Round 7: Grand Prix Du Canada, Montreal

Gestart door Super Seb, 02 juni 2013 - 09:25:46

« vorige - volgende »

Zien we opnieuw een Mercedes winnen of toch.........

Alonso
Massa
Vettel
Webber
Kimi
Grosjean
Button
Perez
Rosberg
Hamilton

rafael25

Genial! :D



Wie het eerste bij de DRS-lijn is, is in het nadeel voor het volgende rechte stuk. Hoe dat in de praktijk werkt, is hier te zien.

Fabian

Citaat van: rafael25 op 11 juni 2013 - 21:59:17
Genial! :D



Wie het eerste bij de DRS-lijn is, is in het nadeel voor het volgende rechte stuk. Hoe dat in de praktijk werkt, is hier te zien.
Dat doet die Alonso toch slim. Maar t geeft duidelijk aan hoe belangrijk DRS is.

Jehoentelaar

Ook dit jaar was de Wall of Champions weer een veelbesproken onderwerp, ook al was het dit jaar niet te merken dat dit stukje muur zo'n bijzonder begrip is in de F1-wereld. De bijnaam dateert van 1999, het jaar dat liefst drie F1-kampioenen én een F3000-kampioen de muur tegenkwamen.

Jehoentelaar

Oh ja, nog wat: het heeft vandaag de hele dag geweldig geregend in Montréal. De mooiste dag van de afgelopen veel dagen was... zondag.

Fabian

Van mij had het afgelopen zondag wel mogen regenen...

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 12 juni 2013 - 00:24:39
Oh ja, nog wat: het heeft vandaag de hele dag geweldig geregend in Montréal. De mooiste dag van de afgelopen veel dagen was... zondag.

was trouwens ook voorspeld. Er was maar 10 procent kans op regen. Leuk dat die banden langer meegingen, wat een mooie race hebben we gezien zeg ;D

maartenf1

Mooi eerbetoon aan Mark Robinson Franky Rein! Ik kreeg kippenvel tijdens het lezen.
Enorm verschil tussen een bericht van een overleden marshal of  het verhaal met gezicht erbij.

Diep triest en jammer dat de reguliere media er zo weinig aandacht aan hebben besteed.

Franky R.

Citaat van: maartenf1 op 13 juni 2013 - 15:27:15
Mooi eerbetoon aan Mark Robinson Franky Rein! Ik kreeg kippenvel tijdens het lezen.
Enorm verschil tussen een bericht van een overleden marshal of  het verhaal met gezicht erbij.

Diep triest en jammer dat de reguliere media er zo weinig aandacht aan hebben besteed.


Tja, ik las het verhaal op grandprix247. En idd. opvallend dat andere Ned.talige website er geen verhaal over schreven. Mark was net zo'n F1-freak als de meeste van ons, dus ik vond het gepast om de achtergrond van de man te tonen...


Dank je voor je mooie compliment... :)



Franky R.

Citaat van: Fabian op 18 juni 2013 - 15:27:04
Citaat van: Gerard op 18 juni 2013 - 14:48:58
http://www.racedepartment.com/2013/06/red-bull-racing-using-traction-control/
???
Hmmm. Lastig verhaal.
Lastig, maar als het waar is..heel, heel knap. Maar ergens ook logisch, want RBR moet toch het verlies aan topsnelheid compenseren. En dat lukt tegenwoordig niet meer door de bochten sneller te nemen, dus dan helpt het IMHO om eerder dan de rest op het gas te kunnen?

Fabian


Edwin90

Ik vind het wat ver gezocht.

Traction control verkomt toch wielspin wanneer de wagen accelereert? Strepen op de weg worden veroorzaakt door...wielspin!
Huh????!
Ik gok het op een paar hobbeltjes in de weg ofzo of inderdaad vibratie in de ophanging.

Wel scherp trouwens van degene die het gezien heeft.  :)

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 18 juni 2013 - 16:09:24
Ik vind het wat ver gezocht.

Traction control verkomt toch wielspin wanneer de wagen accelereert? Strepen op de weg worden veroorzaakt door...wielspin!
Huh? ??? !
Ik gok het op een paar hobbeltjes in de weg ofzo of inderdaad vibratie in de ophanging.

Wel scherp trouwens van degene die het gezien heeft.  :)
TC werkt onderbrekend. Net als ABS wat blokkeren bij het remmen moet voorkomen. En toch zijn er strepen te zien, als een auto in zijn ABS is 'gedoken'... ;)

robbert

en de fia controleert toch de wagens, dus die moeten dat toch herkennen?  Dus ik geloof er niet veel van. Redbull is al paar jaar het slachtoffer van verdenkingen van illegale zaken. Zoals de beweegbare voorvleugels