Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

NielsD

#285
Kimi vind ik wel één van de betere rijders op het moment. Haalt alles uit die Lotus, wat helaas niet beter is dan een tweede plek. Hem zie ik het liefst naar Red Bull vertrekken omdat Kimi net zo is als Vettel als het gaat om bijvoorbeeld teamorders. Ze denken beiden: je rijdt voor je eigen en that's it. Teambelang is alleen interessant als het gaat om het veiligstellen van een eventuele goeie constructeurs plek.

Mocht alles doorgaan en Kimi vertrekt naar RB. Dan denk ik dat hij beter is en wordt dan Vettel.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Gerard

Citaat van: Fabian op 18 augustus 2013 - 12:34:46
Gelukkig lijkt het Ricciardo te worden. Da Costa schuift dan waarschijnlijk door na Toro Rosso. Ik vind het prima.
Volledig mee eens....
Weet niet of de link al geplaatst was (zit in een vakantiehuisje met SLECHT bereik) maar....  ;)
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_kiest_ricciardo/


Fabian

Citaat van: Gerard op 18 augustus 2013 - 21:56:47
Citaat van: Fabian op 18 augustus 2013 - 12:34:46
Gelukkig lijkt het Ricciardo te worden. Da Costa schuift dan waarschijnlijk door na Toro Rosso. Ik vind het prima.
Volledig mee eens....
Weet niet of de link al geplaatst was (zit in een vakantiehuisje met SLECHT bereik) maar....  ;)
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_kiest_ricciardo/


Nog niet geplaatst. Je bent de eerste ondanks je slechte bereik!  ;)

Een goede zet van Red Bull. Ben benieuwd hoe Ricciardo zich staande gaat houden naast Vettel mocht dit zo zijn!

NielsD

Jammer. Ricciardo gaat het heel hard af leggen tegen Vettel, logisch ook. Maar wordt niet zo goed als Vettel.

Ik snap de keus van Red Bull, in verband met de Red Bull Acadamy, aan de andere kant denk ik dat je met een Kimi veel meer kan bereiken, door zijn ervaring.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Erg voorbarig om Ricciardo, zonder één racekilometer in de Red Bull, al af te schrijven als minderwaardig in een topauto dan Räikkönen.

Maikel0230

#290
 Het is een gerucht dat Bild vandaag verspreidt heeft, nu zijn zij vaak correct maar ze hebben het ook al eens fout gehad dus dat had toch wel in het artikel vermeld kunnen zijn. Ik blijf terughoudend totdat Red Bull het bevestigd

Citaat van: Jehoentelaar op 18 augustus 2013 - 22:32:22
Erg voorbarig om Ricciardo, zonder één racekilometer in de Red Bull, al af te schrijven als minderwaardig in een topauto dan Räikkönen.

Kan ik alleen maar onderschrijven.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 18 augustus 2013 - 22:32:22
Erg voorbarig om Ricciardo, zonder één racekilometer in de Red Bull, al af te schrijven als minderwaardig in een topauto dan Räikkönen.

Ik kijk naar zijn prestaties bij Toro Rosso. Vettel heeft betere prestaties neergezet in een toen mindere auto, dan Ricciardo nu. Ik vind dat zowel Ricciardo, als Vergne overschat worden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: NielsD op 18 augustus 2013 - 22:41:33
Ik kijk naar zijn prestaties bij Toro Rosso. Vettel heeft betere prestaties neergezet in een toen mindere auto, dan Ricciardo nu. Ik vind dat zowel Ricciardo, als Vergne overschat worden.

Hoezo? Vettel reed toen in een veel betere STR dan Ricciardo nu. Ricciardo rijdt gewoon al tijden uitstekend en is voor mij één van de beste jonge talenten van de F1 nu. Doet niets onder voor Perez of Hulk, integendeel misschien wel.

Citaat van: NielsD op 18 augustus 2013 - 22:27:07
Jammer. Ricciardo gaat het heel hard af leggen tegen Vettel, logisch ook. Maar wordt niet zo goed als Vettel.

Ik snap de keus van Red Bull, in verband met de Red Bull Acadamy, aan de andere kant denk ik dat je met een Kimi veel meer kan bereiken, door zijn ervaring.
Hoezo? Wat wil je meer bereiken dan? Je bent nu met Vettel al kampioen, of Kimi of Ricciardo er nu naast rijdt, Vettel zal altijd kopman blijven op basis van zijn kwaliteiten.

Je moet ook aan de toekomst denken. Als Vettel over 2,3 jaar vertrekt heb je een kopman nodig en dat zal Kimi niet meer zijn dan gezien zijn leeftijd. Zet nu Ricciardo daar neer, geef hem de tijd om te wennen aan de druk, aan het niveau, aan het team, en je hebt over drie jaar - als hij zich zo doorontwikkeld - je nieuwe kopman al in huis.

