Honda keert terug in de Formule 1?

Gestart door gloudiesaurus, 15 mei 2013 - 16:17:18

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wings op 19 mei 2013 - 09:10:41
Rijders uit dat segment kosten meer dan Hülkenberg en een Vergne ja. Goed voorbeeld.
Leuk, maar dat was de vraag niet.

Wings

Ik boog deze om naar een voorbeeld met een beter contrast. Bij rijders is de samenstelling van salaris, dus absolute cijfers, net wat anders. Elementen als kwaliteit, toekomstperspectief en ontwikkeling kun je niet wegdenken uit een salarisbepaling. Je vraag zou ik met een 'ja' beantwoorden, gebaseerd op het toekomstperspectief. Ik denk ook dat Red Bull niet meer weg komt met dit salaris mocht Vettel bijtekenen. Maar dat terzijde.

0634

Volgens mij praten wij dan over verschillende dingen. Ik persoonlijk heb het over de waarde van de huidige Renault krachtbron tov die van Merc of Ferrari. Ik heb het dus niet over de waarde van Renault in zijn geheel tov Merc of Ferrari. Daarom zei ik op een gegeven moment ook dat het met de komst van de turbo's wellicht anders gaat worden, maar op dit moment zou ik er niet meer voor betalen. Als de discussie anders bedoeld was, heb ik het verkeerd begrepen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 19 mei 2013 - 10:10:49
Volgens mij praten wij dan over verschillende dingen. Ik persoonlijk heb het over de waarde van de huidige Renault krachtbron tov die van Merc of Ferrari. Ik heb het dus niet over de waarde van Renault in zijn geheel tov Merc of Ferrari. Daarom zei ik op een gegeven moment ook dat het met de komst van de turbo's wellicht anders gaat worden, maar op dit moment zou ik er niet meer voor betalen. Als de discussie anders bedoeld was, heb ik het verkeerd begrepen.
Inderdaad hebben we het over het technisch potentieel van de Renault. Dat Renault in het verleden succes heeft gehad, zegt niets over de V6-turbomotor van de Fransen.


Anders zou Cosworth wel 30 miljoen euro kunnen vragen voor een V6-turbo, als ik de redenering van wings zou volgen... ::) ...Immers is Cosworth extreem succesvol geweest vanaf midden jaren 60 tot aan de jaren 1990 toe... :P


Het punt is dat bij een nieuwe motorconfiguratie de resultaten uit het verleden niet tellen...Kijk maar naar BAR-Honda als voorbeeld.

Wings

Citaat van: Franky R. op 19 mei 2013 - 10:45:38
Anders zou Cosworth wel 30 miljoen euro kunnen vragen voor een V6-turbo, als ik de redenering van wings zou volgen... ::) .

Geef je nu doelbewust een draai aan mijn visie of begrijp je mij verkeerd? Snap je niet dat een marktwaarde kan stijgen en dalen en deze onderhevig is aan recent kwaliteit en succes? Hoe succesvoller jouw product des te gewilder deze wordt en meer je kunt vragen. Een logisch gevolg.

Franky R.

Citaat van: Wings op 19 mei 2013 - 12:11:04
Citaat van: Franky R. op 19 mei 2013 - 10:45:38
Anders zou Cosworth wel 30 miljoen euro kunnen vragen voor een V6-turbo, als ik de redenering van wings zou volgen... ::) .

Geef je nu doelbewust een draai aan mijn visie of begrijp je mij verkeerd? Snap je niet dat een marktwaarde kan stijgen en dalen en deze onderhevig is aan recent kwaliteit en succes? Hoe succesvoller jouw product des te gewilder deze wordt en meer je kunt vragen. Een logisch gevolg.


Nee, jij zit op het verkeerde pad. Want wie zegt dat de Renault V6-turbo werkelijk zo goed is? Die motoren moeten zich nog bewijzen. Net wat Jeroen ook zei; Jij praat over totaal andere dingen... ???

Edwin90

Zullen we het gezellig houden heren?

Wings

#67
Citaat van: Franky R. op 19 mei 2013 - 13:04:28
Nee, jij zit op het verkeerde pad.

Zo kan ik ze ook inschieten...We zijn het oneens wat niet betekent dat een andere mening, welke niet aansluit op de jouwe, verkeerd is.

CitaatWant wie zegt dat de Renault V6-turbo werkelijk zo goed is? Die motoren moeten zich nog bewijzen. Net wat Jeroen ook zei; Jij praat over totaal andere dingen... ???

