, wat ik als Hamilton-fan jammer zou vinden, maar het is niet voor niets dat Jeroen (ik pak even een voorbeeld) telkens bleef roepen dat hij verwacht dat Hamilton dit jaar toch wel kampioen wordt, ondanks de riante voorsprong van Rosberg (ik doe even alsof Singapore nog niet is geweest). Dat komt door de andere maatstaf.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 25 september 2014 - 16:33:05
Sorry, maar dit is natuurlijk onzin. Je bent sneller of je bent het niet. Vettel heeft geen andere maatstaf dan Ricciardo. Waarom denk je dat Ricciardo 1 van de meest gewilde zitjes in F1 heeft gekregen? Niet omdat het een tomaten plukker is. Daarnaast rijdt Ricciardo ook al zijn 3e jaar F1.

Dat zeggen we nu. Maar toen Red Bull koos voor Ricciardo kregen ze bakken met kritiek. Want zo bijzonder was Ricciardo niet en wat had hij nu laten zien om verkozen te worden boven bijvoorbeeld Kimi? Naar mijn idee hoef je niet afgestudeerd te zijn in lucht- en ruimtevaart om te begrijpen dat het verwachtingspatroon dan lager is dan die van een onaantastbaar viervoudig wereldkampioen die wordt gezien als een ongekend fenomeen en zelfs boven de allergrootsten in de geschiedenis kan uitstijgen.

Wings

Citaat van: Fietser op 25 september 2014 - 08:32:30
Citaat van: Wings op 24 september 2014 - 20:46:40
Citaat van: Fietser op 23 september 2014 - 10:51:54
Misschien heb ik iets gemist, maar wat ik in de laatste postings niet tegenkom, is de mogelijkheid dat Vettel het in het laatste deel van de Singapore-GP bewust rustig aan deed. Hij had al aangegeven aan nieuw rubber toe te zijn, maar het team gebood: doorrijden! Kan me zo voorstellen dat hij toen, om zijn banden niet verder geweld aan te doen en zeker nadat Hamilton als een TGV voorbijkwam, dacht: laat ze (Ricciardo & Alonso) maar dichterbij komen. Mocht Vettel, rijdend op het oudste rubber van de frontrunners, dat inderdaad hebben gedaan, dan was niet onverstandig. Zie Bottas.

Dat geldt natuurlijk ook voor Ricciardo. Die rijdt echt niet met banden die de helft langer mee kunnen.

Lijkt mij een beetje onzin. Hoeveel ouder waren de banden van Vettel? Twee ronden?

Zoals ik al eerder schreef, zijn 2 ronden inderdaad niet veel. Maar Bottas liet in Singapore zien hoe belangrijk die 2 ronden kunnen zijn.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 22 september 2014 - 21:33:51
1. Ricciardo zou ik nou niet echt meer onervaren noemen Wings, de man rijdt als vanaf halverwege 2011 F1 hé, en hij heeft ondertussen drie Grand Prix gewonnen op meesterlijk wijze dus helemaal onbewezen is hij ook niet meer, maar ik snap je punt, in vergelijking met Vettel is hij nog maar een voetnoot in de geschiedenis van de F1.

2.Dit is absoluut niet de Vettel die we kennen maar in vergelijking met eerdere resulaten van dit seizoen was dit een goeie voor Vettel, ver van de top maar gewoon goed.

1. Bewezen had Vettel zich nog niet na 3 wereldtitels en Schumacher nog niet na 7 dus Ricciardo zeker niet na 3 zeges. Wel maakt hij een goede tweede indruk. Want, hoewel ik mij niet helemaal in de kritieken kon vinden, hadden de critici wel gelijk dat Ricciardo voordat hij naar Red Bull kwam geen ster in de dop was.

2. Of de Red Bull lag hier goed. ;)

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 25 september 2014 - 16:33:05
Sorry, maar dit is natuurlijk onzin. Je bent sneller of je bent het niet. Vettel heeft geen andere maatstaf dan Ricciardo. Waarom denk je dat Ricciardo 1 van de meest gewilde zitjes in F1 heeft gekregen? Niet omdat het een tomaten plukker is. Daarnaast rijdt Ricciardo ook al zijn 3e jaar F1.

Geen andere maatstaf? Jij hanteert dezelfde maatstaf voor een viervoudig kampioen als voor iemand die niet als supertalent wordt gezien en net is overgestapt van een middenmoter naar een topteam? Daar zie jij verder geen verschil in, verwachtingen zijn even hoog bij beiden?

Dan was je waarschijnlijk ook niet onder de indruk toen Lewis in 2007 Alonso bij hield. Immers, ze eindigden exact gelijk qua punten, dus als je dezelfde maatstaf hanteert, was dat net zo knap van Alonso als van Lewis. 

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 25 september 2014 - 16:34:24
Citaat van: Sphinx op 25 september 2014 - 14:40:28
Confirmed

CitaatSebastian Vettel: 2014 Red Bull F1 car just doesn't suit me

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116015

Das toch niets nieuws? Riepen Horner en hij na 'n paar races al. Ik kan ook niet alle interviews en quotes onthouden natuurlijk. ;)

Niet echt, ze wisselen al gans het seizoen van chassis, wat Horner en Vettel in het begin van het seizoen wel toegaven maar echt rechtuit zeggen dat deze wagen niet bij hem past? Neen, ik geloof niet dat we dit al eerder uit het RB kamp gehoord hebben. Meestal werd deze vraag uit de weg gegaan, niet onlogisch je mag toch verwachten dat deze wagen nog volledig rondom Vettel gebouwd is.

