Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Sabai op 07 juli 2014 - 17:31:58
Heb je daar beelden van?Heb niet gezien dat hij buiten de baan kwam op het moment van inhalen.  Wel dat hij het perfect deed.

Er zijn vast nog wel betere filmpjes te vinden, maar helemaal aan het einde van dit filmpje zie je Vettel volledig op de kerbs rijden. Volledig op de kerbs betekent dat je de track limts overschreden hebt aangezien de kerbs geen deel vd baan zijn. Met 2 wielen wordt toegestaan, maar met 4 wielen is toch echt eveel.


Tuesday

Citaat van: Wings op 07 juli 2014 - 17:43:01
Ja, want het is inderdaad onlogisch dat als een auto anderhalve seconde sneller kan dan de ander per ronde, hij de ander kan inhalen. ::)
maar hoezo anderhalve seconde? dat is de grote vraag

Kootje

Dat was wat hij per rondje wegreed bij Alonso toen hij er eenmaal voorbij was.
Tenminste ... dat denk ik dan maar.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:44:42
Citaat van: Sabai op 07 juli 2014 - 17:31:58
Heb je daar beelden van?Heb niet gezien dat hij buiten de baan kwam op het moment van inhalen.  Wel dat hij het perfect deed.

Er zijn vast nog wel betere filmpjes te vinden, maar helemaal aan het einde van dit filmpje zie je Vettel volledig op de kerbs rijden. Volledig op de kerbs betekent dat je de track limts overschreden hebt aangezien de kerbs geen deel vd baan zijn. Met 2 wielen wordt toegestaan, maar met 4 wielen is toch echt eveel.
dat was in de gewone uitzending ook meer dan duidelijk, dat zal de discussie ook niet zijn. Ik denk niet dat hij er enig voordeel van heeft gehad, de inhaalactie was allang klaar. Maar echt slim is het niet.

Wings

Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:46:23
Dat was wat hij per rondje wegreed bij Alonso toen hij er eenmaal voorbij was.
Tenminste ... dat denk ik dan maar.

Ja. Dus eigenlijk was hij nog sneller aangezien de banden van Vettel in de vuile lucht flink wat te voortduren hadden.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 07 juli 2014 - 17:48:12
Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:44:42
Citaat van: Sabai op 07 juli 2014 - 17:31:58
Heb je daar beelden van?Heb niet gezien dat hij buiten de baan kwam op het moment van inhalen.  Wel dat hij het perfect deed.

Er zijn vast nog wel betere filmpjes te vinden, maar helemaal aan het einde van dit filmpje zie je Vettel volledig op de kerbs rijden. Volledig op de kerbs betekent dat je de track limts overschreden hebt aangezien de kerbs geen deel vd baan zijn. Met 2 wielen wordt toegestaan, maar met 4 wielen is toch echt eveel.
dat was in de gewone uitzending ook meer dan duidelijk, dat zal de discussie ook niet zijn. Ik denk niet dat hij er enig voordeel van heeft gehad, de inhaalactie was allang klaar. Maar echt slim is het niet.

Hij komt buiten de baan omdat hij te hard de bocht ingaat. Had hij iets vroeger geremd dan had Alonso wellicht langszij kunnen blijven en had het gevecht voortgeduurd. Hij heeft er dus wel degelijk voordeel van gehad.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:50:38
Citaat van: Tuesday op 07 juli 2014 - 17:48:12
Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:44:42
Citaat van: Sabai op 07 juli 2014 - 17:31:58
Heb je daar beelden van?Heb niet gezien dat hij buiten de baan kwam op het moment van inhalen.  Wel dat hij het perfect deed.

Er zijn vast nog wel betere filmpjes te vinden, maar helemaal aan het einde van dit filmpje zie je Vettel volledig op de kerbs rijden. Volledig op de kerbs betekent dat je de track limts overschreden hebt aangezien de kerbs geen deel vd baan zijn. Met 2 wielen wordt toegestaan, maar met 4 wielen is toch echt eveel.
dat was in de gewone uitzending ook meer dan duidelijk, dat zal de discussie ook niet zijn. Ik denk niet dat hij er enig voordeel van heeft gehad, de inhaalactie was allang klaar. Maar echt slim is het niet.

Hij komt buiten de baan omdat hij te hard de bocht ingaat. Had hij iets vroeger geremd dan had Alonso wellicht langszij kunnen blijven en had het gevecht voortgeduurd. Hij heeft er dus wel degelijk voordeel van gehad.
Vettel had de binnenkant en op de onboard zag je Alonso al vrij snel afhaken. Dus nee, daar geloof ik niks van.

Kootje

Op de onboard zie je Alonso afhaken omdat hij daar remt waar je moet remmen om de bocht te halen. Vettel remt 'n fractie later, wint daardoor het gevecht, maar mist de exit vd bocht. Illegale manouvre dus, zij het niet dat beiden al rondenlang op meerdere punten de track limits overschreden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 07 juli 2014 - 17:49:15
Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:46:23
Dat was wat hij per rondje wegreed bij Alonso toen hij er eenmaal voorbij was.
Tenminste ... dat denk ik dan maar.

Ja. Dus eigenlijk was hij nog sneller aangezien de banden van Vettel in de vuile lucht flink wat te voortduren hadden.
Kootje zegt; 'dat denk ik dan maar'. Ik heb de rondetijden gezien. Jij blijkbaar niet.

