Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Enzo op 20 april 2014 - 20:57:15
Grootste als in meest succesvolle... ;)
Dat is heel wat anders. Bovendien nog steeds niet waar.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 21:46:41
Citaat van: Enzo op 20 april 2014 - 20:57:15
Grootste als in meest succesvolle... ;)
Dat is heel wat anders. Bovendien nog steeds niet waar.

Nah ja, wel van het huidige veld en dat bedoelde ik

0634

Ja doei, je zegt zelfs dat we nauwelijks nog iets beter te zien zullen krijgen, zo goed is Vettel dan, maar nu bedoelde je het ineens anders.

Okee dan. Laat ns een biertje staan, zou ik zeggen.


Enzo

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 21:50:25
Okee dan. Laat ns een biertje staan, zou ik zeggen.

Wilde net hetzelfde aan jou voorstellen... ;D
Verder vind ik het prima, of je me wilt begrijpen of niet.

0634

Ik begrijp alleen wat je zegt, Enzo. Niet wat je bedoeld had te willen zeggen.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 21:58:17
Ik begrijp alleen wat je zegt, Enzo. Niet wat je bedoeld had te willen zeggen.

Goed punt, ga ik aan werken.

Wings

Heb mijn kritieken teruggelezen en zie dat mijn inzet ietwat aan de zware kant is. Vettel worstelt met zijn auto wat merkwaardig is. Doorgaans bezit hij het talent snel vertrouwd te raken met het materiaal en dit te vertalen naar een goed resultaat. Dit blijft nu uit. Wat ik echter wel zie is een absolute vechtersmentaliteit om dit om te buigen (iets wat ik mis bij Kimi). De frustratie bij Vettel is enorm maar ik heb vertrouwen dat de verhoudingen anders worden en Vettel uiteindelijk de bovenliggende partij is. En mocht dit niet zo zijn (en zo had ik het misschien beter kunnen neerzetten) hebben de critici misschien wel een punt gehad toen ze zeiden dat Vettel groter wordt gemaakt dan hij is. Dus wel nog de absolute kampioen maar niet onevenaarbaar. En dat laatste (lees: onevenaarbaar) is ook meteen het enige dat dreigt te wankelen mocht Vettel de situatie niet kunnen ombuigen.

0634

Nou ja, in het vergelijk met Kimi onderstreep je natuurlijk een heel goed punt: het mentale aspect, de ijzeren wil. Velen hier zijn ervan overtuigd dat Kimi motivatieproblemen had na zijn titel, dat zie ik bij Vettel in ieder geval niet snel gebeuren. Dat is een topsporter pur sang die werkelijk iedere race wil winnen en daarbuiten waarschijnlijk ook alles ondergeschikt maakt aan zijn sportcarriere (op zijn pas geboren kind na dan).

Kimi is veel flegmatieker. Vraag me serieus af of een team die niet direct een topwagen klaar heeft staan heel veel aan Kimi heeft. Zie niet echt een leider in hem die de schouders eronder zet en ervoor gaat. Meer iemand die lekker wil rijden in een auto die al goed is. Wat dat betreft is Ferrari geen goede keuze gebleken, maar okee, zijn andere keuzes waren Red Bull en Lotus en die staan er ook niet florissant voor.

janke

Citaat van: Wings op 20 april 2014 - 20:11:07
Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 19:57:13
Citaat van: Enzo op 20 april 2014 - 19:07:27
De huidige auto's presteren enorm wisselvallig en een eerlijk vergelijk tussen teamgenoten is nu echt nog niet te maken. Daarnaast is het wat belachelijk om de grootste nog rijdende kampioen nu ineens in twijfel te gaan trekken, echt veel beter dan Vettel gaan jullie niet zien in je leven. (op Schumacher na)

Kom op Enzo. De grootste nog rijdende kampioen? Dat is aan een ieder om zelf te bekijken.

Bovendien heb ik zeker vijf rijders in mijn leven zien rijden die ik beter vond dan Vettel, en ik vind Vettel echt heel erg goed.

Ga nou niet in dit soort semi-provocatieve absolutismen praten want dat siert je niet.  Je mag op iedere rijder kritiek hebben. Ook op Vettel.

Beetje offtopic misschien maar welke 5?

1. Schumacher
2. Senna
3. Prost
4. Alonso

??

