Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

0634

Jij suggereert dat ik mijn gelijk wil halen doordat ik gesteld zou hebben dat 'ik dat altijd al heb gezegd'. Terwijl ik toch letterlijk zei dat ik het een keertje gesuggereerd had. Dat lijkt mij heel wat anders en lijkt mij ook verre van mijn gelijk halen.

Bovendien is het volgens mij niet vreemd dat als Vettel aanvankelijk minder presteert je er nog niet echt heel veel redenen achter zoekt, maar dat wel gaat doen als het structureler lijkt te worden. Maar blijkbaar mag je daarover niet filosoferen en moet je bij je originele standpunt blijven. Dat was een mij onbekende regel helaas.

Jozef

Ik wou het spelletje "discussiëren over exacte bewoordingen" links laten liggen maar aangezien je erover doorgaat: ik heb ook niet gezegd dat jij hebt gezegd dat je het altijd hebt gezegd.

Dat ik het goed vind dat je niet halsstarrig vasthoudt aan je eigen mening, heb ik ook al gezegd twee posts terug. Dus daarmee hoef je ook niet te proberen me belachelijk te maken.

Zoals ik al zei, ik vond het gewoon raar dat je van mening verandert maar gewoon doet alsof dat idee van jou komt. Dat is alles wat ik wou zeggen, ik had er ook geen hard feelings bij. Dat je zo in de verdediging schiet is dan eigenlijk jouw probleem, vind ik. Ik ga het dan ook hierbij laten. Dit heeft ook niks meer met het topic van doen, wil je wel verdergaan dan weet je de PM-knop staan, dan hoeven de anderen zich niet aan ons gekibbel te ergeren. ;)

0634

De opmerking die ik maakte tegen F1fan was een terloopse, niets specifieks mee bedoeld. Ik had ook kunnen zeggen 'heb ik ook al eens aan gedacht' of 'is ook wel eens door mijn hoofd geschoten.' Nimmer had ik het idee dat ik een geweldige eyeopener neerpende waarmee ik suggereerde dat ik iets waarlijks unieks zei. Maar goed, ik zal voortaan even terugkijken of iemand anders het al heeft gezegd, voor ik iets zeg. Een heidens karwei, maar schijnt te moeten. En nee, ik ga je niet pm-en.

Perton

Hmm. Vettel krijgt in Singapore voor de derde keer een nieuw chassis. Ergens zegt me dat dat niet de magische oplossing is voor hem. Het doet mij vermoeden dat Red Bull ook niet weet hoe ze zijn prestaties beter moeten krijgen en nu maar van alles gaan proberen.

Vieze baas

Citaat van: Perton op 09 september 2014 - 16:11:16
Hmm. Vettel krijgt in Singapore voor de derde keer een nieuw chassis. Ergens zegt me dat dat niet de magische oplossing is voor hem. Het doet mij vermoeden dat Red Bull ook niet weet hoe ze zijn prestaties beter moeten krijgen en nu maar van alles gaan proberen.

Die had hij in Monza al gekregen toch?? of was dat de tweede?

Had het ergens gelezen en Olav Mol had het ook over een nieuwe Suzie

Jozef

Vettel krijgt volgens Bild weer een gloednieuw chassis voor de GP van Singapore. Hij kreeg al eens een nieuw chassis in Spanje omdat zijn eerste niet goed zou zijn. In Spa beschadigde hij dat chassis, daarom reed hij in Italië met een auto die alleen nog maar gebruikt was bij de test in Silverstone, en nu krijgt hij dus weer een volledig nieuwe monocoque.

Ik vind dit toch opmerkelijk. Volgens Helmut Marko werd dat andere chassis in Monza vooral gebruikt om psychologische redenen. Heeft Vettel dan gewoon geen vertrouwen in zijn auto?

http://sportbild.bild.de/formel-1/2014/formel-1/schon-wieder-ein-neues-chassis-fuer-vettel-37593824.sport.html

Sabai

Ik ben benieuwd hoe hij het de komende races gaat doen. Er komen nu toch wel een paar gp's aan waar hij normaliter ijzersterk is.