Sabai

Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:44:42
Citaat van: Sabai op 07 juli 2014 - 17:31:58
Heb je daar beelden van?Heb niet gezien dat hij buiten de baan kwam op het moment van inhalen.  Wel dat hij het perfect deed.

Er zijn vast nog wel betere filmpjes te vinden, maar helemaal aan het einde van dit filmpje zie je Vettel volledig op de kerbs rijden. Volledig op de kerbs betekent dat je de track limts overschreden hebt aangezien de kerbs geen deel vd baan zijn. Met 2 wielen wordt toegestaan, maar met 4 wielen is toch echt eveel.



Moeilijk te zien hoor. Vind het niet echt een illegale manoeuvre om eerlijk te zijn. Wel een zeurpiet samen met Alonso.

Wings

Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:57:12
Op de onboard zie je Alonso afhaken omdat hij daar remt waar je moet remmen om de bocht te halen. Vettel remt 'n fractie later, wint daardoor het gevecht, maar mist de exit vd bocht. Illegale manouvre dus, zij het niet dat beiden al rondenlang op meerdere punten de track limits overschreden.

Inderdaad. Snap nu ook wat Alonso bedoelde (en begrijp zijn reactie want Vettel had die plaats conform het reglement terug moeten geven. Kan wel zo zijn dat ze eerder al een overtreding begingen wat natuurlijk geen vrijbrief geeft om illegaal een plaats te winnen. Net zo min als bij voetbal een handgoal ook niet telt als de opponent je drie keer heeft getackeld).

Tuesday

Citaat van: Kootje op 07 juli 2014 - 17:57:12
Op de onboard zie je Alonso afhaken omdat hij daar remt waar je moet remmen om de bocht te halen. Vettel remt 'n fractie later, wint daardoor het gevecht, maar mist de exit vd bocht. Illegale manouvre dus, zij het niet dat beiden al rondenlang op meerdere punten de track limits overschreden.
maar Vettel had wel de binnenkant en had veel eerder kunnen remmen. Zoals ik al zei, niet handig van Vettel, had ie best voor gestraft kunnen worden, maar het heeft hem verder geen voordeel gegeven (dus totaal onnodig).

Wings

Citaat van: Tuesday op 07 juli 2014 - 17:58:21

Kootje zegt; 'dat denk ik dan maar'. Ik heb de rondetijden gezien. Jij blijkbaar niet.

Ronde 48 haalde Vettel Alonso in en in ronde 52 was het verschil 6 seconden... je discussieert dus over hoeveel tienden? Één - twee? In ieder geval met het blote oog niet waarneembaar en het discussiëren ook verder niet waard. De strekking is dat Vettel hard weg bij de Ferrari van Alonso en dat hebben we allemaal kunnen zien.

Tuesday

Citaat van: Wings op 07 juli 2014 - 18:09:52
Citaat van: Tuesday op 07 juli 2014 - 17:58:21

Kootje zegt; 'dat denk ik dan maar'. Ik heb de rondetijden gezien. Jij blijkbaar niet.

Ronde 48 haalde Vettel Alonso in en in ronde 52 was het verschil 6 seconden... je discussieert dus over hoeveel tienden? Één - twee? In ieder geval met het blote oog niet waarneembaar en het discussiëren ook verder niet waard. De strekking is dat Vettel hard weg bij de Ferrari van Alonso en dat hebben we allemaal kunnen zien.
ik discusieer helemaal nergens over, maar je loopt gewoon uit je duim te zuigen. Dat is alles. Rondetijden staan gewoon op de site van de FIA.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat het verschil qua tyre performance bij deze verschillende strategiën elke ronde groter wordt, maar dat hoef ik je gelukkig niet uit te leggen.

Kootje

@ Tuesday,

Dat Vettel de binnenkant heeft zegt niets. Als hij gewoon op tijd geremd had, dan had Alonso inm theorie de buitenkant kunnen houden zoals hij de bocht ervoor ook al deed. Hoe miniem ook, Vettel haalde daar voordeel door te laat te remmen. Maakt verder niet uit hoor, hij hoeft van mij niet gestraft te worden, maar feit blijft dat hij de track limits overschrijd en het dus 'n illegale move is. En aangezien dit dan ook nog eens zijn enige noemenswaardige inhaalactie was, bewijst hij mij hier niet nogmaals mee in te kunnen halen. Gelukkig heeft hiju dat al eerder bewezen, dus .... ;)


@ Wings,

Eigenlijk zouden eerdere overtredingen idd niet mee mogen tellen, maar ... als je het beide coureurs in 'n rondenlang gevecht steeds toestaat de track limits te overschrijden, dan zou je wel heel zielig zijn om het nu ineens te bestraffen.


@ Sabaï,

Vind het toch vrij duidelijk dat hij daar volledig op de kerbs komt, ook al zie je de achterkant vd auto niet. De witte lijn naast de kerbs is de baanmarkering, alles daarbuiten, de kerbs dus ook, hoort niet meer bij de baan. Maar goed, zoek 'n filmpje dat nog iets verder gaat dan de mijne, eentje waarbij je meerdere herhalingen te zien krijgt, en het zal je 100% duiidelijk zijn dat hij daar buiten de baan komt.