Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: Miguel op 10 juli 2014 - 09:50:38
Is Vettel al ontslagen?
Nog niet. Voor z'n ontwikkeling heeft men besloten hem bij Caterham te stallen. Zo kan hij zich verder ontwikkelen en doet hij ervaring op in de F1....

Hamilton#44

de topic is eigenlijk al zinloos als je het hebt over ene 4-voudig kampioen  ;D

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 10 juli 2014 - 15:11:54
de topic is eigenlijk al zinloos als je het hebt over ene 4-voudig kampioen  ;D

Nja, Nelson Piquet is ook een drievoudig wereldkampioen en ook die wordt door sommige kenners als 'minder goed' ervaren dan sommige mannen met een wereldtitel.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 11 juli 2014 - 11:14:48
Citaat van: Hamilton#44 op 10 juli 2014 - 15:11:54
de topic is eigenlijk al zinloos als je het hebt over ene 4-voudig kampioen  ;D

Nja, Nelson Piquet is ook een drievoudig wereldkampioen en ook die wordt door sommige kenners als 'minder goed' ervaren dan sommige mannen met een wereldtitel.
Het probleem vaak is dat rijders door bepaalde Haters en bepaalde fanboys een specifieke status word toegedicht. Haters zeggen dat Vettel waardeloos is, Fan boys zeggen dat Vettel nog in de Lotus wereld kampioen kan worden.
Vettel is natuurlijk ontzettend goed, maar wat Wings eerder ook al aangaf, dit jaar begint wel wat tekenend te worden voor de status van Vettel.
Of Ricciardo is echt ongelooflijk goed en is de beste rijder op dit moment, of Vettel is heel erg goed, maar heeft de auto mee gehad om dit te kunnen presteren. Want hoe je het wend of keert, hij flikte het elk jaar toch weer. Hij heeft de auto vorige jaren perfect weten te beheersen. Maar na 2010 vond ik Webber niet meer de coureur die hij was tussen 2002 en begin 2011.

Ik begin ook wel beetje te denken dat Vettel niet zo succesvol zou zijn geweest met een betere team genoot. En ik denk dat rijders als Alonso en Hamilton zich ook wel makkelijk zouden kunnen aan passen aan een nieuwe auto of de specifieke stijl van RBR met de geblazen diffusor.
Met Kimi begin ik nu toch erg te twijfelen want hij lijkt dit jaar meer moeite met de auto te hebben dan verwacht. Maar dat zullen we nooit zeker weten helaas.

Perton

Tsja ik denk dat je ook wel een gigantische plaat voor je kop moet hebben, wil je zo'n hater zijn dat je gaat lopen beweren dat Vettel alléén door de auto vier keer kampioen is geworden (is uiteraard niet aan jou gericht, maar als aanvulling op je post). Het spreekt voor zich dat Vettel een geweldige coureur is. De vraag is alleen of hij heel goed is of superduperlegendarisch goed. Ik heb altijd naar het eerste geneigd, vond hem daarom wat overhyped door zijn fans en liet/laat dat ook duidelijk merken, en wordt daarom regelmatig als Vettel-hater of -basher bestempeld. So be it.

FolkertE

Citaat van: Perton op 11 juli 2014 - 15:37:52
Tsja ik denk dat je ook wel een gigantische plaat voor je kop moet hebben, wil je zo'n hater zijn dat je gaat lopen beweren dat Vettel alléén door de auto vier keer kampioen is geworden (is uiteraard niet aan jou gericht, maar als aanvulling op je post). Het spreekt voor zich dat Vettel een geweldige coureur is. De vraag is alleen of hij heel goed is of superduperlegendarisch goed. Ik heb altijd naar het eerste geneigd, vond hem daarom wat overhyped door zijn fans en liet/laat dat ook duidelijk merken, en wordt daarom regelmatig als Vettel-hater of -basher bestempeld. So be it.
Ach je krijgt al heel snel een stempel op je gedrukt als je iemands favoriete coureur minder goed vind. Hier valt het gelukkig mee, maar ik snap niet waarom mensen zo gepikeerd aanvallend of verdedigend moeten reageren als iemand vind dat hun favoriete coureur helemaal niet zo goed is als zij denken.

Wings en Jeroen zijn helemaal niet echt te spreken over Kimi, en hoewel ik het niet snap staan ze in hun recht. Zolang ze hun argumenten maar onderbouwen. En dat doen zij.

Vettel, tja, tis nog veel te vroeg om definitief te zeggen of hij de beste is, of een middelmatige coureur. Nou ja, middelmatig, erg goede coureur. Maar of hij nou op eenzame hoogte staat of gelijk met Alonso, Kimi en Hamilton moet nog blijken komende jaren.
zijn zijn volgende jaren weer matig en presteert hij niet zo goed als Ricciardo, dan kan hij wel worden beschouwd als de minste van de 4(5 als je Ricciardo meer rekent.)
Zijn zijn volgende jaren gewoon goed en verslaat hij Ricciardo net wel net niet en word hij net wel net geen WK, kan hij gerust als de beste worden beschouwd.

