Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 augustus 2013 - 10:36:08
Of niet natuurlijk. Het kan ook zomaar zo zijn dat er toch weer niets wordt verteld op Spa.

Ook waar.


Citaat
Ik ben ook gewoon heel benieuwd, los van Kimi of Ricciardo, wat iemand anders dan Webber kan doen in die tweede Red Bull.

En alleen al daarom had ik liever Kimi daar gezien. Ik denk dat Kimi echt mooie dingen kan laten zien en zo Mark doen vergeten, terwijl Daniël rond hetzelfde nivo als Mark zal acteren.

0634

#271
Dat weet ik niet. Aanvankelijk misschien wel, maar die gozer heeft nog heel veel rek in zich. Ik vind het echt één van de grotere talenten van het moment. Iedereen roept altijd van alles over Hulkenberg, maar ik zou niet weten waarom die beter zou zijn als Ricciardo.

Of hij ooit wereldkampioen wordt, dat weet niemand nog, maar wel dat hij veel potentie heeft en zich bovendien heeft laten zien als iemand die zich de afgelopen twee jaar ontegenzeggelijk heeft verbeterd. Trek die lijn door, en we zien wel waar je eindigt.

Los van de Kimi-discussie (die we maar niet meer moeten voeren ;)), die wordt in ieder geval de komende jaren niet meer beter dan dat hij nu is. Daar zullen we het wel over eens zijn. Ik ben dus heel benieuwd, dat áls de keuze op Ricciardo valt, hoe hij zich zal ontwikkelen tov Vettel en of hij op termijn dat kopmanschap kan overnemen.

Misschien hebben we over een jaar of drie wel een wereldtopper erbij. Dat is echt niet ondenkbaar als je ricciardo in die auto zet, maar wél als je Kimi erin zet.

Kootje

Eens :), verder niets aan toe te voegen. Kan hooguit 'n aanmerking plaatsen op zijn potentie om uit te groeien tot 'n grote. Dat denk ik niet namelijk. Maar 'n als secondant van de Alonso's en Vettel's van de wereld, of als gelijkwaardig partner vd Button's .... tot dat nivo zie ik hem wel groeien. Het zou dus zeker geen vreemde keuze zijn.

Maikel0230

Ik denk dat de deal met Kimi bijna zo goed als rond zou moeten zijn, als Lotus zoveel schuld heeft en hem dit jaar al niet meer kan betalen hoe menen ze dat volgend jaar dan te doen? ik heb het al eerder gezegd en zal het nog meer herhalen, als Kimi niet naar RB verkast zal hij alleen maar ergens lager in de orde terecht komen en dat zou maar wat al te sneu zijn want de man presteert nu nog op topniveau en hij wordt er zeker niet jonger op.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 18 augustus 2013 - 11:40:06
Ik denk dat de deal met Kimi bijna zo goed als rond zou moeten zijn, als Lotus zoveel schuld heeft en hem dit jaar al niet meer kan betalen hoe menen ze dat volgend jaar dan te doen?
Maar wat heeft dat met de keuze van Red Bull te maken? Die hebben toch niets te maken met Lotus' zorgen. Als die voor Ricciardo kiezen dan kiezen zij voor Ricciardo.


Kootje

Precies.

Door die perikelen bij Lotus zal Kimi wellicht z'n keuze al gemaakt hebben, maar ja .... dat moet wel van twee kanten komen. Uiteindelijk bepaalt de coureur pas waar hij gaat rijden als hij meerdere opties heeft. Die opties moet hij wel aangereikt krijgen en laten we eerlijk zijn: Behalve dan dat Horner gezegd heeft dat Kimi op de shortlist staat en hij 'm graag wil hebben, is er nog niets naar buiten gekomen dat op concrete onderhandelingen duid.

0634

OVerigens hoop ik dus wél dat Kimi een competatief stoeltje behoudt... Los van RBR, is Lotus de enige optie lijkt me. Maar dan moet dat team wel zn sores op orde krijgen, iets wat Boullier wel verwacht.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 18 augustus 2013 - 11:42:33
Citaat van: Maikel0230 op 18 augustus 2013 - 11:40:06
Ik denk dat de deal met Kimi bijna zo goed als rond zou moeten zijn, als Lotus zoveel schuld heeft en hem dit jaar al niet meer kan betalen hoe menen ze dat volgend jaar dan te doen?
Maar wat heeft dat met de keuze van Red Bull te maken? Die hebben toch niets te maken met Lotus' zorgen. Als die voor Ricciardo kiezen dan kiezen zij voor Ricciardo.