Kootje

Tsja ... de afgelopen jaren zette hij nu z'n zegetocht in, maar dat zie ik nu toch niet gebeuren. Het zal 'm al moeite genoeg kosten om Ricciardo bij te halen denk ik zo.

Jozef

Singapore en Suzuka zijn wel high-downforce circuits die RB een stuk beter zouden moeten liggen dan Spa en Monza. Vettel heeft Singapore net 3 jaar op rij gewonnen geloof ik. Misschien houdt hij hier wel van. Hij is serieus kanshebber voor een podiumplaats denk ik.

Figge

Ik heb geen idee wat er met Seb is. Opzich blijven de resultaten aan de finish een beetje uit, maar heel slecht doet ie t niet volgens mij. Ben benieuwd hoe Monza was gegaan als ie een normale strategie zou hebben gehanteerd. Op Spa was hij competitief. In Hongarije was hij heel goed bezig, maar had pech met de SC. Hockenheim en Silverstone beter dan Ricciardo, helaas niet om de winst. Opzich is zn snelheid echt niet zo slecht tov Ricciardo. Het is gewoon zijn jaar niet. Alle geluk die hij de afgelopen jaren aan zijn zijde heeft gehad, lijkt zich dit jaar gewoon te wreken ofzo.
Ik denk dat de RBR mogelijk best een goedgenoeg zou kunnen zijn voor een verrassing in Singapore. Met een beetje geluk is deze dan voor Seb.

Matthijs

Ik betrapte mij er zelfs op dat ik Vettel wel een succesje gun. Nou, dat is heel anders dan 12 maanden geleden hoor! Dominantie van 1 rijder is nooit goed.

Sphinx

Je kan zoveel chassis wisselen als je wil, maar ik blijf er bij dat de nieuwe richting die de F1 is ingeslagen Seb's rijstijl vernaggelt. In de vier jaar dat hij WK won heeft hij er steeds op vertrouwd dat Newey een auto ontwierp die een stabiele achterkant had en zo subtiel naar het gas en rem luisterde dat hij veel vroeger dan de concurrentie aan kon voelen waar bij corner exit de grip lag. Dat ging hem zelfs zo goed af dat er in 2013 geroepen werd dat hij traction control had in Singapore die de verboden off throttle diffuser simuleerde (zoiets als die motortjes discussie die herhaaldelijk in het wielrennen opduikt).

Nu de auto's Hybride Turbo's hebben gekregen en de aerodynamica is ingeperkt, is RBR op twee punten gehandicapt. De Renault motor was altijd al underpowered, maar nu Mercedes de beste motor heeft, valt dat extra op. Erger is voor RBR dat de aerodynamica nog verder is ingeperkt. De stabiele achterkant was voor Vettel al out of the question, maar nu de hybride systemen er bij zijn gekomen heeft hij minder gevoel bij gasgeven, waardoor hij als ie een fractie te laat is meteen een auto heeft die uitbreekt (vandaar ook die spin in Hongarije). Hetzelfde probleem treedt op bij die brake by wire remmen, waar Vettel ook minder feeling mee heeft. Zijn rijstijl is na vier seizoenen zo verfijnd dat hij helaas tijd nodig heeft zich aan te passen. Als ik hem was gewoon rustig blijven, dit seizoen uitzitten en opnieuw beginnen in 2015. Renault gaat ook een turbomotor met "split turbo design" maken zoals Mercedes dit jaar, dus oververhitting zou niet meer zo'n probleem moeten zijn.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Cool, heb je een link of zo ivm Renault die een split turbo gaat maken? Vind het wel groot nieuws namelijk.

Sabai

Dat was al een tijdje bekend toch.Ferrari gaat het ook kopiëren.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 10 september 2014 - 14:27:10
Dat was al een tijdje bekend toch.Ferrari gaat het ook kopiëren.
Volgens mij gaat iedereen het kopieëren. Maar ik dacht dat Renault het zelf al had gedaan, maar er toen van afzagen omdat zij vonden dat het conventionele concept veel meer potentie had. Ben benieuwd naar volgend jaar, want Mercedes blijft  hoe dan ook een voorsprong hebben en het is nog maar de vraag of Ferrari en Renault een werkend concept kunnen maken. Maar laten we hopen dat het ze lukt.