Maar pin me er niet op vast kan best zijn dat je gelijk hebt. ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Figge

Vettel komt echt wel terug op zijn niveau. 2014 is gewoon niet zijn jaar. Ik snap gewoonweg niet dat er serieus mensen zijn die Vettels prestaties bagatelliseren. Maar zoals ik voor de zomerstop al aangaf is zijn vorm al sinds Silverstone aan het terugkomen. Hij doet het sindsdien echt niet slechter dan Ricciardo. En wat maakt het uit dat Ricciardo dit jaar betere resultaten heeft als Vettel. Soms gebeuren die dingen. Toen Hamilton in 2007 direct net zo snel ging als Alonso hoorde je toch ook niemand zeggen dat Alonso eigenlijk niet zo goed was als iedereen dacht. Of toen Senna naast Prost reed in 1988. Was Prost ineens minder goed omdat Senna kampioen werd. Tuurlijk niet. En Vettel komt in 2015 echt weer terug op niveau voor de titel. Sterker, op een baan als Interlagos heeft ie best nog wel eens kans om een zelf verdiende overwinning te pakken in 2014. En het zou ook zomaar kunnen dat ie de resterende races ook voor Ricciardo finished. Zoveel verschil zit er simpelweg niet tussen beiden op dit moment. Plus dat we met zn allen toch verwachten dat Seb beter kan dan hij nu laat zien. Kan Ricciardo, ook meer dan hij nu laat zien?

0634

Om eerlijk te zijn twijfelden er hier op ditzelfde forum maar ook op anderen wel degelijk mensen aan Alonso na 2007. Daar zijn destijds heel wat discussies over geweest.

Senna was overigens al racewinnaar voordat hij naast Prost kwam te rijden en stond al bekend als super-dupertalent. Dat geldt allemaal niet voor Ricciardo. Daar hadden we met zijn allen allemaal ook weer niet zo'n hoge pet van op.

Overigens ben ik het wel een beetje met je eens hoor. Ricciardo is gewoon beter dan we allemaal dachten en ik ben ook absoluut niet van mening dat we Vettel moeten afschrijven. Maar daar staat tegenover dat het toch allemaal wel erg opvallend is, zoals het tussen die twee gaat.

Alonso had in 07 een hoop redenen en excuses waarom hij zich uiteindelijk niet kon onderscheiden, voor Vettel zie ik weinig excuses. Behalve het excuus dat hij misschien moeite heeft zichzelf op te laden voor plek 3 of 4, wetende dat hij niet kan winnen. Maar ja, Alonso heeft dat ook al jaren en kan daar dus wél mee omgaan.

Arthur

Ik zeg altijd; aan de top komen is 1, er blijven is 2 en 7 titels halen... tja, dan moet je een geweldige motivatie kunne blijven houden. Dat zijn er niet veel gegeven.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Naja, Vettel is 27 (?) en al over de helft ;).

En als ie volgend jaar naar Mercedes overstapt... tja, dan is ie weer een topfavoriet (en volgens Adam Cooper kan Lewis wel eens naar Ferrari vertrekken, dus who knows).

Arthur

Eens! Maar naast de auto moet je steeds gefocussed blijven en de motivatie op kunnen blijven brengen. Jaar na jaar. En als er dan een of meer jaren tussen zitten dat je niet wint wordt het steeds moeilijker. Kijk naar Alonso, petje af als je er dan nog steeds voor kunt blijven gaan.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 25 september 2014 - 22:17:08
Naja, Vettel is 27 (?) en al over de helft ;).

En als ie volgend jaar naar Mercedes overstapt... tja, dan is ie weer een topfavoriet (en volgens Adam Cooper kan Lewis wel eens naar Ferrari vertrekken, dus who knows).
Wait, what? Lewis naar Ferrari? Vettel naar Mercedes? Volgend jaar? Heb ik wat gemist?

0634

Citaat van: F1fan2987 op 25 september 2014 - 22:24:42
Citaat van: Jeroen op 25 september 2014 - 22:17:08
Naja, Vettel is 27 (?) en al over de helft ;).

En als ie volgend jaar naar Mercedes overstapt... tja, dan is ie weer een topfavoriet (en volgens Adam Cooper kan Lewis wel eens naar Ferrari vertrekken, dus who knows).
Wait, what? Lewis naar Ferrari? Vettel naar Mercedes? Volgend jaar? Heb ik wat gemist?

Hoho, je hebt niks gemist. Volgens Adam Cooper is Lewis topfavo mocht Alonso inderdaad vertrekken (http://adamcooperf1.com/2014/09/25/has-ferrari-targeted-hamilton-as-alonsos-replacement/).

Dat Vettel dan wellicht naar Merc gaat voegde ik eraan toe en is volledig uit de lucht gegrepen ;).

Wings

Fietser, wie bagatelliseren de resultaten van Vettel? En waarmee doen ze dat? De kritieken die ik lees zijn uiterst mild, zeer goed afgewogen en sluiten prima aan op dat wat we zien. Niemand schrijft Vettel af. Wat aansluitend wel hardop wordt afgevraagd is of hij in het verleden niet overschat is en minder buitengewoon is dan werd beweerd. Lijkt me prima in lijn met het seizoensverloop.

Fietser

Citaat van: Wings op 26 september 2014 - 07:02:29
Fietser, wie bagatelliseren de resultaten van Vettel? En waarmee doen ze dat? De kritieken die ik lees zijn uiterst mild, zeer goed afgewogen en sluiten prima aan op dat wat we zien. Niemand schrijft Vettel af. Wat aansluitend wel hardop wordt afgevraagd is of hij in het verleden niet overschat is en minder buitengewoon is dan werd beweerd. Lijkt me prima in lijn met het seizoensverloop.

Uhh..., heb ik iets beweerd over bagatelliseren? Zou het kunnen zijn dat je me verwart met iemand anders?