Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 15 februari 2014 - 12:57:30
Sauber wil gewoon even wat extra euro's binnen halen met die madame.

Hoeveel en/of welke sponsor(en) brengt zij in?


CitaatJammer voor Van der Garde want dit kost hem kilometers denk ik.

Verwacht niet dat dat veel uit zal maken.
Je mag toch aannemen dat Giedo ondertussen al 'n X-aantal testdagen bedongen heeft.


CitaatSirotkin gaat hem niet worden bij Sauber denk ik...

Daar hoor je idd verdomd weinig meer over.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 15 februari 2014 - 08:17:41
Citaat van: Franky R. op 14 februari 2014 - 23:12:52
@Janke,


Dat de F1 is zwaar weer zit, kunnen we alleen maar beamen...
Hoezo kunnen we dat beamen? Ik vind namelijk van niet. Zwaar weer.... alsof het twee voor twaalf is, maar hoezo dan? Kijkt er niemand meer? Is het niet leuk meer? Ik vind dat F1 de laatste jaren een goede weg is ingeslagen. Er zijn gerust dingen waaraan gewerkt moet worden, zoals bij alles, maar waarom zit F1 in zwaar weer?


Caterham, Sauber, Lotus en als zelfs McLaren moet vechten/bedelen om een sponsor...Tien jaar geleden had Ron Dennis gewoon bekend gemaakt dat Sony als sponsor zou aanschuiven.
En dan heb ik het nog niet over die peperdure motoren gehad...

Franky R.

Citaat van: Fabian op 15 februari 2014 - 13:02:24
De Silvestro wordt klaargestoomd voor 2015 zegt men bij Sauber. Eerste vrouw in de F1 aanstaande als racecoureur?!


Van voor jouw tijd...Lella Lombardi

Franky R.

Citaat van: janke op 15 februari 2014 - 11:27:04
Citaat van: Franky R. op 14 februari 2014 - 23:12:52
@Janke,


Dat de F1 is zwaar weer zit, kunnen we alleen maar beamen... Alleen zijn gedoe over passie. Hm, Räikkönen die zowat gratis voor Lotus reed? Hulk?


Eigengereid is Kimi ook al, net als Hamilton...Hij mist dus een paar plankjes, die andere JV... :P
;)

Ik heb achter gepresteerd de vraagteken vergeten, sorry. :-\  Alle drie zijn ze hetzelfde. Hebben alle drie een WK gewonnen. Maar alle drie hebben ze ook hun eigenaardigheden. De een wat meer dan de ander.

Ik zei ook dat JV wel een beetje gelijk heeft. En dat doelde ik op zijn klagen over DRS enz. F1 wordt een beetje een schijnvertoning volgens mij door de regels die de FIA elke keer de teams weer oplegt. Laat de teugels wat fieren wat het technische reglement betreft.  Coureurs weer laten schakelen, weg met de aerodynamische liflafjes is natuurlijk een utopie. Zou mooi zijn, maar we leven nu eenmaal in een ander tijdperk. Maar meer vrijheid van ontwerpen zou ik een voorstander van zijn. Maar wel met een opgelegde budgetgrens. Maar dat vind ik. ;)


Ah, da's dan duidelijk Janke! ;)


Het is een moeilijke eis wat je daar stelt...Teugels laten vieren zal de kosten omhoog jagen, terwijl een budgetgrens gewoon niet te controleren is.


Ben het wel met je eens dat die vleugels [voor en achter] best simpeler kunnen. Ik had het al eerder gezegd dat de F1 terug moet naar mechanische grip, ipv dat de nadruk bijna volledig op aerodynamische grip ligt.

Kootje

#2374
Citaat van: Franky R. op 15 februari 2014 - 21:10:14
Citaat van: Fabian op 15 februari 2014 - 13:02:24
De Silvestro wordt klaargestoomd voor 2015 zegt men bij Sauber. Eerste vrouw in de F1 aanstaande als racecoureur?!

