Honda keert terug in de Formule 1?

Gestart door gloudiesaurus, 15 mei 2013 - 16:17:18

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Matthijs op 16 mei 2013 - 11:19:12
Weet iemand of er een engine freeze is in 2014? Zo ja, dan heeft Honda zelfs een voordeel.

Weet ik niet, maar denk het wel. Hoe dan ook, wat is dan het voordeel voor Honda?
Als je bedoeld dat zij dan nog 'n jaar kunnen ontwikkelen tov de rest zou je idd denken dat dat 'n voordeel is, maar ..... de rest heeft de 2014 Turbo al 'n aantal jaar in ontwikkeling, terwijl Honda nu pas start en daarmee is dat voordeel eigenlijk gelijk al weer van tafel.

lieven

mss kunnen ze een mercedes motor even langs binnen en buiten bekijken?
Mclaren zal daar niks op tegen hebben :)

Sabai

Hoop voor Mc Laren dat ze wel een beetje een betrouwbare motor kunnen leveren. in de jaren BAR ontbrak het nogal bij Honda.

0634

Leuk! Honda terug bij McLaren. Goed voor de stabiliteit van het team om de hoofdafnemer van een motorleverancier te zijn. Goed gedaan. Nu hopen dat het ook goed uitpakt.

Maikel0230

Ik stel mij hier toch serieuze vragnen bij. Niet dat ik het een slecht idee vind dat niet hoor maar die V8 van hun was nu ook niet dat te noemen. Ik stel mij dan ook vragen bij een intrede vanaf 2015. Ook al kunnen zij dan 1 jaar inhalen op de anderen, het gaat problemen geven. Alle anderen kunnen in 2014 de kinderziektes eruit halen. Zij pas vanaf 2015. Door de jarenlange verstandhouding tussen Mercedes konden ze versnelingsbakken maken bij McLaren die crazy konden 'downshiften'. Ben benieuwd of dat met die Honda ook zal lukken.

Ik vermoed ook dat ze geen keuze hadden bij McLaren. Mercedes ging hen echt niet nog langer motoren leveren. Renault zou ook nooit aan hen geleverd hebben en Ferrari al zeker niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Voor McLaren is het mooi dat ze een fabrieksdeal hebben, ze houden de centjes die ze anders naar Mercedes moesten overmaken nu in de zak.
Anno 2013 (of 2013, 2015) maak je het verschil niet meer met een motor. Zeker niet als die engine freeze er is.

Daarom denk ik dat het voor volgend jaar niet zoveel uitmaakt. Het is gewoon goed nieuws voor McLaren, en Honda zal volgend jaar alvast testen denk ik...
Vergeet niet dat Honda de afgelopen decennia in de Formule 1 een van de big - spenders is geweest  :)

Maar mooi dat er een fabrikant bij is!  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Precies. Dat laatste is ook erg belangrijk in deze. Zoveel hebben we er niet meer, Cosworth valt immers ook af...

Jehoentelaar

Ben overigens ook wel benieuwd hoe de McLaren er t.z.t. uit gaat zien. Rood/wit zal niet om vermeende sluikreclame van Marlboro te voorkomen (daar is die kleurstelling gewoon té iconisch voor). Kijk er naar uit, jammer dat het nog even duurt. 8)

Gerard

Laatste jaar van honda in de F1 was toch 2009? Met Brawn?

Super Seb

Brawn had een Mercedes blok aan boord in 2009, laatste jaar Honda was 2008.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Edwin90

De Brawn was overigens wel de ontwikkelde Honda voor 2009. Maar het blok was inderdaad Mercedes, daarom was het ook opvallend dat die wagen zo hard ging met een blok waarvoor de wagen niet eens was gebouwd!

Super Seb

Je zou inderdaad bijna het nut van R&D in twijfel trekken. Was een heel bijzonder jaar en een dijk van een wagen. Mooie wereldkampioen ook. Blijft wat dat betreft gek dat ze de jaren erna toch zo ver terug zijn gevallen.....
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Kootje

Mwah .... die terugval zag je al gedurende het seizoen. Hun dominantie verdween en Red Bull werd de bovenliggende partij. Dat ze de titel binnenhaalde was te danken aan de verrassende voorsprong waarmee ze het seizoen aanvingen. Dat ze dit niet vast konden houden was het logische gevolg van het terugtrekken van Honda en de daaropvolgende leegloop binnen het team. Iets wat overigens ook weer logisch was aangezien er geen enkele zekerheid over het voortbestaan was.

Franky R.

Naast McLaren wordt nu Lotus genoemd als team dat met Honda's zal rijden?
http://www.gppits.net/nieuws/lotus_en_honda/

Jehoentelaar

Renault moet ergens iets fout hebben gedaan dat die kosten daar zo hoog zijn. Dit verschil kun je concurrentietechnisch niet rechtpraten.