Maar wie is dan die vijfde? Vast iemand die ik niet (of kort) heb zien rijden dan. ;)

Ik weet niet hoe oud Jeroen is, maar misschien een Nelson Piquet of Emmerson Fittipaldi?? Maar daar heeft een ieder zijn eigen lijstje wel voor. Ieder zijn ding. Komt ook nog een hoop fanboy bij kijken. Anders had ik hier ook wel Nigel Mansell bijgezet, geintje. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Van mij mag je. Mansell was ook steengoed alleen (te) wild. Daardoor heeft hij niet eruit gehaald wat er inzat.

Kootje

#205
Bij beiden liggen de (tot nog toe) matige prestaties iig bij het (nog) niet overweg kunnen met de auto. Daarom ga ik de discussie omtrent Vettel nu niet weer voeren om zo m'n eerder genoemde twijfels te rechtvaardigen, net zomin als dat ik in de Kimi discussie nu al mijn ongelijk ga toegeven of 'n mening ga vormen over hoe goed Ricciardo nu echt is. Daarvoor is het imo nog veel te vroeg in het seizoen, beiden verdienen de tijd om te wennen aan hun nieuwe bolide en de bijbehorende nieuwe systemen. De klokt tikt echter wel door. ;)

0634

Citaat van: janke op 21 april 2014 - 10:34:22
Citaat van: Wings op 20 april 2014 - 20:11:07
Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 19:57:13
Citaat van: Enzo op 20 april 2014 - 19:07:27
De huidige auto's presteren enorm wisselvallig en een eerlijk vergelijk tussen teamgenoten is nu echt nog niet te maken. Daarnaast is het wat belachelijk om de grootste nog rijdende kampioen nu ineens in twijfel te gaan trekken, echt veel beter dan Vettel gaan jullie niet zien in je leven. (op Schumacher na)

Kom op Enzo. De grootste nog rijdende kampioen? Dat is aan een ieder om zelf te bekijken.

Bovendien heb ik zeker vijf rijders in mijn leven zien rijden die ik beter vond dan Vettel, en ik vind Vettel echt heel erg goed.

Ga nou niet in dit soort semi-provocatieve absolutismen praten want dat siert je niet.  Je mag op iedere rijder kritiek hebben. Ook op Vettel.

Beetje offtopic misschien maar welke 5?

1. Schumacher
2. Senna
3. Prost
4. Alonso

??

Maar wie is dan die vijfde? Vast iemand die ik niet (of kort) heb zien rijden dan. ;)

Ik weet niet hoe oud Jeroen is, maar misschien een Nelson Piquet of Emmerson Fittipaldi?? Maar daar heeft een ieder zijn eigen lijstje wel voor. Ieder zijn ding. Komt ook nog een hoop fanboy bij kijken. Anders had ik hier ook wel Nigel Mansell bijgezet, geintje. ;)

Ik had al antwoord gegeven, maar in de melee van posts zal die over het hoofd gezien zijn maar ik doelde op Lauda uiteraard.

Mansell was ik groot fan van, maar in alle eerlijkheid: die was niet zo goed als Vettel nu is in mijn ogen. Wel leuker en kleurrijker. En op goede dagen ook geweldig hoor, maar niet zo stabiel.

Piquet is de meest overschatte rijder ooit, die zou ik dus nooit noemen. Fittipaldi heb ik nooit zien rijden en was volgens mij ook niet zo goed als Vettel of die anderen hierboven.

Wings

Hoezo overschat? Ik ken maar weinig mensen die Piquet een briljant rijder vonden. De meesten zijn het unaniem eens dat het aantal titels niet in relatie tot zijn kwaliteit(en) staat. Volgens mij wordt hij zelden genoemd in een all-time top 10. Dus denk dat het overschatten wel meevalt.

janke

Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 10:58:21
Hoezo overschat? Ik ken maar weinig mensen die Piquet een briljant rijder vonden. De meesten zijn het unaniem eens dat het aantal titels niet in relatie tot zijn kwaliteit(en) staat. Volgens mij wordt hij zelden genoemd in een all-time top 10. Dus denk dat het overschatten wel meevalt.

Ik ben ook nooit een fan van hem geweest. Vond het uiteraard wel mooi dat hij Brabham/BMW wk winnaar maakte in een rommelig race-jaar. Maar verder vind ik ook als een coureur drie keer de wk winnaars is geweest, je niet kunt spreken van dat hij geen kwaliteiten had. Ongeacht of hij Piquet heet of hoe dan ook. Mijn bescheiden mening.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Dat is wat anders dan overschat worden hé. Piquet is gewoon een terecht wereldkampioen en absoluut talent maar geen rijder die ik in het rijtje Senna, Prost, Schumacher, Vettel en Alonso plaats.