Wie zegt dat Alonso overweg kan met de nieuwe, 2014, technologie? Zijn salaris ook maar halveren dan? Kom op zeg, wat een flauwekul. Renault levert motoren waarmee titels worden gewonnen. Kampioensmotoren. Bij verschillende teams in verschillende formats. De actualiteit is dat Renault opnieuw het kampioenschap leidt, met 2 rijders van 2 verschillende teams. Dat is prijsbepalend. Mocht het in de toekomst anders zijn zullen hun motoren ten gevolgen van 'minder gewild worden' dalen in waarde en in prijs. Maar bij voorbaat je prijzen omlaag schroeven omdat een nieuw product misschien tegenvalt is nergens en bij geen enkele fabrikant, welk product dan ook, een optie.

Kootje

Zeg het niet graag, maar Wings heeft hier gewoon gelijk. De huidige marktwaarde wordt bepaald door het directe verleden en heden, niet door de toekomst. Dit directe verleden en heden zegt ons dat Renault de beste motor bied, al dan niet door toedoen van de wagens waarin ze liggen. Vallen de Renault turbomotoren straks gigantisch tegen, pas dan zal de marktwaarde dalen.

Wings

Exact! Ik kon het niet beter neerzetten. Complimenten!

0634

Maar nogmaals: volgens mij ging het over de huidige motoren en of die meer waard waren dan die van Merc of zo. Ik ben in ieder geval de draad hier compleet kwijt... :'(

Fabian

Aangezien de discussie niet helemaal helder is lijkt het me handig om dit punt te laten rusten...

Jehoentelaar

Ik snap nu op zich de gedachte wel dat, doordat Renault met meerdere typen motoren succesvol is geweest, statistisch gezien de kans dat ze dat met de V6-turbo ook zijn duidelijk aanwezig is. Het is echter geen garantie; de bewezen volle melk van Campina zegt lang niet alles over hun nieuwe drinkyoghurtformule.

Wel heb ik het gevoel dat hier, en dit is ook al voorbij gekomen, de invloed van de auto zelf ondergewaardeerd is. Stel dat Renault in 2010 enkel en alleen de drie nieuwe teams van motoren zou gaan voorzien. Was nooit gebeurd, maar stel. Dan kan hun motor nog steeds heel goed zijn, zelfs beter dan Mercedes/Ferrari, het levert ze helemaal niks op. Ofwel: hun motor kan inderdaad fantastisch zijn, maar kampioenschappen vind ik daarin een zwak argument. Natuurlijk is dat waar het om gaat, maar de motor is -in deze tijd- niet de doorslaggevende factor in het behalen van het ultieme doel.

Mijn conclusie is dat de motoren in principe allemaal even duur moeten zijn (er vanuit gaande dat de ontwikkelingskosten min of meer gelijk zijn) omdat niemand enig idee heeft welk merk de beste V6-turbo bouwt, maar dat Renault marketingtechnisch heel sterk uit de hoek kan komen als bewezen motorenbouwer uit het verleden.

Franky R.

CitaatWie zegt dat Alonso overweg kan met de nieuwe, 2014, technologie? Zijn salaris ook maar halveren dan? Kom op zeg, wat een flauwekul. Renault levert motoren waarmee titels worden gewonnen. Kampioensmotoren. Bij verschillende teams in verschillende formats. De actualiteit is dat Renault opnieuw het kampioenschap leidt, met 2 rijders van 2 verschillende teams. Dat is prijsbepalend. Mocht het in de toekomst anders zijn zullen hun motoren ten gevolgen van 'minder gewild worden' dalen in waarde en in prijs. Maar bij voorbaat je prijzen omlaag schroeven omdat een nieuw product misschien tegenvalt is nergens en bij geen enkele fabrikant, welk product dan ook, een optie.


Waarom beoordeel jij de mening van een ander steevast als 'flauwekul'?! En waar heb ik het over prijsverlaging voor Renault gehad? Je komt andermaal met zaken, die ik niet heb gezegd!


En Renault kan nu wel 23 miljoen vragen, maar als die V6-motor tegenvalt...dan ben je niet blij dat je dat bedrag betaald hebt. Nogmaals, niemand weet hoe goed die motor wordt. Renault inclusief....


Dat is het punt van Jeroen en mij...Maar ik laat het hierbij, want idd. zitten sommigen op een ander spoor.

0634

Nou, mijn punt was feitelijk dat de huidige motor van Renault niet meer waarde vertegenwoordigd dan die van Merc of Ferrari. Toen ineens ging het over volgend jaar en de turbo's, maar daar had ik het niet over, maar anderen dus wel...

Anyway, volgens mij is deze hele discussie een beetje uit de hand gelopen omdat we langs elkaar heen lullen met zn allen. Jullie moeten ook gewoon voortaan zeggen dat ik gewoon gelijk heb, dan hebben we dit niet ;D ;).