Correct maar het zou er wel voor zorgen dat Kimi misschien niet meer zoveel geld vraagt omdat hij aan de top van de F1 wil blijven, misschien moet hij daarom nog meer eisen laten vallen omdat hij genoodzaakt is die deal met RB rond te krijgen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Maar hij zal altijd duurder blijven dan Ricciardo.

Bovendien weet je niet wat er prcies speelt. Aanvankelijk kan Kimi misschien wel al zijn hand overspeelt hebben door te denken dat hij de enige serieuze optie was en bovendien Lotus nog achter de hand had. Misschien heeft hij zichzelf toen wel overvraagt en heeft RBR allang gezegd: doei piepeloei.

Je weet het gewoon niet. Bovendien: misschien zien ze na vele overwegingen toch meer toekomst in Ricciardo of wil Vettel eigenlijk geen topper naast zich (al zal hij dat in de media nooit zeggen).

We hebben geen idee, het blijft gissen.

Maikel0230

#279
Dat kan natuurlijk ook, we zullen een weekje moeten wachten of niet..........

Ik zou persoonlijk liever Kimi in die RB zien, gewoon om te zien hoe Vettel het doet met een echte concurrent naast zich, die twee zouden elkaar het leven zeker zuur kunnen maken (dat speelt misschien ook mee in de keuze van RB en al zeker die van Vettel!) want Kimi lijkt me de man er niet naar om zomaar tweede viool te spelen zoals Webber dat gedaan heeft. Maar ik zou zeker ook Riccardo in die wagen willen zien, die jongen lijkt de geknipte tweede man voor RB om de puntjes binnen te rijven en occasioneel als eens naast zijn 'leader' op het podium te staan of met de overwinning gaan lopen als Vettel een zeldzame DNF meemaakt  ;)

Maar tussen ons twee dit wordt hem zeker niet!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Gelukkig lijkt het Ricciardo te worden. Da Costa schuift dan waarschijnlijk door na Toro Rosso. Ik vind het prima.

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 18 augustus 2013 - 12:25:27
Dat kan natuurlijk ook, we zullen een weekje moeten wachten of niet..........

Ik zou persoonlijk liever Kimi in die RB zien, gewoon om te zien hoe Vettel het doet met een echte concurrent naast zich, die twee zouden elkaar het leven zeker zuur kunnen maken (dat speelt misschien ook mee in de keuze van RB en al zeker die van Vettel!) want Kimi lijkt me de man er niet naar om zomaar tweede viool te spelen zoals Webber dat gedaan heeft. Maar ik zou zeker ook Riccardo in die wagen willen zien, die jongen lijkt de geknipte tweede man voor RB om de puntjes binnen te rijven en occasioneel als eens naast zijn 'leader' op het podium te staan of met de overwinning gaan lopen als Vettel een zeldzame DNF meemaakt  ;)

Maar tussen ons twee dit wordt hem zeker niet!



Dat had ik ook wel willen zien alleen vind ik Ricciardo toch een betere keuze. Maar stiekem hoop ik dat Kimi terug naar Ferrari gaat en dan heeft Alonso er ook een geduchte concurrent bij. Ben benieuwd wie dan de bovenliggende partij word aangezien Alonso Lewis niet de baas kon in zijn debuut jaar kan het nogal wat leuke acties voor ons als kijkers gaan opleveren. 

Wings

Wel erg eenzijdig belicht als je naar dat tijdperk refereert. Want Massa deed niet onder voor Kimi en versloeg hem zelfs.

Sabai

#283
Citaat van: Wings op 18 augustus 2013 - 14:07:12
Wel erg eenzijdig belicht als je naar dat tijdperk refereert. Want Massa deed niet onder voor Kimi en versloeg hem zelfs.


Dat is waar , maar toch wil ik het wel zien gebeuren .Vind Kimi beter presteren en hij rijd Massa nu ook alweer twee jaar om de oren. zelfs in een mindere Lotus vorig jaar .2008 was gewoon een minder jaar voor hem waar hij de motivatie kwijt was imo.

Wings

En 2007 en 2009 dan? Want ook toen was het verschil niet groot. Begrijp me niet verkeerd, Kimi rijdt volwassener dan nu en lijkt gebalanceerder dan voorheen zonder snelheid in te boeten maar denk toch dat hij kampioen wilt worden. En de Lotus doet niet onder voor de Ferrari.

[edit]

Ik zie dit topic is specifiek bedoelt voor Kim bij Red Bull, misschien handig om de andere opties in het silly season topic te bespreken. ;) Of omdopen tot: Wat doet Kimi?