It's all in the future.

0634

Ik wil toch nog even nadenken over Vettel.  Wordt feitelijk totaal overschaduwd. Net zoveel als Massa door Bottas. Hij moet echt verbeteren,  anders gaat zijn status echt afbrokkelen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 11:49:12
Ik wil toch nog even nadenken over Vettel.  Wordt feitelijk totaal overschaduwd. Net zoveel als Massa door Bottas. Hij moet echt verbeteren,  anders gaat zijn status echt afbrokkelen.
Hij maakt iig nog niet zo veel fouten dat het echt aan hem ligt dat hij achter Ricciardo staat. Maar in tegentelling tot Hamilton bijvoorbeeld nu, maakte Vettel van af 2011 niet zo vaak meer een fout als Hamilton.

0634

Geen pech en geen fouten... dan ligt het dus aan snelheid.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:20:01
Geen pech en geen fouten... dan ligt het dus aan snelheid.
Die snap ik even niet. Vettel heeft best wel wat pech te verduren gekregen. Maar hij mist inderdaad snelheid tov Ricciardo als je dat bedoelt.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:20:01
Geen pech en geen fouten... dan ligt het dus aan snelheid.
Geen pech zie ik niemand hier zeggen. Veel pech, weinig fouten en een licht gebrek aan snelheid (en overtuiging). Afgezien van China finisht ie nooit ver achter Ricciardo. Maar goed, dat ie er geregeld achter finisht is al een verrassing op zich. Voor mij is de vraag momenteel vooral; hoe goed is Ricciardo? ik denk dat het verschil momenteel een beetje een combi van beiden is, Vettel presteert wat onder de maat en Ricciardo doet het boven verwachting goed. Maar goed, Vettel heeft wel eens vaker een matige eerste seizoenshelft gehad, wie weet wat er nog komt de rest van het seizoen.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 22 juli 2014 - 12:28:05
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:20:01
Geen pech en geen fouten... dan ligt het dus aan snelheid.
Die snap ik even niet. Vettel heeft best wel wat pech te verduren gekregen. Maar hij mist inderdaad snelheid tov Ricciardo als je dat bedoelt.

ik bedoel: ook als hij geen pech heeft lijkt Ricciardo de boventoon te voeren. Dus dan is het een snelheidsding.

Matthijs

Dit jaar zakken twee wereldkampioenen door het ijs: Vettel en Raikkonen. Betekent dat dat ze allebei minder goed zijn dan we dachten of is er toch iets met de auto en de nieuwe regels aan de hand? Van Vettel weet ik zeker dat hij zich zal herpakken. Van Raikkonen vrees ik een exit à la Damon Hill.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 12:32:12
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:20:01
Geen pech en geen fouten... dan ligt het dus aan snelheid.
Geen pech zie ik niemand hier zeggen. Veel pech, weinig fouten en een licht gebrek aan snelheid (en overtuiging). Afgezien van China finisht ie nooit ver achter Ricciardo. Maar goed, dat ie er geregeld achter finisht is al een verrassing op zich. Voor mij is de vraag momenteel vooral; hoe goed is Ricciardo? ik denk dat het verschil momenteel een beetje een combi van beiden is, Vettel presteert wat onder de maat en Ricciardo doet het boven verwachting goed. Maar goed, Vettel heeft wel eens vaker een matige eerste seizoenshelft gehad, wie weet wat er nog komt de rest van het seizoen.
Het was op zich wel grappig, dat ik vooraf van het seizoen al enigszins verwachte dat Ricciardo het beter zou doen, niet omdat Vettel slecht is, maar omdat Vettel natuurlijk de grootste stap "terug" moest zetten.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:52:05
Citaat van: F1fan2987 op 22 juli 2014 - 12:28:05
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 12:20:01
Geen pech en geen fouten... dan ligt het dus aan snelheid.
Die snap ik even niet. Vettel heeft best wel wat pech te verduren gekregen. Maar hij mist inderdaad snelheid tov Ricciardo als je dat bedoelt.

ik bedoel: ook als hij geen pech heeft lijkt Ricciardo de boventoon te voeren. Dus dan is het een snelheidsding.
de laatste 4 races was het in kwalificatie 2-2. In Monaco reed Vettel voor Ricciardo toen ie uitviel. In Canada reed ie ook een heel eind voor Ricciardo tot ie tientallen ronden klem kwam te zitten achter de FI. Met een beetje geluk had hij die race gewonnen, niks ten nadele van Ricciardo overigens. Verder is het er steeds 1 of 2 plekken achter, afgelopen weekend er 2 plekken voor. Barcelona reden beiden uitstekend, Maleisie was Vettel de betere. Alleen Bahrein en met name China was het verschil pijnlijk. Al met al vind ik het verschil nog wel meevallen, maar goed, ik had Vettel er wel duidelijk voor verwacht, dus in die zin valt het dan nog weer extra tegen. Maar goed, dat kan ook aan Ricciardo liggen. Verder is het gewoon afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen, zowel met Vettel als Ricciardo.