Maikel0230

Citaat van: NielsD op 18 augustus 2013 - 22:41:33
Ik kijk naar zijn prestaties bij Toro Rosso. Vettel heeft betere prestaties neergezet in een toen mindere auto, dan Ricciardo nu. Ik vind dat zowel Ricciardo, als Vergne overschat worden.

Dat was dan ook de tijd dat STR ook nog met klantchassis van Red Bull kon rondrijden. Veel ontwikkelingen op die wagen waren door Red Bull gemaakt en al zeker niet door STR zelf. Die bouwden in 2010 pas hun eerste volwaardig zelf ontworpen wagen.......

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Ho, twee reacties tussendoor. Deze is gericht op de laatste post van NielsD.

Vettel heeft toen in een gereïncarneerde Red Bull rondgereden, waar de huidige STR wezenlijk anders is ten opzichte van de huidige Red Bull. Verder heeft Ricciardo (nog) geen doldwaze regenrace gehad waarin de topteams het collectief lieten afweten in zowel de kwalificatie als de race, Vettel had die wel. Streep je die twee dingen weg is Vettel nog steeds beter dan Ricciardo, maar dat is ook niet heel erg verrassend. Als je coureurs met Vettel gaat vergelijken kun je net zo goed helemaal geen tweede auto meer inzetten.

Soms moet je een gok nemen met een jonge coureur. Dat is met Vettel destijds ook gedaan door BMW Sauber en Toro Rosso. Soms win je, soms verlies je, maar in dit geval verlies je niet bijzonder veel: valt Ricciardo tegen, kun je een (paar) jaar later alsnog de gok wagen met Da Costa of toch Vergne. Daar heeft Red Bull dat hele talentenprogramma voor in het leven geroepen. Het is ook financieel geen grote klap door het, vermoed ik, kleinere salaris wat Ricciardo zou gaan verdienen ten opzichte van Räikkönen.

Bovendien is het met Räikkönen ook maar zeer de vraag hoe hij rendeert binnen de Red Bull-wereld, waar Ricciardo al enkele jaren leeft en er tot op heden prima mee omgaat.

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 18 augustus 2013 - 22:57:33
Bovendien is het met Räikkönen ook maar zeer de vraag hoe hij rendeert binnen de Red Bull-wereld, waar Ricciardo al enkele jaren leeft en er tot op heden prima mee omgaat.

Dan lijkt me geen probleem jehoentelaar



Hij kent deze drankengigant al langer als vandaag. Wat niet wil zeggen dat hij er goed in aarden kan maar het past wel in zijn uitspraken over extreme sporten. Zoals hij die vaker op zijn website doet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Jullie hebben zeker een punt hoor. Maar bij sommige coureurs weet je gewoon dat het snor zit. Frijns is daar ook een goed voorbeeld van, die trappen de ballen uit de string en presteren met een mindere auto. Nu is de Formule 1 wel een slagje anders dan de GP2. Maar Ricciardo is gewoon te wisselend vind ik.

CitaatHoezo? Wat wil je meer bereiken dan? Je bent nu met Vettel al kampioen, of Kimi of Ricciardo er nu naast rijdt, Vettel zal altijd kopman blijven op basis van zijn kwaliteiten.

Red Bull hecht ook veel waarde aan het constructeurs-kampioenschap. Met Daniel denk ik dat je als tweede man te weinig punten gaat binnenharken om die titel ook te pakken. Met Kimi weet je zeker dat je een podium-man hebt binnengehaald.

CitaatSoms moet je een gok nemen met een jonge coureur. Dat is met Vettel destijds ook gedaan door BMW Sauber en Toro Rosso. Soms win je, soms verlies je, maar in dit geval verlies je niet bijzonder veel: valt Ricciardo tegen, kun je een (paar) jaar later alsnog de gok wagen met Da Costa of toch Vergne. Daar heeft Red Bull dat hele talentenprogramma voor in het leven geroepen. Het is ook financieel geen grote klap door het, vermoed ik, kleinere salaris wat Ricciardo zou gaan verdienen ten opzichte van Räikkönen.

De Formule 1 is een harde wereld hé. Je reputatie staat en breekt bij je prestaties. Als die minder worden, dan ben je snel niks meer.

Maar tot zover weten we eigenlijk nog helemaal niks over de opvolger van Webber, alle artikelen zijn maar speculaties. Ik meen dat Red Bull tussen Spa en Monza in duidelijkheid gaat geven.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

#297
Citaat van: NielsD op 18 augustus 2013 - 23:25:50
Jullie hebben zeker een punt hoor. Maar bij sommige coureurs weet je gewoon dat het snor zit. Frijns is daar ook een goed voorbeeld van, die trappen de ballen uit de string en presteren met een mindere auto. Nu is de Formule 1 wel een slagje anders dan de GP2. Maar Ricciardo is gewoon te wisselend vind ik.
Wat wisselt ie dan? Die jongen rijdt voor zo'n jonge gast harstikke stabiel juist.