Van voor jouw tijd...Lella Lombardi


Ooooh Franky :-[, van jou had ik meer verwacht, want ook dat is niet de eerste vrouwelijke racecoureur in F1 hé?
Nee .... die eer was al weggelegd voor Maria Teresa de Filippis in 1958.
Lella Lombardi is weliswaar de enige vrouw die ooit in de punten reed (GP van Spanje op Montjuic), maar kwam pas in '75 de F1 binnen.
Daarna had je nog drie deelnames van Divina Galica in 1976 & 1980, 'n eenmalig optreden van Desire Wilson in 1980 en Giovanna Amati die in 1992 drie keer aantrad.

Dus Fabian ... als Simona racecoureur word, dan is zij alweer de zesde vrouw die dat voor elkaar krijgt. ;)

0634

Citaat van: Franky R. op 15 februari 2014 - 21:09:13
Citaat van: Jeroen op 15 februari 2014 - 08:17:41
Citaat van: Franky R. op 14 februari 2014 - 23:12:52
@Janke,


Dat de F1 is zwaar weer zit, kunnen we alleen maar beamen...
Hoezo kunnen we dat beamen? Ik vind namelijk van niet. Zwaar weer.... alsof het twee voor twaalf is, maar hoezo dan? Kijkt er niemand meer? Is het niet leuk meer? Ik vind dat F1 de laatste jaren een goede weg is ingeslagen. Er zijn gerust dingen waaraan gewerkt moet worden, zoals bij alles, maar waarom zit F1 in zwaar weer?


Caterham, Sauber, Lotus en als zelfs McLaren moet vechten/bedelen om een sponsor...Tien jaar geleden had Ron Dennis gewoon bekend gemaakt dat Sony als sponsor zou aanschuiven.
En dan heb ik het nog niet over die peperdure motoren gehad...
Wat is daar nou spannend aan? Het economische tij is anders. So? Natuurlijk moet de F1 aan kostenbesparing doen, maar de sport zit niet in zwaar weer. McLaren zit niet eens in zwaar weer.

De sport verkeerde in zwaar weer toen in de jaren 70 de ene na de andere om het leven kwam. En toen de Fisa-Foca oorlog woedde. Maar nu niet hoor.

Perton

De bezoekersaantallen en televisiekijkers lopen anders behoorlijk terug. Zwaar weer zal de Formule 1 inderdaad niet zitten, maar doen alsof er niets aan de hand is, is een ander uiterste. (Ik beweer overigens niet dat jij dat doet hoor, ik zeg dat even in het algemeen). De Formule 1 zit nu in de periode dat er nog wel preventieve actie ondernomen kan worden, omdat het kán zijn dat de sport in zwaar weer terecht kan komen.

Wings

Natuurlijk verkeert de Formule 1 in zwaar weer. Waarom denk je dat ze de boel op de schop gooien? Niet omdat het fantastisch gaat.

Jehoentelaar

Zodra de Formule 1 in zwaar weer zit wordt de rode vlag uitgehangen, dus dat zal wel meevallen.

0634

Precies.

Natuurlijk moeten er bepaalde maatregelen genomen worden, maar dat zie je eigenlijk doorlopend in de geschiedenis. Ik ben ook groot voorstander van een budgetcap en dat is niet omdat ik doe of er niets aan de hand is.

Maar zwaar weer.... kom op zeg.

Kootje

Hiermee wil ik niet zeggen dat de F1 in zwaar weer zit, maar goed is het ook niet. ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/306559/macht-van-fota-brokkelt-steeds-verder-af/

0634


Kootje

Vind ik wel. Voor Bernie was er ook verdeeldheid binnen de teams en dat heeft de F1 tot de rand vd afgrond gebracht. Nu wil ik niet zeggen dat dat nu weer gebeurd, maar het zou 'n stuk prettiger zijn als de teams weer op één lijn lagen en het belang vd sport boven hun eigen belang zouden stellen.

janke

Gaan we indexeren zit de F1 uiteraard in zwaar weer. Er was een tijd dat coureurs binnen kwamen zonder een betalende sponsor. Nu moet een vd Garde al betalen om deel te nemen in een team waarvoor hij zelfs niet rijdt. Lachen en nog eens lachen.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

#2384
Allemaal leuk en wel heren maar dit is niet het juiste topic om die discussie te voeren, ik stel voor dat jullie verder gaan in het Formule 1 in de toekomst topic.

Bij voorbaat dank

Maikel

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25