Honda keert terug in de Formule 1?

Gestart door gloudiesaurus, 15 mei 2013 - 16:17:18

« vorige - volgende »

Kootje


Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 19 mei 2013 - 16:32:24
Ik snap nu op zich de gedachte wel dat, doordat Renault met meerdere typen motoren succesvol is geweest, statistisch gezien de kans dat ze dat met de V6-turbo ook zijn duidelijk aanwezig is. Het is echter geen garantie; de bewezen volle melk van Campina zegt lang niet alles over hun nieuwe drinkyoghurtformule.

Wel heb ik het gevoel dat hier, en dit is ook al voorbij gekomen, de invloed van de auto zelf ondergewaardeerd is. Stel dat Renault in 2010 enkel en alleen de drie nieuwe teams van motoren zou gaan voorzien. Was nooit gebeurd, maar stel. Dan kan hun motor nog steeds heel goed zijn, zelfs beter dan Mercedes/Ferrari, het levert ze helemaal niks op. Ofwel: hun motor kan inderdaad fantastisch zijn, maar kampioenschappen vind ik daarin een zwak argument. Natuurlijk is dat waar het om gaat, maar de motor is -in deze tijd- niet de doorslaggevende factor in het behalen van het ultieme doel.

Mijn conclusie is dat de motoren in principe allemaal even duur moeten zijn (er vanuit gaande dat de ontwikkelingskosten min of meer gelijk zijn) omdat niemand enig idee heeft welk merk de beste V6-turbo bouwt, maar dat Renault marketingtechnisch heel sterk uit de hoek kan komen als bewezen motorenbouwer uit het verleden.

Dus de rijders ook evenveel salaris?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 19 mei 2013 - 18:02:40
Nou, mijn punt was feitelijk dat de huidige motor van Renault niet meer waarde vertegenwoordigd dan die van Merc of Ferrari. Toen ineens ging het over volgend jaar en de turbo's, maar daar had ik het niet over, maar anderen dus wel...

Anyway, volgens mij is deze hele discussie een beetje uit de hand gelopen omdat we langs elkaar heen lullen met zn allen. Jullie moeten ook gewoon voortaan zeggen dat ik gewoon gelijk heb, dan hebben we dit niet ;D ;) .
Ik gaf je al gelijk hoor, maar bij deze dan... ;D ;D ;D


;)

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 19 mei 2013 - 18:25:38
Dus de rijders ook evenveel salaris?
Huh. Sinds wanneer hebben we het over salarissen van coureurs? Niet zo gek dat mensen in de war raken hier. :-X

Ik heb verder geen nieuwe dingen in te brengen in dit verhaal, dus wellicht is het een idee dat we weer naar Honda gaan.... :)

0634

#79
Oh ja, Honda... wat was daar ook al weer mee? Die gingen iets doen toch?



Toch is dit donkerdere geluid mooier.


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 19 mei 2013 - 19:54:18
Oh ja, Honda... wat was daar ook al weer mee? Die gingen iets doen toch?



Toch is dit donkerdere geluid mooier.


;D ;D ;D