En waarom zou Frijns het beter doen? Met alle respect, maar ik weet helemaal niet of het met Frijns in de F1 wel snor zou zitten. Talent alleen is niet genoeg, voorbeelden te over.

CitaatRed Bull hecht ook veel waarde aan het constructeurs-kampioenschap. Met Daniel denk ik dat je als tweede man te weinig punten gaat binnenharken om die titel ook te pakken. Met Kimi weet je zeker dat je een podium-man hebt binnengehaald.

Red Bull is al een paar jaar achtereen constructeurskampioen geworden met Mark Webber. Ricciardo gaat het echt niet minder doen dan Webber hoor.

Ik vraag me ook oprecht af; als je Ricciardo al geen kans durft te geven, welk talent durf je dan nog wel te brengen? We kunnen niet eeuwig blijven teren op oude kampioenen als Button of Raikkonen, hoezeer ik die twee ook waardeer en respecteer. Soms moet je ook jongere jongens de kans geven, zodat we in de toekomst ook nog kampioenen hebben. Perez is er eentje, Ricciardo wordt hopelijk de tweede. We zullen zien. Hulk naar Ferrari zou drie zijn.

Sommigen zullen blijven hangen op Massa/Webber-niveau, anderen zullen de stap maken naar de wereldtitel. Dat ligt aan de ontwikkeling, is nu nog lastig in te schatten. Ik weet nog dat DC toen hij debuteerde als supertalent werd gezien, maar hij werd 'maar' en subtopper. Maar deze jongens zijn jongens die gewoon een kans verdienen. Doorgaans bieden talenten zich namelijk niet beter aan dan zij.

robbert

ik denk toch ook niet, dat ze bij redbull nog een toprijder moeten plaatsen, maar iemand die wel tevreden is met statuut als 2de rijder. Raikkonen wil ook weredkampioen worden é, dus dat kan weer voor spanning zorgen bij het team. Niet dat dat erg zou zijn é :D

NielsD

Citaat van: Jeroen op 18 augustus 2013 - 23:50:05
Wat wisselt ie dan? Die jongen rijdt voor zo'n jonge gast harstikke stabiel juist.

Als je zijn resultaten bekijkt vind ik hem absoluut niet stabiel rijden. Het schommelt van de 7de plek weer naar de 16de, terug naar 8 en dan weer naar 15. Het is geen constante rijder. Terwijl Vettel in 2008, ondanks zijn betere auto, veel constanter is qua plek. Als je stabiel bent dan zit je vaak rond dezelfde plek, of beter. En dat is bij Daniel gewoon nog niet zo. Het wisselt gewoon te veel.

Citaat van: Jeroen op 18 augustus 2013 - 23:50:05En waarom zou Frijns het beter doen? Met alle respect, maar ik weet helemaal niet of het met Frijns in de F1 wel snor zou zitten. Talent alleen is niet genoeg, voorbeelden te over.

Talent alleen is inderdaad niet genoeg. Maar Formule 1 is racen en dat is precies waar Frijns voor komt. Wat dat betreft is het net een Raikkonen. Die hebben beide zoiets: 'hou allemaal maar gewoon je kop en laat ons racen.' Die gretigheid mis ik bij bepaalde rijders en die maken de sport sowieso leuker. Het enige punt waarop Frijns nog veel kan leren is om wat tactischer met de pers om te gaan, daar laat hij zo nu en dan nog wat steekjes vallen.

Citaat van: Jeroen op 18 augustus 2013 - 23:50:05Ik vraag me ook oprecht af; als je Ricciardo al geen kans durft te geven, welk talent durf je dan nog wel te brengen? We kunnen niet eeuwig blijven teren op oude kampioenen als Button of Raikkonen, hoezeer ik die twee ook waardeer en respecteer. Soms moet je ook jongere jongens de kans geven, zodat we in de toekomst ook nog kampioenen hebben. Perez is er eentje, Ricciardo wordt hopelijk de tweede. We zullen zien. Hulk naar Ferrari zou drie zijn.

Zeker kunnen we niet blijven teren op oude rotten. Maar je kunt wel zien en merken of een stap te vroeg wordt gemaakt. In dit geval kan het helaas niet anders, want Red Bull  moet een nieuwe rijder hebben en Ricciardo zit in het Red Bull programma. Persoonlijk denk ik dat deze stap nog wat te vroeg is.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna